AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: AaB - FCN, Superliga r. 18 (16., februar 2025)

Indlæg af Funky » 27. feb 2025, 08:12

troelsh skrev:
27. feb 2025, 08:04
Funky skrev:
27. feb 2025, 07:47
RicoBR02 skrev:
27. feb 2025, 07:31
Jeg forstår det simpelthen ikke! Efter kampen mod gf vat de fleste herinde enige om at vi skulle se noget mere vilje og fight mod fcn. De fleste var også enige om at der skulle skiftes ud på nogle pladser i opstillingen. De 2 ting fik vi igår. Vi spiller en fremragende kamp og ser i perioder yderst organiserede ud og de udskiftninger vi laver i startopstillingen gør en forskel.
Alligevel er det bare negativt bræk der bliver lukket ud herinde. Jeg ved godt at det ikke siger så meget, men det overstiger satme min fatteevne..
Det er vel heller ikke en helt rigtig gengivelse. Der er da pæn anerkendelse af en fin 1. halvleg, og ingen siger, at holdet slet ikke hænger sammen. De nye spillere roses i nogen grad. Det er de mange tåbelige personlige fejl blandt bærende spillere, folk kritiserer.
Enig, men jeg tror dog stadig der er et element af, at vi stadig kæmper med vores egen selvopfattelse.
Vi har som AaB fans jo altid været mere forvente end eksempelvis Vejle, Randers eller Viborg fans. Det håber jeg egentlig vi bliver ved med at være til en vis grænse, for at det hele ikke bare bliver en omgang ligegyldighed.

Men det kan da godt blive hårdt i længden at have for store forventninger, når den barske virkelighed er, at vi har den yngste og en af de billigste trupper i rækken, og en 10. plads vil få ledelsen til at juble som havde vi vundet mesterskabet.
Den dag som minimum 10.pladsen er sikret denne sæson, så skal du dælme også se mig juble! Resultatmæssigt er det bare det eneste, sæsonen handler om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 27. feb 2025, 08:33

Det svære i denne proces er at acceptere at man er gået fra at være en klub med ambitioner, til at være en moneyball klub, hvor leverpostej er en succes.

Sent from my iPhone using Tapatalk

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2025, 08:34

1885Cricket skrev:
27. feb 2025, 08:33
Det svære i denne proces er at acceptere at man er gået fra at være en klub med ambitioner, til at være en moneyball klub, hvor leverpostej er en succes.

Hvornår? 2008?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 27. feb 2025, 09:06

jonas386 skrev:
1885Cricket skrev:

Hvornår? 2008?
Fint at du ikke kan huske at ambitionerne til og med IAO var top 6.
Jeg ved godt at der er økonomi, der gør at ambitionerne ikke er andet end overlevelse, men at vi skal være en klub for unge talenter, der skal spille fast med henblik på videresalg, er ikke særlig ambitiøst.
AGF bliver tit brugt som eksempel, det var altså rutinerede kræfter, der bragte dem tilbage.
Vi er i bedste fald det nye Vejle, hvor vores ejere blot vil vise at de kan finde unge såkaldte talenter, og sælge dem videre, jeg tror ikke 2 sekunder på at de har tænkt tanken “hvad nu hvis vi rykker ned, eller kan man gøre det anderledes”, håber ikke jeg har ret, men har ikke den store tiltro til ejerne efter vintervinduet.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 27. feb 2025, 09:12

Jeg står tilbage med en følelse af at der var mange gode elementer i vores spil igår.
Vi har en håbløs periode i anden halvleg og det skal væk pr omgående, ellers kan det blive slemt.

Men på positiv siden, så er der meget der kan tages med videre fra kampen igår.

Vi står ekstremt kompakt med kæderne, når FCN sætter deres tiki taka ind, alle arbejder som en enhed.
Vi formår mange gange at sætte spillet. Bredt og vi får begge vores 8'er retvendt i farlige områder på modstanderens banehalvdel.

De helt store personlige fejl skal væk og så lidt mere kynisme i vores afslutningsspil. Jeg tror på at det kan lade sig gøre og at foråret nok skal ende positivt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 27. feb 2025, 10:45

Igen igen begår vi grove personlige fejl. Man føler sig efterhånden sikker på at vi som minimum giver modstanderen 1 gratis mål hver kamp. Fair nok hvis de spiller sig igennem. Men vi forærer mål væk hver kamp. Og det er jo ikke fordi det er uheld mere. Det kan det være første eller anden gang. Men det er bare ren kvalitet og koncentration der mangler
Men jeg føler at mindst 10 mål i denne sæson og nok nærmere 15 er sket via så grove fejl at jeg med det samme ville flå vedkommende ud hvis det skete på mit serie 1 hold.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 27. feb 2025, 10:54

