Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af le Cid » 13. okt 2012, 19:44

Hvad hevlede gør Olsen, hvis Bendtner humper ud efter 10 minutter af kampen???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Peter Mikaelsen
2. div
2. div

Sv: Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Peter Mikaelsen » 13. okt 2012, 20:02

le Cid skrev:Hvad hevlede gør Olsen, hvis Bendtner humper ud efter 10 minutter af kampen???

Sender reserve målmanden ind...

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. okt 2012, 22:25

Nu er Simon Poulsen også udtaget... Så der er kun en angriber i MOs trup, men han kan jo heller ikke udtage Helenius hvis han under ingen omstændigheder vil spille med ham i en betydende kamp. MO er en skændsel. Det er jo ikke rigtigt at DK kun har Bentner og Cornholio der kan spille angriber. Mon ikke MO burde overlade pladsen til en anden nu når det bliver et faktum DK ikke kommer til VM?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

seamann

Indlæg af seamann » 13. okt 2012, 22:37

Provst i Brovst skrev:Nu er Simon Poulsen også udtaget... Så der er kun en angriber i MOs trup, men han kan jo heller ikke udtage Helenius hvis han under ingen omstændigheder vil spille med ham i en betydende kamp. MO er en skændsel. Det er jo ikke rigtigt at DK kun har Bentner og Cornholio der kan spille angriber. Mon ikke MO burde overlade pladsen til en anden nu når det bliver et faktum DK ikke kommer til VM?
Sniksnak. Venstre back har altid været en akilleshæl så nu dækker MO sig blot ordentligt ind; Wass, Silberbauer, Mtiliga og så selvfølgelig Simon P. som ekstra gardering på pladsen.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 14. okt 2012, 00:31

Den eneste grund jeg kan se til at Helenius ikke er udtaget, er at han med høj sandsynlighed ikke får et minut imod Italien, og derved får mere ud af spille u21 kampen mod Spanien. Noget andet er så, at jeg ikke kan se, hvem Morten Olsen vil bruge på toppen, hvis Bendtner bliver skadet. Helenius må bare knokle på og håbe på MO ændrer sin opfattelse af, hvordan spillertypen på toppen af systemet kan være, for pt. burde Helenius stå foran Cornelius, det kunne i hvert fald være den anden sandsynlige forklaring på, hvorfor MO ikke har udtaget ham i dag.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 14. okt 2012, 00:36

Danmark er et landshold med tre målmænd og én angriber, der har spillet 10 minutter i sæsonen på førsteholdet + en landskamp. Vi har en træner, som er skuffet over vi ikke kommer frem til flere afslutninger og står vi overfor en kamp, vi skal vinde. Logikken er himmelråbende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. okt 2012, 01:17

En angriber som præsenteres som "Danmarks bedste", for derefter at blive overhalet af 2 FCK'ere - som ikke slår til - og ikke engang kan UDTAGES til holdet selv når de førnævnte FCK'ere er skadet og i karantæne. Det er sgu en løjerlig "bedste angriber" at have til rådighed!

En venstre back som viser sig så elendig, at man må udtage en erstatning/gardering. Dér tager man så (fanfare) Simon "fumlefod" Poulsen!

Et hold som går på banen og overhovedet ikke er klar til at spille bold i en afgørende kamp.

Man benytter Thomas Kristensen.

Det er bare 4 af MO's seneste 'præstationer'. MIT landshold har det ikke været længe, men jeg kunne da godt være nysgerrig efter at vide HVEM der overhovedet vil have det længere. Det er da småpinligt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 14. okt 2012, 02:40

Funky skrev:En angriber som præsenteres som "Danmarks bedste", for derefter at blive overhalet af 2 FCK'ere - som ikke slår til - og ikke engang kan UDTAGES til holdet selv når de førnævnte FCK'ere er skadet og i karantæne. Det er sgu en løjerlig "bedste angriber" at have til rådighed!

