AaB'ere på Ligalandsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Re: 2 AaB'ere udtaget til Ligalandsholdet

Indlæg af Martin » 11. dec 2011, 20:19

Køllen I Møllen skrev:Jeg ville dog, som landstræner, ønske at være åben og være i dialog med alt og alle istedetfor at herske udfra devisen "Jeg alene vide". Og han holder sig sgu ikke fra at kommentere alt hvad de enkelte klubtrænere foretager sig samt fortælle spillerne hvornår de skal skifte klub osv osv. Jeg er af den klare holdning at MO og alt hans gøren og laden er ødelæggende for dansk fodbold. Ikke pga resultaterne men pga hans arrogante, indebrændte måde at agere på.
Nåh du vil alligevel ikke mene han er skadende på baggrund af resultaterne? Der er ekstremt få trænere der ville lade pressen eller andre trænere tale spillere på deres hold - Hvorfor mener du dog at MO skal det?
MO skal gøre hvad der er bedst for landsholdet, og en af de ting er virkeligt ikke at skulle lade andre bestemme, hvem der hører til på landsholdet. At åbne op for koret af klubtrænere, der vil have deres spillere på landsholdet, vil være at skyde sig selv i foden.
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. dec 2011, 20:41

Martin skrev:
Køllen I Møllen skrev:Jeg ville dog, som landstræner, ønske at være åben og være i dialog med alt og alle istedetfor at herske udfra devisen "Jeg alene vide". Og han holder sig sgu ikke fra at kommentere alt hvad de enkelte klubtrænere foretager sig samt fortælle spillerne hvornår de skal skifte klub osv osv. Jeg er af den klare holdning at MO og alt hans gøren og laden er ødelæggende for dansk fodbold. Ikke pga resultaterne men pga hans arrogante, indebrændte måde at agere på.
Nåh du vil alligevel ikke mene han er skadende på baggrund af resultaterne? Der er ekstremt få trænere der ville lade pressen eller andre trænere tale spillere på deres hold - Hvorfor mener du dog at MO skal det?
MO skal gøre hvad der er bedst for landsholdet, og en af de ting er virkeligt ikke at skulle lade andre bestemme, hvem der hører til på landsholdet. At åbne op for koret af klubtrænere, der vil have deres spillere på landsholdet, vil være at skyde sig selv i foden.
At køre landsholdet som sit eget private projekt er sgu osse at skyde sig selv i foden. Af pinlige øjeblikke indenfor fodbolden, ligger landsholdets boycot af pressen meget højt på en top 3, og når man ser Morten Olsen bliver man konstant mindet om det kvaj til Jon Dahl. Jon havde dog en god inderside, indtil han brækkede foden på et straffespark. Køllen har desuden ikke argumenteret for at MO skulle lade andre påvirke hvem han udtog, han har bare påpeget hvilken kommunikationsmæssig katastrofe den gamle stædige mand er.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. dec 2011, 08:30

Martin skrev:
Landsholdet er jo hele landets hold (eller det var det før diktatoren kom til). Selvfølgelig skal alle have lov til at have sin mening og ytre den! Det kan du overhovedet ikke sammenligne. Det handler sket ikke om at tale egne spillere på landsholdet, aner ikke hvad det er for en besynderlig tanke at man skulle kunne gøre det nogen steder??

Jo, resultaterne er ok indtil videre. Men måske de kunne blive bedre fremover med en mere åben facon??
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. dec 2011, 09:10

Men Morten Olsen har jo ret! - Diverse klubtrænere har jo udelukkende ét formål med kritikken, nemlig at snakke deres egne spillere på landsholdet. Det er jo ikke fordi, trænerne ikke må have en holdning til landsholdet, men de skal da ikke blande sig i, hvem landstræneren udtager! Sjovt nok kritiserer Jesper Sørensen jo udelukkende, at hans egen mand ikke er med.

