Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Tv penge

Indlæg af Hovedet » 15. jan 2014, 20:44

Eftersom der ikke er nogen transferrygter overhovedet om AaB hverken den ene eller den andet vej - ser man bort fra de sædvanlige pip om Kusk - er det ikke overraskende, at AaB ligger lavt i den sammenhæng. Og det er godt, for hvis der sker noget på transfermarkedet, vil der være tale om afgange.

Min overraskelse går på, at der end ikke på rygteplan nævnes noget om den feriepengesag. Uanset om AaB har mulige investorer eller ej, vil Spillerforeningen jo gøre krav på sit og så måske finde en afdragsordning, dersom der ingen investorer findes, eller slet og ret lade klubben gå fallit.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. jan 2014, 23:04

Hovedet skrev:Eftersom der ikke er nogen transferrygter overhovedet om AaB hverken den ene eller den andet vej - ser man bort fra de sædvanlige pip om Kusk - er det ikke overraskende, at AaB ligger lavt i den sammenhæng. Og det er godt, for hvis der sker noget på transfermarkedet, vil der være tale om afgange.

Min overraskelse går på, at der end ikke på rygteplan nævnes noget om den feriepengesag. Uanset om AaB har mulige investorer eller ej, vil Spillerforeningen jo gøre krav på sit og så måske finde en afdragsordning, dersom der ingen investorer findes, eller slet og ret lade klubben gå fallit.
Jeg undrer mig egentlig mere over at vi ikke generelt hører noget fra møderne (der må have været flere nu) mellem spillerforeningen, divisionsforeningen (vel på AaB's vegne) og voldgiftretten. Det må vel være det næste skridt på vejen, før spillerforeningen overhovedet fremkommer med et officielt krav mod AaB, at voldgiften fastslår sagerne er så ens at de skal behandles med udgangspunkt i sagerne mod Brøndby, eller skal behandles særskilt. Det førstnævnte er vel det mest realistiske, men omvendt er det måske ikke så simpelt som så, nu hvor der næsten er gået en måned siden første møde, uden vi har hørt det mindste.

Hvis konklusionen er "der er intet at komme efter, sagerne er er præcist som Brøndbys og i skal bare rette ind", kan det undre at man ikke lynhurtigt har kunnet nå frem til det. Jeg tror personligt det er mere komplekst, og tror stadig der går en rum tid før vi får at se hvilket krav spillerforeningen kan stille mod AaB, men vi kan jo kun vente og se.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 16. jan 2014, 09:24

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:Eftersom der ikke er nogen transferrygter overhovedet om AaB hverken den ene eller den andet vej - ser man bort fra de sædvanlige pip om Kusk - er det ikke overraskende, at AaB ligger lavt i den sammenhæng. Og det er godt, for hvis der sker noget på transfermarkedet, vil der være tale om afgange.

Jeg undrer mig egentlig mere over at vi ikke generelt hører noget fra møderne (der må have været flere nu) mellem spillerforeningen, divisionsforeningen (vel på AaB's vegne) og voldgiftretten. Det må vel være det næste skridt på vejen, før spillerforeningen overhovedet fremkommer med et officielt krav mod AaB, at voldgiften fastslår sagerne er så ens at de skal behandles med udgangspunkt i sagerne mod Brøndby, eller skal behandles særskilt. Det førstnævnte er vel det mest realistiske, men omvendt er det måske ikke så simpelt som så, nu hvor der næsten er gået en måned siden første møde, uden vi har hørt det mindste.

Hvis konklusionen er "der er intet at komme efter, sagerne er er præcist som Brøndbys og i skal bare rette ind", kan det undre at man ikke lynhurtigt har kunnet nå frem til det. Jeg tror personligt det er mere komplekst, og tror stadig der går en rum tid før vi får at se hvilket krav spillerforeningen kan stille mod AaB, men vi kan jo kun vente og se.
Som jeg forstår det, har der kun været ét møde i voldgiftsretten, hvor parterne har fremlagt deres syn på hvilke udeståender der måtte være. Så nu skal voldgiftsretten tage stilling til hvad de mener, hvorefter klubberne formentlig retter sig efter den udlægning. Alternativet er en civilretlig afgørelse efterfølgende, men det vil altså være højst usædvanligt, hvis man ikke retter sig efter en voldgift.

