AaB og billet priser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar

Re: AaB og billet priser

Indlæg af dyhrmaN » 26. aug 2013, 09:43

astonvilla skrev:
Kasper skrev:Selvfølgelig er det fint med børn og unge mennesker på lægterne. Men er det ikke mænd over 30 som skal lokkes til? Det er vel ikke helt ved siden af at antage at de har lidt flere moneter i baglommen, desuden har de ofte en dybere stemme selvom de godt kan være generte.
hæh, jeg er selv 40 - og er enig med dig i, at det er "mit crew" der nok ligger flest penge på stadion før og under kampen. Men stemningen kommer jo ikke fra vi gamle røvhuller på Weber. Der skal derfor sættes ind bredt. Der er sku brug for alle.

Jeg har gået og spekuleret over en eller anden gimmick. Noget med at hvis der kommer +10.000 så nedsættes prisen på øl og vand til 5 kr. Man kunne lave den traditionelle optælling i pausen..med stor spænding..og når den tæller op til 10.012 tilskuere til kampen, så styrtdykker prisen i baren i pausen og anden halvleg.

Et eller andet lignende, som er afhængigt af at der kommer + 10k, så folk begynder at tale om det og hive kollegaer, venner osv med ud på Communale.
hahaha, det var sku' en god idé!! :cheers: :cheers:

Derudover, folket, så må I altså lige stramme op. Nu har vi klaget over høje billetpriser i snart mange sæsoner, og når AaB så _endelig_ gør noget ved det, og indfører et rabatsystem til studerende, så bliver de stadig mødt at skepsis og næsten kritik. Er det da ikke et skridt i den rigtige retning??
Det er en god ting, og jeg har et helt sikker på, at mange fra ungdomsuddannelserne kommer til at synes godt om dette tiltag - jeg er selv studerende, og det vil gøre en forskel for mig, når jeg overvejer, om jeg skal tage på stadion eller ej.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2013, 10:03

dyhrmaN skrev:
hahaha, det var sku' en god idé!! :cheers: :cheers:

Derudover, folket, så må I altså lige stramme op. Nu har vi klaget over høje billetpriser i snart mange sæsoner, og når AaB så _endelig_ gør noget ved det, og indfører et rabatsystem til studerende, så bliver de stadig mødt at skepsis og næsten kritik. Er det da ikke et skridt i den rigtige retning??
Det er en god ting, og jeg har et helt sikker på, at mange fra ungdomsuddannelserne kommer til at synes godt om dette tiltag - jeg er selv studerende, og det vil gøre en forskel for mig, når jeg overvejer, om jeg skal tage på stadion eller ej.
Ja, det er den klasiske... sætter man prisen ned på en vare, så giver det problemer med alle dem der har betalt fuld pris.
Hvis man skulle tage hensyn til, var der aldrig nogle priser der blev sat ned.

En pragmatisk løsning på det, kunne være at folk med studie- OG sæsonkort blev tilbudt et antal fribilletter svarende nogenlunde til studenterrabaten, og så kunne invitere nogle venner med på stadion. Det kunne måske endda udvide antallet af potentielle sæsonkortkøbere fremover.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. aug 2013, 10:37

Alternativt kunne man være lidt mindre navlebeskuende, og være glade for at der er nogle der kan komme billigere til fodbold, og vi dermed forhåbentlig ser flere folk på tribunen.

Den der med at man konstant skal brokke sig, fordi en gruppe man ikke selv tilhører får et billigere/bedre produkt synes jeg ærlig talt er lidt tarvelig. Specielt når det handler om støtten til AaB. Hvis det er sådan her man reagerer på hvad der forhåbentlig kunne være første skridt mod billigere billetpriser, så er det måske nemmere for AaB at lade helt være.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. aug 2013, 12:08

Frygah skrev:Alternativt kunne man være lidt mindre navlebeskuende, og være glade for at der er nogle der kan komme billigere til fodbold, og vi dermed forhåbentlig ser flere folk på tribunen.

Den der med at man konstant skal brokke sig, fordi en gruppe man ikke selv tilhører får et billigere/bedre produkt synes jeg ærlig talt er lidt tarvelig. Specielt når det handler om støtten til AaB. Hvis det er sådan her man reagerer på hvad der forhåbentlig kunne være første skridt mod billigere billetpriser, så er det måske nemmere for AaB at lade helt være.
Jeg forstår ikke helt hvor det med det navlebeskuende kommer fra, eftersom der kun er et enkelt indlæg i denne tråd, hvor der som en biting til sidst nævnes at vedkommende har en holdning som du opridser. Ellers synes jeg da bare andre indlæg foreslår andre metoder end lige studierabat, og at man måske med fordel kunne bruge de penge man vælger at "satse" på en rabatordning, andre steder end lige udelukkende for studerende.

