Aabwibz skrev:Da Blomqvist blev taget ud, blev Thomsen rykket det ind. Selvom han gang på gang, når han får lov at spille der, skuffer fælt. Seneste eksempel mod Brugge, hvor vi med en midtbane med Wurtz-Augo nok ikke havde tabt 3-1.FlæskeFrank skrev:Spørgsmål: I anden halvleg hvor den centrale midtbane er ikke eksisterende.
Spillede Thomsen centralt eller var det Enevoldsen, som blev rykket ned på Blomquists plads ?
For hvis det var Thomsen, så mener jeg, at det projekt må stoppe. Det fungerer bare ikke. Nu havde nederlaget i går mange fædre, så det var ikke for at skyde på Thomsen alene, mere at selvom Thomsen gerne vil spille derinde, så funker det bare ikke for AaB - i alt for mange af kampene.
Bagklogskabens lys har gode kår på debatsiden for tiden...
Jeg så det nu iøvrigt som om Ene spillede centralt størstedelen af tiden, og havde enorme placeringsvanskeligheder... men det er da muligt at skuffelsen gjorde mig halvblind.
I mine øjne (dem der er begunstiget af bagklogskabens klare lys) var der 3 hovedårsager til nederlaget:
1. Esbjergs hurtige mål, som gav dem lige præcist alt det overskud de ikke viste i 1. halvleg. Samt at 2 af deres mål var af en sådan klasse at de går ind mange ud af mange gange, selvfølgelig sker dette så 2 gange i samme kamp...
2. Udskiftningen Børsting/Bruhn... Bruhns defensive arbejde er altså simpelthen ikke godt nok, der er noget at arbejde med!
3. Augo gik død, samtidig med at han stort set ingen defensiv hjælp fik centralt. Her må der i den grad også skydes på Helenius og AK, som det for begges vedkommende virker til kun udfører tilstrækkeligt defensivt arbejde i kampe hvor de selv synes de vil.