En venstre back som viser sig så elendig, at man må udtage en erstatning/gardering. Dér tager man så (fanfare) Simon "fumlefod" Poulsen!

Et hold som går på banen og overhovedet ikke er klar til at spille bold i en afgørende kamp.

Man benytter Thomas Kristensen.

Det er bare 4 af MO's seneste 'præstationer'. MIT landshold har det ikke været længe, men jeg kunne da godt være nysgerrig efter at vide HVEM der overhovedet vil have det længere. Det er da småpinligt.
Det er sjovt du nævner det Funky. Engang var landsholdet noget helligt. Et nationalt samlingspunkt man ikke gik glip af, om det så blot var en træningskamp mod Sverige (ja, dengang hed det træningskampe. Det var før testkampe, aflastningsangreb, duelbolde og standardsituationer). Det var dengang idrætparken var fyldt til sidste plads. I Fredags var jeg til hockey. Det var der også mange andre rundt om i landet der var og endnu flere der lavede noget helt tredje. Bare det at arrangere et alternativ på en landsholdsaften var jo engang blodigt selvmord. I dag kan jeg knap nok nævne, hvem Danmark er i pulje med.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 14. okt 2012, 09:47

Man skal da vist have ualmindeligt farvede AaB briller på, for at mene, at Hele er berretiget til en landsholdsplads pt. Han spillede godt mod de uringule tabere fra pestegnen, indrømmet. Men set over de øvrige kampe mod EFB og Silkehår samt u21 kampen har han ikke imponeret. Det er derfor fuldt forståeligt, at Olsen i denne omgang ser bort fra Hele - hans tid skal nok komme på det danske landshold, ingen tvivl om det.

Det danske landshold præsterer i øvrigt altid bedst under pres, så jeg tror på at vi banker de azurblå pomade drenge på tirsdag, uagtet at Hele ikke er med.

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan: GO DANMARK!!!
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. okt 2012, 10:04

NIN den fromme skrev: Det er sjovt du nævner det Funky. Engang var landsholdet noget helligt. Et nationalt samlingspunkt man ikke gik glip af, om det så blot var en træningskamp mod Sverige (ja, dengang hed det træningskampe. Det var før testkampe, aflastningsangreb, duelbolde og standardsituationer). Det var dengang idrætparken var fyldt til sidste plads. I Fredags var jeg til hockey. Det var der også mange andre rundt om i landet der var og endnu flere der lavede noget helt tredje. Bare det at arrangere et alternativ på en landsholdsaften var jo engang blodigt selvmord. I dag kan jeg knap nok nævne, hvem Danmark er i pulje med.
Jeg kan huske, at jeg så noget andet i fjernsynet i fredags. Jeg kan egentlig ikke huske hvad, men det har åbenbart været godt nok til at udkonkurrere landskampen. At jeg så bagefter ikke kan huske hvad det var som var bedre - det siger vist alt, for mit vedkommende.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 14. okt 2012, 10:16

Brent skrev:Man skal da vist have ualmindeligt farvede AaB briller på, for at mene, at Hele er berretiget til en landsholdsplads pt. Han spillede godt mod de uringule tabere fra pestegnen, indrømmet. Men set over de øvrige kampe mod EFB og Silkehår samt u21 kampen har han ikke imponeret. Det er derfor fuldt forståeligt, at Olsen i denne omgang ser bort fra Hele - hans tid skal nok komme på det danske landshold, ingen tvivl om det.

Det danske landshold præsterer i øvrigt altid bedst under pres, så jeg tror på at vi banker de azurblå pomade drenge på tirsdag, uagtet at Hele ikke er med.

:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan: GO DANMARK!!!
Så vidt jeg har kunnet læse var det faktisk U21-offensiven som var bedst mod Spanien. Derudover handler det ikke om at være "berettiget", men "et oplagt valg". Gammelsmølfen vrælede selv om, at Helenius var åh så go' - for ganske kort tid siden. Så blev han sørme da lige overhalet indenom af Jørgensen (som ikke har vist noget på landsholdet) og Cornelius (som ikke har vist noget på landsholdet og i tilgift har reddet sig gule kort i begge kampe). Når så begge FuCK'erne er ude - er det så "Danmarks bedste angriber" man udtager til at supplere en trup hvor det ellers kun er en Bendter uden kampform* man kan præstere som fuldblodsangriber? Til en kamp der skal vindes? NEJ DA!