Voldgiften kan mene alt imellem 1) Vi har afsagt dom, og den gælder for alle udestående og 2) Disse sager falder ikke ind under de prøvesager der har været kørt mod BIF. Forhåbentlig bliver der et halv mudret svar, der kan danne grund for at spillerforeningen og klubberne kan lave et kompromis, hvor ingen af dem taber ansigt eller levebrød.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Joker
1. div
1. div

Indlæg af Joker » 16. jan 2014, 15:24

Hvis man ser på en runde af superligaen, så er 6 kampe spredt ud over 4 kanaler på 4 dage(fredag-mandag). Dette ser man ikke engang i ligaer, så som i England og Tyskland, selvom de har flere kampe i en runde.

I princippet burde det være 1 kanal, der viste 3 kampe lørdag og 3 kampe søndag, begge dage kl. 14.00, 16.00 og 18.00. Desuden kunne man indlægge at klubbernes kamptidspunkt kom i rotation, så ikke 1-2 bestemte klubber(behøver vel ikke at nævne hvilke), spillede på samme tidspunkt hver weekend.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. jan 2014, 16:22

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:

Som jeg forstår det, har der kun været ét møde i voldgiftsretten, hvor parterne har fremlagt deres syn på hvilke udeståender der måtte være. Så nu skal voldgiftsretten tage stilling til hvad de mener, hvorefter klubberne formentlig retter sig efter den udlægning. Alternativet er en civilretlig afgørelse efterfølgende, men det vil altså være højst usædvanligt, hvis man ikke retter sig efter en voldgift.

Voldgiften kan mene alt imellem 1) Vi har afsagt dom, og den gælder for alle udestående og 2) Disse sager falder ikke ind under de prøvesager der har været kørt mod BIF. Forhåbentlig bliver der et halv mudret svar, der kan danne grund for at spillerforeningen og klubberne kan lave et kompromis, hvor ingen af dem taber ansigt eller levebrød.
Min pointe var egentlig først og fremmest, at det vel er der feriepengesagen ligger i øjeblikket. Vi venter hverken på en sugardaddy der kommer med en pose penge, eller på et forlig/afbetalingsordning med spillerforeningen - vi venter på voldgiften.

Jeg er nu iøvrigt sikker på at have læst mødet i voldgiften i december beskrevet som "det første i en række møder", men det er da meget muligt jeg tager fejl.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 16. jan 2014, 16:59

Jeg har skrevet flere gange til debatprogrammet Fodbold FM, om ikke tv pengene var en debat værd. Men, ak, "journalisterne" giver mig the silentium treatment. Er der ikke andre der kan skrive til dem på Fb om at det er en debat der burde tages andre steder end kun her...

Thx
Jones

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. jan 2014, 17:09

Dr.Jones skrev:Jeg har skrevet flere gange til debatprogrammet Fodbold FM, om ikke tv pengene var en debat værd. Men, ak, "journalisterne" giver mig the silentium treatment. Er der ikke andre der kan skrive til dem på Fb om at det er en debat der burde tages andre steder end kun her...

Thx
Jones
24/7?
Skriv i deres opslag om debatemner og vi går allesammen ind og liker det med det samme :)
Fedt program iøvrigt!
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. jan 2014, 17:12

Dr.Jones skrev:Jeg har skrevet flere gange til debatprogrammet Fodbold FM, om ikke tv pengene var en debat værd. Men, ak, "journalisterne" giver mig the silentium treatment. Er der ikke andre der kan skrive til dem på Fb om at det er en debat der burde tages andre steder end kun her...

