U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af doukas » 17. aug 2024, 10:46

Erasmus Montanus skrev:
17. aug 2024, 07:46
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/fem- ... ng/5185822

Jeg vil helt klart anbefale at læse hele Nordjyskes artiklen, der indeholder meget spændende info om de kommende talenter, men ved respekt for god citatskik, så er der tale om disse fem:

Marcus Bonde – central midtbanespiller, 17 år. Moderne 6'er med et stort løbepensum og stor tilstedeværelse. Fysisk og taktisk langt fremme, men skal forbedre sine færdigheder på bolden.

Valdemar Møller Damgaard, tidligere forsvarsspiller, men er nu rykket frem som midtbanemotor. Dygtig defensivt, men også målfarlig. Beskrives sidste år som "meget dominerende i stort set alle aspekter af spillet".

Bertil Grønkjær, det store målmandstalent. De siger det virker som et spørgsmål om tid, før han er en fast del af superligatruppen. Han beskrives som stærk, moderne keeper.

Malthe Egebæk Mortensen er 16 år og beskrives som den "måske teknisk dygtigste spiller i ungdomsafdelingen lige nu" – med en veludviklet spilforståelse. Ikke så fysisk stærk, men har ”en arbejdsindstilling som Rasmus Würtz” samt et fint antrit. Han beskrives som manden, der kan skabe overraskende momenter.

Christian Eriksen – også fantastisk teknik og blik for spillet, men ikke så fysisk stærk. Hans vækstkurve beskrives som Bomholts – og nu er han begyndt at vokse.
Interessante nedslag - tak for det. Det kunne være fedt, hvis vi snart så en dygtig angriber blive udklækket fra akademiet, men de hænger nok ikke på træerne.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlemmingG
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 17. aug 2024, 15:31

AaB’s u-19 hold tabte deres kamp til FCN med 2-0

FlemmingG
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 17. aug 2024, 15:33

U-15 vandt deres kamp 1-0

FlemmingG
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 17. aug 2024, 19:07

U-17 tabte 3-1

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 27. aug 2024, 14:13

Sejr til U17.
Nederlag til U19 og U15 imod mægtige Randers.
Shit, hvor er vores akademi skuffende. Pinligt, som man har ladet stå til igennem årene, og ikke har kunnet følge med disse mindre provinsklubber. Virkelig pinligt.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. aug 2024, 15:04

FIDEL skrev:
27. aug 2024, 14:13
Sejr til U17.
Nederlag til U19 og U15 imod mægtige Randers.
Shit, hvor er vores akademi skuffende. Pinligt, som man har ladet stå til igennem årene, og ikke har kunnet følge med disse mindre provinsklubber. Virkelig pinligt.
U17 vandt bronze sidste sæson. Over BIF, FCN og FCK.
Tror dog også mange gerne bytter et par virkelig gode talenter for kollektiv sportslig succes.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 27. aug 2024, 17:34

Erasmus Montanus skrev:
27. aug 2024, 15:04
FIDEL skrev:
27. aug 2024, 14:13
Sejr til U17.
Nederlag til U19 og U15 imod mægtige Randers.
Shit, hvor er vores akademi skuffende. Pinligt, som man har ladet stå til igennem årene, og ikke har kunnet følge med disse mindre provinsklubber. Virkelig pinligt.
U17 vandt bronze sidste sæson. Over BIF, FCN og FCK.
Tror dog også mange gerne bytter et par virkelig gode talenter for kollektiv sportslig succes.
U17 bronze var selvfølgelig et fint resultat.
Forstår ikke helt det, du ellers skriver.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12537
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2024, 17:50

FIDEL skrev:
27. aug 2024, 17:34
Erasmus Montanus skrev:
27. aug 2024, 15:04
FIDEL skrev:
27. aug 2024, 14:13
Sejr til U17.
Nederlag til U19 og U15 imod mægtige Randers.
Shit, hvor er vores akademi skuffende. Pinligt, som man har ladet stå til igennem årene, og ikke har kunnet følge med disse mindre provinsklubber. Virkelig pinligt.
U17 vandt bronze sidste sæson. Over BIF, FCN og FCK.
Tror dog også mange gerne bytter et par virkelig gode talenter for kollektiv sportslig succes.
U17 bronze var selvfølgelig et fint resultat.
Forstår ikke helt det, du ellers skriver.
Resultater i ungdomsfodbold bliver stadig mere ligegyldigt. De bedste U-15 spillere, spiller U-17. De (absolut) bedste U-17 spillere spiller førsteholdsfodbold, de næstbedste spiller U19, og resten - eller de sent udviklede - spiller U17. For U19 er de bedste rykket i førsteholdstruppen, og vi er vel snart der, hvor det er for sent, hvis en spiller først kommer i førsteholdstruppen, når U19-tiden er udløbet. For at illustrere hvor ekstremt det er blevet, så startede (og vandt) Barcelona i sidste runde af La Liga med tre(!) spillere, der alle kunne have optrådt for vores U17-hold i weekenden. Den ene har lige været med til at vinde EM. Den anden OL.