* Pop quiz: Hvilket fodbold-orakel har tidligere erklæret at han kun udtager spillere som er i kampform og fast med i startopstillingen for deres klubhold?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 14. okt 2012, 11:55

Se nu på virkeligheden. I fredags var problemet jo ikke vores angriber(e). Bendtner spillede en blændende kamp og havde ingen problemer med at holde 90 minutter. Derimod var vores kanter meget dårlige, og Daniel Wass spillede en hæslig kamp. Derfor har Morten Olsen meget naturligt valgt at forstærke sit hold på de to positioner, hvor det er mest akut - med en venstrebenet venstre back og en eksplosiv, boldsikker og løbestærk kantspiller.

Helenius har virkelig ikke været særligt god den sidste 1½ måned, og det er lige så længe siden han har spillet frontangriber. Og da Eriksen sidder tungt på 10'eren giver det god mening at han ikke er udtaget. Morten Olsen har altid været en træner, der bedømmer ud fra øjebliksbilledet, og han har ganske enkelt ikke vurderet at Helenius pludselig skulle være i stand til at score overfor verdensklassespillere som Chiellini, Barzagli, Buffon, Ranocchia, Ogbonna osv. Der har vi langt bedre chancer overfor italienernes backs, der ofte mangler støtte i deres 4-3-1-2. Christian Maggio passer ikke særlig godt til den formation, og Criscito er i bedste fald svingende - i hvert fald sammenlignet med deres overflod af dygtige stoppere.

Det er i hvert fald hvad jeg forestiller mig er Olsens ræsonnement. Jeg synes stadig Kasper Kusk er bedre end Emil Larsen og at Helenius måske nok burde have været med fra start. Men der mangler forståelse for landstrænerens overvejelser og muligheder - især når han kritiseres for at have tre målmænd med!

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 14. okt 2012, 12:11

Personligt synes jeg Helenius skulle ha' været udtaget, der er jeg en smule uenig med hr. Olsen. Men jeg er faktisk langt mere uenig i, at man med en 23-mands trup, kun udtager 1 rigtig angriber. Det ser da temmelig skidt ud, hvis Bendtner bliver skadet under opvarmningen eller i starten af kampen!
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 14. okt 2012, 12:12

Virkeligheden er, at vi har scoret et (1) mål i to kampe. I den seneste kamp spillede vi stort set mod ti mand i en hel kamp og det vil vi så forbedre ved at nedgradere antallet af angribere i truppen? Man kan tale her fra og til jul om offensive midtbanespillere og fløje, men det er nu engang som ofte angriberne der score målene. Vi har én angriber til rådighed, som endnu ikke er der hvor han skal være. Taber vi mod Italien, er VM længere væk en 25 mandater til SF. Sluttelig, skal spillerne udtages på dagsformen, og hvad de har præsteret de seneste uger/måned, er der vist ikke ret mange i den danske trup, der kan tåle et pagraf 77 eftersyn. Men lad os nu se hvordan det går på tirsdag, og om Olsens formstærke kanter redder os tre point.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 14. okt 2012, 15:27

NIN den fromme skrev:Men lad os nu se hvordan det går på tirsdag, og om Olsens formstærke kanter redder os tre point.
Det er stadig meget mystisk at man kan udtage Rommedahl som spiller i en bundklub og det også kunne ses på hans spil imod Bulgarien.

Det er en falliterklæring på at der åbenbart er mangel på stærke kantspillere når han kan udtages og ikke viser noget på landsholdet.

