Steaua Bukarest - AaB
Re: Steaua Bukarest - AaB
Kigger man isoleret på enkeltstående resultater i turneringer, kan man somme tider komme til meget mærkelige konklusioner. Af regulære sammenbrud i Superligaens historie kan jeg lige komme på 2-7 til Viborg i 1999 (som forsvarende mesterhold!), 0-5 til Randers i 2007 (hvor vi blev mestre i samme sæson!) og så 0-6 til OB i 2010 (som vi siden dengang har pryglet efter behag). Ingen af de 3 resultater er naturligvis repræsentative for noget som helst, men et eksempel på den slags mærkværdigheder, der nu engang bare dukker op i fodbold fra tid til anden.
Det er jo ikke tilfældigt, at jeg skal gå 15 år tilbage i historien for bare at finde 3 sammenbrud ud af hundredevis af kampe i superliga, pokal og EC-kampe, hvoraf de 11 er i gruppespil.
Gårsdagens nederlag gør forbandet ondt, fordi det optræder i europæisk sammenhæng, hvor man er forbandet udsat for kritik. Vi må dog ikke glemme, at der "blot" var tale om den første kamp i en turnering, og at det pågældende nederlag - når nu chokket har lagt sig - udspillede sig under så absurde omstændigheder, at det er usandsynligt, at man kommer til at opleve noget lignende, selv om man bliver 500 år gammel. Hvornår har man nogensinde kunnet sige om en kamp, man har tabt 0-6, at man faktisk burde have vundet den og måske ligefrem stort, hvis chancerne havde været udnyttet optimalt?
Det er jo ikke tilfældigt, at jeg skal gå 15 år tilbage i historien for bare at finde 3 sammenbrud ud af hundredevis af kampe i superliga, pokal og EC-kampe, hvoraf de 11 er i gruppespil.
Gårsdagens nederlag gør forbandet ondt, fordi det optræder i europæisk sammenhæng, hvor man er forbandet udsat for kritik. Vi må dog ikke glemme, at der "blot" var tale om den første kamp i en turnering, og at det pågældende nederlag - når nu chokket har lagt sig - udspillede sig under så absurde omstændigheder, at det er usandsynligt, at man kommer til at opleve noget lignende, selv om man bliver 500 år gammel. Hvornår har man nogensinde kunnet sige om en kamp, man har tabt 0-6, at man faktisk burde have vundet den og måske ligefrem stort, hvis chancerne havde været udnyttet optimalt?
Problemet er jo nok mere at man åbenbart tror at en mental bølgedal er noget der lige kan mirakel-fikses på et par uger, og så er alt godt igen. Alle der eksempelvis så FCM's forår, FCK's sæson eller BIF's mange seneste sæsoner kan se, at det mentale i en trup er ikke noget man bare sådan ændrer, heller ikke selvom truppen over tid fuldstændig udskiftes.limey skrev:Jeg må give Hesten lidt ret (). Når man nu spiller godt og viser at man sagtens kan være med, og så alligevel taber med 6-0, så virker det ret åbenlyst at holdet, mentalt set, er nede i en bølgedal og at man har et seriøst problem når man kommer bagud.
Det er jo tåbeligt at tro at man IKKE arbejder benhårdt med truppens mentale tilstand, men der er altså kun så meget en mentaltræner og et trænerteam generelt er herre over. Så kan man da fint stille spørgsmålstegn ved den stab der i løbet af de sidste 2 år lykkedes at skabe et mesterhold der ikke burde kunne lade sig gøre, eller man kan begynde at kigge på om der er nogle faktorer, som ikke bare er noget der kan fikses med et fingerknips, der kræver et langvarig arbejde med spillerne. Jeg tror den energiudladning en meget smal trup har præsteret i sidste sæson vil give udslag i denne, i form af både fysiske skavanker, men også mentalt. Det er vel yderst få spillere i verden der mentalt kan være på et så højt niveau som vores trup formåede i sidste sæson, i hele deres karriere. Selv Messi, Ronaldo og alle de andre har jo perioder hvor de ikke leverer. Vi har så et helt hold der har toppræsteret i en hel sæson, og nu rammes af en downperiode.
Den person der kan få en fodboldspiller til mentalt og fysisk at toppræstere i hele karrieren, er sgu nok næppe træner i Aalborg.
EDIT: Dette indlæg undskylder på ingen måde det taktiske kollaps, det mærkværdige valg af SF foran Blåbjerg eller de brændte afslutninger. Det er nok mere en forklaring på hvorfor spillere som KEP, Risgård og Nikolaj Larsen virker mentalt noget fraværende i forhold til sidste sæson.
