Dejligt! Ren walkover nu. Så behøver Kent sgu heller ikke satse for meget. Spar heller end gerne også Kusk, PK, Ris og lad de næste i rækken få nogen kamptræning så de er forberedt til resten af de tætte program.Eksil skrev:Horsens har givet op
http://www.bold.dk/nyt/Horsens-sparer-R ... -i-Aalborg" onclick="window.open(this.href);return false;
Troen på sejr virker ikke til at være specielt stor hos Horsens, i hvert fald sparer træner Johnny Mølby en række spillere. Navne som Lasse Heinze, Anders Randrup, Janus Drachmann og Martin Retov er således ikke i truppen til kampen.
AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: AaB - Horsens, 2. pokalsemifinale d. 9. april 2014
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Selvfølgelig skal Jönsson spares i morgen da han som Kent udtaler ikke kan spille 3 kampe på en uge. Det kan svenskerens lyske ikke holde til. Det er selvfølgelig problematisk fremadrettet hvor der venter flere "engelske uger".Pastorius skrev:Jeg er sikker på han vipper lige på grænsen til at være klar eller ikke hele tiden.hje1980 skrev:Sikker på han bare spares på lige fod med Thelander og Thomsen... for at give dem et tiltrængt (og FORTJENT) hvil til kampen mod Brøndby...Hovedet skrev:Ud fra artiklen kan jeg ikke blive klog på, om Rasmus Jönsson "bare" spares til morgendagens opgør, eller om hans lyske igen gør vrøvl, således at han er tvivlsom til Brøndbykampen?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvis du skriver "engelske uger" så meget som en gang til, så får jeg et alvorligt anfald af fnidderfrederikshavneren skrev:Selvfølgelig skal Jönsson spares i morgen da han som Kent udtaler ikke kan spille 3 kampe på en uge. Det kan svenskerens lyske ikke holde til. Det er selvfølgelig problematisk fremadrettet hvor der venter flere "engelske uger".Pastorius skrev:Jeg er sikker på han vipper lige på grænsen til at være klar eller ikke hele tiden.hje1980 skrev:Sikker på han bare spares på lige fod med Thelander og Thomsen... for at give dem et tiltrængt (og FORTJENT) hvil til kampen mod Brøndby...Hovedet skrev:Ud fra artiklen kan jeg ikke blive klog på, om Rasmus Jönsson "bare" spares til morgendagens opgør, eller om hans lyske igen gør vrøvl, således at han er tvivlsom til Brøndbykampen?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Curth not even in the squad... what's that all about?
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Som flere har skrevet, var det ventet at Horsens ville tage til Aalborg med reserver og et par ungdomsspillere. Nu det er bekræftet, er der ingen grund til at belaste førsteholdsspillerne yderligere, med tanke på det hårde slutprogram der er i vente.
Jeg holder fast i den opstilling jeg skrev i min tidligere kommentar.
NL/CC
PK/Blåbjerg - Kasper P - KEP - Ahlmann
Bruhn/Gilli - Augo/Wichmann - Würtz - Due/Wichmann
SF - Curth
Edit: Hvis Curth ikke er med, må Due spille bag SF, med mindre AK er fit nok til at starte inde. Det er dog tvivlsomt.
Jeg holder fast i den opstilling jeg skrev i min tidligere kommentar.
NL/CC
PK/Blåbjerg - Kasper P - KEP - Ahlmann
Bruhn/Gilli - Augo/Wichmann - Würtz - Due/Wichmann
SF - Curth
Edit: Hvis Curth ikke er med, må Due spille bag SF, med mindre AK er fit nok til at starte inde. Det er dog tvivlsomt.
Hair is not a right: it´s a privilege!
- doukas
- Allstar

