Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Freddie » 12. feb 2015, 16:22

Califfen skrev:
Nu var det jo dig selv, der bragte Ove Pedersens vindererfaring på banen. Selvfølgelig skal vi ikke være så kræsne og kun gå efter trænere med titler på cv'et. Men i Ove Pedersens tilfælde skal man jo kigge på mandens karriere som helhed. Han er 60 år! Og har aldrig vundet noget. Hvis han var så god, så havde han vundet noget i sin karriere nu. Chancen for han har nået sit topniveau er meget stor, og derfor kommer han næppe til at vinde noget nogensinde.
Der er jo ingen trænere i Danmark, der kan fremvise titler, med mindre de hedder Ståle, John Faxe eller har været i Brøndby, så stop nu med det overgearede forsøg på at nedgøre mig. Men til din orientering har Ove Pedersen trænet AGF, OB og Esbjerg. Det er klubberne i de største byer i Danmark, bortset fra Aalborg og København, og hvis du endelig vil kalde ham en nødløsning, så er det i orden for mig. Den sidste nødløsning vi fik reddede klubben, godt nok på et hængende hår, og skaffede the double.
Havde Kent Nielsen vundet noget da han kom, havde Hamren, havde Backe, havde Pylle. Uanset hvad AaB gør, er der INTET der kan garantere en titel.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 12. feb 2015, 17:37

Freddie skrev:
Califfen skrev:
Nu var det jo dig selv, der bragte Ove Pedersens vindererfaring på banen. Selvfølgelig skal vi ikke være så kræsne og kun gå efter trænere med titler på cv'et. Men i Ove Pedersens tilfælde skal man jo kigge på mandens karriere som helhed. Han er 60 år! Og har aldrig vundet noget. Hvis han var så god, så havde han vundet noget i sin karriere nu. Chancen for han har nået sit topniveau er meget stor, og derfor kommer han næppe til at vinde noget nogensinde.
Der er jo ingen trænere i Danmark, der kan fremvise titler, med mindre de hedder Ståle, John Faxe eller har været i Brøndby, så stop nu med det overgearede forsøg på at nedgøre mig. Men til din orientering har Ove Pedersen trænet AGF, OB og Esbjerg. Det er klubberne i de største byer i Danmark, bortset fra Aalborg og København, og hvis du endelig vil kalde ham en nødløsning, så er det i orden for mig. Den sidste nødløsning vi fik reddede klubben, godt nok på et hængende hår, og skaffede the double.
Havde Kent Nielsen vundet noget da han kom, havde Hamren, havde Backe, havde Pylle. Uanset hvad AaB gør, er der INTET der kan garantere en titel.
Jeg har heller aldrig været fan af at få en dansk træner.
For øvrigt kan du dog tilføje Hjulmand (mesterskab) og Troels Bech (pokaltitel) den liste af danske trænere, der har vundet noget.

Jeg prøver ikke at nedgøre dig, og jeg kender udmærket til Ove P's CV. Min pointe er blot, at når man som dansk træner har ramt de 60 år og stadig ikke vundet noget, så er løbet kørt i forhold til at kunne tilbyde AaB noget værdifuldt.
Nej, Kent Nielsen havde ikke vundet noget før han kom til AaB, men han var jo også en forholdsvis ung træner, da han tiltrådte (49 år gammel). Hamrén havde faktisk vundet den svenske pokalturnering et par gange, før han kom til AaB. Nej til Backe og Poul-Erik, men de var også væsentligt yngre end 60 år! :)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 12. feb 2015, 18:01

Er ikke begejstret af Ove P, da han fejlede da Esbjerg havde mulighed for at tage guldet. Jeg synes egentlig deres hold var godt nok dengang og man lagde jo i position til det, men gassen gik af balonnen. En stærk træner ville have ledet holdet bedre igennem den periode. Det var tydeligt at se det var noget mentalt der tyngede det Esbjerg hold, som langt ind i den sæson var det bedste hold. Derudover synes jeg det er tankevækkende, at hans bedste hold og dårligste hold nærmest har spillet ens. Hans gode Esbjerg hold spillede FCV fodbold bare på et højere niveau. En træner skal selvfølgelig have nogle ideer, men jeg synes også en god træner skal kunne tilpasse sig til omgivelserne. Derudover tvivler jeg på det er en træner, som kan udvikle sig til at være bedre end han er nu. Han har trænet i mange år uden for alvor at flytte sig. Hvis jeg endelig skal finde noget, hvor jeg synes Ove P kunne passe til AaB er det hans evne til at finde billige talenter indenfor landets grænser og lave dem til Superligaspillere.

