Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021
Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021
Vi er ikke i nærheden af at være kørt bagud på point ift top 6 - det ville sagtens kunne nås.
Men vi er ikke i nærheden af det spille og kvalitetsmæssigt. Vi har ikke holdet i den her sæson og er vel ret beset på kvalitet i truppen et hold der bør ligge 7-10 afhængig af formen.
For mange dårlige spillere eller spillere der endnu ikke har niveauet kombineret med en ny træner der er ved at spille holdet ind - det er vores virkelighed.
Giv de unge Ross, Hannesbo og Prica et halvt år mere med ciffuentes og et par nyindkøb, så tror jeg vi sniger os med i top 6 i næste sæson.
Vi er allerede på vej i den rigtige retning 2 point mod bif og rfc er mere end godkendt og giver Ciffuentes den ro han skal have til at udvikle spillestil og de unge spillere.
Men vi er ikke i nærheden af det spille og kvalitetsmæssigt. Vi har ikke holdet i den her sæson og er vel ret beset på kvalitet i truppen et hold der bør ligge 7-10 afhængig af formen.
For mange dårlige spillere eller spillere der endnu ikke har niveauet kombineret med en ny træner der er ved at spille holdet ind - det er vores virkelighed.
Giv de unge Ross, Hannesbo og Prica et halvt år mere med ciffuentes og et par nyindkøb, så tror jeg vi sniger os med i top 6 i næste sæson.
Vi er allerede på vej i den rigtige retning 2 point mod bif og rfc er mere end godkendt og giver Ciffuentes den ro han skal have til at udvikle spillestil og de unge spillere.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Lad os nu sige at FCK vinder i aften (det er vel det mest fordelagtige for os) og så næste runde ender med nederlag til os, og sejr til Randers over FCN og sønderjyske sejr over GF. Så står vi med 6 point til Sønderjyske og 8 til Randers, samtidig med vi også skal overhale OB. Det skal gøres på fem kampe.Prica22 skrev: ↑15. feb 2021, 09:41Nej vi er ej. Vi behøver ikke at ligge på en sjov plads før om 6 runder. Vi har kampe mod FCN, Horsens, Vejle, OB og SønderjyskE foruden FCM. Det er overhovedet ikke i kampen mod FCM hvor vi er "pisket" til noget som helst.Pastorius skrev: ↑15. feb 2021, 09:26Tåleligt er det ikke - vi er pisket til at få point (og helst 3) mod FCM nu, og skal skal vi altså stort set vinde resten af kampene for at komme med, hvor det bliver sjovt. Men det var ikke forventeligt at vi bare kørte hen over Randers. I hvert fald ikke her. Randers er absolut et af de mest formstærke hold i ligaen, og de har vel ikke været bedre end de er nu i meget lang tid.FlæskeFrank skrev: ↑15. feb 2021, 09:15Vi skal også have med i ligningen, at vi faktisk tabte til Randers i træningskamp for 1 måned siden og åbenbart har tabt de sidste gange på hjemmebane mod Randers. Så er resultatet mere tåleligt.
Vinder vi alle de fem kampe, så er det absolut stadig muligt, men hvornår har vi sidst vundet flere kampe i træk? Jeg tror stadig på det, men helt obejktivt set, så er sandsynligheden da ikke fifty-fifty.
