Træningskampe vinteren 2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Træningskampe vinteren 2022

Indlæg af 9520AaB » 11. feb 2022, 15:01

bedstefar skrev:Er Makaric skadet eller hvad fanden sker der? Jeg forstår intet af den her kamp. Det er så lavt niveau! :thumbsdown:
Personlig kan jeg godt forstå at man leder efter en erstatning for en spiller, der ikke bidrager med ret meget. Ikke forstået på den måde, at jeg tror vi har den rette. Men jeg falder ingenlunde på hallen over Makaric.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2022, 15:04

Altså sidste år havde vi en træner, som virkelig havde nogle horrible træningskampe. Den gang ville 0-0 mod SønderjyskE jo være guderesultat.

Men skræmmende, at Cifuentes og nu Hiljemark har så svært ved at få implementeret en rytme i det offensive del.
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 11. feb 2022, 15:10

Patmand skrev:
11. feb 2022, 14:58
Hovedet skrev:
11. feb 2022, 14:52
Patmand skrev:
11. feb 2022, 14:47
Hovedet skrev:
11. feb 2022, 14:44
hit666 skrev:
11. feb 2022, 14:40
Vi bliver voldtaget når vi møder fcm😱
Baseret på 0-0 i en træningskamp i alternativ opstilling mod SønderjyskE?

Det hidtil bedste bud har været et nederlag på 0-8 mod FCM, så vi skal op i det tocifrede nu :cheers:
Syntes du AaB ser skarpe ud?
Ah, det har de sgu kun gjort ved ganske få lejligheder siden efteråret 2015. Jeg ser så i øvrigt ikke kampen og anede end ikke, den fandt sted.

Men jeg har aldrig oplevet, at man kan udlede det fjerneste af træningskampe. I foråret 2016 - et afsindigt ringe forår - sluttede vi rækken af træningskampe af med at besejre Malmö FF med 3-0 efter en brandkamp.

Vi er på nøjagtigt samme niveau som i efteråret; ikke det store sus og heller ikke det store fald. Vi bliver nr. 5 og taber knebent premierekampen mod FCM. Jeg gætter på 1-0 til samme. Alternativt spiller vi uafgjort 0-0 eller 1-1. Faktisk har vi ikke tabt de sidste 3 kampe i Herning (dog efter forlænget spilletid i pokalen i efteråret).
Du tænker det er med vilje man ikke kommer frem til en kvalificeret afslutning mod et bundhold?

Jeg tror AaB får det rigtig svært mod FCM og generelt går et meget udfordrende forår i møde, specielt med tanke på de ikke har haft en cheftræner i klubben. Det kommer til at præge spillet i en længere periode.

Jeg kan afsløre at den ene kommentator Gud hjælpe mig runder kampen af med sige, at trænerne sikkert er tilfredse med hvad de har set.
Det samme hold kunne dog immervæk score hvv. 4 og 3 mål i de to kampe mod SønderjyskE i efteråret, hvor der blev spillet om point. Bortset fra det kan man nærmest intet udlede af træningskampe som nævnt ovenfor. De kan pege i 117 forskellige retninger, og med mindre de samme spillere fra efteråret er blevet enten markant ringere eller markant bedre ud af det blå, ser jeg ingen tegn på, at vi skal forvente mere eller mindre end det, vi så i efteråret (og siden efteråret 2015 i det hele taget). Altså den sædvanlige linedans omkring 6. pladsen.

Jeg ville være nærmest ligeglad med trænersituationen, hvis vi kunne få Würtz og Hiljemark til at snuppe tjansen i foråret. Der var vist noget med en manglende P-licens. Pointen er dog, at trænerens betydning er voldsomt overvurderet. Jeg går ikke ud fra, at Würtz ville stille op med Rinne i angrebet eller lignende.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 11. feb 2022, 15:13

9520AaB skrev:
11. feb 2022, 15:01
bedstefar skrev:Er Makaric skadet eller hvad fanden sker der? Jeg forstår intet af den her kamp. Det er så lavt niveau! :thumbsdown:
Personlig kan jeg godt forstå at man leder efter en erstatning for en spiller, der ikke bidrager med ret meget. Ikke forstået på den måde, at jeg tror vi har den rette. Men jeg falder ingenlunde på hallen over Makaric.

