Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Søgaard » 24. mar 2015, 14:11

Hajen skrev:
Søgaard skrev:
Hajen skrev:skuffende.......; synes ikke der er blot antydningen af en superliga-spiller i ham :(
Så er det nok heldigt, at det ikke er dig der bestemmer hvem vi skriver nye kontrakter med. Hvordan kan det være skuffende, at give et af vores talenter muligheden for at blomstre?

Som frederikshavneren siger, en spiller med stort potentiale - at han ikke har slået til efter ½ år i truppen, er ærgerligt, men forståeligt. Ikke alle spillere kan være Lucas Andersen fra dag ét, derudover spiller han en position, hvor vi pt. er godt dækket ind. Så han skal bare bygge på og stå klar, når han en dag får chancen. Så længe han er indforstået med, at det kan tage lidt tid, hvilket han må være med en 3'årig forlængelse. Helen kan være væk til sommer og Jönsson næste sommer, så er der ligepludselig banet vej med lidt tålmodighed.
du har din mening og jeg har min, okay !

din afsluttende begrundelse for forlængelsen, er sjovt nok netop min grund til bekymring - Ahlmann er end ikke i nærheden af Superliga-niveau, og jeg tror heller ikke han får det
Bekymring fordi du tror at han skal være 1. valg til sommer eller over hvad? Alle vil ikke blomstre op og blive gode SL-spillere self., så du kan sagtens få ret, men kan ikke forstå du har lyst til at udtale dig negativt om et af vores talenter, der knap nok har fået en chance endnu. Fair nok, hvis du ville dømme Wichmann efter 3-5 år på førsteholdet - men Ahlmann har du knap nok set endnu. Vil du hellere have vi henter en 2. rangs færing eller finne ind som backup til angrebet? Og selv Wichmann der aldrig brød igennem, havde en plads at spille på holdet og har givet sit bidrag, omend vi kunne have håbet på mere.

Men kunne du underbygge din mistillid til Ahlmann, evt bidrage med noget konstruktivt omkring hvad du hellere så man gjorde? Han er på U20-landsholdet og har været anset som et stort talent gennem ungdomstiden, har kun spillet senior ½ år. Han har fået 92 minutters SL-førsteholdfodbold intil videre. Ser du mange reserveholdskampe, hvor du har vejet ham for let eller hvad bedømmer du ham på, siden han ikke han være 5.-6. valg i angrebet med udviklingspotentiale?

Tag Kusk. Hvis man vurderer ham ud fra samme empiriske data som du gør med Ahlmann, da han i 2010 som 19'årig fik to indhop og derefter en lang tur på bænken, så var Kusk heller aldrig blevet til noget.
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 24. mar 2015, 14:13

FlæskeFrank skrev:Eftersom Pohl rykkes op til sommer, så må de jo have nogle forventninger til Ahlmann.

Personligt synes jeg han virker til at være en Rolf Toft. Potentialet er der, men det er svært at se hvordan det skal forløses.
Ahlmann har et klart større potentiale end Rolf Toft. Eksempelvis har Ahlmann spillet mange ungdomslandskampe og har været regnet som et af de største danske angrebstalenter, mens Toft derimod ikke har været i nærheden af noget som helst.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2015, 14:20

FlæskeFrank skrev:Eftersom Pohl rykkes op til sommer, så må de jo have nogle forventninger til Ahlmann.

Personligt synes jeg han virker til at være en Rolf Toft. Potentialet er der, men det er svært at se hvordan det skal forløses.
Jeg synes det er fornuftigt at skrive kontrakter med vores talenter inden de er slået igennem - og gerne 5 år fremfor 3. Kusk var for øvrigt ikke en man ville satse på, men det endte da meget godt spillemæssigt med ham - til gengæld fik vi ikke i nærheden af det maksimale ud af ham økonomisk.

Det kan meget vel være at han ikke bliver til mere, men der er mange penge på at have en lang kontrakt med et enkelt talent der går hele vejen, og så må man tage evt. fejlskud med på vejen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 24. mar 2015, 14:29

Nu fik vi det optimale ud af Kusk.