...og så ville det jo være rart at kunne nøjes med et enkelt point mod OB eller SJE - det er jo ikk eligefrem fordi vi har kørt dem over i sæsonens første møde - eller for SJE's vedkommende i pokalfinalen sidste år.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nej, vi ikke verdens sikreste hest at spille på lige nu. Heller ikke selv om vi skulle vinde over FCM næste runde, hvad jeg sådant set godt tror, vi kan. De var ikke imponerende heller i går mod Horsens.Pastorius skrev: ↑15. feb 2021, 11:40Lad os nu sige at FCK vinder i aften (det er vel det mest fordelagtige for os) og så næste runde ender med nederlag til os, og sejr til Randers over FCN og sønderjyske sejr over GF. Så står vi med 6 point til Sønderjyske og 8 til Randers, samtidig med vi også skal overhale OB. Det skal gøres på fem kampe.Prica22 skrev: ↑15. feb 2021, 09:41Nej vi er ej. Vi behøver ikke at ligge på en sjov plads før om 6 runder. Vi har kampe mod FCN, Horsens, Vejle, OB og SønderjyskE foruden FCM. Det er overhovedet ikke i kampen mod FCM hvor vi er "pisket" til noget som helst.Pastorius skrev: ↑15. feb 2021, 09:26Tåleligt er det ikke - vi er pisket til at få point (og helst 3) mod FCM nu, og skal skal vi altså stort set vinde resten af kampene for at komme med, hvor det bliver sjovt. Men det var ikke forventeligt at vi bare kørte hen over Randers. I hvert fald ikke her. Randers er absolut et af de mest formstærke hold i ligaen, og de har vel ikke været bedre end de er nu i meget lang tid.FlæskeFrank skrev: ↑15. feb 2021, 09:15Vi skal også have med i ligningen, at vi faktisk tabte til Randers i træningskamp for 1 måned siden og åbenbart har tabt de sidste gange på hjemmebane mod Randers. Så er resultatet mere tåleligt.
Vinder vi alle de fem kampe, så er det absolut stadig muligt, men hvornår har vi sidst vundet flere kampe i træk? Jeg tror stadig på det, men helt obejktivt set, så er sandsynligheden da ikke fifty-fifty.
...og så ville det jo være rart at kunne nøjes med et enkelt point mod OB eller SJE - det er jo ikk eligefrem fordi vi har kørt dem over i sæsonens første møde - eller for SJE's vedkommende i pokalfinalen sidste år.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Vi skal selvfølgelig til at have en forpulet sejr! Men jeg mener ikke vi er pisket til at vinde over Fcm. Hvis superligaen har vist en tendens i denne sæson, så er det, at alle kan slå alle. I forrige runde tabte Sønderjyske hjemme til Vejle, så de kan også miste points imod fx. Lyngby, Horsens og OB.9520AaB skrev: ↑15. feb 2021, 10:02Inden du skriger op om at vi ikke er pisket til noget som helst, så tag lige med i ligningen at Sønderjydske i deres sidste 6 kampe har Horsens, Lyngby og OB hjemme.Prica22 skrev:Nej vi er ej. Vi behøver ikke at ligge på en sjov plads før om 6 runder. Vi har kampe mod FCN, Horsens, Vejle, OB og SønderjyskE foruden FCM. Det er overhovedet ikke i kampen mod FCM hvor vi er "pisket" til noget som helst.Pastorius skrev: ↑15. feb 2021, 09:26Tåleligt er det ikke - vi er pisket til at få point (og helst 3) mod FCM nu, og skal skal vi altså stort set vinde resten af kampene for at komme med, hvor det bliver sjovt. Men det var ikke forventeligt at vi bare kørte hen over Randers. I hvert fald ikke her. Randers er absolut et af de mest formstærke hold i ligaen, og de har vel ikke været bedre end de er nu i meget lang tid.FlæskeFrank skrev: ↑15. feb 2021, 09:15Vi skal også have med i ligningen, at vi faktisk tabte til Randers i træningskamp for 1 måned siden og åbenbart har tabt de sidste gange på hjemmebane mod Randers. Så er resultatet mere tåleligt.
De har os og Nordsjælland ude.
Altså 5 kampe mod pointmæssigt svagere modstandere.
Hvis du ikke mener at vi er pisket til at få point og helst 3 snart, så er min matematik helt forkert.
Jo, vi kommer i top 6, hvis Randers og Sønderjydske taber resten af deres kampe, det sker så bare ikke.
Jeg har fundet mig til rette med, at vi endnu en sæson er udenfor top 6.