Thx
Jones
Jonas? :)

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. jan 2014, 17:18

Køllen I Møllen skrev:

Thx
Jones
Det var mig der skrev til statussen. Da Dr. Jones efterlyste flere skrev til dem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. jan 2014, 20:07

jonas386 skrev:
Køllen I Møllen skrev:

Thx
Jones
Det var mig der skrev til statussen. Da Dr. Jones efterlyste flere skrev til dem.
Ok :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. jan 2014, 20:57

Køllen I Møllen skrev:

Thx
Jones
24/7?
Skriv i deres opslag om debatemner og vi går allesammen ind og liker det med det samme :)
Fedt program iøvrigt!
Hvis andre har lyst til at give et "like" til det gode formål (at "tvinge" medierne til at forholde sig til problemerne omkring eksponeringen og fordelingen af tv-penge) kan man følge dette link : https://www.facebook.com/FodboldFM/post ... tif_t=like" onclick="window.open(this.href);return false;

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. jan 2014, 13:09

Der er svar fra FodboldFM, det virker positivit.
Hej fodbold-nørder! Der har været overvældende mange ønsker om at kigge nærmere på det I kalder mediernes skævvridning af Superligaen og det velkendte faktum, at Brøndby og FC København dækkes langt mere intenst end resten af klubberne i landets bedste række. Emnet er meget interessant, og vi lover, at vi inden starten på Superligaen i foråret sætter fokus på det. Det bliver ikke nu på mandag, fordi emnet fortjener mere fokus end blot 20 tilfældige minutter. Vi samler i stedet et panel med særligt arbejdsområde indenfor Tv-dækning, avis, radio etc. Det kvalificerer debatten, og vi kan dedikere meget mere tid og opmærksomhed på det. Men, nu lover vi altså, at vi sætter fuldt fokus på det i Fodbold FM inden 21 februar. Gode hilsner Søren Klæstrup, Fodbold FM.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. jan 2014, 13:26

jonas386 skrev:Der er svar fra FodboldFM, det virker positivit.
Hej fodbold-nørder! Der har været overvældende mange ønsker om at kigge nærmere på det I kalder mediernes skævvridning af Superligaen og det velkendte faktum, at Brøndby og FC København dækkes langt mere intenst end resten af klubberne i landets bedste række. Emnet er meget interessant, og vi lover, at vi inden starten på Superligaen i foråret sætter fokus på det. Det bliver ikke nu på mandag, fordi emnet fortjener mere fokus end blot 20 tilfældige minutter. Vi samler i stedet et panel med særligt arbejdsområde indenfor Tv-dækning, avis, radio etc. Det kvalificerer debatten, og vi kan dedikere meget mere tid og opmærksomhed på det. Men, nu lover vi altså, at vi sætter fuldt fokus på det i Fodbold FM inden 21 februar. Gode hilsner Søren Klæstrup, Fodbold FM.
Det er sateme gennemført lækkert at man kan få en debat igang! Pissegodt.
59 likes til et forslag om at tage emnet skævridningen af dansk fodbold op er helt vildt. Der plejer at være max 4-5 likes. Så der er mange der interesserer sig og derfor er det pissehamrende fedt at de vier længere tid til det i et andet program. Jeg er glad :)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 17. jan 2014, 13:44

Konklusionen på det program bliver at hvis der er en skævvridning af dækningen af ligaen så er det til fordel for provinsen som bliver eksponeret mere end berettiget.

Tipsbladet kunne man heller ikke komme i dialog med, heldigvis er det dødt i dag.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 17. jan 2014, 15:37

Provst i Brovst skrev:Konklusionen på det program bliver at hvis der er en skævvridning af dækningen af ligaen så er det til fordel for provinsen som bliver eksponeret mere end berettiget.

Tipsbladet kunne man heller ikke komme i dialog med, heldigvis er det dødt i dag.
Ja, tror også det bliver noget med "Regner det på degnen drypper det på præsten" (eller er det omvendt?)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 18. jan 2014, 10:22

Så er det jo et spørgsmål om at fastholde presset på dem. Og når de så inviterer tre københavnske journalister, der afviser kritikken må man holde dem fast på et fodboldfagligt argument: Hvorfor er kampen mellem nr. 1 og nr. 2 ikke automatisk 'match of the week'?. Hvorfor spiller fodboldfaglige kriterier ikke en større rolle i dækningen af dansk fodbold? Og hvilken indvirkning har det på spændingen i ligaen at kampen mellem nr. 1 og nr. 2 ikke vurderes som særlig interessant.