Solgte ham for 5 mio kr. til en midterklub, hvor han ikke kan komme på hold. Hvor mange af vores reserver har vi givet 5 mio kr. for :P
- FlæskeFrank

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 26. apr 2015, 16:27

AK fik igen i dag vist, at der skal forlænges snart. Der er nu styr på Kuhn og Søndergaard. Gaarde må derfor have tid i maj til at forlænge med spillere, inden der skal tænkes transfervindue til sommer.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 26. apr 2015, 16:44

A_Strandfelt skrev:AK fik igen i dag vist, at der skal forlænges snart. Der er nu styr på Kuhn og Søndergaard. Gaarde må derfor have tid i maj til at forlænge med spillere, inden der skal tænkes transfervindue til sommer.
Helt enig, den kontrakt skal forlænges hurtigst muligt! Frygter lidt KN kunne finde på at hive ham med til hans gamle klub på fyn!

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 27. apr 2015, 11:13

Hvornår har AKJ kontraktudløb?

Jeg kunne godt frygte han var en af dem der overvejer at tage med Kent til odense. Han ville vel gerne have de gennembrud der han ikke fik tidligere, og så har han vel tidligere været ude at sige at Kent har fået det bedste ud af ham. Håber godt nok han bliver her, han har nogle forcer vores andre angribere ikke har.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 27. apr 2015, 14:16

AK's kontrakt udløber til nytår.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 27. apr 2015, 16:28

troelsh skrev:
A_Strandfelt skrev:AK fik igen i dag vist, at der skal forlænges snart. Der er nu styr på Kuhn og Søndergaard. Gaarde må derfor have tid i maj til at forlænge med spillere, inden der skal tænkes transfervindue til sommer.
Helt enig, den kontrakt skal forlænges hurtigst muligt! Frygter lidt KN kunne finde på at hive ham med til hans gamle klub på fyn!
Altså den klub der ikke troede på ham og fik ham til at blomstre... TVIVLER...

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 27. apr 2015, 19:17

Hvorfor er det jeg bliver ved med at tro på Gilli har en stor fremtid hos os?!
Vi har nærmest ikke set ham, men for pokker jeg er vild med hans udfordrende spillestil!
Jeg så gerne man gav ham et par år mere. Han kan ikke være speciel løntung.

Så skal der altså også forlænges med Dalle og AK!!

Sidste mand med udløb til vinter er Blåbjerg.
Lige så elendig jeg sommetider har synes han har spillet som back. Lige så meget imponerer han mig som midterforsvar!
Han er og bliver midterforsvar! Og tilmed en rigtig god en af slagsen!
Jeg mener helt klart vi skal holde på Blåbjerg og Kasper P så længe som muligt. De har begge vist sig fuldgode erstatninger til KEP og Thelander.
Og så er det bare smukt at vi kan blive ved med at føde holdet med egen avl. Jeg elsker det!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 28. apr 2015, 10:34

troelsh skrev:
Rolig. En enlig svale gør ingen sommer. AK samt Kasper P. og Blåbjerg var overbevisende mod Haderslev, men det var godt nok på en meget billig baggrund. De skal vise noget mere i flere kampe før de kan gøre sig fortjent til en kontraktforlængelse.

Derudover har Gaarde udtalt at det kan blive svært at forlænge kontrakterne med de spillere som har haft andel i den seneste tids store succes (2013-14).
Spillerne har oplevet meget og har naturligvis fået ambitioner om at opnå mere (udland mv.), samt ikke mindst så kan det blive svært at blive enige økonomisk.
Spillerne samt ikke mindst deres agenter vil nok kræve en pæn lønforhøjelse, hvilket kan sætte økonomien under pres.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 28. apr 2015, 11:25

Gaarde6 skrev:Hvorfor er det jeg bliver ved med at tro på Gilli har en stor fremtid hos os?!
Vi har nærmest ikke set ham, men for pokker jeg er vild med hans udfordrende spillestil!

Lige så elendig jeg sommetider har synes han har spillet som back. Lige så meget imponerer han mig som midterforsvar!
Jeg mener helt klart vi skal holde på Blåbjerg og Kasper P så længe som muligt. De har begge vist sig fuldgode erstatninger til KEP og Thelander.
Og så er det bare smukt at vi kan blive ved med at føde holdet med egen avl. Jeg elsker det!!
Mon ikke Blåbjerg får en kontraktforlængelse set i lyset af at han også lige er blevet tildelt en mentor rolle for de unge spillere, og så syntes jeg endelig vi skal forlænge med ham, han kunne godt ligne fremtidens midtstopper

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 28. maj 2015, 17:07

Sanchez94 skrev:
Gaarde6 skrev:Hvorfor er det jeg bliver ved med at tro på Gilli har en stor fremtid hos os?!