Du burde også have en smule realisme, jeg håber da du får ret, men ser det ikke ske.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Får vi eksempelvis 0 point imod Fcm, 1 point i Farum, 3 points imod Horsens, 3 points imod Sønderjyske, 1 point i Vejle, og 3 points hjemme imod OB, så tror det er nok til at snige os med i top 6.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Trods gode resultater i slutspillet var vi stadigvæk langt fra en topplads. I bund og grund er slutspillet kun for alvor interessant hvis vi kan nå en af de sjove pladser.Mogens skrev: ↑15. feb 2021, 09:35Indrømmet, jeg gider ikke tjekke op på det, men var vi ikke næstbedst i sidste sæsons slutspil?Aalborg frederikshavner skrev: ↑14. feb 2021, 17:33Som en anden debattør skrev for et stykke tid siden så er vi havnet i samme suppedas som OB, to store hæderskronede traditionsklubber som ikke kommer ud af stedet. Vi sidder uhjælpeligt fast i dyndet og har gjort det siden doublen i 2014. Ny træner igen igen, forholdsvis ny sportschef, utallige til-/afgange samt jeg ved ikke hvilket 'projekt' vi nu skal i gang med siden doublen har ikke ændret en tøddelHovedet skrev: ↑14. feb 2021, 16:28Tænk sig, at vi efter 16 runder er så langt ude, at vi skal skrive om, at "top 6 skal jages så længe, det er muligt".Mikki89 skrev: ↑14. feb 2021, 16:12Vel ret beset en dårlig kamp for begge hold. AaB havde svært ved at spille sig ud af Randers pres og var for dårlige i boldomgangen. 2. Halvleg blev bedre og vi kunne ret beset være stukket af med de tre point til sidst. Randers skabte heller ikke alverden. En kamp vi typisk ville tabe for bare få måneder siden ender trods alt med et point, hvilket er ganske okay.
Ift. Top seks, så skal det jagtes så længe det er muligt.![]()
Selv om det bare lyder som en bevidstløs gentagelse af det samme mantra siden 2014, skal der altså snart til at ske noget, hvis ikke AaB skal glide bagom dansen på permanent plan. Dette kan man frygte allerede er sket, og at AaB har fundet sin plads i lejet nr. 5 til 10 i Superligaen.
I så fald kunne man overveje, om ikke vi har en alt for dyr trup; vi opnåede de samme resultater under Søndergaard og Wieghorst. Og en trup med hundedyre spillere som Okore, Rinne, Kusk, Lucas Andersen, Fossum og senest Hiljemark præsterer ikke bedre, end da de tilsvarende spillere hed Pohl, Thellufsen og Wessam.![]()
Der skal ske noget radikalt og det skal ske nu. Vi kan selvsagt sagtens nå at knibe os med i slutspillet men selv det er svært at glæde sig over da vi i så fald formentlig igen Vil være med som det tynde øl.
FCM kommer ikke til at se sig tilbage, FCK vil altid klare sig grundet deres økonomi, CV har fået sat skik på Brøndby IF samt AGF begynder nu at udfolde deres potentiale. Vi skal virkelig være dygtige for at kunne være med i det selskab.
Vi var tredje bedst i slutspillet, anden bedst fra runde 28 og de bedste fra runde 29. Endte 2 point fra 4. pladsen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑15. feb 2021, 13:39Trods gode resultater i slutspillet var vi stadigvæk langt fra en topplads. I bund og grund er slutspillet kun for alvor interessant hvis vi kan nå en af de sjove pladser.Mogens skrev: ↑15. feb 2021, 09:35Indrømmet, jeg gider ikke tjekke op på det, men var vi ikke næstbedst i sidste sæsons slutspil?Aalborg frederikshavner skrev: ↑14. feb 2021, 17:33Som en anden debattør skrev for et stykke tid siden så er vi havnet i samme suppedas som OB, to store hæderskronede traditionsklubber som ikke kommer ud af stedet. Vi sidder uhjælpeligt fast i dyndet og har gjort det siden doublen i 2014. Ny træner igen igen, forholdsvis ny sportschef, utallige til-/afgange samt jeg ved ikke hvilket 'projekt' vi nu skal i gang med siden doublen har ikke ændret en tøddelHovedet skrev: ↑14. feb 2021, 16:28Tænk sig, at vi efter 16 runder er så langt ude, at vi skal skrive om, at "top 6 skal jages så længe, det er muligt".Mikki89 skrev: ↑14. feb 2021, 16:12Vel ret beset en dårlig kamp for begge hold. AaB havde svært ved at spille sig ud af Randers pres og var for dårlige i boldomgangen. 2. Halvleg blev bedre og vi kunne ret beset være stukket af med de tre point til sidst. Randers skabte heller ikke alverden. En kamp vi typisk ville tabe for bare få måneder siden ender trods alt med et point, hvilket er ganske okay.