EDIT2: Jeg kunne godt tænke mig en uddybning af hvad det er man mener der skal gøres? Skal Kuhn og Kent fyres? Skal trænerteamet stille op på Gammeltorv og offentligt undskylde? Hvad er det for en handling, limey og Hesten I efterlyser?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Mere end en konkret bølgedal er der jo tale om et generelt problem med mentale kollaps i Europa på udebane i tre kampe på et år.Frygah skrev:Problemet er jo nok mere at man åbenbart tror at en mental bølgedal er noget der lige kan mirakel-fikses på et par uger, og så er alt godt igen. Alle der eksempelvis så FCM's forår, FCK's sæson eller BIF's mange seneste sæsoner kan se, at det mentale i en trup er ikke noget man bare sådan ændrer, heller ikke selvom truppen over tid fuldstændig udskiftes.limey skrev:Jeg må give Hesten lidt ret (). Når man nu spiller godt og viser at man sagtens kan være med, og så alligevel taber med 6-0, så virker det ret åbenlyst at holdet, mentalt set, er nede i en bølgedal og at man har et seriøst problem når man kommer bagud.
Det er jo tåbeligt at tro at man IKKE arbejder benhårdt med truppens mentale tilstand, men der er altså kun så meget en mentaltræner og et trænerteam generelt er herre over. Så kan man da fint stille spørgsmålstegn ved den stab der i løbet af de sidste 2 år lykkedes at skabe et mesterhold der ikke burde kunne lade sig gøre, eller man kan begynde at kigge på om der er nogle faktorer, som ikke bare er noget der kan fikses med et fingerknips, der kræver et langvarig arbejde med spillerne. Jeg tror den energiudladning en meget smal trup har præsteret i sidste sæson vil give udslag i denne, i form af både fysiske skavanker, men også mentalt. Det er vel yderst få spillere i verden der mentalt kan være på et så højt niveau som vores trup formåede i sidste sæson, i hele deres karriere. Selv Messi, Ronaldo og alle de andre har jo perioder hvor de ikke leverer. Vi har så et helt hold der har toppræsteret i en hel sæson, og nu rammes af en downperiode.
Den person der kan få en fodboldspiller til mentalt og fysisk at toppræstere i hele karrieren, er sgu nok næppe træner i Aalborg.
EDIT: Dette indlæg undskylder på ingen måde det taktiske kollaps, det mærkværdige valg af SF foran Blåbjerg eller de brændte afslutninger. Det er nok mere en forklaring på hvorfor spillere som KEP, Risgård og Nikolaj Larsen virker mentalt noget fraværende i forhold til sidste sæson.
EDIT2: Jeg kunne godt tænke mig en uddybning af hvad det er man mener der skal gøres? Skal Kuhn og Kent fyres? Skal trænerteamet stille op på Gammeltorv og offentligt undskylde? Hvad er det for en handling, limey og Hesten I efterlyser?
Fodbold skal ses med hjertet!
Må indrømme jeg havde håbet på lidt mere end en one-liner, taget i betragtning det hold der spillede mod Dila Gori var et ganske andet, og ikke netop havde gennemgået en forvandling til mesterhold. Så hvis du ikke vil forholde dig til det faktiske indhold af mit indlæg, må jeg konstatere at vi bare er uenige om Dila Gori giver mening i forhold til det vi har sæt i denne sæson, og dermed ikke kommer videre.AaB 85 95 99 08 skrev:Mere end en konkret bølgedal er der jo tale om et generelt problem med mentale kollaps i Europa på udebane i tre kampe på et år.Frygah skrev:Problemet er jo nok mere at man åbenbart tror at en mental bølgedal er noget der lige kan mirakel-fikses på et par uger, og så er alt godt igen. Alle der eksempelvis så FCM's forår, FCK's sæson eller BIF's mange seneste sæsoner kan se, at det mentale i en trup er ikke noget man bare sådan ændrer, heller ikke selvom truppen over tid fuldstændig udskiftes.limey skrev:Jeg må give Hesten lidt ret (). Når man nu spiller godt og viser at man sagtens kan være med, og så alligevel taber med 6-0, så virker det ret åbenlyst at holdet, mentalt set, er nede i en bølgedal og at man har et seriøst problem når man kommer bagud.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Hov, jeg var kun enig med Hesten i, at vi har det mentalt svært i øjeblikket. Jeg efterlyser ikke "her og nu"-ændringer i ledelsens sammensætning, men påpeger blot, at det virker som om, at det er i spillernes hoveder, at problemerne ligger. De sidste to europæiske kampe er tabt 0-10 (!) hvor man i begge tilfælde godt kun have set AaB gået videre, da vi ved at der er masser af kvalitet i truppen. Vi har jo trods alt ikke mødt Bayern og Chelsea.