1885Cricket skrev:
27. feb 2025, 09:06
jonas386 skrev:
1885Cricket skrev:

Hvornår? 2008?
Fint at du ikke kan huske at ambitionerne til og med IAO var top 6.
Jeg ved godt at der er økonomi, der gør at ambitionerne ikke er andet end overlevelse, men at vi skal være en klub for unge talenter, der skal spille fast med henblik på videresalg, er ikke særlig ambitiøst.
AGF bliver tit brugt som eksempel, det var altså rutinerede kræfter, der bragte dem tilbage.
Vi er i bedste fald det nye Vejle, hvor vores ejere blot vil vise at de kan finde unge såkaldte talenter, og sælge dem videre, jeg tror ikke 2 sekunder på at de har tænkt tanken “hvad nu hvis vi rykker ned, eller kan man gøre det anderledes”, håber ikke jeg har ret, men har ikke den store tiltro til ejerne efter vintervinduet.
AGF har succes med gamle spillere
Nordsjælland har haft succes med unge spillere

Vi kan gøre begge dele, men vigtigst er det at tro på en plan og ikke give op hver anden måned, vende rundt på en tallerken og hente en smuk mumie tilbage fra pension.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 27. feb 2025, 11:07

1885Cricket skrev:

Er vel som man tager det. Jeg kan acceptere det som et skridt på vejen og en del af en nødvendig turnaround ovenpå mange års vanrøgt af klubben, men ville ikke kunne acceptere hvis det var rigets tilstand om 3-5 år.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 27. feb 2025, 13:42

Funky skrev:
26. feb 2025, 22:20
gwailo skrev:
26. feb 2025, 22:17
troelsh skrev:
26. feb 2025, 21:47
Gentleman Finn skrev:
26. feb 2025, 21:36
Vi har et par nye spillere der hjalp gevaldigt på spillet med bolden. Men klart vi må ikke lave så store fejl. Vi skal have en sejr med fra Sønderjyske kampen i hvert fald, ellers bliver vi trukket med ned i sølet. Det er 2 svære kampe vi har nu.

Da man så forårsprogrammet vidste man bare det ville blive svært, men fcn i dag og SE er der man havde chancen for lidt point.

Men de skal køre videre på det vi så de første 75. Og så skal vi simpelthen skifte ud noget før. Ind med Seydel.
Helt enig, der var mange fine ting i denne kamp.
Positive ting jeg tager med:
1. Pudel er langt bedre end Diakithe
2. Noél så rigtig fin ud trods lang pause
3. Widell ligner langt fra “en Spalvis” mentalt, og samarbejdet med Isak kan blive godt
4. Vi spiller en forholdsvis lige kamp med FCN indtil 70 minut.

Negative ting:
1. Vi skifter alt for sent ud, spillerne så trætte ud
2. Vi mangler så meget en 9’er at det gør helt ondt at se på
3. Marc Nielsen ligner en mand der er bange for at spille fodbold
4. Vi laver tossede personlige fejl der koster point
Alt for sent vi skifter ud. Ved ikke om de var trætte, men man kunne se fra månen at spillerne på banen ikke kunne vende det. Jeg fatter virkelig ikke at Seydel ikke fik længere tid når man jagter. Han skulle have været inde 10 minutter før. John kom frem til ingenting.

Vi mangler 9eren men vi mangler virkeligt også en plan i omkring feltet de første 80 min. KJ førsøgte utallige gange med håbløse, flade indlæg på forsiden af forsvaret. Slået tidligt helt uden kvalitet og adresse.
KJ spillede vel en forholdsvis god defensiv kamp i 1. halvleg, men i 2. gik det ned af bakke for ham. Dårlige indlæg, oversatsede indgreb. Burde have trukket gult for den skøre saks ude ved sidelinien.
KJ er godt med både defensivt og offensivt, men han taber satme også sutten derud af. Brokker sig, og tager hovedløse, klosede, forhastede og sjuskede beslutninger. Jeg synes ikke hans evner fejler noget. Mange gode dueller, fin fart, flittige tilbage løb, appetit på at komme frem, et par gode indlæg også i kampen, selv med det døde ben fra venstre.

Har vi en spiller over 21, så skal det ikke være derfra vi ser dumme beslutninger, ukoncentration eller brok. Det er sådan en som KJ der skal løfte de unge. Der forventer jeg mig mere, vel og mærket på den mentale det. Hvorfor kan alle attituder ikke bare være som Widell?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 27. feb 2025, 14:00

I starten af sæsonen kunne jeg nemt acceptere, at vi blev kørt over. Det var et helt kaotisk sommervindue, med en helt ny træner og nærmest et helt nyt hold.

