Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014

Indlæg af alithebeast » 23. mar 2014, 17:02

Gentleman Finn skrev:
frederikshavneren skrev:
jernskjorten skrev:
alithebeast skrev:Jeg har altid ment, at Thelanders evner med bolden var ringe. Han er langsom både i tanke og handling, og det ser man i dag..
Han er også meget ung, og det kan man jo så vælge, om man vil tage med i sin bedømmelse.
Urutineret delvist ja, ung bestemt nej. Thelander er trods alt 21-22 år. Jeg kan ik huske hans eksakte alder.
Du er unuanceret i din kritik frederikshavneren, vi har en forsvarsspiller der skal slibes lidt til, og så vælger du at save ham ned. Han gjorde det fortræffeligt imod fcm og bechmann sparker jo alt ind i dag, det kunne lige så godt have været andre der lavede den fejl i dag.
/quote]

Jeg mener da også at Thelander kunne blive en nogenlunde suppespiller, så han er da ikke helt håbløs. Jeg mener så samtidig, at Kasper P. er bedre og har større potentiale, hvorfor jeg mener, at han burde spille meget mere. :)
Hader København!

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 23. mar 2014, 17:03

frederikshavneren skrev:Jeg mener bestemt ik at jeg er unuanceret. Jeg er ik helt enig i at Thelander gjorde det fortræffeligt mod FCM. Han var igen meget tæt på at koste et fuldstændig tåbeligt mål pga. en håbløs aflevering (han har været tæt på at koste mål i næsten alle kampe pga. hasarderede afleveringer direkte til frie modstandere). Derudover havde han et par markeringsfejl, der kunne ha' kostet meget dyrt.
Nu skal det ik kun handle om Thelander. KEP har bestemt heller ik været overbevisende, men som jeg ser det fungerer konstellationen KEP-Thelander ikke.
Men Lasse lavede jo også nogle ting, fx tilbagelægninger og tværafleveringer - også i dette efterår - hvor man tog sig til hovedet. Det sker for alle forsvarsspillere.
Jeg bliver helt tung i sindet, når du konkluderer, at KEP og Thelander ikke fungerer. Ikke fordi konklusionen er forkert, men fordi det er helt urimeligt at bedømme det 5 kampe inde i deres "regeringstid". Det er jo som at anmelde en film efter man har set de første 5 minutter.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. mar 2014, 17:06

Man har forlænget med Thelander fordi man tror på ham og han spillede de første 8-10 kampe. Nu er Lasse Nielsen så væk og han får chancen igen. Lad ham nu bevise sig resten af foråret og så kam man bedømme ham. Få kampe kan ikke danne grundlag for at han både er boldmongol og jeg ved ikke hvad.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 23. mar 2014, 17:09

jernskjorten skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg mener bestemt ik at jeg er unuanceret. Jeg er ik helt enig i at Thelander gjorde det fortræffeligt mod FCM. Han var igen meget tæt på at koste et fuldstændig tåbeligt mål pga. en håbløs aflevering (han har været tæt på at koste mål i næsten alle kampe pga. hasarderede afleveringer direkte til frie modstandere). Derudover havde han et par markeringsfejl, der kunne ha' kostet meget dyrt.
Nu skal det ik kun handle om Thelander. KEP har bestemt heller ik været overbevisende, men som jeg ser det fungerer konstellationen KEP-Thelander ikke.
Men Lasse lavede jo også nogle ting, fx tilbagelægninger og tværafleveringer - også i dette efterår - hvor man tog sig til hovedet. Det sker for alle forsvarsspillere.
Jeg bliver helt tung i sindet, når du konkluderer, at KEP og Thelander ikke fungerer. Ikke fordi konklusionen er forkert, men fordi det er helt urimeligt at bedømme det 5 kampe inde i deres "regeringstid". Det er jo som at anmelde en film efter man har set de første 5 minutter.
Enig i din karakteristik af Lasse der havde mange kvaliteter, men teknik var ik én af dem. Han blev dog heldigvis gradvist lidt bedre, men den manglende teknik/håbløse afleveringer er nok også en del af forklaringen på, hvorfor Lasse nu spiller i en hollandsk bundklub (udsigt til spilletid er selvfølgelig en anden oplagt forklaring).

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. mar 2014, 17:10

Midt i det hele skal man også huske at SE bare var heldige og AaB uheldige.

Det kunne nemt være 2-0 efter 20 min og så havde vi rullet dem med 4-0. Nu var de heldige og ramte på to chancer i streg.

though luck, men de kan stadig få 4 point imod FCK og SE, hvilket vil holde os varme i topkampen.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 23. mar 2014, 17:11

Tja, den kamp gik jo fuldstændig som man kunne forvente. AaB spillede flot, underholdende og forholdsvis ufarligt, og Sønderjyske spillede simpelt, hårdt og effektivt. Hvor har vi AaB fans dog ofte stået her. Efter en række gode resultater og flot spil, begynder vi at tro på at det kan blive til noget stort, og så får holdet en fælles hjerneblødning, og det hele ender i middelmådighed.