Næste kamp er med CC på mål. Det må betydet ud med Enevolden og ind med Augo. Den kamp skal sparkes hjem og alle på holdet skal se SønderjyskE DVDer til deres øjen bløder.

-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
AllanPedersen skrev:Hvis fans var ligeglade høns.. så var der ingen klubben skulle stå til ansvar for...mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Og du tænker at opnå hvad med dine forventninger?AllanPedersen skrev:Du er så blæst.. du tror det at være en rigtig fan betyder man ikke må kritisere når holdet spiller skidt.duncan88 skrev:Elsker de her tråde når de røde taber, så vågner alle medgangs fans op.. fedt fedt fedt
Tror du vi havde vundet mesterskabet sidste år, hvis ikke man reagerede på de dårlige resultater?.
Du lyder som den type der i sit arbejde nægter at modtage kritik og derfor aldrig vil blive bedre til det du laver
Burger King?
jeg er 1000x mere fan end dig, fordi jeg stiller krav og forventninger til de folk der skal bære vores logo på trøjen.
Hvis det stod til dig kunne det være blinde høns.
forstår du slet ikke det? tror du fans er uden påvirkning på fodbolden?
Spillerne selv siger det betyder uendeligt meget når fansene bakker dem op, det gør også noget den anden vej.
Det er ikke mere end et par dage siden at arbejdsnes landsbank ændrede deres logo på brøndby trøjerne
For at holde bif fans glade.
Hvis ikke vi brokker os over de her kampe og resultater.. hvrfor skulle spillerne så ikke være ligeglade?
Forstår slet ikke din tankegang.
Du mener i fuldt alvor , at hvis ikke der var kritiske fans som fx dig , som spyer galde ud i tide og utide, så ville spillerne med tiden blive ligeglade med at tabe fx 6-0?? Det er tæt på at være det dummeste jeg har læst herinde
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
Hvad har du gjort for at fortælle AaBs spillere hvilke forventninger du har til dem og hvad svarede de?AllanPedersen skrev:Hvis fans var ligeglade høns.. så var der ingen klubben skulle stå til ansvar for...mindre_gult_og_blåt_tak skrev:Og du tænker at opnå hvad med dine forventninger?AllanPedersen skrev:Du er så blæst.. du tror det at være en rigtig fan betyder man ikke må kritisere når holdet spiller skidt.duncan88 skrev:Elsker de her tråde når de røde taber, så vågner alle medgangs fans op.. fedt fedt fedt
Tror du vi havde vundet mesterskabet sidste år, hvis ikke man reagerede på de dårlige resultater?.
Du lyder som den type der i sit arbejde nægter at modtage kritik og derfor aldrig vil blive bedre til det du laver
Burger King?
jeg er 1000x mere fan end dig, fordi jeg stiller krav og forventninger til de folk der skal bære vores logo på trøjen.
Hvis det stod til dig kunne det være blinde høns.
forstår du slet ikke det? tror du fans er uden påvirkning på fodbolden?
Spillerne selv siger det betyder uendeligt meget når fansene bakker dem op, det gør også noget den anden vej.
Det er ikke mere end et par dage siden at arbejdsnes landsbank ændrede deres logo på brøndby trøjerne
For at holde bif fans glade.
Hvis ikke vi brokker os over de her kampe og resultater.. hvrfor skulle spillerne så ikke være ligeglade?
Forstår slet ikke din tankegang.
Du har forhåbentligt gjort noget aktivt så de er klar over at du har de her forventninger. For det at skrive herinde er næppe nok - det tror jeg i hvert fald ikke, måske. Med den påvirkning du mener dine/vores holdninger har på spillere er det jo ikke ligegyldigt, de er simplethen nødt til at vide at du ikke er tilfreds - de skulle jo nødigt tro vi er ligeglade høns, vi vil faktisk gerne have de vinder og det gør de så kun hvis du fortæller dem om .vores forventninger.
