AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: RE: Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 11. jan 2017, 13:28

9000AA skrev:
Hanga skrev:
9000AA skrev:Bedst som man tror man kender vores Aalborg drenge... Fuck ham hvis han tager til København. Det vil sgu gøre ondt i hjertet.
Man er velefterhånden ved at være vant til det. Vores drenge giver op så snart de møder lidt modgang i udlandet, og søger derfor mod trygge Danmark igen, og her er det altså bare FCK der kan tilbyde det klart bedste.

Han har sikkert ment det da han sagde, at AaB var hans klub i Danmark og at han ikke kunne se sig selv i andre klubber, men piben får en anden lyd når de reelt står i situationen og skal vælge. AaB er tilfredse med en 6. plads og det er altså bare ikke særligt tillokkende.

Skuffende at man nok engang skal se en af vores drenge havne derovre, og nok engang mister man lidt for en af de absolut vigtigste brikker fra double holdet.
Man kunne enten prøve at komme videre til en mindre klub i udlandet. Ellers kunne man skifte tilbage til Aalborg, være sikker på fast spilletid, og blive solgt til udlandet hjem om et år-halvandet.
Jeg kan sagtens forstå FCK er interessant. Realistisk set betaler de nok også en transfer vi aldrig kan være med på.

Det jeg ikke forstår er at Thomsen giver op SÅ hurtigt. Det tyder på der ikke er meget ærgerrighed og fightermentalitet i ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AA
Superliga
Superliga

Re: RE: Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9000AA » 11. jan 2017, 13:45

Forza skrev:
9000AA skrev:
Hanga skrev:
9000AA skrev:Bedst som man tror man kender vores Aalborg drenge... Fuck ham hvis han tager til København. Det vil sgu gøre ondt i hjertet.
Man er velefterhånden ved at være vant til det. Vores drenge giver op så snart de møder lidt modgang i udlandet, og søger derfor mod trygge Danmark igen, og her er det altså bare FCK der kan tilbyde det klart bedste.

Han har sikkert ment det da han sagde, at AaB var hans klub i Danmark og at han ikke kunne se sig selv i andre klubber, men piben får en anden lyd når de reelt står i situationen og skal vælge. AaB er tilfredse med en 6. plads og det er altså bare ikke særligt tillokkende.

Skuffende at man nok engang skal se en af vores drenge havne derovre, og nok engang mister man lidt for en af de absolut vigtigste brikker fra double holdet.
Man kunne enten prøve at komme videre til en mindre klub i udlandet. Ellers kunne man skifte tilbage til Aalborg, være sikker på fast spilletid, og blive solgt til udlandet hjem om et år-halvandet.
Jeg kan sagtens forstå FCK er interessant. Realistisk set betaler de nok også en transfer vi aldrig kan være med på.

Det jeg ikke forstår er at Thomsen giver op SÅ hurtigt. Det tyder på der ikke er meget ærgerrighed og fightermentalitet i ham.
Ja 100. Ved sgu ikk om vi er for søde/gode af os i Aalborg og Danmark generelt, eller om det er bare fordi de drenge vi sender til udlandet er nogle små tøser der ikk kan klare lidt modstand. Præcis det samme med kusk. Ufatteligt man ikk tør kæmpe for tingene.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 11. jan 2017, 14:43

Øv det vil gøre ondt at se endnu en AaB'er i FCK.
Selvom Thomsen er dygtig, tror jeg han får meget svært ved at få spilletid, Kusk har jo ikke ligefrem væltet sig i spilletid, og jeg syntes faktisk Kusk er noget bedre end Thomsen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 11. jan 2017, 14:56

Havde pisset mig af, hvis han var skiftet til FCM eller BIF. FCK er i modsætning til de to luftkasteller desværre en hylde over os andre. Jeg forstår derimod ikke, at han vil hjem så hurtigt. Agerede vi alle sammen sådan på jobmarkedet, hvordan ville vores samfund så ikke se ud? Tænk hvis vi alle stak halen mellem benene så snart chefen ikke ser ens vej end tingene ikke lige flasker sig med det samme. 14 kampe i Ligue 1 er da flot for Thomsen og realtisk set ville han ikke være en profil fra dag et. Hvorfor pokker bliver han ikke og kæmper? Jeg kan forstå, at han evt. ville tage videre til sommer til en mindre klub i Tyskland/Frankrig eller måske noget tophold i Holland/Belgien. FCK er selvfølgelig kortsigtet attraktivt, men de præsterer også over deres niveau lige nu og det vil næppe blive ved.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 11. jan 2017, 15:05