Og at MO udtager to unge målmænd til ligalandsholdet giver da også langt mere mening end at udtage en spiller, som i forhold til sine jævnaldrende konkurrenter til pladsen i målet ligger MILEVIDT efter. Ligalandsholdet er altså ikke en præmie for at have spillet et fint efterår. Det bør fornuftigvis bruges til at prøve spillere af med henblik på fremtidige a-landshold! - Og i den forbindelse giver det fin mening med de mange FCN-spillere, som udover at have gjort det rigtig godt, spiller på samme måde som landsholdet ønsker.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. dec 2011, 12:15

BoT skrev:Men Morten Olsen har jo ret! - Diverse klubtrænere har jo udelukkende ét formål med kritikken, nemlig at snakke deres egne spillere på landsholdet. Det er jo ikke fordi, trænerne ikke må have en holdning til landsholdet, men de skal da ikke blande sig i, hvem landstræneren udtager! Sjovt nok kritiserer Jesper Sørensen jo udelukkende, at hans egen mand ikke er med.

Og at MO udtager to unge målmænd til ligalandsholdet giver da også langt mere mening end at udtage en spiller, som i forhold til sine jævnaldrende konkurrenter til pladsen i målet ligger MILEVIDT efter. Ligalandsholdet er altså ikke en præmie for at have spillet et fint efterår. Det bør fornuftigvis bruges til at prøve spillere af med henblik på fremtidige a-landshold! - Og i den forbindelse giver det fin mening med de mange FCN-spillere, som udover at have gjort det rigtig godt, spiller på samme måde som landsholdet ønsker.
Helt ok. Ville det virkelig gøre så ondt på MO at gå ud og fortælle dette???

Igen : Det er slet ikke spillerudtagelserne jeg er imod. Det er MO' s forstokkede måde at blive tøsefornærmet på hver gang der er lidt kritik. Kunne han ikke bare svare på det simple spørgsmål PS stiller ham ligesom du lige har gjort?

Forøvrigt har MO jo gang på gang i medierne rådet superligaspillere til at skifte klub. Hvorledes passer det ind i hans egen teori om at man ikke skal blande sig i andres arbejde?

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. dec 2011, 12:30

Man skulle ellers tro, at indebrændthed og dumstædighed var egenskaber, du ville sætte pris på.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 12. dec 2011, 12:46

Køllen I Møllen skrev: Helt ok. Ville det virkelig gøre så ondt på MO at gå ud og fortælle dette???

Igen : Det er slet ikke spillerudtagelserne jeg er imod. Det er MO' s forstokkede måde at blive tøsefornærmet på hver gang der er lidt kritik. Kunne han ikke bare svare på det simple spørgsmål PS stiller ham ligesom du lige har gjort?

Forøvrigt har MO jo gang på gang i medierne rådet superligaspillere til at skifte klub. Hvorledes passer det ind i hans egen teori om at man ikke skal blande sig i andres arbejde?
Men det gør han jo også lidt: "Selvom vi skal til EM, går vi ikke ud fra, at de 23 spillere, der er udtaget til ligalandsholdet, skal til EM alle sammen. Vi tænker på i morgen, men vi tænker så sandelig også i overmorgen".
Og man kan vel heller ikke med rimelighed forvente, at landstræneren går ud og begrunder alle de spillere der ikke blev udtaget. Så kunne han jo ikke lave andet. Peter Sørensen har udelukkende ét formål: at promovere sine egne spillere. SKAL en landstræner nødvendigvis bruge tid og energi på at komme det i møde?

Og så mener jeg også, der er væsentlig forskel på at anbefale en spiller at skifte klub og på at stille spørgsmålstegn ved en træner-kollegas dispositioner. Forestil dig Morten Olsen kritisere Kent Nielsens holdopstilling i kampen mod Silkeborg. Det var næppe faldet i god jord herinde...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. dec 2011, 12:56

BoT skrev:
Køllen I Møllen skrev: Helt ok. Ville det virkelig gøre så ondt på MO at gå ud og fortælle dette???

Men det gør han jo også lidt: "Selvom vi skal til EM, går vi ikke ud fra, at de 23 spillere, der er udtaget til ligalandsholdet, skal til EM alle sammen. Vi tænker på i morgen, men vi tænker så sandelig også i overmorgen".
Og man kan vel heller ikke med rimelighed forvente, at landstræneren går ud og begrunder alle de spillere der ikke blev udtaget. Så kunne han jo ikke lave andet. Peter Sørensen har udelukkende ét formål: at promovere sine egne spillere. SKAL en landstræner nødvendigvis bruge tid og energi på at komme det i møde?

Og så mener jeg også, der er væsentlig forskel på at anbefale en spiller at skifte klub og på at stille spørgsmålstegn ved en træner-kollegas dispositioner. Forestil dig Morten Olsen kritisere Kent Nielsens holdopstilling i kampen mod Silkeborg. Det var næppe faldet i god jord herinde...
Som landstræner må man altså acceptere at landsholdet er allemandseje. Selvfølgelig skal klubtrænere ikke blande sig for meget i dispositionerne men man bør som landstræner gå det i møde med positivt og åbent sind. Det gør MO ikke. Han har svaret pigefornærmet at man ser på fremtiden, men hvorfor ikke bare skære det ud i pap for hele nationen?

Iøvrigt synes jeg det er helt galt at landstræneren modarbejder klubberne ved at råde enkelte spillere til at skifte klub. Det er da helt galt.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. dec 2011, 13:35

Hvis man som superligatræner ikke er i stand til at regne ud, hvilke kriterier, der ligger til grund for landsholdsudtagelserne, skal man nok overveje, om man er havnet i det rigtige job. Det er altså ikke Morten Olsens problem, at sinker som Peter Sørensen skal have det ind med skeer.

Og selvfølgelig skal landstræneren da råde spillere til at skifte klub, hvis det er til gavn for landsholdet. Det siger da sig selv.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. dec 2011, 13:45

Gnu skrev:Hvis man som superligatræner ikke er i stand til at regne ud, hvilke kriterier, der ligger til grund for landsholdsudtagelserne, skal man nok overveje, om man er havnet i det rigtige job. Det er altså ikke Morten Olsens problem, at sinker som Peter Sørensen skal have det ind med skeer.

Og selvfølgelig skal landstræneren da råde spillere til at skifte klub, hvis det er til gavn for landsholdet. Det siger da sig selv.
Hvorfor må "sinker" som PS så ikke gøre det han mener er bedst for AGF?

Var oraklets filosofi ikke at man ikke skulle blande sig i andres arbejde?
Det kunne jo være klubtrænerne ikke synes det er så fedt at deres profiler rådes til at skifte klub.

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. dec 2011, 14:39

Det må de da også godt. Jeg tror bare ikke, at man hjælper sig selv eller sin klub særlig meget ved at forsøge at snakke sine spillere på landsholdet.

Og det er da klart, at trænerne måske ikke synes, det er vildt fedt, at landstræneren råder spillere at søge væk. Men det er nu engang landstrænerens job at gøre det, der er bedst for landsholdet.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 13. dec 2011, 21:09

Gnu skrev:Det må de da også godt. Jeg tror bare ikke, at man hjælper sig selv eller sin klub særlig meget ved at forsøge at snakke sine spillere på landsholdet.

Og det er da klart, at trænerne måske ikke synes, det er vildt fedt, at landstræneren råder spillere at søge væk. Men det er nu engang landstrænerens job at gøre det, der er bedst for landsholdet.
Men er det ikke også klubtrænerens opgave at gøre det der er bedst for klubben, som f.eks at gøre opmærksom på man har en spiller der har gjort det godt og derfor er kandidat til landsholdet.

Hvorfor skal det kun gå en vej når der er kommunikation. Gang på gang har vi set Morten Olsen og landsholdets stamme sure over kritik, true med at ville gå, ikke ville udtale sig osv.
Det er netop landsholdet og ikke et lukket hold, hvis de ikke kan acceptere kritik, hvad enten det er fra journalister, befolkning eller klubtrænere, så bør man finde en mindre udsat position.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 13. dec 2011, 23:28

Gnu skrev: Og selvfølgelig skal landstræneren da råde spillere til at skifte klub, hvis det er til gavn for landsholdet. Det siger da sig selv.

Det må de da også godt. Jeg tror bare ikke, at man hjælper sig selv eller sin klub særlig meget ved at forsøge at snakke sine spillere på landsholdet.

Når først udtryk som 'sinker' kommer i brug, så ved jeg godt at det bliver svært at forklare det, men du kan godt selv se at du er ved at male den op i et hjørne ikk
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar

Indlæg af BoT » 14. dec 2011, 10:43

Peter Sørensen tuder videre: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 674864.ece Nu er det ligefrem en "skandale" at lille-Steffen ikke er på ligalandsholdet. For ALLE kan jo se, at lille-Steffen har været bedre end de to foretrukne.

Jeg har ikke lagt mærke til det dog.

seamann

Indlæg af seamann » 14. dec 2011, 11:08

Jeg har nu heller ikke lagt mærke til at agf målmanden skulle være selvskrevet til ligalandsholdet. Men det er heller ikke det interessante i den her sag, det er derimod interessant hvilke kriterier et ligalandshold udtages efter samt hvordan man kommunikerer omkring udtagelsen og (liga)landsholdet i det hele taget.

Det er muligt, at udtagelseskriterierne har været fremlagt, og jeg blot har misset dem, men det ser underligt ud at tre 1. divisionsspillere udtages samt at meget unge spillere udtages - samtidig med at (for) gamle spillere som Søren Christensen indgår. Summen af det er jo nok at MO har udtaget, hvad han syntes er en god blanding af erfarne og upcoming spillere, men fremgår det af kriterierne ?

Omkring kommunikation er der utvivlsomt et kæmpeproblem i den arrogante attitude MO stort set altid optræder med. (Landsholds)fodbold er ikke et spil hvor målet helliger midlerne, og derfor burde DBU aldrig have forlænget MO's aftale.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. dec 2011, 12:35

seamann skrev:Jeg har nu heller ikke lagt mærke til at agf målmanden skulle være selvskrevet til ligalandsholdet. Men det er heller ikke det interessante i den her sag, det er derimod interessant hvilke kriterier et ligalandshold udtages efter samt hvordan man kommunikerer omkring udtagelsen og (liga)landsholdet i det hele taget.

Det er muligt, at udtagelseskriterierne har været fremlagt, og jeg blot har misset dem, men det ser underligt ud at tre 1. divisionsspillere udtages samt at meget unge spillere udtages - samtidig med at (for) gamle spillere som Søren Christensen indgår. Summen af det er jo nok at MO har udtaget, hvad han syntes er en god blanding af erfarne og upcoming spillere, men fremgår det af kriterierne ?

Omkring kommunikation er der utvivlsomt et kæmpeproblem i den arrogante attitude MO stort set altid optræder med. (Landsholds)fodbold er ikke et spil hvor målet helliger midlerne, og derfor burde DBU aldrig have forlænget MO's aftale.
Helt og aldeles enig.

Og ingen grund til at begynde at diskutere hvilke spillere der burde have været med, jeg kender ikke ret meget til halvdelen af dem der er med. Og endnu mindre til Steffen Rasmussen. Jeg vil dog medgive at har PS klynket sådan som EB siger så er det sgu for lavt.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar

Indlæg af Hajen » 14. dec 2011, 22:55

seamann skrev:Jeg har nu heller ikke lagt mærke til at agf målmanden skulle være selvskrevet til ligalandsholdet. Men det er heller ikke det interessante i den her sag, det er derimod interessant hvilke kriterier et ligalandshold udtages efter samt hvordan man kommunikerer omkring udtagelsen og (liga)landsholdet i det hele taget.

Hvis en Søren Christensen (årg. 86) er for gammel, bliver der vist ikke flere landsholdsspillere med det der ligner 100 landskampe........

Målmandsmæssigt kan jeg godt følge PS' tanke, selvom det selvfølgelig aldrig kan blive en skandale - Peter Bonde svarer jo PS' udfald, og begrunder Lössl's udtagelse med bl.a. stabilitet.................; her falder kæden jo lidt af, og umiddelbart havde jeg da også set 'GF keeperen som det mest indlysende valg, inden de to andre blev forhåndsudtaget.

Fsva 1. dvi spillerne, synes jeg at Rieks og Riise har klemt ballerne sammen, og taget den tjørn der kunne forventes i 1. div - Lorentzen derimod spiller tøse-fornærmet, og han/hans agent er jo ugentligt på bold.dk el.lign. med beklagelser i stribevis over, at han skal overholde en - sikkert mere end alm. go' - kontrakt, som sikkert endda bærer hr Lorentzens egen signatur.. - alene Lorentzens attitude burde diskvalificere ham fra udtagelse....
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 14. dec 2011, 23:59

Jeg er egentlig ret overbevist om, at landstrænerteamet har fingeren ret godt på pulsen hvad angår potentielle landholdsspillere. Hvis man så som klubtræner alligevel ønsker at gøre opmærksom på sine spillere, så er der også kanaler til at gøre det. At tude i pressen á la Peter Sørensen er dog næppe en særlig frugtbar vej.
seamann skrev:Omkring kommunikation er der utvivlsomt et kæmpeproblem i den arrogante attitude MO stort set altid optræder med. (Landsholds)fodbold er ikke et spil hvor målet helliger midlerne, og derfor burde DBU aldrig have forlænget MO's aftale.
Det her er ganske enkelt sort snak. Mener du i ramme alvor, at DBU skulle have undladt at forlænge Morten Olsens kontrakt, fordi nogle ikke bryder sig om mandens kommunikation? På trods af resultaterne? Hvem er de indlysende alternativer.

Morten Olsen har forklaret udtagelserne, men Peter Sørensen helmer ikke. Han tuder videre, og nu har Peter Bonde så forklaret det en gang til.
salling23 skrev:Når først udtryk som 'sinker' kommer i brug, så ved jeg godt at det bliver svært at forklare det, men du kan godt selv se at du er ved at male den op i et hjørne ikk
Jeg ved ikke, hvor du vil hen med det der, men brugbart, det er det ikke.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 15. dec 2011, 08:24

Gnu: jeg ville såmænd bare vise at man kan trække en debat ned ved at bruge nedsættende betegnelser!

Jeg vil give dig helt ret i at forlængelsen med Morten Olsen er helt på sin plads.

Ang. udtagelsen til ligalandsholdet, så forstår jeg godt at man stiller sig undrende overfor nogle af valgene.

Da målmændene bliver forhåndsudtaget har Jesper Hansen stået ringe. Lössle har været sat i starten af sæsonen og har kun spillet 6 kampe. På det tidspunkt var Steffen Rasmussen klart foran på point mod de 2

Det Peter Sørensen efterlyser er en udmelding om, hvad ligalandsholdet skal bruges til.
Tror de fleste har ment at de bedste spillere (hvor er Baskim Khadri) skulle med, men det ligner mest af alt et U25/26 hold.
Dette er også helt iorden, men så fortæl dog at det er for at se fremtidens landshold an, istedet for at lukke helt i og blive tøsesur - men det kan måske skyldes at Morten Olsen altid har sagt, at han udtager de bedste spillere uanset alder.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 15. dec 2011, 08:41

Debatten lever da ganske fint, så bare slap af.

Og hør nu her: Morten Olsen har forklaret at det er for at se fremtidens landshold an. Det samme har Peter Bonde.

Derudover er det jo også tilladt at bruge sin sunde fornuft inden man stormer ud og råber 'SKANDALE' bare fordi éns målmand ikke er med. Kigger man på de spillere der er med, tegner der sig et ret tydeligt billede af, hvilke kriterier, der er udtaget efter. Og har man det for øje, giver det så mening at fravælge 29-årige Steffen Rasmussen, som har spillet én god halvsæson? Svaret er ja.

Besvar