Og så må vi bare erkende at FCM er et langt bedre hold en os lige nuhit666 skrev: ↑25. jul 2021, 19:01Det gør de heltsikkert men hvis vi skal ha en snebolds chance i helvede for at komme i top 4 så skal vi ha en sejr og der er ikke nogen Undskyldning
Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021
Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021
AaB AaB AaB AaB
Hvad skulle en klassespiller som Dalsgaard dog i en ambitiøsfattig klub der marginalt kan kæmpe sig i top seks? Dalsgård er ikke skurken men folk på Hornevej der ikke får AaB med i toppen af dansk fodbold. Så hvorfor råbe af Dalsgaard???
har valgt at se kampen igen. Jeg er med på at vi har gang i et Cifuentes projekt. Men er også nødt til at sige helt kontant og ærligt. Hvis ikke vi ryger i top 6 har både han og Inge fejlet. Jeg tror ikke de fejler faktisk. Tror det kommer. MEN det skal også komme nu. At vi taber til FCm er ikke en katastrofe. Men det er måden vi gør det på.
Cifu har ikke en eneste gang fået en 4 back kæde til at virke.
Hvorfor så mod FCM?
Hvis ikke Hagelskjær kan starte inde i en 3 back fordi Granli udgår med sygdom. Hvad skal han så i truppen? Og hvorfor har vi så ikke købt bedre ind?
Jeg mener HAgelskjær burde starte inde.
At sætte Fossum og MC sammen på den centrale bliver den mest ligegyldig Centrale midt i hele suppen. Langsommeligt, intet sigende og uden nogen form for substans.
At sætte Prip på en venstrekant virkede helt forkert.
At skifte Højholdt og børsting ind låste os lidt ift. formationsskifter mm.
IGÅR savnede jeg en anden form for aktion fra Cifuentes, både i starten men også under kampen. Jeg synes godt han kunne have handlet anderledes.
Men jeg savnede godt nok også en anden indstilling fra spillerne. Virkede bange og stressede, og det bør vi altså have overstået nu.
jeg savner stadig en stil og formation og plan. Den har jeg ikke helt til fulde set endnu. Og det må ikke tage 1 år at implementere det.
Det er nu - denne sæson - det er nu.
Efter dette vindue er der ikke flere muligheder for undskyldninger fra hverken IAO eller Cifu. Jeg tror så heller ikke det bliver nødvendigt, men jeg frygter det desværre hvis ikke vi snart ser forbedringer.
Kom igen og op på hesten.
Cifu har ikke en eneste gang fået en 4 back kæde til at virke.
Hvorfor så mod FCM?
Hvis ikke Hagelskjær kan starte inde i en 3 back fordi Granli udgår med sygdom. Hvad skal han så i truppen? Og hvorfor har vi så ikke købt bedre ind?
Jeg mener HAgelskjær burde starte inde.
At sætte Fossum og MC sammen på den centrale bliver den mest ligegyldig Centrale midt i hele suppen. Langsommeligt, intet sigende og uden nogen form for substans.
At sætte Prip på en venstrekant virkede helt forkert.
At skifte Højholdt og børsting ind låste os lidt ift. formationsskifter mm.
IGÅR savnede jeg en anden form for aktion fra Cifuentes, både i starten men også under kampen. Jeg synes godt han kunne have handlet anderledes.
Men jeg savnede godt nok også en anden indstilling fra spillerne. Virkede bange og stressede, og det bør vi altså have overstået nu.
jeg savner stadig en stil og formation og plan. Den har jeg ikke helt til fulde set endnu. Og det må ikke tage 1 år at implementere det.
Det er nu - denne sæson - det er nu.
Efter dette vindue er der ikke flere muligheder for undskyldninger fra hverken IAO eller Cifu. Jeg tror så heller ikke det bliver nødvendigt, men jeg frygter det desværre hvis ikke vi snart ser forbedringer.
Kom igen og op på hesten.
Enig. Og hvis de andre bliver ved med at spille uafgjort med hinanden er det bjerg der skal bestiges lidt lavere. Ja, op på hesten igen - og ja, det er denne sæson.