Since
1. div
1. div

Indlæg af Since » 13. feb 2015, 00:00

Jeg syntes det er mærkeligt der slet ikke sker noget i forhold til en ny træner. Der er snart 2 måneder siden OB hentede Kent Nielsen til den nye sæson.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 13. feb 2015, 00:10

Since skrev:Jeg syntes det er mærkeligt der slet ikke sker noget i forhold til en ny træner. Der er snart 2 måneder siden OB hentede Kent Nielsen til den nye sæson.
Der kan være der sker en masse og en aftale allerede er på plads men bliver holdt tilbage for offentligheden for ikke at rokke båden.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

seamann

Indlæg af seamann » 13. feb 2015, 08:42

Provst i Brovst skrev:
Since skrev:Jeg syntes det er mærkeligt der slet ikke sker noget i forhold til en ny træner. Der er snart 2 måneder siden OB hentede Kent Nielsen til den nye sæson.
Der kan være der sker en masse og en aftale allerede er på plads men bliver holdt tilbage for offentligheden for ikke at rokke båden.
Tilsyneladende er processen ikke ret langt:

http://www.jyllands-posten.dk/protected ... andidater/

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. feb 2015, 08:48

Freddie skrev: Der er så vidt jeg ved kun en træner, der er blevet udelukket af Allan Gaarde, der udtaler sig for AaB, og det er Allan Kuhn. Det kan da godt være at du ønsker ham, men indtil der kommer andre udmeldinger fra AaB, vil jeg betragte Allan Kuhn som udelukket. Det er Ove Pedersen ikke, hvis du vil vende den sådan.
Til gengæld er du nu ved at komme i knibe med din vurdering af Allan Kuhn som ikke værende topspiller. Han er da tidligere dansk mester med Lyngby, og har spillet omkring 300 kampe på topplan.
Komme i knibe? Hvad er det dog du snakker du om?

Du kommer jo selv med argumentet for hvorfor det er interessant at udtale sig om Allan Kuhn. Han er den eneste træner, vi har en håndfast udtalelse fra AaB omkring. Alt andet er gisninger. Hvorfor skulle vi ikke diskutere det eneste håndfaste i denne proces - nemlig fravalget af Allan Kuhn.

Jeg ved godt at Allan Kuhn næppe bliver ny cheftræner, men han er jo så oplagt et emne at AaB har været nødt til at begrunde fravalget offentligt. Det alene gør ham til et interessant debatobjekt i denne tråd - i hvert fald indtil der kommer noget andet bare delvist håndfast på bordet.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af jernskjorten » 13. feb 2015, 08:51

seamann skrev:
Provst i Brovst skrev:

Det skal nok afstedkomme nogle negative reaktioner, men umiddelbart mener jeg, at det er helt fint, at AaB tager sig tid til at forsøge at finde den rette mand til posten. Kent bliver til sommer, og så kan man lige så godt tage sig tid til at undersøge kandidaterne ordentligt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 13. feb 2015, 09:17

Nu kunne det jo også være for, at pressen ikke skulle begynde at snage inden papiret er underskrevet. Der står jo ikke noget om, hvor lang listen er.

Heldigvis har Gaarde nok mere is i maven end os fans. Men det ville være dejligt at få lukket det led, særligt når kontraktforlængelser går meget trægt. Der kunne være en sammenhæng...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 13. feb 2015, 10:05

seamann skrev:
Provst i Brovst skrev:

Er der nogen med JP Abo, der kunne klippe teksten fra nedenstående i en PM til mig?

http://www.jyllands-posten.dk/protected ... -Ane-Gade/
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 13. feb 2015, 16:55

Kasper Hjulmand er muligvis fyringstruet igen. Hvis ikke han er for stor en profil,så er han bestemt en mulighed.

Det er ikke min ideelle kandidat da jeg synes FCN spillede possession fodbold for possession fodboldens skyld. Det sidste år virkede det meget ufleksibelt.