Jakobsen skrev:Havde pisset mig af, hvis han var skiftet til FCM eller BIF. FCK er i modsætning til de to luftkasteller desværre en hylde over os andre. Jeg forstår derimod ikke, at han vil hjem så hurtigt. Agerede vi alle sammen sådan på jobmarkedet, hvordan ville vores samfund så ikke se ud? Tænk hvis vi alle stak halen mellem benene så snart chefen ikke ser ens vej end tingene ikke lige flasker sig med det samme. 14 kampe i Ligue 1 er da flot for Thomsen og realtisk set ville han ikke være en profil fra dag et. Hvorfor pokker bliver han ikke og kæmper? Jeg kan forstå, at han evt. ville tage videre til sommer til en mindre klub i Tyskland/Frankrig eller måske noget tophold i Holland/Belgien. FCK er selvfølgelig kortsigtet attraktivt, men de præsterer også over deres niveau lige nu og det vil næppe blive ved.
Er det Thomsen der har sagt han vil videre og ikke klubben der har prikket ham på skulderen og sagt: Find en anden klub?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2017, 15:49

En eventuel transfer med Thomsen viser vel blot, hvor lang afstanden er op til FCK.

Hvilken anden dansk klub vil kunne købe Thomsen fri efter ½ år ? Og her snakker vi altså 3-5 mio kr. Betale en god hyre og muligvis også signon fee.

Han har trods alt spillet/medvirket i 13 kampe henover efteråret.

Ingen danske klubber vil være i nærheden af sådan en transfer. Flere klubber, muligvis os selv, vil godt betale 3-5 mio kr. for en spiller. Men så vil det være en spiller, som skal videre. Ikke en som lige nåede over grænsen.

Jeg vil påstå, at FCM heller ikke er i nærheden. Kadlec var da de havde penge og VdV var en penistransfer, som de i øvrigt tiggede penge for at få.

Kan i øvrigt ikke se Thomsen i FCKs setup. Det virker lidt desperat ift. at de mister Delaneys energi og så søger de ene energispiller. Thomsen er bare ikke den energi, som de mangler.
- FlæskeFrank

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 11. jan 2017, 15:49

5000 timer gik der før FCK var hans klub.. Så burde man egentlig bare holde kæft.
https://nordjyske.dk/nyheder/thomsen-- ... e/112/1513

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 11. jan 2017, 16:09

PeterS skrev:5000 timer gik der før FCK var hans klub.. Så burde man egentlig bare holde kæft.
https://nordjyske.dk/nyheder/thomsen--a ... e/112/1513
Det gøre også mig trist, men han har jo ikke udelukket, at han vil spille for andre klubber i DK. Han siger bare, at AaB vil altid være den klub, som han føler tilhørsforhold til.
Jeg bebrejder ham ikke så meget, at han skifter til PSE, jeg bebrejder ham mere, at han skifter tilbage til Danmark så hurtigt!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Mike80
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Skriver

Indlæg af Mike80 » 11. jan 2017, 17:28

birk skrev:FC Nantes: Nicolaj Thomsen på vej til Købehavn
http://www.tipsbladet.dk/node/272920/appview
En logisk udvikling hvis man kigger objektivt på det. Det desværre for AaB symptomatisk efter deres i dansk målestok rigtig fine talentudvikling. Spalvis og Thomsen bekræftet en negativ tendens jeg mange gange tidligere har påpeget: At man som AaB talent mangler i sin tilgang når der skal steppes op, og præsteres på den større scene, hvor alle ikke er venner til træning og mors kødgryder lige om hjørnet.

Ja, jeg ved godt hvordan man ved nogle debatører vil opfatte mit indlæg. (Fred være med det) Men det ændrer ikke på at tendensen er så gennemgående, at man selv som inkarneret AaB mand kan blive ved at skyde det ned som tilfældigheder.

Mike

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 11. jan 2017, 17:42

Mike80 skrev:
En logisk udvikling hvis man kigger objektivt på det. Det desværre for AaB symptomatisk efter deres i dansk målestok rigtig fine talentudvikling. Spalvis og Thomsen bekræftet en negativ tendens jeg mange gange tidligere har påpeget: At man som AaB talent mangler i sin tilgang når der skal steppes op, og præsteres på den større scene, hvor alle ikke er venner til træning og mors kødgryder lige om hjørnet.