You're right. It looks strange. Maybe it's a mistake (again)jimi23 skrev:Curth not even in the squad... what's that all about?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Forstår ikke rigtig, hvorfor så mange folk vil spare Spalvis. Han er meget ung, og spillede ikke ret meget i starten. Lige nu er han så brandvarm, at jeg ser det som en fordel, at han får noget kontinuitet og erfaring.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Det vigtigste må være at få sparet Risgård og Kusk, udover dem der ikke er udtaget. Det er for dumt af Kent hvis de starter inde. PK har ligeledes spillet alle(?) forårets kampe, så hvis Blåbjerg kan spille højre back, så håber jeg han får lov til det.
Det er nu heller ikke så vigtigt at spare Spalvis, men april og maj bliver to virkelig hårde måneder for spillertruppen, hvor der er ufattelig meget på spil. For mit vedkommende tænker jeg egentlig bare at det er for at undgå overbelastningsskader, eller skader generelt, og for at SF og Curth kan få spillet rusten af sig og muligvis få en succes oplevelse eller to, hvis det utænkelige skulle ske; Jönsson eller Spalvis går i stykker.
Med friske ben har han måske også de 2-3 procent ekstra at give af mod brømbø til sidst i kampen, det skal man aldrig undervurdere.
For med det hold Horsens stiller op med... så ER vi videre.
Det er nu heller ikke så vigtigt at spare Spalvis, men april og maj bliver to virkelig hårde måneder for spillertruppen, hvor der er ufattelig meget på spil. For mit vedkommende tænker jeg egentlig bare at det er for at undgå overbelastningsskader, eller skader generelt, og for at SF og Curth kan få spillet rusten af sig og muligvis få en succes oplevelse eller to, hvis det utænkelige skulle ske; Jönsson eller Spalvis går i stykker.
Med friske ben har han måske også de 2-3 procent ekstra at give af mod brømbø til sidst i kampen, det skal man aldrig undervurdere.
For med det hold Horsens stiller op med... så ER vi videre.
Hair is not a right: it´s a privilege!
Han er bare blevet pillet ved 60-70 min, så måske kan kroppen ikke helt holde til topbold endnu.le Cid skrev:Forstår ikke rigtig, hvorfor så mange folk vil spare Spalvis. Han er meget ung, og spillede ikke ret meget i starten. Lige nu er han så brandvarm, at jeg ser det som en fordel, at han får noget kontinuitet og erfaring.
Hvor bliver det dog fedt i morgen.... Vi får set nogle af marginalspillerne, som måske alligevel ikke er så marginale endda. Kamptidspunktet er måske nok lidt tidligt, men på den anden side er man hjemme inden midnat. Og vigtigst af alt. Vi kan komme i POKALFINALEN.... 
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det eneste som jeg mangler indtil videre i denne sæson, er udtagelsen af en 17 årig gut, som trænerne tror på.
Det ville være spændende for fremtiden.
Men en pokalfinale vil bare være så stor.
Det ville være spændende for fremtiden.
Men en pokalfinale vil bare være så stor.
- FlæskeFrank
Det er ikke nødvendigvist positivt, at Horsens stiller med et forstærket B-hold, for det kan godt være, at Mølby har givet op, men jeg nægter at tro på, at de unge Horsens-spillere vil lade denne chance gå tabt, så de kommer til at gøre det, som Horsens altid har været gode til..: Smadre igennem.
Jeg frygter Kielstrup i fronten af en flok unge vilde Horsensianere, for så er der altså AaB'ere, som ikke kommer fra kampen med deres ankler intakte.
Det er derfor vigtigt at spare de vigtigste spillere og især driblerne som Kusk og Thomsen, mens jeg også gerne ser, at Würtz og Spalvis holdes langt væk fra den her kamp.
Jeg frygter Kielstrup i fronten af en flok unge vilde Horsensianere, for så er der altså AaB'ere, som ikke kommer fra kampen med deres ankler intakte.
Det er derfor vigtigt at spare de vigtigste spillere og især driblerne som Kusk og Thomsen, mens jeg også gerne ser, at Würtz og Spalvis holdes langt væk fra den her kamp.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Jeg er enig i din bekymring. Thomsen, Jönsson og Thelander spares heldigvis.YesMan skrev:Det er ikke nødvendigvist positivt, at Horsens stiller med et forstærket B-hold, for det kan godt være, at Mølby har givet op, men jeg nægter at tro på, at de unge Horsens-spillere vil lade denne chance gå tabt, så de kommer til at gøre det, som Horsens altid har været gode til..: Smadre igennem.
Jeg håber at Kusk, Würtz, Spalvis og Risgård starter på bænken. Kampen er en oplagt mulighed for at give især Kusk og Risgård et tiltrængt hvil, det vil også være enormt bittert hvis de starter inde og bliver skadet.
- doukas
- Allstar

Tror altså godt i kan tage det roligt. Har meget svært ved at se hvorfor Horsens skulle "flæske igennem". Tror Horsens vil bruge kampen til at blive skarpe til på lørdag, og tror ikke en mand som Kielstrup buldrer igennem med two-feet-challenges, fordi et rødt kort i Aalborg betyder karantæne imod Silkeborg. Forhåbentlig kommer kampen til at bære præg af sommerferiefodbold-stemning.frederikshavneren skrev:Jeg er enig i din bekymring. Thomsen, Jönsson og Thelander spares heldigvis.YesMan skrev:Det er ikke nødvendigvist positivt, at Horsens stiller med et forstærket B-hold, for det kan godt være, at Mølby har givet op, men jeg nægter at tro på, at de unge Horsens-spillere vil lade denne chance gå tabt, så de kommer til at gøre det, som Horsens altid har været gode til..: Smadre igennem.
Jeg håber at Kusk, Würtz, Spalvis og Risgård starter på bænken. Kampen er en oplagt mulighed for at give især Kusk og Risgård et tiltrængt hvil, det vil også være enormt bittert hvis de starter inde og bliver skadet.
- jernskjorten
- Allstar

Jeg er helt enig i, at Horsens næppe kommer for at smadre AaB-spillere med stemplinger og springskaller - det er vel heller ikke Mølbys stil. Men røde kort i pokalturneringen bliver vel ikke overført til liga-kampe, eller har jeg overset noget?doukas skrev:Tror altså godt i kan tage det roligt. Har meget svært ved at se hvorfor Horsens skulle "flæske igennem". Tror Horsens vil bruge kampen til at blive skarpe til på lørdag, og tror ikke en mand som Kielstrup buldrer igennem med two-feet-challenges, fordi et rødt kort i Aalborg betyder karantæne imod Silkeborg. Forhåbentlig kommer kampen til at bære præg af sommerferiefodbold-stemning.
- doukas
- Allstar