Personligt tror jeg, som jeg beskrev tidligere, ikke på at dette tiltag vil få den store effekt. Jeg tror ganske enkelt ikke at studerende er et segment hvor man kan få flere på stadion, blot med en mindre nedsættelse af prisen. I forvejen er det vel et af de områder hvor der florerer flest fribilletter.

Jeg synes personligt at pengene ville være bedre brugt ved at sætte priserne ned til mindre attraktive kampe - det kunne for min skyld også være med kampe med voldsom prisnedsættelse, gerne med en sponsor indover, som man før har set. Tænk på Honka hjemmekampen (mener det var mod dem), hvor billetprisen blev sat ned til 50,- og stadion fyldtes hurtigere end Ørgaard og Don Ø havde kunnet uddele fribilletter. Det samme er jeg overbevist om ville ske til en superligakamp med samme strategi.

På den måde ville man dels få "nye" folk på stadion fra alle befolkningsgrupper, og med lavere priser til visse andre kampe, kunne det netop være her at de folk kom igen, mens man til kampe mod FCK, Brøndby osv. stort set i forvejen kan fylde stadion med folk som ikke kan holde sig væk.

Man ville altså muligvis kunne skabe rum til to forskellige typer kunder, og have kampe hvor førstegangskøberen, den studerende eller arbejdsløse hr. og fru Jensen med deres 2 unger føler det er indenfor deres økonomiske råderum at komme på stadion, mens man i andre kampe godt ved der vil komme mange folk... hvorfor behandle alle kampe ens? Man kunne efter min mening sagtens skabe flere forskellige produkter.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. aug 2013, 13:24

astonvilla skrev:
Kasper skrev:Selvfølgelig er det fint med børn og unge mennesker på lægterne. Men er det ikke mænd over 30 som skal lokkes til? Det er vel ikke helt ved siden af at antage at de har lidt flere moneter i baglommen, desuden har de ofte en dybere stemme selvom de godt kan være generte.
hæh, jeg er selv 40 - og er enig med dig i, at det er "mit crew" der nok ligger flest penge på stadion før og under kampen. Men stemningen kommer jo ikke fra vi gamle røvhuller på Weber. Der skal derfor sættes ind bredt. Der er sku brug for alle.
Selvfølgelig er der brug for alle, hver gang!

Min tanke er at AaB i forvejen allerede har et godt tag på studerende i forhold til blandt andet mænd over 30.

Jeg mener at det er i den aldersgruppe at AaB bør markedsføre sig. Der står tusindvis af mænd over 30 og drikker bajere på lokale seriestadions i regionen. Hvorfor står de ikke på Aalborg Stadion og ser bold?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. aug 2013, 13:39

Kasper skrev:
astonvilla skrev:
Selvfølgelig er der brug for alle, hver gang!

Min tanke er at AaB i forvejen allerede har et godt tag på studerende i forhold til blandt andet mænd over 30.

Jeg mener at det er i den aldersgruppe at AaB bør markedsføre sig. Der står tusindvis af mænd over 30 og drikker bajere på lokale seriestadions i regionen. Hvorfor står de ikke på Aalborg Stadion og ser bold?
Helt enig. Forkert målgruppe de går efter her.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 26. aug 2013, 16:39

Jeg tror AaB har indset værdien i de unge drenge og piger der, kamp efter kamp, laver en flot syns - og lyd kulisse, både her og away. Det giver god omtale og en god mave fornemmelse blandt sponsorer. Og selvfølgelig boost til spillerne.

Så er det mindre vigtigt at en 30+ kan/vil kævle 2 bajere mere.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 26. aug 2013, 18:53

Men de sejler seriøst i baren.

"For kun 75 kroner får man således to franske hotdogs og en fadøl, den perfekte kombination til at komme i kamphumør inden kickoff."

What? Hvordan er det overhovedet et tilbud? Hvad sparer man? 15 kr? Det er jo håbløst.

Og øl til 40 kroner er jo også en joke.