Ellers er han vel perfekt.

Min kandidat er stadig vores Kuhn eller Sønderjyskes Lars Søndergaard.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. feb 2015, 05:02

Provst i Brovst skrev:Kasper Hjulmand er muligvis fyringstruet igen. Hvis ikke han er for stor en profil,så er han bestemt en mulighed.

Det er ikke min ideelle kandidat da jeg synes FCN spillede possession fodbold for possession fodboldens skyld. Det sidste år virkede det meget ufleksibelt.

Hjulmand er i den grad fyringstruet. Efter nederlaget fredag aften på 4-2 i Dortmund så står Hjulmand iflg. Bild til at blive fyret hvis ikke Mainz vinder næste uges hjemmekamp mod Eintracht Frankfurt
http://m.bt.dk/fodbold/fyringstruet-hju ... e-godt-nok
Hvem ved om kampen i Dortmund var Hjulmands sidste som cheftræner i Mainz?

Hjulmand bør med rette være bekymret når Mainz' sportschef offentligt udtaler, at denne sæsons Mainz mandskab er bedre end det som sidste sæson kvalificerede sig til EL. Ledelsen i den tyske klub havde absolut ikke forventet at holdet i denne sæson skulle kæmpe om at undgå nedrykning.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 14. feb 2015, 11:21

Hvor interessant er Hjulmand egentlig. Jeg er ikke tosset med en træner, som er idealistisk med spillestilen på den måde som Hjulmand er. Synes det er pinligt den måde han forvaltede FCNs europæiske eventyr på. Det er vel også et spørgsmål om han overhovedet vil hjem allerede nu.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 14. feb 2015, 11:49

thomasjn skrev:Hvor interessant er Hjulmand egentlig. Jeg er ikke tosset med en træner, som er idealistisk med spillestilen på den måde som Hjulmand er. Synes det er pinligt den måde han forvaltede FCNs europæiske eventyr på. Det er vel også et spørgsmål om han overhovedet vil hjem allerede nu.
Det samme kan vel siges om Kent og den måde vi har spillet på i de europæiske udekampe ;)

FCN blev rigtig nok kørt ud på røv og albuer i en meget svær CL gruppe, men billedet er mere nuanceret end som så. Pointmæssigt gjorde FCN det langt dårligere end os i CL, men hvis man ser på omverdenens reaktion så tror jeg at udlandet var langt mere imponeret af FCNs spil end af vores under Rioch/Kuhn.
Især i hjemmekampene imponerende FCN spillemæssigt, det kan godt være at de ikke fik resultaterne, men det er ikke hver dag at man ser hold som Juventus, Chelsea og Shakhtar i desperat jagt efter bolden.
Efterfølgende udtrykte udeholdene også at de var meget imponeret over hvor godt FCN spillede.

Man kan også se sådan på det at Okore og Hjulmand brugte CL som springbræt til europæiske eventyr i profilerede ligaer, der var ingen fra AaB som imponerende tilsvarende og gjorde noget lignende.
Meget sigende var det at da Alex Ferguson efter kampen i Aalborg blev spurgt om sin vurdering af AaBs indsats så roste han Martin P., der nu tilbringer sin bedste fodboldalder i Jetsmark.

Hvis ellers Hjulmand vil hjem så ser jeg ham klart som en kandidat. Han vil gerne spille teknisk fodbold, derudover var han ikke bleg for at satse på talenterne da han var i FCN.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 14. feb 2015, 11:51

Naturligvis ville Hjulmand være interessant for AaB. Han udviklede et hav af spillere mens han var i klubben og førte dem til et mesterskab som var lige så flot som det nuværende. Ja, han er stædig på spillestilen, men de spillere AaB har og udvikler ville passe perfekt ind i den spillestil. Omkring CL så var det kontroversielt at gøre om han gjort, men havde de et alternativ? Kunne de grave sig ned?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 14. feb 2015, 12:10

frederikshavneren skrev:
thomasjn skrev:Hvor interessant er Hjulmand egentlig. Jeg er ikke tosset med en træner, som er idealistisk med spillestilen på den måde som Hjulmand er. Synes det er pinligt den måde han forvaltede FCNs europæiske eventyr på. Det er vel også et spørgsmål om han overhovedet vil hjem allerede nu.
Det samme kan vel siges om Kent og den måde vi har spillet på i de europæiske udekampe ;)