Mener helt bestemt de gør, såfremt man modtager et rødt kort og samtidig ryger ud af pokalen. Tror reglen er lavet, så man ikke bare har carte blanche (dvs. slippe for karantæne) til at flæske igennem hvis man er bagud med 3-4 mål. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.jernskjorten skrev:Jeg er helt enig i, at Horsens næppe kommer for at smadre AaB-spillere med stemplinger og springskaller - det er vel heller ikke Mølbys stil. Men røde kort i pokalturneringen bliver vel ikke overført til liga-kampe, eller har jeg overset noget?doukas skrev:Tror altså godt i kan tage det roligt. Har meget svært ved at se hvorfor Horsens skulle "flæske igennem". Tror Horsens vil bruge kampen til at blive skarpe til på lørdag, og tror ikke en mand som Kielstrup buldrer igennem med two-feet-challenges, fordi et rødt kort i Aalborg betyder karantæne imod Silkeborg. Forhåbentlig kommer kampen til at bære præg af sommerferiefodbold-stemning.
Edit: fandt lige det her:
Karantæner på følgende måde:
DBU skrev:I landspokalturneringer vil karantæner og strafpoint være fuldstændig adskilt fra den ordinære turnering. Dvs. en optjent karantæne i landspokalturneringen afsones i næste pokalkamp(e), mens karantæner i den ordinære turnering afsones i denne. Man kan altså sige, at spilleren har forskellige 'kasser' med strafpoint i de to turneringer.
Bemærk dog, at såfremt man bliver slået ud af pokalturneringen, overføres karantænen til den ordinære turnering såfremt karantænen er udløst af et rødt kort. Derimod annulleres en ellers optjent karantæne hvis den er udløst af et gult kort i den kamp hvor holdet/spilleren bliver slået ud af pokalturneringen.
Satme rart med et reservehold fra Horsens.
Med en stamme af rutinerede spillere op gennem midten: KEP, Pølsen og Augu, så kan det ikke gå helt i kage.
Den her kamp skal nydes og unge spillere skal ind og snuse til atmosfæren. Forhåbentligt viser de også lidt, så vi kan gå amok i hype over vores "Førørske bomber, der er hurtigere end et tog" eller "Nu slår Wichmann igennem".
Det bliver sgu rart!
Med en stamme af rutinerede spillere op gennem midten: KEP, Pølsen og Augu, så kan det ikke gå helt i kage.
Den her kamp skal nydes og unge spillere skal ind og snuse til atmosfæren. Forhåbentligt viser de også lidt, så vi kan gå amok i hype over vores "Førørske bomber, der er hurtigere end et tog" eller "Nu slår Wichmann igennem".
Det bliver sgu rart!
Uden Synd Ingen Frelse
- jernskjorten
- Allstar

Det var sgu skarp niche-viden om karantænereglerne, du havde der... :-)doukas skrev:Mener helt bestemt de gør, såfremt man modtager et rødt kort og samtidig ryger ud af pokalen. Tror reglen er lavet, så man ikke bare har carte blanche (dvs. slippe for karantæne) til at flæske igennem hvis man er bagud med 3-4 mål. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Edit: fandt lige det her:
Karantæner på følgende måde:
DBU skrev:I landspokalturneringer vil karantæner og strafpoint være fuldstændig adskilt fra den ordinære turnering. Dvs. en optjent karantæne i landspokalturneringen afsones i næste pokalkamp(e), mens karantæner i den ordinære turnering afsones i denne. Man kan altså sige, at spilleren har forskellige 'kasser' med strafpoint i de to turneringer.
Bemærk dog, at såfremt man bliver slået ud af pokalturneringen, overføres karantænen til den ordinære turnering såfremt karantænen er udløst af et rødt kort. Derimod annulleres en ellers optjent karantæne hvis den er udløst af et gult kort i den kamp hvor holdet/spilleren bliver slået ud af pokalturneringen.
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Lidt læsning om vores sympatiske nye bomber http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/sp ... danske-top" onclick="window.open(this.href);return false;
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Til dem som gerne vil beholde det enigmatiske skær over Spalvis vej til AaB fraråder jeg dog at læse med.
Würtz skal have fuld tid... han er i karantæne mod BIF, så ingen grund til han spare kræfterne...frederikshavneren skrev:Jeg er enig i din bekymring. Thomsen, Jönsson og Thelander spares heldigvis.YesMan skrev:Det er ikke nødvendigvist positivt, at Horsens stiller med et forstærket B-hold, for det kan godt være, at Mølby har givet op, men jeg nægter at tro på, at de unge Horsens-spillere vil lade denne chance gå tabt, så de kommer til at gøre det, som Horsens altid har været gode til..: Smadre igennem.