Redlab
Lilleput
Lilleput
Geografisk sted: 9K

Indlæg af Redlab » 29. aug 2013, 14:02

Jeg synes ogå det vil være en fed idé med en stadionbillet der var billigere, men spørgsmålet er om der vil være et mersalg af fx øl med det setup der er på nuværende tidspunkt. Folk står allerede i kø til langt ind i startfløjtet og efter halvleg for at købe en bajer og en fransk med rød pølse og ketchup.

Så vil en evt. nedsættelse af prisen få nok folk på stand og vil det medføre nok salg til det også kan betale sig? Det handler også om at driften i AaB skal kunne køre uden underskud eller et krav om spillersalg hvis det skal være end sund forretning der kan klare sig.

Og det er også en del a den likviditet der giver klubben mulighed for at anskaffe sig spillere i starten af året hvortil der er brug for en krone eller to. Men der kunne helt sikkert være forbedringer således der kunne komme flere folk på stadion. Ved bare ikke hvor meget man, efter min holdning, skal satse på en kraftig nedsættelse af billetpriserne.
Vin ad libitum og transferfrie spillere!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2013, 14:50

Der er ingen tvivl om at AaB kunne vinde meget på at optimere salget af mad og drikke på stadion, jeg er dog ikke helt klar over hvordan det helt præcist skulle fungere. Man kunne jo evt have folk der går rundt og sælger øl med en bakke eller andet, det ser man hvertfald på amerikanske stadions, men det fungerer nok kun på siddepladserne.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Redlab
Lilleput
Lilleput
Geografisk sted: 9K

Indlæg af Redlab » 29. aug 2013, 15:05

Tager lidt ud af kontekst, men jeg ville nok gøre lidt mere à la Mac. Der har de mange kasser åbne, og det er typisk også det man ser når man er med til udekampe. Ser ikke nogen grund til der er en mand ved kassen og 3-4 mand bagved der servicerer. Så kunne man have en kassemand og service guy. Så er der flere der bliver serviceret og der er ikke så mange der bliver afskræmt af køen.

Bare en idé :)
Vin ad libitum og transferfrie spillere!

AabMaster
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg c

Indlæg af AabMaster » 29. aug 2013, 15:08

jonas386 skrev:Der er ingen tvivl om at AaB kunne vinde meget på at optimere salget af mad og drikke på stadion, jeg er dog ikke helt klar over hvordan det helt præcist skulle fungere. Man kunne jo evt have folk der går rundt og sælger øl med en bakke eller andet, det ser man hvertfald på amerikanske stadions, men det fungerer nok kun på siddepladserne.
Det har man også i Gigantitum, når piraterne spiller. Det er en service, der fungere fint og som jeg er glad for. :)
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2013, 15:34

thomasjn skrev:
MHJ skrev:
thomasjn skrev:Spændende tiltag, at de nu lancerer studierabat på biletterne http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... kampe.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Det var den studierabat jeg personligt savnede mest i mine år som studernede i Aalborg. Det er spændende, at man prøver at appellere yderligere til de studrende og det er god fanpleje overfor eksisterende fans. Jeg er dog ret spændt på om det kan generere flere tilskuere og deraf flere indtægter omkring kampene. F.eks. er AAU langtfra domineret af nordjyder eller Aalborgensere og alle tilflytterne er enten fløjtende ligeglade eller allerede tilhængere af andre hold. Tror man ville få mest ud af at gå målrettet efter UCN, teknisk skole, gymnasier etc. hvor der er en højere frekvens af lokale og temmeligt sikkert større bevidsthed om/interesse for klubben.
Har alle eleverne på danske ungdoms-, gymnasiale- og erhvervsuddannelser da ikke også studiekort? (spørger af uvidenhed).
Jo tror det tror jeg absolut. Skulle nok lige have formuleret den del af indlægget noget skarpere, men det jeg mener er, at jeg tror der er mest af hente hos det segment af studerende og derfor kunne/burde gå særligt aktivt efter dem.
Man retter det vel egentlig også efter de andre uddannelser du nævner. At andre så ovenikøbet får glæde af det, er vel kun bonus. Det er ligesom hvis der er tilbud på smøger i Fakta. Det er naturligvis rettet mod rygere selvom ikke-rygere også kan få "glæde" af det. Så jeg forstår ikke helt din anke. Og hvis det så resulterer i at en universitetsgut/gutinde nu vælger at tage turen til stadion, så er det jo kun et plus.