Jeg er glad for at du er så engageret.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Jeg står stadig fast på at Ene spillede godt, var med i meget og kom frem til nogen fine chancer. Den ene brændes på det skammeligste, den anden tager stolpen (sort uheld)
Desuden blir der begået frispark imod ham (på en friløber?) den skal som minimum give et frispark på et meget farligt sted. Helenius var aldrig kommet frem til de chancer, han havde tabt et skridt og chancen var løbet ud i sandet (nu vi er ved Helenius, så var han faktisk den eneste der holdt sit sædvanlige niveau i den sidste halve time (hvis i forstår sådan en lille en
Ang Kent/Kuhn, så var jeg imponeret over hvor godt de havde læst modstanderen. Vi havde langt de fleste chancer og det meste spil i den første time, imod et hold der bestemt ikke er dårligt!
Alt i alt var der så mange spændende takter at jeg ser frem imod de næste kampe med sindsro, vi skal nok præstere.
Desuden blir der begået frispark imod ham (på en friløber?) den skal som minimum give et frispark på et meget farligt sted. Helenius var aldrig kommet frem til de chancer, han havde tabt et skridt og chancen var løbet ud i sandet (nu vi er ved Helenius, så var han faktisk den eneste der holdt sit sædvanlige niveau i den sidste halve time (hvis i forstår sådan en lille en
Ang Kent/Kuhn, så var jeg imponeret over hvor godt de havde læst modstanderen. Vi havde langt de fleste chancer og det meste spil i den første time, imod et hold der bestemt ikke er dårligt!
Alt i alt var der så mange spændende takter at jeg ser frem imod de næste kampe med sindsro, vi skal nok præstere.
34 stablefordpoint og en pokal rigere, ser jeg lysere på det igen. Vi skal fokusere på superligaen, og euroleague er ikke tabt endnu. Udebanenederlage i Bukarest og Kiev er nok ikke verdensundergang, til gengæld skal vi vinde hjemme og hente point i portugal, så skal det nok gå.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
AaB taber da også de sidste udekampe, og tror ikke de får fuld hus i de 3 hjemme kampe
. Med Carsten C på mål i de næste 2 kampe, skal det vel galt .AaB kommer ikke videre efter min mening
Det i går i 2 halvleg, er noget af det mest naive bold set i mange år-
Hvordan satan det kan ske på det niveau , er ubegribeligt
AaB bør satse på superliga, og stille med reserver i Europa
Danske hold kan normalt ikke spille 2 kampe på en uge.
. Med Carsten C på mål i de næste 2 kampe, skal det vel galt .AaB kommer ikke videre efter min mening
jeg mener at vi nu er nødt til at fokusere på superligaen , det er der vi skal med nu og tjene op til en ny tur i europa
som det der ud lige nu efter blamagen i bukarest så ligner det en rigtig svær opgave at komme videre her fra , derfor mener jeg vi nu må se på truppen , de som har den mindste risiko for overbelastning spiller ikke i europa kampene, mener vi skal spille med dem der ikke får så megen spilletid i ligaen , augu spiller resten af kampene i europa , det betyder at wurtz eller risgaard sider over , vores trup er tynd , så efter det i aftes mener jeg vi er nødt til at nedpriotere eu kampene , selv om det er dem vi higer efter at opnå , så er superligaen den vigtigste tunering vi deltager i
som det der ud lige nu efter blamagen i bukarest så ligner det en rigtig svær opgave at komme videre her fra , derfor mener jeg vi nu må se på truppen , de som har den mindste risiko for overbelastning spiller ikke i europa kampene, mener vi skal spille med dem der ikke får så megen spilletid i ligaen , augu spiller resten af kampene i europa , det betyder at wurtz eller risgaard sider over , vores trup er tynd , så efter det i aftes mener jeg vi er nødt til at nedpriotere eu kampene , selv om det er dem vi higer efter at opnå , så er superligaen den vigtigste tunering vi deltager i
Re: Sv: Steaua Bukarest - AaB
Carsten blev jo fuldstædigt solgt i går. Uden chance for opvarmning og med spillere foran ham der pludseligt ikke kunne noget var det op ad bakke. Hvis nogen skulle skamme sig var det hans holdkammerater der,som du helt rigtigt skriver,var naive og ikke gav ham skyggen af chance.birk skrev:AaB taber da også de sidste udekampe, og tror ikke de får fuld hus i de 3 hjemme kampe
Når han har afløst Larsen de sidste år synes jeg det er gået fint, men der er selvfølgelig en grund til han er andet valget.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Han har to kampe. 2-1 og 2-2.fish skrev:Carsten blev jo fuldstædigt solgt i går. Uden chance for opvarmning og med spillere foran ham der pludseligt ikke kunne noget var det op ad bakke. Hvis nogen skulle skamme sig var det hans holdkammerater der,som du helt rigtigt skriver,var naive og ikke gav ham skyggen af chance.birk skrev:AaB taber da også de sidste udekampe, og tror ikke de får fuld hus i de 3 hjemme kampe
Når han har afløst Larsen de sidste år synes jeg det er gået fint, men der er selvfølgelig en grund til han er andet valget.