Det værste er jo nok at der ikke rigtig ser ud til at være nogen prugelknappe i denne sæson, både Viborg og Silkeborg ser stærke ud, så hvis vi ikke får indløst billetten til top 6 kan det godt blive farligt
AaB - the Nordic gateway to Europe
Tag lige et kig på stillingen, kammerat. Ingen trækker fra, stort set ingen hold er godt spillende.
Der er absolut intet der er afgjort selvom vi ikke skulle vinde i Silkeborg. Det er tydeligt at der er en række hold der mangler at få deres trup på plads.
Vi har jo selv samme problem. Vi mangler desperat en midtbanedirigent.
-
Bocajunior1
- Junior

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
Gad vide om den kommentar var kommet, hvis Jacob Friis havde været træner ? At man godt kunne tabe til Silkeborg , og at det var næsten ligemeget, hvis det skete .
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 20:00Tag lige et kig på stillingen, kammerat. Ingen trækker fra, stort set ingen hold er godt spillende.
Der er absolut intet der er afgjort selvom vi ikke skulle vinde i Silkeborg. Det er tydeligt at der er en række hold der mangler at få deres trup på plads.
Vi har jo selv samme problem. Vi mangler desperat en midtbanedirigent.
En del spillere har forladt klubben men har indbragt 0 kr. i transfer hvilket alt andet lige gør IAOs arbejde sværere.
Det er sportschefens lod at få pengene til at række.Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. jul 2021, 20:16Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.
En del spillere har forladt klubben men har indbragt 0 kr. i transfer hvilket alt andet lige gør IAOs arbejde sværere.
AaB kommer ikke i top 6 uden en ny central midtbanespiller der kan gribe taktstokken. Så enkelt kan det siges. Dertil er Fossum for usynlig og Magnus for ringe.
-
R Rosenberg
- Allstar

Og det gør jo bare det hele sværere, når man nærmest ikke producerer nogen salgbare emner. Og ej heller har lysende stjerner i horisonten.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 20:24Det er sportschefens lod at få pengene til at række.Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. jul 2021, 20:16Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.
AaB kommer ikke i top 6 uden en ny central midtbanespiller der kan gribe taktstokken. Så enkelt kan det siges. Dertil er Fossum for usynlig og Magnus for ringe.
Samt har ringe øvrige indtægter. Og ej heller Europa-penge. En ond cirkel.
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Så må man jo spille hen over midtbanen hvis de ikke er gode nok i opspillet. Det har man forsøgt tidligere med en hvis succes med nogenlunde samme hold. Jeg tror faktisk det ville klæde holdet med bare et bettekun mere direktethed, inden der går for meget Wieghorst i den.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 20:24Det er sportschefens lod at få pengene til at række.Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. jul 2021, 20:16Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.
Det behøver heller ikke være som i Friis sidste slutspil, men man må jo gerne afveksle det. Cifuentes har fået ros for at kunne ændre kampbilledet (sådan kan det jo selvfølgelig også se ud hvis man starter i et drabeligt uoptimalt taktisk udgangspunkt med room for improvement), så det ville være fint med nogle eksperimenter før vi igen ender i nedrykningsspillet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Spot onBuzz Killington skrev: ↑25. jul 2021, 21:09Så må man jo spille hen over midtbanen hvis de ikke er gode nok i opspillet. Det har man forsøgt tidligere med en hvis succes med nogenlunde samme hold. Jeg tror faktisk det ville klæde holdet med bare et bettekun mere direktethed, inden der går for meget Wieghorst i den.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 20:24Det er sportschefens lod at få pengene til at række.Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. jul 2021, 20:16Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.
Det behøver heller ikke være som i Friis sidste slutspil, men man må jo gerne afveksle det. Cifuentes har fået ros for at kunne ændre kampbilledet (sådan kan det jo selvfølgelig også hvis man starter i et drabeligt uoptimalt taktisk udgangspunkt med room for improvement), så det ville være fint med nogle eksperimenter før vi igen ender i nedrykningsspillet.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Wieghorst? Så du sidste kamp mod FCK?Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2021, 21:09Så må man jo spille hen over midtbanen hvis de ikke er gode nok i opspillet. Det har man forsøgt tidligere med en hvis succes med nogenlunde samme hold. Jeg tror faktisk det ville klæde holdet med bare et bettekun mere direktethed, inden der går for meget Wieghorst i den.