Hvis der bare er en enkelt superligaprofil på enten U19 eller U15 (der tabte), så er det en succes. Hvis der er to, er det en gigantisk succes, og tre er vel sådan noget man kun kan drømme om. Hvis du tager alle U15-mestre de sidste 10 år, vil jeg skyde på at der er kommet maksimalt en eller to superligaprofiler pr. hold.

Jeg er sådan set enig i det sidste du skriver, men synes ikke det skyldes resultaterne. U19-ligaen kan til dels være relevant, fordi den giver adgang til Youth League, men det er jo sjældent man vil holde en dygtig U19 spiller på U19 holdet, hvis han kan være relevant for førsteholdet. I den nuværende trup kunne Arnor spille U17, Bomholt, Davidsen, Diagne, Amakwah og Ross kunne spille U19. Det er alligevel et halvt hold.

Det er naturligvis det samme i de andre klubber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 27. aug 2024, 19:53

jonas386 skrev:
27. aug 2024, 17:50
FIDEL skrev:
27. aug 2024, 17:34
Erasmus Montanus skrev:
27. aug 2024, 15:04
FIDEL skrev:
27. aug 2024, 14:13
Sejr til U17.
Nederlag til U19 og U15 imod mægtige Randers.
Shit, hvor er vores akademi skuffende. Pinligt, som man har ladet stå til igennem årene, og ikke har kunnet følge med disse mindre provinsklubber. Virkelig pinligt.
U17 vandt bronze sidste sæson. Over BIF, FCN og FCK.
Tror dog også mange gerne bytter et par virkelig gode talenter for kollektiv sportslig succes.
U17 bronze var selvfølgelig et fint resultat.
Forstår ikke helt det, du ellers skriver.
Resultater i ungdomsfodbold bliver stadig mere ligegyldigt. De bedste U-15 spillere, spiller U-17. De (absolut) bedste U-17 spillere spiller førsteholdsfodbold, de næstbedste spiller U19, og resten - eller de sent udviklede - spiller U17. For U19 er de bedste rykket i førsteholdstruppen, og vi er vel snart der, hvor det er for sent, hvis en spiller først kommer i førsteholdstruppen, når U19-tiden er udløbet. For at illustrere hvor ekstremt det er blevet, så startede (og vandt) Barcelona i sidste runde af La Liga med tre(!) spillere, der alle kunne have optrådt for vores U17-hold i weekenden. Den ene har lige været med til at vinde EM. Den anden OL.

Hvis der bare er en enkelt superligaprofil på enten U19 eller U15 (der tabte), så er det en succes. Hvis der er to, er det en gigantisk succes, og tre er vel sådan noget man kun kan drømme om. Hvis du tager alle U15-mestre de sidste 10 år, vil jeg skyde på at der er kommet maksimalt en eller to superligaprofiler pr. hold.

Jeg er sådan set enig i det sidste du skriver, men synes ikke det skyldes resultaterne. U19-ligaen kan til dels være relevant, fordi den giver adgang til Youth League, men det er jo sjældent man vil holde en dygtig U19 spiller på U19 holdet, hvis han kan være relevant for førsteholdet. I den nuværende trup kunne Arnor spille U17, Bomholt, Davidsen, Diagne, Amakwah og Ross kunne spille U19. Det er alligevel et halvt hold.

Det er naturligvis det samme i de andre klubber.
Det er jeg helt med på, men det er trods alt et kvalitetsstempel af sit ungdomsarbejde, hvis ens U hold ligger fast i toppen af rækkerne.
At tabe 0-3 hjemme til Randers må vi aldrig være tilfredse med.
Heldigvis er der skruet op for akademiet på Hornevej. Og det tager selvfølgelig tid.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1835
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. aug 2024, 22:37

FIDEL skrev:
27. aug 2024, 17:34
Erasmus Montanus skrev:
27. aug 2024, 15:04
FIDEL skrev:
27. aug 2024, 14:13
Sejr til U17.
Nederlag til U19 og U15 imod mægtige Randers.
Shit, hvor er vores akademi skuffende. Pinligt, som man har ladet stå til igennem årene, og ikke har kunnet følge med disse mindre provinsklubber. Virkelig pinligt.
U17 vandt bronze sidste sæson. Over BIF, FCN og FCK.
Tror dog også mange gerne bytter et par virkelig gode talenter for kollektiv sportslig succes.
U17 bronze var selvfølgelig et fint resultat.
Forstår ikke helt det, du ellers skriver.
Producerer vi gode talenter, så kan resultaterne være ligegyldige.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2488
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Moen » 29. aug 2024, 16:48

jonas386 skrev:
27. aug 2024, 17:50
I den nuværende trup kunne Arnor spille U17, Bomholt, Davidsen, Diagne, Amakwah og Ross kunne spille U19. Det er alligevel et halvt hold.
Jeg er sådan set enig i de fleste af dine betragtning vedr. ungdomsfodbold og resultater/udvikling, men du har byttet lidt rundt på årgangene her. U19 består nu af årgang 2006+2007 og U17 af 2008+2009. Man kan stille med tre U20-spillere (to markspillere og en keeper) i kampe i U19 Ligaen, så både Bomholt og Davidsen kunne i virkeligheden spille for AaBs U19-hold, hvorimod Ross, Amankwah og Otoa er for gamle.