Egentlig syntes jeg tilbudet er en ret elegant løsning for de unge mennesker i hele nordjylland, der ser prisen som en stor hindring for at komme fast på stadion. Hvis jeg stadig boede i Hjørring ville jeg betragte denne rabat som et tilskud til de transportudgifter der er ved sådan en tur.
Kasper skrev:Synes det er et fuldstændig ligegyldigt tiltag. Tror ikke det har nogen større effekt. Hvis man er flad, så skriver man rundt og finder en fribillet.
Ud fra det synspunkt kan prisen aldrig have nogen effekt på tilskuertallet, hvilket lyder vanvittigt eftesom AaB rent faktisk har millionindtægter på entre samt sælger bunkevis af sæsonkort. Alle har bestemt ikke samme adgang til fribilletter som dig.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 29. aug 2013, 15:52

De skal øge serviceniveauet ude på stadion for at få flere derud. Fodbold er underholdning ligesom mange andre sportgrene og konkurrencen imellem dem er hårdere idag end i 90erne.

F.eks. med øl og pølsekøen.

Hvorfor ikke lade nogle ølpiger gå ned langs rækkerne for at servere det som de fleste alligevel drikker når de er ude på stadions ?

12mand
Allstar
Allstar
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Indlæg af 12mand » 29. aug 2013, 17:08

synes det er fuldstændig tåbeligt at der ikke er (som flere har nævnt) ølpiger der går rundt og sælger under kampen.
og så har jeg flere gange set at lige ved trappen på vest, står der op af muren et transportabelt øl-depot. hvorfor ind i helvede, har de aldrig 2 mand til at stå der og servere øl??
lynge er gud!

seamann

Indlæg af seamann » 29. aug 2013, 17:34

Ølsalg burde forbydes på stadion. Koblingen mellem sport og alkohol er noget skidt.
Som minimum burde øl flyttes til bag tribunerne, som flere stede i UK.

PS.
Jeg drikker selv rigeligt med øl på stadion.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Indlæg af Holm-o1 » 29. aug 2013, 18:31

seamann skrev:. Koblingen mellem sport og alkohol er noget skidt.
.
Kun hvis man selv skal deltage. :cheers:
..

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 29. aug 2013, 18:43

Inden vi skal snakke om at sætte priserne ned, så synes jeg man skal bruge sæsonen på at se hvad det gir OB at sænke priserne, ifølge superstats.dk, har de et fald på 5 % pt i forhold til sidste år ( vi har et fald på knap 3 % pt).

Det skal ku mærkes ellers er det jo at smide penge ud af vinduet som vi kunne ha brugt på en bedre spillertrup :)

http://www.superstats.dk/tilskuere/" onclick="window.open(this.href);return false;
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2013, 19:16

Mr. Larsen skrev:Inden vi skal snakke om at sætte priserne ned, så synes jeg man skal bruge sæsonen på at se hvad det gir OB at sænke priserne, ifølge superstats.dk, har de et fald på 5 % pt i forhold til sidste år ( vi har et fald på knap 3 % pt).

Det skal ku mærkes ellers er det jo at smide penge ud af vinduet som vi kunne ha brugt på en bedre spillertrup :)

http://www.superstats.dk/tilskuere/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mon ikke det nærmere har noget at gøre med at OB indtil videre kun har mødt Viborg og SønderjyskE?

OT: kunne du ikke skrive det fulde citat i din signatur. I følge den bid der kan det aldrig kan være ligegyldigt/meningsløst at dø for at forbedre noget som helst. Dertil kan jeg nævne at jeg øver mig på at blive bedre til ramme tønden når jeg pisser, men hvis jeg af en eller anden grund går bort i forsøget, er det en ringe trøst at jeg nu er nået dertil hvor jeg kun rammer gulvet halvdelen af gangene. Det får i hvert fald næppe en plads på min gravsten.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 29. aug 2013, 19:32

MHJ skrev:
Mr. Larsen skrev:Inden vi skal snakke om at sætte priserne ned, så synes jeg man skal bruge sæsonen på at se hvad det gir OB at sænke priserne, ifølge superstats.dk, har de et fald på 5 % pt i forhold til sidste år ( vi har et fald på knap 3 % pt).

Mon ikke det nærmere har noget at gøre med at OB indtil videre kun har mødt Viborg og SønderjyskE?
Nu skriver jeg også vi skal ta og vente indtil sæsonen er færdig for at se om OB har haft succes med at sætte priserne ned :cool:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Besvar