Ift. Top seks, så skal det jagtes så længe det er muligt.![]()
Selv om det bare lyder som en bevidstløs gentagelse af det samme mantra siden 2014, skal der altså snart til at ske noget, hvis ikke AaB skal glide bagom dansen på permanent plan. Dette kan man frygte allerede er sket, og at AaB har fundet sin plads i lejet nr. 5 til 10 i Superligaen.
I så fald kunne man overveje, om ikke vi har en alt for dyr trup; vi opnåede de samme resultater under Søndergaard og Wieghorst. Og en trup med hundedyre spillere som Okore, Rinne, Kusk, Lucas Andersen, Fossum og senest Hiljemark præsterer ikke bedre, end da de tilsvarende spillere hed Pohl, Thellufsen og Wessam.![]()
Der skal ske noget radikalt og det skal ske nu. Vi kan selvsagt sagtens nå at knibe os med i slutspillet men selv det er svært at glæde sig over da vi i så fald formentlig igen Vil være med som det tynde øl.
FCM kommer ikke til at se sig tilbage, FCK vil altid klare sig grundet deres økonomi, CV har fået sat skik på Brøndby IF samt AGF begynder nu at udfolde deres potentiale. Vi skal virkelig være dygtige for at kunne være med i det selskab.
I år er der potentielt Europa til 5. pladsen, hvilket jeg stadig anser som et opnåeligt mål. Og hvis vi kommer i top 6, ser jeg det som meget realistisk. Meget afhænger af om vi kan finde niveauet, hente alle de "nemme" point, få skadede spillere tilbage og selvfølgelig håbe på at de andre bejlere går lidt i stå.
Helt enig. Ud fra de 3 hidtidige kampe synes jeg dog stilen er klarere og lettere at genkende end det vi så i 2020.Hanga skrev: ↑15. feb 2021, 09:36Meget enig, omend jeg nok er mere skeptisk over vejen vi bevæger os nedad.
Desuden er der altså ikke meget Barcelona over den måde vi griber tingene an på indtil videre. Det eneste der skaber den kobling er al Cifuentes snak om Johan Cruyff. Tværtimod er vi blevet et hold der vægter det fysiske aspekt højere end vi gjorde tidligere. Vi skal spille med større intensitet og mere søge duelspillet, og når vi har brudt bolden skal det gå direkte mod mål. Vi snakker om et system hvor Børsting er mere idealspiller end Kusk. Det er der ikke meget tiki taka over.
Med bold:
- Vi bygger op langs jorden i en 2-4-struktur (eller 3-4 når Rinne skubber op).
- Herfra søger vi hurtigt gennembrud i dybden på ydersiden af modstanderens backs (som regel via de to kanter) og kun meget sjældent opspil centralt i mellem- eller halvrummene.
- Fra gennembrud på ydersiden slår vi som regel indlæg mod bageste stolpe (ofte kant-til-kant).
Uden bold:
- Når modstanderen bygger op langs jorden, presser vi over hele banen i en ret stringent 4-2-3-1-formation. Det giver helt oplagt nogle presfælder i siderne hvor vi kan komme i overtal og skabe en "omringning" når backen, kanten og Fossum presser nedefra mens Samuelsen lukker af for aflevering tilbage i banen. Det har i øvrigt ofte været i venstre side.
- Pallesen skubber ofte ind som "tredje stopper" i restforsvaret mens Klitten/Ahlmann typisk er lidt mere offensiv og chancebetonet i sin positionering.
Vi har i alle tre kampe set at vores højt placerede kanter har givet modstanderne store problemer, men omvendt har det også været til at lukke ned ved at lade sine backs blive længere tilbage og lukke rum. Det gjorde Brøndby og FCK i løbet af kampen, mens Randers bare fra start stod med en flad 4-kæde nede bagi. I de situationer er Hannesbo og Prica slet ikke gode nok 1-mod-1 til at skabe åbninger og gode indlægsmuligheder. Det er power-spillere der skal spilles i løb og i rum - og når de rum bliver lukket ned, har vi manglet en plan B. Den plan B kunne selvfølgelig helt oplagt være Lucas Andersen i 10'er-rollen - men det skal så afvejes ift. hvad Fossum bibringer i presspillet.
Bundlinjen er at vi har fået nogle klarere og mere letforståelige roller og det synes jeg man kan se på spillerne. Det gør det alt andet lige lettere for Hannesbo og Prica at komme ind, når de skal spille en klassisk kant i stedet for at de skal spille en underlig hybrid--10'er/angriber/kant, som vi så i efteråret.
Beklager jeg huskede galt. Det var Deportivo, der inspirerede os (jf. Poul Erik Andreasen). Jeg skrev heller ikke at vi skulle spille som Bilbao, blot strategisk være som dem. (det var et dødfødt - og virkelighedsfjernt - projekt Gaarde førte an i)Hanga skrev: ↑15. feb 2021, 09:36Meget enig, omend jeg nok er mere skeptisk over vejen vi bevæger os nedad.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Med i den strategi har man bare glemt at danske fodboldbaner kun i 2-3 måneder om året egner sig til teknisk fodbold.
Nå ja og så har vi baseret ud fra kampen i dag glemt, at vi ikke har meget mere end et par dygtige tekniske spillere i truppen. Den ene er kronisk skadet, den anden så vi kun på banen da han skulle voksenmobbes med blomster.
Næste gang vi skifter træner håber jeg vi skal spille som Atletico Madrid. Det ser ud til at de kan vinde mesterskabet selv om de ikke har det største budget
AaB har haft en relativt genkendelig stil på ungdoms- og seniorhold i mange år, men den har jo aldrig været mere fast end at meget kunne ændres. Problemet er at den stil i mange år ikke har smittet af på rekrutteringen. Man har hentet alt for mange spillere, der overhovedet ikke passer til spillestilen og det 2014-udtryk man hele tiden jagtede.
Nu har vi fået en træner, der har sat en noget mere simpel og let-forståelig struktur op. Alle forstår rollerne i en 4-2-3-1, mens det ofte var ret svært at finde ud af hvad de enkelte spillere egentlig skulle i den underlige 3-4-1-2-formation, der blev kørt. Nu har vi to 6'ere, en 10'er, to kanter og en angriber. Det er til at forholde sig til og jeg synes også allerede det har virket forløsende på flere af vores spillere - selvfølgelig især Iver Fossum, der har været blændende i de første tre kampe.
Der er stadig meget lang vej at gå, men jeg synes Cifuentes fortjener en ordentlig chance før vi begynder at tale om næste trænerskifte.
Desuden er der altså ikke meget Barcelona over den måde vi griber tingene an på indtil videre. Det eneste der skaber den kobling er al Cifuentes snak om Johan Cruyff. Tværtimod er vi blevet et hold der vægter det fysiske aspekt højere end vi gjorde tidligere. Vi skal spille med større intensitet og mere søge duelspillet, og når vi har brudt bolden skal det gå direkte mod mål. Vi snakker om et system hvor Børsting er mere idealspiller end Kusk. Det er der ikke meget tiki taka over.
Jeg håber da at forventningerne fra mange herinde bliver indfriet. Foreløbig er jeg ikke blæst bagover efter 6 kampe uden sejre (inkl. træningskampe).
Og hvis man kunne se nogle spillere fra AaB, der virkede forløst mod Randers, så har man bedre øjne end jeg.
Med hensyn til om vi skal være en Barcelona-klon så forholder jeg mig kun til de udtalelser Cifuentes har om hvordan han taktisk ønsker fodbold skal være. I første omgang er det nok mest tydeligt i form af formation og når vi sætter bolden i spil ved målspark.
Prøv at sammenligne videoen med den måde vores målspark blev sat i gang i går - og hvor vi i flere tilfælde kom helt op på midten af egen banehalvdel før vi mistede bolden eller bolden røg ud til indkast.
https://www.youtube.com/watch?v=tAYxn4ZWUGw
-
DonSilicone
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
Du husker galt igen. Det var Villareal, som vi lod os inspirere af og hverken Valencia eller Deportivo La Coruna.
Jeg tror altså det er Villarreal du tænker på, men skidt pytKempes skrev: ↑15. feb 2021, 15:33Beklager jeg huskede galt. Det var Deportivo, der inspirerede os (jf. Poul Erik Andreasen). Jeg skrev heller ikke at vi skulle spille som Bilbao, blot strategisk være som dem. (det var et dødfødt - og virkelighedsfjernt - projekt Gaarde førte an i)Hanga skrev: ↑15. feb 2021, 09:36Meget enig, omend jeg nok er mere skeptisk over vejen vi bevæger os nedad.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Med i den strategi har man bare glemt at danske fodboldbaner kun i 2-3 måneder om året egner sig til teknisk fodbold.
Nå ja og så har vi baseret ud fra kampen i dag glemt, at vi ikke har meget mere end et par dygtige tekniske spillere i truppen. Den ene er kronisk skadet, den anden så vi kun på banen da han skulle voksenmobbes med blomster.
Næste gang vi skifter træner håber jeg vi skal spille som Atletico Madrid. Det ser ud til at de kan vinde mesterskabet selv om de ikke har det største budget
AaB har haft en relativt genkendelig stil på ungdoms- og seniorhold i mange år, men den har jo aldrig været mere fast end at meget kunne ændres. Problemet er at den stil i mange år ikke har smittet af på rekrutteringen. Man har hentet alt for mange spillere, der overhovedet ikke passer til spillestilen og det 2014-udtryk man hele tiden jagtede.
Nu har vi fået en træner, der har sat en noget mere simpel og let-forståelig struktur op. Alle forstår rollerne i en 4-2-3-1, mens det ofte var ret svært at finde ud af hvad de enkelte spillere egentlig skulle i den underlige 3-4-1-2-formation, der blev kørt. Nu har vi to 6'ere, en 10'er, to kanter og en angriber. Det er til at forholde sig til og jeg synes også allerede det har virket forløsende på flere af vores spillere - selvfølgelig især Iver Fossum, der har været blændende i de første tre kampe.
Der er stadig meget lang vej at gå, men jeg synes Cifuentes fortjener en ordentlig chance før vi begynder at tale om næste trænerskifte.
Jeg håber da at forventningerne fra mange herinde bliver indfriet. Foreløbig er jeg ikke blæst bagover efter 6 kampe uden sejre (inkl. træningskampe).
Og hvis man kunne se nogle spillere fra AaB, der virkede forløst mod Randers, så har man bedre øjne end jeg.
Med hensyn til om vi skal være en Barcelona-klon så forholder jeg mig kun til de udtalelser Cifuentes har om hvordan han taktisk ønsker fodbold skal være. I første omgang er det nok mest tydeligt i form af formation og når vi sætter bolden i spil ved målspark.
Prøv at sammenligne videoen med den måde vores målspark blev sat i gang i går - og hvor vi i flere tilfælde kom helt op på midten af egen banehalvdel før vi mistede bolden eller bolden røg ud til indkast.
Glem Cifuentes snak om Barcelona, det er slet ikke deres stil han prøver at indføre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Frygten er vel også lidt historisk betinget. Jeg husker godt sidst vi fik et af Norden største trænertalenter til byen.
Det var vel Rufo, Tom eller Kusk - udfra de pladser vi gerne skulle kunne dække fra bænken.Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Frygten er vel også lidt historisk betinget. Jeg husker godt sidst vi fik et af Norden største trænertalenter til byen.
Vores bænk var:
Hansen, Ross, Van Weert, Højholt, Klitten, Børsting og Rufo.
Børsting er den eneste der kan komme med noget fysisk (udover Ross).
Man kan mene om valget hvad man vil, men helt sort er det vel ikke, og vi skal vel ikke vælge spillere efter hvad der er synd?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Cifuentes kan jo ikke tage sig af om en spiller skal have blomster eller om de bliver kede af det. De bedste spiller og Kusk har været dårlig i de to indhop han har fået. Jeg synes også det var underligt at Kusk ikke kunne bruges som joker i den her type kamp, men det er noget fis at koble det sammen med at han skulle have blomster inden kampen.Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.
Hvem har i øvrigt udråbt Cifuentes til et af Nordens største trænertalenter?