Mon ikke Blåbjerg får en kontraktforlængelse set i lyset af at han også lige er blevet tildelt en mentor rolle for de unge spillere, og så syntes jeg endelig vi skal forlænge med ham, han kunne godt ligne fremtidens midtstopper
Blåbjerg var ikke specielt god som back, men han har gjort det rigtig godt i midterforsvaret. MO har jo også spået at han vil ende på landsholdet. Da Blåbjerg har kontraktudløb til nytår er det ved at være oppe over med at få forlænget kontrakten, selvfølgelig forudsat at Blåbjerg vil forlænge.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 28. maj 2015, 17:12

http://www.bt.dk/superligaen/AaB-i-tviv ... us-fremtid

Vi skal forlænge med både Blåbjerg, AK og Dalsgaard. Gaarde giver også udtryk for, at han gerne vil forlænge med AK og Dalsgaard, mens han gerne vil beholde Thomas Enevoldsen i truppen.

Blåbjerg er blevet mentor for de yngre spillere, så de kan passe deres skolegang og blive klar til at komme op på førsteholdet. Selvfølgelig forlænger vi også med ham.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 3. jun 2015, 15:27

http://www.bold.dk/nyt/AaB-forlaenger-i ... nny-gorter

Farvel til Danny Gorter. Vi kan i denne forbindelse sige mange tak for præstationerne, og forhåbentligt vender han stærkere tilbage.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 7. jun 2015, 17:58

AK vil ifølge Jesper Thygesen der kommenterede dagens kamp, kunne få omkring det dobbelte i løn i en anden superliga klub.
Det må jeg indrømme jeg har svært ved at forestille mig, men jeg håber virkelig vi får forlænget med AK han er virkelig dygtig

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 7. jun 2015, 18:22

troelsh skrev:AK vil ifølge Jesper Thygesen der kommenterede dagens kamp, kunne få omkring det dobbelte i løn i en anden superliga klub.
Det må jeg indrømme jeg har svært ved at forestille mig, men jeg håber virkelig vi får forlænget med AK han er virkelig dygtig
Det lyder faktisk meget sandsynligt. Du skal huske på han blev hentet i Fredericia.
Nu har han vist han kan præstere på et højt niveau i Superligaen og han står helt sikkert til en lønforhøjelse. Man må formode de har snakket lidt frem og tilbage omkring en kontraktforlængelse. Når ikke vi har hørt noget så er det formodentlig fordi man ikke er enig om lønpakken.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. jun 2015, 18:58

Dalle og AK burde altså ikke være voldsomt vanskelige at forlænge med. Ja, de vil uden tvivl have lønforhøjelser, som vi vel alle kan blive enige om er berettigede. Og ja, vi ved også godt, at vi ikke kan tilbyde lige så meget som topklubberne, men Dalle siger direkte at vi er førsteprioritet, og AK er vel ikke varm i topklubberne.

Det overrasker mig at vi ikke allerede har lukket disse 2 forlængelser. Nu kender vi jo ikke beløbene og hvilke muligheder de ellers har, men det lugter lidt af at vi stadig kører med lige lovlig meget mådehold. Nej, vi skal ikke konkurrere med FCK, FCM og BIF, men vi har fået vores økonomiske grundlag på plads og burde altså kunne holde på disse spillere. Begge er rigtig gode ligaspillere, der dog nok ikke har potentiale til mere end superligaen.

Vi kommer fra et uhørt lavt budget og er altså nød til at acceptere, at lønningerne vil stige en del nu her, med mindre vi vil skifte halvdelen af holdet ud. Lad os nu holde på solide spillere som Dalle og AK, der kan bidrage til holdet i mange år fremad.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Arendt
Landshold
Landshold

Indlæg af Arendt » 7. jun 2015, 19:18

Vi kan passende bruge de penge, som vi har fået for at blive nr. 5 fremfor nr. 6 i tabellen til at give Anders K. og Henrik Dalsgaard en lønforhøjelse. Det er vigtigt med kontinuitet i truppen :)

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 7. jun 2015, 22:02

Jeg er helt enig. AK og specielt Dalle skal helst på plads hurtigt. Dalle er en af vores bedste spillere, så en passende lønforhøjelse er naturligvis på sin plads. På den anden side, kan hans krav jo også være for høje. Når Ahlman kommer tilbage har vi Patrick som er betydeligt bedre på højre end på venstre back.... Derfor kan Dalles pris naturligvis også blive for høj, men ingen tvivl om, at han er i top3 over de spillere jeg helst vil beholde :cool:

Besvar