Milfix
2. div
2. div
Favoritspiller: Puyol

Indlæg af Milfix » 14. okt 2012, 20:04

Okay personligt er jeg tæt på at være ligeglad med landsholdet, det er jo så profilløst at det gør ondt. Efter skade til Nikolai Jørgensen og karantæne til Cornelius havde jeg helt sikkert forventet at Helenius blev rykket op. Eller i det mindst bare en anden angriber om så det havde være Graulund!

Efter at have set følgende artikel http://www.bold.dk/nyt/U21-traener-Hele ... inslibning" onclick="window.open(this.href);return false; hvor Wieghorst udtaler sig om Helenius' mangler og hvorfor han ikke er udtaget får jeg kraftedme ondt i maven (Til ærer for jer der kender Bjarke!) Hvorfor helvede skal han ud i at Helenius har mangler før han kan begå sig på landsholdet. Hvad helvede har N. Jørgensen eller Cornelius vist i de foregående landskampe! Knægte omkring de 21 er sgu ikke uden mangler men de vil uden tvivl vokse kolossalt ved at deltage i sådan nogle kampe.

Jeg håber sgu Nicklas Bendtner må udgå efter 5 min med en ubetydelig skade og så vil jeg sgu gerne se hvad Morten "Narhat" Olsen finder på.
AaB 4-4-2: J. Nielsen - M. Jakobsen, J. Høgh, D. Califf, S. Thorst - S. Solbakken, T. Augustinussen, H. Rasmussen, J. Grønkjær - F. Strandli, R. Prica
Schmeichel - Puyol, Maldini, Carlos, Ferdinand - Xavi, Iniesta, M. Laudrup - Messi, Stoichkov, Villa

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 14. okt 2012, 20:41

Morten Olsen er en idiot, og det er Wiggo også. Deres nedladende omtale afHelenius hører ingen steder hjemme.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 14. okt 2012, 21:09

Tilgengæld bliver Cornelius nævnt i samme omgang som Bendtner, uden dem var der ifølge ham intet alternativ til 9'eren. Han kunne jo ikke udtage en "Herfølge" spiller. Jesus. Cornelius er muligvis en anden type, men kom ikke og sige hans kombinationsevner passer bedre til 9eren i hans system end Helelnius'. Morten ville ikke udtale sig om Helenius konkret. Ja i kan jo selv læse det http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 845484.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 14. okt 2012, 21:24

Milfix skrev:Okay personligt er jeg tæt på at være ligeglad med landsholdet, det er jo så profilløst at det gør ondt. Efter skade til Nikolai Jørgensen og karantæne til Cornelius havde jeg helt sikkert forventet at Helenius blev rykket op. Eller i det mindst bare en anden angriber om så det havde være Graulund!

Efter at have set følgende artikel http://www.bold.dk/nyt/U21-traener-Hele ... inslibning" onclick="window.open(this.href);return false; hvor Wieghorst udtaler sig om Helenius' mangler og hvorfor han ikke er udtaget får jeg kraftedme ondt i maven (Til ærer for jer der kender Bjarke!) Hvorfor helvede skal han ud i at Helenius har mangler før han kan begå sig på landsholdet. Hvad helvede har N. Jørgensen eller Cornelius vist i de foregående landskampe! Knægte omkring de 21 er sgu ikke uden mangler men de vil uden tvivl vokse kolossalt ved at deltage i sådan nogle kampe.

Jeg håber sgu Nicklas Bendtner må udgå efter 5 min med en ubetydelig skade og så vil jeg sgu gerne se hvad Morten "Narhat" Olsen finder på.

Hvordan fanden kan de finde på at lukke sådan noget lort ud og så samtidig forvente at vi skal strømme på stadion for at bakke op, når ikke endgang trænerne bakker op om sine spiller, jeg håber Lynge smider Wickhorsten ud af vores stadion..... BUM.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 14. okt 2012, 21:30

Det rabler da fuldstændig for Wieghorst, den hovedløse taktiker. Mon man skulle lave et lille banner til ham, til på tirsdag..

Besvar