http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=2473" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
Provst vi skal slet ikke diskutere om Larsen er første valget. Jeg mener bare at det vil være unfair at dømme ham på kampen i går. Fair nok at to kampe ikke er meget at ligge en bedømmelse på, men vi kan jo vende det til noget positivt og sige at vi aldrig har tabt med Carsten på måletProvst i Brovst skrev:Han har to kampe. 2-1 og 2-2.fish skrev:Carsten blev jo fuldstædigt solgt i går. Uden chance for opvarmning og med spillere foran ham der pludseligt ikke kunne noget var det op ad bakke. Hvis nogen skulle skamme sig var det hans holdkammerater der,som du helt rigtigt skriver,var naive og ikke gav ham skyggen af chance.birk skrev:AaB taber da også de sidste udekampe, og tror ikke de får fuld hus i de 3 hjemme kampe
http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=2473" onclick="window.open(this.href);return false;
Godt nok meget negativitet i et indlæg. En masse dommedagsprofetier. Vi har endnu ikke tabt med carsten på mål.birk skrev:AaB taber da også de sidste udekampe, og tror ikke de får fuld hus i de 3 hjemme kampe
Vi kan nemt blive enige om at det er et kollaps i anden halvleg og ikke set af noget dansk hold før, på den måde. Det er bare ikke godt nok.
Til det sidste du skriver med at stille med reserver og kun satse på superliga. Helt ærligt, er det virkelig dit alvor at tro AaB kunne finde på at stille med reserver i de her kampe. Hvilken harmoni i truppen tror du ikke der vil komme hvis de spillere der har fåer os så langt, bare skal sættes på bænken. De skal satme ud at bestille noget nu, og vise at de vil det her i europa. Ihvertfald gøre deres bedste.
De her spillere skal simpelhen kunne spille 2 kampe på en uge. Hvis vi alle giver op på den her måde, så kommer dansk fodbold jo absolut ingen vegne.
Hvis jeg husker rigtigt spillede vi 2 kampe om ugen 2-3 uger op til vi vandt guldet.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... arsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun en dags karantæne til Nicolai Larsen.
- Plejede et direkte rødt kort ikke at koste 2?
Og kunne dette være et plaster på såret? ved netop at sige det måske ikke var til rødt?
Og kunne dette være et plaster på såret? ved netop at sige det måske ikke var til rødt?
Lækkert.
Hmm jo normalt giver et direkte rødt mindst 2 dage, men den anskuelse er primært baseret på direkte røde kort trukket midt ude på banen. Her skal der jo en del mere til, for at få et direkte rødt kort, i forhold til i straffesparksfeltet, hvor reglen om at fratage en oplagt målchance ofte træder i kraft, og så er det ligemeget hvor "tynd" en forseelse der er begået, før det røde kort kommer op af lommen..
Ergo, karantænereglen kan vist godt gradbøjes i dette tilfælde, da forseelsen hverken er grov eller usportslig.
Hmm jo normalt giver et direkte rødt mindst 2 dage, men den anskuelse er primært baseret på direkte røde kort trukket midt ude på banen. Her skal der jo en del mere til, for at få et direkte rødt kort, i forhold til i straffesparksfeltet, hvor reglen om at fratage en oplagt målchance ofte træder i kraft, og så er det ligemeget hvor "tynd" en forseelse der er begået, før det røde kort kommer op af lommen..
Ergo, karantænereglen kan vist godt gradbøjes i dette tilfælde, da forseelsen hverken er grov eller usportslig.
Califfen skrev:Lækkert.
Fair nok, ærgrer mig stadig over vi overhovedet fik rødt kort, men nu når det skal være - så vil det blive spændende at se hvad Carsten har at byde på i en EL Kamp. (Steaua bukarest kampen tæller ikke i min bog)..
På et tidspunkt blev der i PL ævlet om, at nødbremser og lignende ikke skulle medføre andet end en dags karantæne pga. et eller andet argument jeg ikke kan huske.Salle17 skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... arsen.aspx
Det er nok noget lignende der spiller ind her.
Eventuelt har dommeren indrømmet, at han var en fucking pikslikker i den kamp!
Uden Synd Ingen Frelse