Ja, jeg ved godt hvordan man ved nogle debatører vil opfatte mit indlæg. (Fred være med det) Men det ændrer ikke på at tendensen er så gennemgående, at man selv som inkarneret AaB mand kan blive ved at skyde det ned som tilfældigheder.

Mike
Jeg troede kun du var her "fordi du elsker at diskutere Fcm"?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

seamann

Indlæg af seamann » 11. jan 2017, 17:45

Mike80 skrev:

Mike
Jep, det ligger i alle AaBeres dna at de er svage og har ødipuskomplekser. Vi må vente tålmodigt på at dna transplantation fra vinderne på heden bliver muligt.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 11. jan 2017, 17:45

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -velkommen
- Thomsen er altid interessant, men vi har gode spillere på hans position, og det er jo ikke længe siden, at han forlod Danmark. Vi vil dog altid byde Nicolaj velkommen her i AaB. Det kan ikke være anderledes med den historik, vi har sammen, siger sportsdirektør Allan Gaarde til tipsbladet.dk.
Der er intet der tyder på at vi vil lege med hvor det er sjovt, men det kan man vel heller ikke forvente af en klub af vores størrelse. suk
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 11. jan 2017, 17:48

Thomsen må næsten direkte have fået besked fra ledelsen om, at finde sig en ny klub da der ikke venter spilletid til ham i Nantes. For en måned siden skiftede klubben træner - han må have meldt ud, at han ikke vil gøre brug af Thomsen. Jeg tror ikke Thomsen selv har smidt håndklædet i ringen efter kun et halvt år i klubben ca. Det tamme og sørgelige er så, at han vælger at søge mod DK og København frem for at finde nye udfordringer i udlandet - lav en Lucas og forsøg dig på en anden hylde i udlandet, Thomsen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jan 2017, 17:56

Mon ikke FCK trækker sig af handelen, når de får at vide, hvor meget det koster at forsikre en spiller med kun et godt øje !!!
- FlæskeFrank

bongo1234
Ynglinge
Ynglinge
Geografisk sted: Syd/vest for Aalborg

Indlæg af bongo1234 » 11. jan 2017, 17:57

Lad os nu se om han består lægetjekket. Der er vist noget med et øje der tidligere har givet problemer ;) ;)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 11. jan 2017, 18:17

Mike80 skrev:Ja, jeg ved godt hvordan man ved nogle debatører vil opfatte mit indlæg. (Fred være med det) Men det ændrer ikke på at tendensen er så gennemgående, at man selv som inkarneret AaB mand kan blive ved at skyde det ned som tilfældigheder.

Mike
Var det egentlig ikke dig der kritiserede mig for at bruge mere tid på graven, end på debatsiden :D? Spøjst når du nu er væsentlig mere aktiv herinde, påtrods af det ellers så lave niveau (modsat graven).

Hvad er din pointe med indlægget andet end "Hvad sagde jeg"?

On topic: Selvfølgelig er det da lamt, men FCK kan trodsalt tilbyde ChL (sikkert også til næste sæson), og mange penge. I mine øjne er FCK fuldt ud på højde med så mange andre middelstore klubber i Europa. Klubber som Brügge, Ajax, PSV eller hvad folk ellers forestiller sig, er ikke så meget bedre valg end FCK. Det er vel alligevel Europa der lokker, og 2 gode år i FCK skal nok resultere i et nyt eventyr for Thomsen.

Jeg kan ikke blive alvorligt irreteret over han vælger FCK over AaB. De er bare miles ahead, og kommer til at være det de næste mange år. Havde det været en af legetøjsklubberne, så ville jeg dog også undre mig. Men FCK er bare et andet niveau end resten af Skandinavien. Objektivt set, så er det vel også begrænset hvad han ellers har haft af muligheder fra bedre klubber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bisgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af Bisgaard » 11. jan 2017, 19:17

Bare rolig, det varer længe inden at noget lignende kommer til at ske igen. Med den hylde hvor AaB henter spillere på, så bliver de aldrig aktuelle i FCK. Tro mig, vi kommer f.eks. ALDRIG til at se Holgersson spille for FCK ;-) :P
Kom nu igang AaB!!!

aaballday
1. div
1. div

Indlæg af aaballday » 11. jan 2017, 20:25

Lægetjek er bestået.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. jan 2017, 21:07

Hvor er det bare så gennemført træls på alle tænkelige måder det hér.
For fanden da også. Man skal snart have banket op i en kasse fyldt med Xanax hvis man ikke skal blive fuldstændig vanvittig af at følge de Røde.
Bienvenu Bassogog!

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 11. jan 2017, 21:24

AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...

Besvar