?frederikshavneren skrev:Til dem som måtte være interesseret så har den norske avis VG publiceret en artikel om lønniveauet i forrige sæsons Tippeliga. De har åbne skattelister i Norge, det er ret grænseoverskridende at man kan se nøjagtigt hvad hver enkelt spiller tjener.
Økonomitråden
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: Økonomitråden
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Løn og skat er offentlige i Norge.Buzz Killington skrev:?frederikshavneren skrev:Til dem som måtte være interesseret så har den norske avis VG publiceret en artikel om lønniveauet i forrige sæsons Tippeliga. De har åbne skattelister i Norge, det er ret grænseoverskridende at man kan se nøjagtigt hvad hver enkelt spiller tjener.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Buzz Killington
- Allstar

Det var ikke saa meget det. Det var mere hvad der var graenseoverskridende ved at kunne se hvad spillerne tjener. Saa kan man have ideologiske grunde til at vaere for eller imod den slags generelt, men naar man taler om noget som fodboldklubber der ideelt set boer varetage fansenes interesser, syntes jeg det er glimrende at have mere tydelig indsigt i hvad klubberne bruger pengene paa, og hvor meget spilleren tjener vs. hvor meget han er vaerd.Provst i Brovst skrev:Løn og skat er offentlige i Norge.Buzz Killington skrev:?frederikshavneren skrev:Til dem som måtte være interesseret så har den norske avis VG publiceret en artikel om lønniveauet i forrige sæsons Tippeliga. De har åbne skattelister i Norge, det er ret grænseoverskridende at man kan se nøjagtigt hvad hver enkelt spiller tjener.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Retten til et privatliv burde ikke være politisk eller ideologisk.Buzz Killington skrev:Det var ikke saa meget det. Det var mere hvad der var graenseoverskridende ved at kunne se hvad spillerne tjener. Saa kan man have ideologiske grunde til at vaere for eller imod den slags generelt, men naar man taler om noget som fodboldklubber der ideelt set boer varetage fansenes interesser, syntes jeg det er glimrende at have mere tydelig indsigt i hvad klubberne bruger pengene paa, og hvor meget spilleren tjener vs. hvor meget han er vaerd.Provst i Brovst skrev:Løn og skat er offentlige i Norge.Buzz Killington skrev:?frederikshavneren skrev:Til dem som måtte være interesseret så har den norske avis VG publiceret en artikel om lønniveauet i forrige sæsons Tippeliga. De har åbne skattelister i Norge, det er ret grænseoverskridende at man kan se nøjagtigt hvad hver enkelt spiller tjener.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
Det er da helt sikkert interessant for os fans, men det jo ikke noget vi bør have krav på at have indsigt i. Det må da være en smule grænseoverskridende for spilleren at vide, at deres løn er offentlig viden. Det kan hurtigt blive brugt mod spilleren hvis han ikke præsterer.Buzz Killington skrev: Det var ikke saa meget det. Det var mere hvad der var graenseoverskridende ved at kunne se hvad spillerne tjener. Saa kan man have ideologiske grunde til at vaere for eller imod den slags generelt, men naar man taler om noget som fodboldklubber der ideelt set boer varetage fansenes interesser, syntes jeg det er glimrende at have mere tydelig indsigt i hvad klubberne bruger pengene paa, og hvor meget spilleren tjener vs. hvor meget han er vaerd.
Jeg er imod at lønforhold skal være offentlig tilgængelige, omend jeg godt kan se argumenterne for det... men i min verden er det en lille krænkelse af privatlivet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Gamen
Nu gælder det jo så for alle, og ikke kun fodboldspillere. Både i Norge og i Sverige. Jeg kan ikke se at det skulle være specielt krænkende - uanset branche.Hanga skrev:
Jeg er imod at lønforhold skal være offentlig tilgængelige, omend jeg godt kan se argumenterne for det... men i min verden er det en lille krænkelse af privatlivet.
Det kan da også blive brugt mod alle andre mennesker, hvis de ikke præsterer ifht. deres løn. Det er der da intet unormalt i.