Jeg har simpelthen sværere ved at acceptere, at man efter en lang vinterpause, bliver kørt over i nogenlunde samme stil.

På det her tidspunkt bør vi være nogenlunde i stand til at gøre en kamp som den imod AGF bare lidt spændende, og vi skal være langt mere kompetitive imod et Nordsjælland-hold, som på ingen måde imponerede mig i går. Ingen af delene var vi i nærheden af, og nu frygter vi bliver kørt over af FCK og FCM i stor stil, og så står vi efterhånden tilbage med en trup, som må være ramt på selvtilliden.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 27. feb 2025, 14:28

doukas skrev:
27. feb 2025, 14:00
I starten af sæsonen kunne jeg nemt acceptere, at vi blev kørt over. Det var et helt kaotisk sommervindue, med en helt ny træner og nærmest et helt nyt hold.

Jeg har simpelthen sværere ved at acceptere, at man efter en lang vinterpause, bliver kørt over i nogenlunde samme stil.

På det her tidspunkt bør vi være nogenlunde i stand til at gøre en kamp som den imod AGF bare lidt spændende, og vi skal være langt mere kompetitive imod et Nordsjælland-hold, som på ingen måde imponerede mig i går. Ingen af delene var vi i nærheden af, og nu frygter vi bliver kørt over af FCK og FCM i stor stil, og så står vi efterhånden tilbage med en trup, som må være ramt på selvtilliden.
Det plejer ikke at ligge til os, men det virker som om vi nordjyder er blevet lidt naive.. jeg kan læse flere steder at mange mener det er ejernes skyld, vi har hentet for dårlige spillere og skulle have brugt flere penge. Forstår de almindelige AaB fans ikke at vi længe har bevæget os på kanten af konkurs? Vi kan ikke gå ud og betale for proven kvalitet. Klubben var kørt i sænk da tyskerne overtog. Deres setup handler om at bevise at de med stor faglighed og et minimalt budget kan genrejse en klub der så færdig ud. De kommer ikke til at hælde 50 mio i klubben for at gå på kompromis med hele deres filosofi. Vi skal erkende at vi kommer til at få nogle høvl og kommer til at ligne et serie hold i nogle kampe. Men når vi på et tidspunkt er igennem de første par sæsoner og de unge drenge har fået hår på dilleren, så er tanken at vi står med en enorm velsmurt maskine hvor vi sælger de største talenter til udlandet og har en kerne på holdet der er sammenspillet og kan spille med om top 6..

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. feb 2025, 14:30

doukas skrev:

Når hverken defensiven eller dødboldene lader til at være en prioriteret i det nye AaB, så bliver det et uhyggeligt drama i det nedrykningsspil. Galimatias imo.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. feb 2025, 14:45

RicoBR02 skrev:
27. feb 2025, 14:28
doukas skrev:

Det plejer ikke at ligge til os, men det virker som om vi nordjyder er blevet lidt naive.. jeg kan læse flere steder at mange mener det er ejernes skyld, vi har hentet for dårlige spillere og skulle have brugt flere penge. Forstår de almindelige AaB fans ikke at vi længe har bevæget os på kanten af konkurs? Vi kan ikke gå ud og betale for proven kvalitet. Klubben var kørt i sænk da tyskerne overtog. Deres setup handler om at bevise at de med stor faglighed og et minimalt budget kan genrejse en klub der så færdig ud. De kommer ikke til at hælde 50 mio i klubben for at gå på kompromis med hele deres filosofi. Vi skal erkende at vi kommer til at få nogle høvl og kommer til at ligne et serie hold i nogle kampe. Men når vi på et tidspunkt er igennem de første par sæsoner og de unge drenge har fået hår på dilleren, så er tanken at vi står med en enorm velsmurt maskine hvor vi sælger de største talenter til udlandet og har en kerne på holdet der er sammenspillet og kan spille med om top 6..
Jeg er 100p enig i det du skriver, men forstår også godt at det kan være svært som casual fodboldfan at se Randers, Viborg og Silkeborg levere som de gør, finde gode spillere og sælge til store beløber samtidig med de spiller fin fodbold, når vi ikke kan.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 27. feb 2025, 15:38

@Rico - Jo jo, men så snart de unge får "Hår på dilleren" som du skriver, så sælges de jo, og så er chancen for en velsmurt maskine jo ikke tilstede, så starter man bare for fra..... Der mangler altså en voksen de unge kan læne sig op af. Til sommer skal endnu flere nye hentes ind, da vi mister, Widell, Isak, Kasper J og måske endda Mathias med flere - Så ser det sørme slemt ud.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 27. feb 2025, 15:50

doukas skrev:

Jeg er enig, dog var vi overraskende tæt på at udligne i går. Vores offensiv mangler bare noget skarphed og coolness.