Det er et argument og en holdning, der er til at forstå (selv for os københavnere) og passer meget bedre til programmets målgruppe end den sædvanlige kritik af Brøndby-diskursen i danske medier.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. jan 2014, 10:34

Yankee skrev:Så er det jo et spørgsmål om at fastholde presset på dem. Og når de så inviterer tre københavnske journalister, der afviser kritikken må man holde dem fast på et fodboldfagligt argument: Hvorfor er kampen mellem nr. 1 og nr. 2 ikke automatisk 'match of the week'?. Hvorfor spiller fodboldfaglige kriterier ikke en større rolle i dækningen af dansk fodbold? Og hvilken indvirkning har det på spændingen i ligaen at kampen mellem nr. 1 og nr. 2 ikke vurderes som særlig interessant.

Det er et argument og en holdning, der er til at forstå (selv for os københavnere) og passer meget bedre til programmets målgruppe end den sædvanlige kritik af Brøndby-diskursen i danske medier.
Ligeledes håber jeg de tager udvikling af interessen med. Det er klar at sælger man sin liga på 2 hold og 3 opgør ud af hhv 12 og 198 så er den overordnede interesse lavere end hvis man kan sælge ligaen på alle 12 hold og alle 198 kampe. Burde Viasat ikke forsøge at gøre mere ud af opgør som EfB - FCM, AGF - OB, AaB - AGF, Randers - FCM, SønderjyskE - EfB osv osv osv. Hvis man spørger en neutral seer vil han højst sandsynligt mene der kun finder BIF - FCK som et decideret rivalopgør, men der er jo en masse af den slags i superligaen, nogle er selvfølgelig større end andre, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke forsøger at gøre noget mere ud af de her opgør. Det skaber altså noget spænding og intensitet omkring klubben.

Ligeledes kan det undre at man i England kan dække rimelig intenst helt ned til den 5. bedste række mens man dårligt kan følge mere end 2 hold herhjemme, selvfølgelig er fodbold langt større i England på samtlige parametre, der er flere mennesker osv, men det burde altså ikke være umuligt at gøre perspektivet mere bredt.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 21. jan 2014, 00:01

Hey folk.

Fedt at I har skrevet og at de nu langt om længe tager debatten! :aabfan:
Der er altid hjælp at henter herinde!

Dr.J

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. jan 2014, 09:51

Bliver spændende at se hvordan den næste aftale med tv penge bliver skruet sammen.

BIF har tydeligvis optrådt amatørmæssigt i denne forbindelse og FCK har offentligt afvist deres tilnærmelser (på trods af at det potentielt kunne give dem økonomiske fordele). Jeg synes kun det er fint at BIF skiller sig ud og jeg håber at ligaens 11 andre hold kan stille sig på bagben overfor BIF+VIASAT elskovs seance.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 22. jan 2014, 11:50

Forza skrev:Bliver spændende at se hvordan den næste aftale med tv penge bliver skruet sammen.

BIF har tydeligvis optrådt amatørmæssigt i denne forbindelse og FCK har offentligt afvist deres tilnærmelser (på trods af at det potentielt kunne give dem økonomiske fordele). Jeg synes kun det er fint at BIF skiller sig ud og jeg håber at ligaens 11 andre hold kan stille sig på bagben overfor BIF+VIASAT elskovs seance.
Tror FCK's afvisning skyldes at FCK ingen interesse har I hat Brøndby får flere penge... Tror ikke TV-pengene gør den store forskel for FCK, med udgangspunkt i hvor mange penge de får i dag...
Der tror jeg FCK er fint tilfreds med at kagen bliver delt som den gør.

Besvar