Nu vil jeg ikke ind i en større diskussion om det, men det er da klart, at det er mere "uhensigtsmæssigt" for offentligt kendte personer, end det er for almindelige borgere. Det gælder ikke kun fodboldspillere (har jeg heller ikke skrevet).Gamen skrev:Nu gælder det jo så for alle, og ikke kun fodboldspillere. Både i Norge og i Sverige. Jeg kan ikke se at det skulle være specielt krænkende - uanset branche.Hanga skrev:
Det kan da også blive brugt mod alle andre mennesker, hvis de ikke præsterer ifht. deres løn. Det er der da intet unormalt i.
Men jeg kunne godt forestille mig at det kunne blive et særdeles anvendt "skyts" herinde mod spillere/ledere, der ikke lige præsterer. I dag kan vi jo kun gisne om, hvad spillerne hiver ind hver måned.
Det er helt legalt at mene, at indtægtsforhold skal være offentlige tilgængelige. Jeg kan sagtens forstå argumenterne for det. Men det føles ikke rigtigt i min mave, at en persons indtægter ikke er hans egen sag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Nordjyske ønsker ikke at fortsætte navnesponsoratet hvorfor Aalborg Stadion skal have et nyt sponsornavn. Uanset navn vil det for mig altid være Aalborg Stadion, jeg synes det er en uskik som stort set alle klubber sælger ud.
- Buzz Killington
- Allstar

En skam at spritten er flyttet til Norge, for Roed Aalborg Arena kan naesten ikke vaere mere oplagt.frederikshavneren skrev:Nordjyske ønsker ikke at fortsætte navnesponsoratet hvorfor Aalborg Stadion skal have et nyt sponsornavn. Uanset navn vil det for mig altid være Aalborg Stadion, jeg synes det er en uskik som stort set alle klubber sælger ud.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Min første tanke var, at vi for guds skyld skal finde noget hvor Aalborg eller Nordjyske indgår i navnet. Min anden tanke var, at det egentlig kan være lidt lige meget. For os der kommer på stadion vil altid være "Aalborg Stadion" alligevel så lad os tage så mange penge som muligt bare navnet ikke bliver helt fucked. Vi skal selvfølgelig undgå navne i liga BioNutria Park Randers, Auto C Park Randers og EWII park.frederikshavneren skrev:Nordjyske ønsker ikke at fortsætte navnesponsoratet hvorfor Aalborg Stadion skal have et nyt sponsornavn. Uanset navn vil det for mig altid være Aalborg Stadion, jeg synes det er en uskik som stort set alle klubber sælger ud.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Fontænen Arena
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
hvad med Papegøjehaven 
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig 
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Den stemmer jeg også for! Alternativt må Aalborg Portland da gerne få navnet og samtidig vise, hvad de kan med cement ved at gøre stadion nutidsvarende med højere tribuner bag mål.Buzz Killington skrev:En skam at spritten er flyttet til Norge, for Roed Aalborg Arena kan naesten ikke vaere mere oplagt.frederikshavneren skrev:Nordjyske ønsker ikke at fortsætte navnesponsoratet hvorfor Aalborg Stadion skal have et nyt sponsornavn. Uanset navn vil det for mig altid være Aalborg Stadion, jeg synes det er en uskik som stort set alle klubber sælger ud.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Nu hvor Energi Nord vil fusionere med nogle andre fusentaster og kalde sig ENIIG, må det være oplagt med et comeback, eftersom der tydeligvis er stor konkurrence om at få det mest latterlige navnesponsorat.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Stephan Schors udtaler rent faktisk i Nordjyske "- Der er nogle navne, som klinger bedre end andre", så man er åbenbart opmærksom på at det helst ikke skal blive alt for bøvet. Desværre udelukker det en masse gode forslag og ideer.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Kan en håndfuld rige AaB-fans ikke splejse om rettighederne og så kalde det "Aalborg Stadion"? Jeg spytter gerne 5-10 kr i bunken....
Janteloven eksisterer IKKE!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Er der nogen, som har en ide om hvad sponsoratet står i pr. år sådan nogenlunde?Køllen I Møllen skrev:Kan en håndfuld rige AaB-fans ikke splejse om rettighederne og så kalde det "Aalborg Stadion"? Jeg spytter gerne 5-10 kr i bunken....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"