Det positive i dag er, at der ifølge Viasat ikke er nogen (andre end AaB fans) der ser AaBs kampe. Hvis nogen af vores modstanderes trænere skulle have set kampen i dag, havde de nemlig set hvor nemt det er at slå AaB.
- Pres dem højt oppe på banen, det forvirre nemt deres forsvar.
- Sørg for at tackle igennem, danske dommere kan ikke lide teknisk fodbold og straffer ikke hårdt spil.
- Hav en målmand der kan lave lange udspark, gerne helt ned til angriberne. Så er der sikkerhed for mål.
- Fortvivl ikke hvis AaB scorer. De næste 10 minuter, holder de alligevel pause og åbent hus i målet.

Ak, man forstår nu hvorfor Gaarde stædigt holder fast i, at målsætningen er af komme til at spille europæisk. Måske kender han alligevel holdet bedre end os fans.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. mar 2014, 17:13

budo skrev:Tja, den kamp gik jo fuldstændig som man kunne forvente. AaB spillede flot, underholdende og forholdsvis ufarligt,
De kom til chancer nok til 5-6 mål, men fik dem bare ikke ind. Det var mange ting, men ikke ufarligt.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 23. mar 2014, 17:17

Eksil skrev:
budo skrev:Tja, den kamp gik jo fuldstændig som man kunne forvente. AaB spillede flot, underholdende og forholdsvis ufarligt,
De kom til chancer nok til 5-6 mål, men fik dem bare ikke ind. Det var mange ting, men ikke ufarligt.
Hvis de havde scoret på et par flere af deres chancer, havde vi ikke haft denne diskussion. Eftersom de dominerede kampen og havde en overvægt i boldbesiddelsen, men alligevel tabte, vil jeg stadig mene at de var forholdsvis ufarlige.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 23. mar 2014, 17:19

budo skrev:
Eksil skrev:
Hvis de havde scoret på et par flere af deres chancer, havde vi ikke haft denne diskussion. Eftersom de dominerede kampen og havde en overvægt i boldbesiddelsen, men alligevel tabte, vil jeg stadig mene at de var forholdsvis ufarlige.
Hvis vi nu kalder det uskarpe i stedet for ufarlige kan vi være enige.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 23. mar 2014, 17:21

Ro på.

Vi er alle skuffede for resultatet i en kamp, som vi burde, kunne, skulle have vundet.

Det er dog hverken første eller sidste gang, at Sønderjyske viser sig som en farlig modstander. De virker som et hold, der kan klare sig, og lad os håbe de henter point mod de tre øvrige tophold.

Thelander var dyr i dag, men husk nu på, at Lasse dælme også kostede nogle mål i starten. Uanset hvad, tror jeg vi bliver nødt til at bakke Thelander, Kasper P og KEP op, vi får ingen erstatning på niveau med Wæhler, Trond, Sareenpaa eller Matovac.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. mar 2014, 17:21

Sønderjyske pressede da på ingen måde os højt. De stod kompakt og vi er da klart blevet bedre efter Risgård er kommet, til at komme gennem kæderne og skabe chancerne der skal til.

Gaarde er da bare klog:-) vi var tydeligvis allerede i gulddrømme herinde med de gloser mod vores hold i dag.

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 23. mar 2014, 17:30

Enig med som mange skriver

Lasse havde også rigtig mange børnefejl og tåbeligheder. Det er reelt kun de sidste 2-3 sæsoner Lasse virkelig har leveret stabilt uden at lave små børnefejl.

Jeg skal ikke kunne sige om Thelander bliver god eller ej på sigt, men at dømme han ude nu er også noget hårdt syntes jeg.

Herudover skal man altså også huske på at vores spillestil bare ligger op til at vi får flere måd imod os. Vi presser meget højt op, vi skubber backs højt op.

Hver gang vi mister bolden midt på banen og der kommer en lang bold er vores midterforsvarer 2 mod 2 dvs. der må ikke være den mindste placeringsfejl så går det galt.
Hvis vi spillede meget mere defensivt ville Thelander også se meget stærkere ud, men det er jo ikke det vi vil.
Så det kræver altså også meget af de andre at de ikke smider bolden væk lige midt på på banen så der kan saves en lang bold ned bag vores forsvar.
Selvfølgelig må Thelander ikke gøre som han gør ved det tredje mål . Men eksempelvis det andet mål er det også et gigantisk boldtab midt på banen som koster dyrt.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 23. mar 2014, 17:31

BTW Randers slår godt fra sig i parken efter den første halve time og FCK virkelig slet ikke ovenpå for tiden.
Derudover vinder de dog nok kampen alligevel.

Det er dog sjovt at se hvordan hold som Randers, FCM mv. ofte gør det godt mod FCK i Parken hvorimod vi ALTID sejler i parken.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 23. mar 2014, 17:33

Jeg tror der har noget med den fysik de spiller med. De spiller lige nu helt op med dem derinde.