Nej, han er ikke den store tekniker eller hurtigløber, men han kan sparke bolden i kassen. Jeg forstår ikke den tilgang til spillet med Børsting i front, vi er AaB og vi skal ikke have 11 defensive spillere inde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 11. feb 2022, 15:56

bedstefar skrev:
11. feb 2022, 15:13
9520AaB skrev:

Nej, han er ikke den store tekniker eller hurtigløber, men han kan sparke bolden i kassen. Jeg forstår ikke den tilgang til spillet med Børsting i front, vi er AaB og vi skal ikke have 11 defensive spillere inde.
Desuden er han med afstand den bedste til at hælde en lang bold op på, hvilket vi garanteret får brug for, hvis vi har planer om at stå dybt i Herning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 11. feb 2022, 16:06

Hanga skrev:
11. feb 2022, 15:56
bedstefar skrev:
11. feb 2022, 15:13
9520AaB skrev:

Desuden er han med afstand den bedste til at hælde en lang bold op på, hvilket vi garanteret får brug for, hvis vi har planer om at stå dybt i Herning.
Ja præcis. Fire mål i efteråret og et par stykker i opstarten også. Er han skadet/var han på stadion i dag/skal han sælges eller har Hiljemark og Wurtz bare set sig sure på angriberne i truppen ligesom J. Friis? Jeg forstår ingen ting, giver ingen mening at vores bedste angriber ikke engang får et indhop i dag.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. feb 2022, 16:21

det er med længder den ringeste start 11 og formation i mange år. sjældent set så defensivt et udtryk. Helt vanvittigt. Og så spiller med børsting og mc som ikke skal forlænges med (efter hvad rygterne siger) Vi har makaric, kusk, ementa, høgh på bænken. altså hva helvede er formålet med den kamp idag. For at simiulere en kamp mod fcm . altså hvis man spiller for at undgå at tabe så har man faktisk tabt på forhånd.
tendensen til ikke at ville tabe kampe var afgørende under Cifu og det fortsætter under assistenterne.
Det her er ikke det AaB hold jeg vil se eller forhåbentligt mange andre.
Vi har også en pedro på bænken der skal gøres til en salgsvare, men MC er åbentbart bedre. Jeg ved sgu snart ikke.
kusk kommer ind i 75.
der er ingen fucking plan med det hold.
og alle der siger vi ikke kan spille med 4 nede bagi - øhh hallo, der er kun 1 grund til vi ikke "kan" det, og det var fordi de ikke kunne finde ud af det under Cifu, men det var vist ikke noget med at gøre at det var en 4 back, blot at spillet var for komplekst.
men dagens opstilling er simpelthen en skandale. vi har aldrig været så defensivt indstillet.

for helvede det er irriterende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. feb 2022, 16:24

baresi skrev:
11. feb 2022, 16:21
det er med længder den ringeste start 11 og formation i mange år. sjældent set så defensivt et udtryk. Helt vanvittigt. Og så spiller med børsting og mc som ikke skal forlænges med (efter hvad rygterne siger) Vi har makaric, kusk, ementa, høgh på bænken. altså hva helvede er formålet med den kamp idag. For at simiulere en kamp mod fcm . altså hvis man spiller for at undgå at tabe så har man faktisk tabt på forhånd.
tendensen til ikke at ville tabe kampe var afgørende under Cifu og det fortsætter under assistenterne.
Vi har også en pedro på bænken der skal gøres til en salgsvare, men MC er åbentbart bedre. Jeg ved sgu snart ikke.
kusk kommer ind i 75.
og alle der siger vi ikke kan spille med 4 nede bagi - øhh hallo, der er kun 1 grund til vi ikke "kan" det, og det var fordi de ikke kunne finde ud af det under Cifu, men det var vist ikke noget med at gøre at det var en 4 back, blot at spillet var for komplekst.
men dagens opstilling er simpelthen en skandale. vi har aldrig været så defensivt indstillet.

Alsååå….Ferreira har karantæne i næste kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 11. feb 2022, 16:41

Funky skrev:
11. feb 2022, 16:24
baresi skrev:
kusk kommer ind i 75.

fint så fjerner jeg pedro fra sammenligningen, men resten står jeg på mål for :-) det er røvssygt at se på

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. feb 2022, 16:41

Jeg fatter ikke at vi et nød til at ofte en angriber samtidig med vi spille med 3 forsvars spillere. Andre hold det mødet fcm, FCK osv prøver trods alt stadig at have en angriber inde til de få chancer man ind imellem må få. Børsting kan løbe og mosle, men han holder ikke på en bold og han sparker ikke chancer ind.

Makaric er altså en ganske habil angriber til superligaen, og det er en joke hvis man ikke starter med ham.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 11. feb 2022, 16:46

gravballe skrev:
11. feb 2022, 16:41
Jeg fatter ikke at vi et nød til at ofte en angriber samtidig med vi spille med 3 forsvars spillere. Andre hold det mødet fcm, FCK osv prøver trods alt stadig at have en angriber inde til de få chancer man ind imellem må få. Børsting kan løbe og mosle, men han holder ikke på en bold og han sparker ikke chancer ind.

Makaric er altså en ganske habil angriber til superligaen, og det er en joke hvis man ikke starter med ham.
det er en joke ikke at starte med ham og en joke at spille med 9,5 defensive spillere (fossum den halve offensiv/defensiv) prip som 1 offensiv.
synes det er en vanvittigt pinlig opstilling. Børsting er også bare en latterlig joke ift. at man så sidder med 3 boks angribere på bænken. sikke et signal at sende. kæft det sejler. Kom nu ind med en træner der tør spille noget bold.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 11. feb 2022, 16:54

"Vi mødte et godt hold, som virker klar til at spille på et højt niveau i foråret, men vi skabte en del chancer." Udtaler Hiljemark til Nordjyske.
Jeg lader den lige stå lidt.

Jeg kan godt lide Hiljemark, men den kamp jeg så var dælme ikke god da. Vi skabte jo ingenting og virker låst i vores spil, altså vær nu lidt mere ærlig, alle kunne jo se det i dag.

Men vi skal selvfølgelig heller ikke ligge for meget i en træningskamp, vi skal bare være klar på næste søndag, forza.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 11. feb 2022, 17:33

baresi skrev:
11. feb 2022, 16:41
Funky skrev:
11. feb 2022, 16:24
baresi skrev:
kusk kommer ind i 75.

fint så fjerner jeg pedro fra sammenligningen, men resten står jeg på mål for :-) det er røvssygt at se på
Hvis det betyder, vi får 1 point mod FCM, så er det mission accomplished. Så’n er det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 11. feb 2022, 17:34

Sapiens skrev:
11. feb 2022, 16:54
"Vi mødte et godt hold, som virker klar til at spille på et højt niveau i foråret, men vi skabte en del chancer." Udtaler Hiljemark til Nordjyske.

Jeg kan godt lide Hiljemark, men den kamp jeg så var dælme ikke god da. Vi skabte jo ingenting og virker låst i vores spil, altså vær nu lidt mere ærlig, alle kunne jo se det i dag.

Men vi skal selvfølgelig heller ikke ligge for meget i en træningskamp, vi skal bare være klar på næste søndag, forza.
Det er jo også et psykologisk spil. En træner skal ikke gå i medierne og slagte sit hold efter sidste træningskamp. Han skal virke positiv og fortrøstningsfuld frem mod sæsonstarten.

Men hold nu kæft en ynkelig indsats idag. Rædderligt fodbold.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 11. feb 2022, 17:35

Sapiens skrev:

“Vi skabte en del chancer” arrrrrh det var ikke den kamp jeg så, jeg talte en tilfældig chance til Prip i slutningen af 1. Halveg ellers nada

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. feb 2022, 18:43

Elendig kamp hvor det positive var at vi trods alt stod godt på banen og næsten ikke tillod sønderjyderne nogen chancer.

Offensiven derimod er en helt anden snak for det var virkelig ringe. Vi skabte næsten intet og kampen illustrerede igen hvor svært vi har det i etableret spil, i startopstillingen var der ingen kreativitet og det kunne i den grad ses.
Jeg synes virkelig det er skræmmende så dårlig vi er på bolden og det er svært at se hvor målene skal komme fra. Mest af alt virker det til at chancerne skal komme fra dødbolde og tilfældigheder da vi har enormt svært ved at skabe noget.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 11. feb 2022, 20:38

Tænker også det må være lidt spil for galleriet, når Hiljemark udtaler at han kan tage meget positivt med fra denne kamp. Det var en forfærdelig omgang fodbold, hvor jeg synes at Sønderjyske i lange perioder var det bedst spillende hold.
Nu var det heldigvis kun en træningskamp, jeg forventer og tror at vi ser et helt andet AaB hold i premieren mod FCM.
Jeg tror det hold der spillede kampen idag, stort set - pånær en plads - er det samme der skal spille mod FCM. Eneste plads der kan være tvivl er angriber positionen. Jeg er virkelig ikke fan af Børsting, så jeg tænker Makaric eller Ementa skal have pladsen. De er måske ikke så anvendelige i presspillet, til gengæld evner de, at modtage bolden med ryggen mod målet

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 11. feb 2022, 21:13

Køllen I Møllen skrev:
11. feb 2022, 17:34
Sapiens skrev:

Det er jo også et psykologisk spil. En træner skal ikke gå i medierne og slagte sit hold efter sidste træningskamp. Han skal virke positiv og fortrøstningsfuld frem mod sæsonstarten.

Men hold nu kæft en ynkelig indsats idag. Rædderligt fodbold.
Ja vi er fuldstændigt enige. Jeg undrede mig bare over at han flere gange i artiklen nævner at vi skabte en del chancer, det var ikke lige hvad jeg så.

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 11. feb 2022, 21:14

troelsh skrev:
11. feb 2022, 17:35
Sapiens skrev:

“Vi skabte en del chancer” arrrrrh det var ikke den kamp jeg så, jeg talte en tilfældig chance til Prip i slutningen af 1. Halveg ellers nada
Ja det var meget låst. Nå, i en turneringskamp er man også mere tændt, vi håber på en bedre indsats på næste søndag.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 12. feb 2022, 12:26

1. Halvleg igår var dælme en ynk. Sønderjyske vandt mange bolde højt i banen pga. boldtab fra Rinne mfl., og skabte de klart største chancer i kampen.
Med det sagt, så er det fint at øve det spil i en træningskamp. Jeg tror så bare vi bliver straffet hårdt, såfremt vi spiller sådan i ligaen. Det kræver teknisk klasse samt selvtillid, og det har vores trup ikke nok af.

Besvar