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Hvad skulle man ellers have gjort med Kusk og hans jubilæum? (jeg spørger fra uvidenhed her).Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Fuldstændig rigtigt ,det var Villareal jeg tænkte på i første omgangKempes skrev: ↑15. feb 2021, 15:33Beklager jeg huskede galt. Det var Deportivo, der inspirerede os (jf. Poul Erik Andreasen). Jeg skrev heller ikke at vi skulle spille som Bilbao, blot strategisk være som dem. (det var et dødfødt - og virkelighedsfjernt - projekt Gaarde førte an i)Hanga skrev: ↑15. feb 2021, 09:36Meget enig, omend jeg nok er mere skeptisk over vejen vi bevæger os nedad.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Vi har dog også været inspireret af Deportivo tilbage i 90erne https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... 289278.ece
Det passer mig fremragende, hvis jeg har mistolket Cifuentes, har hadet Barcelona siden Michael Laudrup spillede der :-)
Man kunne måske have ventet til næste gang han var i truppen?? Og det har i øvrigt ikke noget med "synd for" at gøre. Det handler om, hvordan man bedst bygger en spiller op. Ikke kun for spillerens skyld, men for klubbens.Buzz Killington skrev: ↑15. feb 2021, 16:59Hvad skulle man ellers have gjort med Kusk og hans jubilæum? (jeg spørger fra uvidenhed her).Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Det har vores sportschef på vores egen hjemmeside.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 16:58Cifuentes kan jo ikke tage sig af om en spiller skal have blomster eller om de bliver kede af det. De bedste spiller og Kusk har været dårlig i de to indhop han har fået. Jeg synes også det var underligt at Kusk ikke kunne bruges som joker i den her type kamp, men det er noget fis at koble det sammen med at han skulle have blomster inden kampen.Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.
https://aabsport.dk/nyheder/2020/decemb ... eftraener/
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ja, ok. Jeg forstår ikke hvad det har med noget at gøre om han er i truppen eller ej. Det er kun en ydmygelse hvis man absolut vil opfatte det sådan, og det tror jeg vi alle er enige om ikke var hensigten. Så hvad er problemet?Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 17:26Man kunne måske have ventet til næste gang han var i truppen?? Og det har i øvrigt ikke noget med "synd for" at gøre. Det handler om, hvordan man bedst bygger en spiller op. Ikke kun for spillerens skyld, men for klubbens.Buzz Killington skrev: ↑15. feb 2021, 16:59Hvad skulle man ellers have gjort med Kusk og hans jubilæum? (jeg spørger fra uvidenhed her).Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Fair nok - den havde jeg glemtKlaus skrev: ↑15. feb 2021, 17:29Det har vores sportschef på vores egen hjemmeside.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 16:58Cifuentes kan jo ikke tage sig af om en spiller skal have blomster eller om de bliver kede af det. De bedste spiller og Kusk har været dårlig i de to indhop han har fået. Jeg synes også det var underligt at Kusk ikke kunne bruges som joker i den her type kamp, men det er noget fis at koble det sammen med at han skulle have blomster inden kampen.Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.
https://aabsport.dk/nyheder/2020/decemb ... eftraener/
Vildt, at man kan tage Flemming Poulsen seriøst. Han aner ikke hvad der foregår i AaB, og er elendig til at formulere sig. Utroligt, at han er "tv-ekspert". Synes ærligt talt han virker en smule dement.Klaus skrev: ↑15. feb 2021, 16:49Naturligvis skal han have sin chance. Men jeg bryder mig altså ikke, om den behandling Kusk fik i går. Selvom Povlsen ikke sagde mange rigtige ting, mener jeg han var helt spot-on når det handler om Kusk.Yankee skrev: ↑15. feb 2021, 09:30Det er simpelthen et vanvittigt indlæg. Hvem har sagt at AaB skal spille som Valencia? Og udtalelsen om Bilbao havde intet med spillestil at gøre.Kempes skrev: ↑14. feb 2021, 23:46Efter en årrække hvor vi først skulle spille som Valencia og dernæst skulle vi være Nordens Bilbao, skal vi nu være Barcelona. Derfor en 4 back kæde!
Iøvrigt kunne det jo være, at Marti er ved at tage et opgør med den til tider slatne træningskultur, der har været i AaB.