Vi spiller jo den her pasningsfodbold hvor vi gerne vil have bolden og vinde den tilbage hurtigt og der har vi vel bare se uhyre dårlige ud derinde:-) godt vi ikke skal derind i den hule igen:-)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. mar 2014, 17:33

Skal vi ikke lige huske hvor vi startede denne sæson? Som en potentiel nedrykker, og ikke mange herinde - heller ikke jeg - havde takket nej til en top 6 placering. Vores drenge har imidlertid taget røven på alle, ved generelt at spille en forrygende omgang fodbold, der gør at vi pt. er med i mesterskabskampen.

Så hvad er min pointe? At der er nogen herinde der bør vågne op og indse, at det de skriver er direkte useriøs og latterlig kritik, af et hold der har præsteret langt bedre end hvad vi alle forventede. Ja vi taber i dag, i en kamp vi burde have vundet. Og ja der blev begået nogle store fejl, der ender med at koste stort. Men det er altså de samme spillere, der har spillet os frem hvor vi er nu.

Tag nu at kom væk fra tastaturet og ud og støt drengene på stadion i stedet. Det mest skuffende i dag var sq fremmødet i Haderslev!

Kampen: Bæ, pis, lort... Vi spiller til tider særdeles fornuftigt og får skabt chancerne der skal til. Desværre var vi alt for uskarpe (vores største problem set over hele sæsonen), og giver dem 2 gaver som de dygtigt udnytter. Op på hesten igen, AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 23. mar 2014, 17:40

Kristian skrev:Nu fik han jo endelig kampen der gjorde, at han kunne komme med "se hvad jeg sagde"

Gad vide hvad for indlæg der kom her på siden da Lasse Nielden fik sine debutkampe

Fint perspektiv.

Jeg må indrømme, at jeg var meget hård i min kritik af Lasse i hans første sæson som fast mand, og først senere fik øjnene op for hans forcer og talent (det skal så siges, at han også lavede nogle virkelig absurde aktioner i starten).

Belært af den erfaring, vil jeg undlade at kritisere Thelander i dag, da jeg faktisk synes at han her vist mange forcer i en række kampe. Men samlet set, så så vores defensive indsats godt nok pinlig ud i dag. En ting er, at de scorer et heldigt kludemål. Den slags sker jo desværre. Men det mål Beckman får lov til at scorer, og så endda to gange, det burde bare ikke kunne lade sig gøre. Pinligt.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. mar 2014, 17:43

Martin Bak skrev:
jernskjorten skrev:Idioter, boldmongoler, korrupte...

Det er mildest talt beskæmmende at læse, hvad vores egne spillere og trænere skal stå model til. Og næste uge sidder I og hylder dem, som blomsten af fodbold-Danmarks ungdom.

Tænk jer dog lidt om, inden I trykker send.
fuldstændigt enig - det er sørgeligt, - men desværre typisk for mange af disse såkaldte fans, som aldrig er på stadion, men bruger deres tid her på debatsiden til at opføre sig som idi.... hver gang tingene ikke går vores vej. Personhetz af værste skuffe på enkelte spillere - det er virkeligt godt gået og vidner om, at I er meget store mennesker.
Jeg citerer dette indlæg, fordi jeg er 100% enig.

Det nærmer sig en skændsel hvordan de sædvanlige Debatside-orakler nærmest gnider sig i hænderne over at kunne sidde på internettet og decideret svine enkelte spillere til i en sådan grad. Jeg ved ikke hvilken drømmeverden det er man lever i, hvor man tror at der på et hold som vores aldrig vil være udfald, og aldrig vil være kampe hvor vi brænder for meget, og er for uskarpe. Men derfra, og så til at skrive indlæg som man ser i denne tråd, i en sæson hvor vi har præsteret LANGT over forventningerne, er vist mere et udtryk for debatsidens sofafans. Heldigvis er stemningen på stadion som oftest en ganske anden. Og tak for det!

Ja, jeg er fandme også bitter over vi ikke tager sejren og 1. pladsen, men det der er skrevet i denne tråd er jo pinlig. Langt værre niveau end det AaB leverer idag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 23. mar 2014, 17:44

Eksil skrev:
budo skrev:
Eksil skrev:
Hvis vi nu kalder det uskarpe i stedet for ufarlige kan vi være enige.
Potato, potahto, fair nok. Jeg er nok også bare skuffet over, at vi spiller godt og taber til et hold der spiller møgsygt.

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 23. mar 2014, 17:45

Det værste ved nederlaget er næsten, at Brøndby med en sejr er lukket ind i varmen til det hele...
1 2 3 Jimmy er en mur!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. mar 2014, 17:45

[quote="andreasaab89"]BTW Randers slår godt fra sig i parken efter den første halve time og FCK virkelig slet ikke ovenpå for tiden.
Derudover vinder de dog nok kampen alligevel.

Det er dog sjovt at se hvordan hold som Randers, FCM mv. ofte gør det godt mod FCK i Parken hvorimod vi ALTID sejler i parken.[/quote

Cornelius ligner han er de 27 millioner værd. Han har haft lige præcis 0 gode aktioner idag. De måtte sgu gerne have hentet Curth for de penge.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar