Skal vi stille med en firebackkæde, mod et hold der stiller sig lavt og lukrerer på omstillinger, stiller det store krav til vores defensive spilleres evner med bolden, og der må vi konstatere, at Martí simpelthen var for ambitiøs på spillernes vegne i hans taktiske tilgang til kampen i går.BoT skrev: ↑25. jul 2021, 11:24Ok, skal vi måske ikke slappe lidt af med dommedags-profetierne? Vi har tabt én kamp af to, og leverede endda en glimrende præstation i den første. Selvfølgelig en bekymrende indsats, men mon ikke også det sportslige team evaluerer grundigt på den og gør alt for, at det ikke skal gentages.
Bekymrende dog, at Marti ikke har knækket koden til en 4-backkæde. Det er skidt, hvis vi kun kan lykkes med en bestemt opstilling, for vi bliver alt for nemme at læse da.
Jeg forstår heller ikke hvorfor vi var så naive i går, når taktikken i parken var helt anderledes, jeg er med på vi er på hjemmebane, men vi møder altså stadig et hold der er bedre på samtlige positioner på banen.
I starten af kampen havde vi 70 % boldbesiddelse, samtidig med vi gav den ene kæmpe chance væk efter den anden, jeg tror det havde været en helt anden kamp, hvis vi havde stillet med tre centrale forsvarsspilere, efterladt noget mere initiativ til fcm og lukreret på omstillinger som OB gjorde runden forinden.