Arnórsson og Diagne er stadig U19-spillere aldersmæssigt, så det vil helt sikkert være en svækkelse for U19-holdet, når de træner/spiller med førsteholdet. Diagne har indtil videre spillet med i U19-kampene, men Arnórsson havde uden tvivl pyntet i forsvaret.

Når vi forholder os til U19-holdets resultater, er det relevant at have med i ligningen, at AaB stillede med 8 førsteårs U19-spillere mod FCN og 6 mod Randers. FCN stillede med 3 og Randers med 4. Jeg tror, AaB kunne have fået flere point, hvis de stillede med flere 'erfarne' spillere, som spillede fast på U19 sidste år, men jeg er fan af at der er masser af spilletid til de største talenter. På U17 har modstanderne haft flere førsteårsspillere i start 11, men det overrasker mig ikke, når nu årgang 2008 har mange stærke spillere.

Det vigtigste er i min optik præstationerne og at der udvikles talenter til førsteholdet. U19-holdets kamp mod Randers var ikke en specielt god kollektiv præstation, har jeg ladet mig fortælle. Det er selvfølgelig ikke godt, men den var ikke blevet bedre af at holdet havde kriget sig til et x. Jeg glæder mig til at få set nogle kampe i efteråret, for der er mange spændende spillere på U19 (og de andre hold).

FlemmingG
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 14. sep 2024, 18:48

U-17 med flot 4-3 sejr over FCM idag. Efter en skidt første kamp, har de vundet de 3 efterfølgende og ligger på en delt 1. plads

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3260
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af raekkeettre » 14. sep 2024, 20:08

Hørte lige fra et par spillere på U14 niveau i SIF. Hvor de siger AaB har klart det bedste akademi i Jylland på U13-U15 niveau. Det er da altid noget :)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7617
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 14. sep 2024, 22:00

FlemmingG skrev:
14. sep 2024, 18:48
U-17 med flot 4-3 sejr over FCM idag. Efter en skidt første kamp, har de vundet de 3 efterfølgende og ligger på en delt 1. plads
U-17 var også gode sidste sæson. Hvor mange af dem er nu U-19?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af KongGulerod » 17. sep 2024, 08:48

Midtjyllands U20 landsholdsspiller Mads Nybo udtaler sig kritisk om deres akademi og den lange vej til spilletid. Forhåbentlig kan sådan en artikel få vores akademispillere til at tænke sig om en ekstra gang før de skifter vores eget akademi ud med bøndernes.

Link: https://indkast.dk/u20-landsholdspiller ... skifte-vak

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12537
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2024, 09:33

KongGulerod skrev:
17. sep 2024, 08:48
Midtjyllands U20 landsholdsspiller Mads Nybo udtaler sig kritisk om deres akademi og den lange vej til spilletid. Forhåbentlig kan sådan en artikel få vores akademispillere til at tænke sig om en ekstra gang før de skifter vores eget akademi ud med bøndernes.

Link: https://indkast.dk/u20-landsholdspiller ... skifte-vak
FCM har brugt henved 250 millioner på nye spillere det sidste års tid, og der er alligevel et par ret fine talenter der ikke rigtigt får chancen. Det er et overskudslager jeg godt kunne se noget spændende i. Dyhr i Randers og selvfølgelig Casper Tengstedt til Horsens som gode eksempler.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 28. sep 2024, 16:15

U19 sejr på 2-1 idag.
2 suveræne afslutninger af B. Skovgaard.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af bedstefar » 28. sep 2024, 20:23

FIDEL skrev:
28. sep 2024, 16:15
U19 sejr på 2-1 idag.
2 suveræne afslutninger af B. Skovgaard.
Hold da op, over fck ikke?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12537
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 28. sep 2024, 20:30

FIDEL skrev:
28. sep 2024, 16:15
U19 sejr på 2-1 idag.
2 suveræne afslutninger af B. Skovgaard.
Hvordan gik det med U17? Kan se de spillede umiddelbart efter.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

bjensen
Drenge
Drenge
Indlæg: 31
Tilmeldt: 22. sep 2020, 13:05

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af bjensen » 28. sep 2024, 22:17

jonas386 skrev:
28. sep 2024, 20:30
FIDEL skrev:
28. sep 2024, 16:15
U19 sejr på 2-1 idag.
2 suveræne afslutninger af B. Skovgaard.
Hvordan gik det med U17? Kan se de spillede umiddelbart efter.
U17 tabte 0-4

Besvar