Det behøver heller ikke være som i Friis sidste slutspil, men man må jo gerne afveksle det. Cifuentes har fået ros for at kunne ændre kampbilledet (sådan kan det jo selvfølgelig også se ud hvis man starter i et drabeligt uoptimalt taktisk udgangspunkt med room for improvement), så det ville være fint med nogle eksperimenter før vi igen ender i nedrykningsspillet.
Vi er ikke i nærheden af Wieghorst-tilstande.
Cifuentes har det nøjagtig lige så svært mod FCM hjemme som Friis havde det. Vi er blevet udspillet i alle 4 seneste hjemmekampe mod dem, nærmest uden at have skabt noget.
Det er selvsagt for ringe.
Men det er tydeligvis et generelt problem.
Vi har kun tabt 4 af de seneste 15 kampe.
Vi var en kontroversiel straffesparkskendelse fra europæisk fodbold.
Alle andre hold har samme problemer som os. Midtjylland var rædderlige mod OB. Brøndby har været ringe i begge kampe, bortset fra første 30 i dag. AGF har været dårlige.
FCK har problemer.
Der er ingen grund til at male fanden på væggen.
Det er som det plejer på den her tid af sæsonen.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Så er der kun salg af klubben tilbage eller alternativt et måske lettere naivt håb om at finde en Jan Bech type som vil poste en masse penge i klubben uden at kræve al magten.R Rosenberg skrev: ↑25. jul 2021, 20:56Og det gør jo bare det hele sværere, når man nærmest ikke producerer nogen salgbare emner. Og ej heller har lysende stjerner i horisonten.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 20:24Det er sportschefens lod at få pengene til at række.Aalborg frederikshavner skrev: ↑25. jul 2021, 20:16Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.
Samt har ringe øvrige indtægter. Og ej heller Europa-penge. En ond cirkel.
Når klubben ikke selv kan generere de nødvendige indtægter så må de findes andetsteds.
Måske fordi at AaB har gjort ham til alt det han er i dag?! Han ville arbejde på en kagefabrik hvis det ikke var for os.Krede skrev: ↑25. jul 2021, 13:20Henrik Dalsgaard var med til at spille Danmark til VM i Rusland. Han har været fast mand i Brentfort som har spillet sig i PL. I går demonstrerede han tilmed, at hans niveau er langt højere end AaB-spillernes. I kommende uge skal han spille om kval til Champions League. Er der bare én person der kan argumentere sagligt for at han skulle vælge AaB fremfor FCM hvis han stadig har sportslige ambitioner og gerne vil til DK/hjemegnen med sin familie? Folk der råbte at han skal dø, er da helt væk! Tomme hjerner. Pinligt!
Og nej stop med at sige at jeg ville skifte arbejdsplads hvis jeg fik dobbelt så meget i løn. Det kan overhovedet ikke sammenlignes.
- Buzz Killington
- Allstar

FCK er sløjt kørende. Enig?Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 21:33Wieghorst? Så du sidste kamp mod FCK?Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2021, 21:09Så må man jo spille hen over midtbanen hvis de ikke er gode nok i opspillet. Det har man forsøgt tidligere med en hvis succes med nogenlunde samme hold. Jeg tror faktisk det ville klæde holdet med bare et bettekun mere direktethed, inden der går for meget Wieghorst i den.
Vi er ikke i nærheden af Wieghorst-tilstande.
Cifuentes har det nøjagtig lige så svært mod FCM hjemme som Friis havde det. Vi er blevet udspillet i alle 4 seneste hjemmekampe mod dem, nærmest uden at have skabt noget.
Det er selvsagt for ringe.
Men det er tydeligvis et generelt problem.
Vi har kun tabt 4 af de seneste 15 kampe.
Vi var en kontroversiel straffesparkskendelse fra europæisk fodbold.
Alle andre hold har samme problemer som os. Midtjylland var rædderlige mod OB. Brøndby har været ringe i begge kampe, bortset fra første 30 i dag. AGF har været dårlige.
FCK har problemer.
Der er ingen grund til at male fanden på væggen.
Det er som det plejer på den her tid af sæsonen.