FCN blev rigtig nok kørt ud på røv og albuer i en meget svær CL gruppe, men billedet er mere nuanceret end som så. Pointmæssigt gjorde FCN det langt dårligere end os i CL, men hvis man ser på omverdenens reaktion så tror jeg at udlandet var langt mere imponeret af FCNs spil end af vores under Rioch/Kuhn.
Især i hjemmekampene imponerende FCN spillemæssigt, det kan godt være at de ikke fik resultaterne, men det er ikke hver dag at man ser hold som Juventus, Chelsea og Shakhtar i desperat jagt efter bolden.
Efterfølgende udtrykte udeholdene også at de var meget imponeret over hvor godt FCN spillede.

Man kan også se sådan på det at Okore og Hjulmand brugte CL som springbræt til europæiske eventyr i profilerede ligaer, der var ingen fra AaB som imponerende tilsvarende og gjorde noget lignende.
Meget sigende var det at da Alex Ferguson efter kampen i Aalborg blev spurgt om sin vurdering af AaBs indsats så roste han Martin P., der nu tilbringer sin bedste fodboldalder i Jetsmark.

Hvis ellers Hjulmand vil hjem så ser jeg ham klart som en kandidat. Han vil gerne spille teknisk fodbold, derudover var han ikke bleg for at satse på talenterne da han var i FCN.
Bare du var halvt så imponeretaf AaBs resultater som du er af FCNs.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 14. feb 2015, 12:20

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:Kasper Hjulmand er muligvis fyringstruet igen. Hvis ikke han er for stor en profil,så er han bestemt en mulighed.

Hjulmand er i den grad fyringstruet. Efter nederlaget fredag aften på 4-2 i Dortmund så står Hjulmand iflg. Bild til at blive fyret hvis ikke Mainz vinder næste uges hjemmekamp mod Eintracht Frankfurt
http://m.bt.dk/fodbold/fyringstruet-hju ... e-godt-nok
Hvem ved om kampen i Dortmund var Hjulmands sidste som cheftræner i Mainz?

Hjulmand bør med rette være bekymret når Mainz' sportschef offentligt udtaler, at denne sæsons Mainz mandskab er bedre end det som sidste sæson kvalificerede sig til EL. Ledelsen i den tyske klub havde absolut ikke forventet at holdet i denne sæson skulle kæmpe om at undgå nedrykning.
Ved godt det var ment som et retorisk spørgsmål, men har du netop ikke lige redegjort for, at han mindst får Frankfurt-kampen med til at vende skuden??

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 14. feb 2015, 13:02

frederikshavneren skrev:

Der er vi så forskellige. Jeg vil meget hellere have vi vinder end, at vi blot får ros for at have spillet godt og gjort et godt forsøg. Okore er bare et stort talent, han var også røget afsted, hvis han havde spillet i AaB i 2008. Jeg synes det var umodent den måde Hjulmand forvaltede FCN i CL. Det er vigtigt at tænke proces, men det afgørende er nu en gang resultaterne.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2015, 13:28

Hvis vi kan få en ind der kan et eller andet med nogle dødbolde vil jeg bestemt ikke være utilfreds. Det er et felt vi i den grad kan tåle at forbedre, og det er også noget der kan give en del point hvis man er skarp på disse.

Jeg synes iøvrigt Kasper Hjulmand ligeledes var fremragende da han var i Lyngby, de spillede hvertfald noget god fodbold. Han kunne være et emne, og vil da passe betydeligt bedre på profilen end Ove P, eller Lars Søndergaard. Kasper Hjulmand har vel også lært en ting eller 2 i det tyske, jeg læste feks en artikel med ham i Euroman hvor han snakkede om at han var blevet bedre til at høste de "lavthængende frugter", og var blevet mindre naiv i sin spillestil. Om det så passer med virkeligheden skal jeg ikke kunne sige, har ikke set Mainz i denne sæson.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 15. feb 2015, 16:39

Ifølge Henrik Villum, er Hjulmand tæt på at ryge ud i Mainz. Spørgsmålet er så bare, er han for dyr til AaB?
Hans profil vil passe meget til vores AaB hold.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Bundes ... 100706.htm
Et Hjerte - En Klub

Besvar