Jeg synes det er et ganske stort problem, at den "erfarne" forstærkning vi har fået ind, ikke har været klar til at spille noget der ligner 45 min. fodbold (Seydel). Han er langt fra kampform, og ham kan vi sgu ikke have med i startopstillingen, og forvente intenst pres og højintense løb imod fck og fcm.

Samtidig er vores anden erfarne angriber skadet (Helenius), hvilket også kan blive afgørende for, om vi kan kalde os superligahold efter sæsonen. Helenius har i flere kampe vist, at han kan bevare roen og køligheden i boksen til sidst i kampene, hvilket har givet points i sæsonen - bl.a. den vigtige sejr over Lyngby (ufortjent sejr i øvrigt). Han er vores eneste angriber, som kan finde ud af at spille chancerne større uden at fucke chancerne op.

Må indrømme, at jeg er mere bekymret nu end i januar. Personlige fejl hos spillerne samt det faktum, at vi er pivringe på dødbolde er en opskrift på et nedrykkerhold. Hvis ikke M. Jørgensen finder sin skarphed frem igen, så ved jeg godt hvilken række, vi spiller i næste sæson. Men det er jo den vej vores ejere har valgt. Så må de også være klar på endnu et eventyr i 1. divison med den strategi, der lægges for dagen.
Jeg synes jo egentligt, SSE gør det fornuftigt efter omstændighederne, men samtidig synes jeg også, at det hele lugter af manglende kendskab til dansk fodbold samt en naiv tilgang til selve spillet på banen.

Kan vi få 1 point over de 2 kampe mod fck og fcm, vil der være grund til optimisme, men spillerne skal til at vise et højere bundniveau. Samtidig er det imo helt vildt latterligt, at vores hold ikke præsterer bedre på dødbolde. Det er fuldstændigt utilgiveligt, skulle det gå galt med en nedrykning.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. feb 2025, 19:26

Sjovt at høre, hvordan Pudel er den første spiller, som Menno fremhæver positivt og storroser. Han leverede jo ‘bare’ på ca. det niveau, vi kender fra efteråret, så hvad i alverden handlede det forsøg med Diakhité egentlig om?
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 27. feb 2025, 20:03

Bugatti1 skrev:
27. feb 2025, 15:38
@Rico - Jo jo, men så snart de unge får "Hår på dilleren" som du skriver, så sælges de jo, og så er chancen for en velsmurt maskine jo ikke tilstede, så starter man bare for fra..... Der mangler altså en voksen de unge kan læne sig op af. Til sommer skal endnu flere nye hentes ind, da vi mister, Widell, Isak, Kasper J og måske endda Mathias med flere - Så ser det sørme slemt ud.
Jeg skriver jo at der beholdes en fast stamme. Men lad mig høre.. Hvad skulle klubben gøre?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 28. feb 2025, 01:12

Funky skrev:
27. feb 2025, 19:26
Sjovt at høre, hvordan Pudel er den første spiller, som Menno fremhæver positivt og storroser. Han leverede jo ‘bare’ på ca. det niveau, vi kender fra efteråret, så hvad i alverden handlede det forsøg med Diakhité egentlig om?
Han har eftersigende været ganske dårlig i opstarten. Nordjyske gættede også inden præmieren mod agf på, at han ville starte på bænken.

Men enig, han udstråler ro, og skiller sig fornuftigt af med kuglen, modsat Diakithe som er en lidt en “loose cannon”.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 28. feb 2025, 10:10

troelsh skrev:
28. feb 2025, 01:12
Funky skrev:
Han har eftersigende været ganske dårlig i opstarten. Nordjyske gættede også inden præmieren mod agf på, at han ville starte på bænken.

Men enig, han udstråler ro, og skiller sig fornuftigt af med kuglen, modsat Diakithe som er en lidt en “loose cannon”.
Jeg tror at Pudel bare en en "game day player" der løfter sig meget når der er noget på spil. Han var også klart klart 4. eller 5. valg i hele efteråret baseret på træning/træningskampe indtil de var nødt til at spille ham pga skader og karantæner, og så fik han pladsen på gameday performance.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. feb 2025, 20:52

troelsh skrev:
28. feb 2025, 01:12
Funky skrev:

Jae, jeg har jo spurgt lidt ind til det, for Ydesens første forklaring var bare, at Diakhité skulle 'have en chance' i træningskampen mod Bodø - der var ikke noget som helst med, hvem der havde været mere eller mindre on fire til træningen. Og altså...hallo...man kom da immervæk fra nogle ret gode kampe af Pudel og Kramer sammen i efteråret. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Besvar