Mit indlæg var en respons til dit indlæg hvor du proklamerer at vi ikke kommer i top 6 uden forstærkninger på midtbanen. Så det er godt nok dig der er maleren her. Og det er dertil jeg bemærker at din pessimisme baserer sig på den præmis at man ikke kan være med i top seks uden nye midtbanefolk. Men det er alligevel at stille for lave krav til træneren.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Nej, fordi den centrale midtbane har haltet i flere år. Og den giver nogle markante udfordringer i vores spil - særligt i de kampe hvor backs ikke er spilhumør. Så er det alt for nemt at isolere vores kreative spillere. En lang aflevering i dybden eller skærende pasninger evner hverken Fossum eller MC.Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2021, 21:38Mit indlæg var en respons til dit indlæg hvor du proklamerer at vi ikke kommer i top 6 uden forstærkninger på midtbanen. Så det er godt nok dig der er maleren her. Og det er dertil jeg bemærker at din pessimisme baserer sig på den præmis at man ikke kan være med i top seks uden nye midtbanefolk. Men det er alligevel at stille for lave krav til træneren.
Ingen af dem tager tilstrækkeligt med ansvar - og når mindst én af dem kæmper med sit eget spil og med konstant at fralægge sig ansvar i spilopbygningen - ja, så er det klart at der skal nyt blod til.
Væsentligt mere i dag, end mod os, hvilket både træner og spillere også har udtrykt.
Vi spillede en klog udekamp, hvor vi burde have scoret til 3-2 i slutfasen.
- Buzz Killington
- Allstar

Men det er ikke givet der kommer nyt blod. Og det betyder guhjælpema ikke at vi dermed er dømt til nedrykningsspillet da der er andre måder at klemme fodbold udaf spillerne. Pedro fungerede f.eks. e.g. under mere direkte bold. Nu har vi tilsyneladende fået en tank oppe foran, der må være nogle muligheder.Julgranen skrev: ↑25. jul 2021, 21:41Nej, fordi den centrale midtbane har haltet i flere år. Og den giver nogle markante udfordringer i vores spil - særligt i de kampe hvor backs ikke er spilhumør. Så er det alt for nemt at isolere vores kreative spillere. En lang aflevering i dybden eller skærende pasninger evner hverken Fossum eller MC.Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2021, 21:38Mit indlæg var en respons til dit indlæg hvor du proklamerer at vi ikke kommer i top 6 uden forstærkninger på midtbanen. Så det er godt nok dig der er maleren her. Og det er dertil jeg bemærker at din pessimisme baserer sig på den præmis at man ikke kan være med i top seks uden nye midtbanefolk. Men det er alligevel at stille for lave krav til træneren.
Ingen af dem tager tilstrækkeligt med ansvar - og når mindst én af dem kæmper med sit eget spil og med konstant at fralægge sig ansvar i spilopbygningen - ja, så er det klart at der skal nyt blod til.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Du bliver ved med at idolisere det direkte fodbold. Som vi vel og mærke først så skyggen af efter 1,5 sæson og 3 forskellige formationer - og som Friis ikke mente var dét der passede bedst til spillermaterialet.Buzz Killington skrev: ↑25. jul 2021, 21:48Men det er ikke givet der kommer nyt blod. Og det betyder guhjælpema ikke at vi dermed er dømt til nedrykningsspillet da der er andre måder at klemme fodbold udaf spillerne. Pedro fungerede f.eks. under mere direkte bold. Nu har vi tilsyneladende fået en tank oppe foran, der må være nogle muligheder.
Så ja, eks-trænerens plan B, som fungerede i nogen kampe og blev udstillet maksimalt i andre.
Vi aner ikke hvorfor Pedro ikke fungerer - det kan lige så vel være noget mentalt. Faktum er, at han ikke har været sig selv siden hans skifte til Bordeaux kuldsejlede.
Han toppede i Brøndby-kampen hjemme under Feher, men faldt støt i niveau sidst på halvsæsonen.
Jeg tænker vi begge gerne vil se AaB lykkes - men det kræver at en række nøglespillere løfter deres niveau. Og i relation til kampen i går gælder det jo også etablerede spillere som Ahlmann, Kusk og Thelander.
Førstnævnte har været helt væk de første 2 kampe.