Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014
Re: Kamptråd OB - AaB, lørdag d. 26. april 2014
Det kunne også være en vurdering, at hvis han bruges lørdag er der stor risiko for han er ude resten af foråret
Jeg synes AaB er blevet meget bedre end tidligere til ikke at bringe skadet spillere i spil for tidligt.
Jeg synes AaB er blevet meget bedre end tidligere til ikke at bringe skadet spillere i spil for tidligt.
Rasmus Jönsson har vel spillet ca. 25 % af sæsonen for AaB, og det har været bedre end ingenting, da der virkelig har været kvalitet over hans sporadiske optrædener. Dog er det frustrerende, at han nu er helt væk for 3. kamp i træk; særligt fordi Kusk har været væk i de pågældende 3 kampe, og hvis den tendens fortsætter, er AaB særdeles afhængig af Jönsson.
Jeg vil nu sige, at havde jeg i januar fået fortalt, at AaB hele foråret måtte undvære Lasse Nielsen og Henrik Dalsgaard og i 75 % af tiden Rasmus Jönsson; så ville jeg helt have afvist AaB som medaljekandidat i foråret. Ikke desto mindre ligger de altså nr. 1 efter 28 runder, og selv om pilen peger den forkerte vej, har AaBs spil været enestående flot.
Jeg vil nu sige, at havde jeg i januar fået fortalt, at AaB hele foråret måtte undvære Lasse Nielsen og Henrik Dalsgaard og i 75 % af tiden Rasmus Jönsson; så ville jeg helt have afvist AaB som medaljekandidat i foråret. Ikke desto mindre ligger de altså nr. 1 efter 28 runder, og selv om pilen peger den forkerte vej, har AaBs spil været enestående flot.
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Det er jo uden tvivl bedre at have en Jönsson på 1/3 tid end ingen tid. Tror nogen af jer selv at vi kunne have fundet noget nær så godt med vores økonomi, så kunne vi lige så godt have brugt egne spillere. Det har været et sats som i en del kampe har betalt sig. Vi er heldigvis en klub som overholder de aftaler vi har, skrevne eller uskrevne. Jeg tror det er en fordel på sigt.jensemand57 skrev:Meget muligt, at det kan være årsagen, men så er det bedre ikke at leje nogen spiller. Det er fuldstændigt tåbeligt ikke, at have ham med i morgen. Er han klar, skal han spille.Viva i cazzi rossi skrev:Tror at svaret omkring Jönsson skal findes i vores aftale med Wolfsburg. Vi har givet en et gentleman håndslag på at vi leverer ham tilbage i bedre stand end vi fik ham og dette gør at han i visse kampe kommer til at sidde udenfor, selvom vi nok havde brugt nogle af vores andre spillere i samme tilstand. Det er jo på en måde irriterende, da han jo er så god som han er, men samtidig kan det måske komme os til gode i fremtiden, da det kan give adgang til nogle lejeaftaler som vi måske ikke ellers kunne få.Hovedet skrev:Jeg synes også, det lyder underligt med Jönsson. Men som tidligere nævnt er han blot at betragte som en bonus og ikke en spiller, vi skal regne med mere i denne sæson. Selv om han er en klassespiller, skal AaB naturligvis ikke tegne kontrakt med en spiller, der er til rådighed mellem 0 og 35 % af tiden, med mindre der er tale om særdeles favorable løn- og ansættelsesvilkår.
http://www.bold.dk/nyt/AaB-Ny-Joensson- ... r-cocktail[/quote]Gaarde aka gud v2 skrev:Vi indgik en særdeles gunstig økonomisk aftale med Wolfsburg, fordi vi lovede at bringe ham tilbage stærkere
Vi mangler 5 kampe og ligger nr 1. Hvis Jönsson kan spille så spiller han.[/quote]
For at gentage Viva, så er det ikke nødvendigvis op til os.[/quote]
Selvfølgelig er det op til os og vores vurdering om han spiller eller ej. Tror i Gaarde ringer til Wolfsburg hver uge op til kampstart for at få grønt lys til om han kan komme på banen.
Om han spiller en halveg mod OB ændrer jo ikke på den form han kommer tilbage i til wolfsburg i til juni.
AaB - the Nordic gateway to Europe
Selvfølgelig kan OB teoretisk set både rykke ned og ende på 5. pladsen, men jeg tror overhovedet ikke det er scenarier de fokuserer på i klubben. Alle ved jo at OB altid ender på enten 2. eller 10. pladsen - og førstnævnte er uden for rækkeviddeJesper Schmidt skrev:OB kan være 1 point efter 5. pladsen hvis de vinder over os, og de andre resultater går lidt deres vej... de kan også være 3 point fra nedrykningsstregen hvis vi vinder den. Der er ikke noget ingenmandsland i ligaen i år - ikke endnu i hvert fald.Kempes skrev: I så fald bør der være muligheder mod et hold, der hverken er i nedrykningsfare eller har reel mulighed for en placering, der giver adgang til EL-kval.
5. pladsen giver UEFA deltagelse, da begge pokalfinaledeltagere (sandsynligvis) slutter i top 4.
Den sidste tid synes jeg nyhederne fra Odense har handlet om hvilken trup de kan få samlet til næste år, med afgang af bl.a. Espen Ruud.
Den person der har hacket Brents profil er yderst fornuftig at høre på.Brent skrev: Selvfølgelig er det op til os og vores vurdering om han spiller eller ej. Tror i Gaarde ringer til Wolfsburg hver uge op til kampstart for at få grønt lys til om han kan komme på banen.
Om han spiller en halveg mod OB ændrer jo ikke på den form han kommer tilbage i til wolfsburg i til juni.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg sad faktisk med akkurat samme tanke. Brent er blevet moden og voksen efter han er sprunget ud af Trolde-skabet!limey skrev:Den person der har hacket Brents profil er yderst fornuftig at høre på.Brent skrev: Selvfølgelig er det op til os og vores vurdering om han spiller eller ej. Tror i Gaarde ringer til Wolfsburg hver uge op til kampstart for at få grønt lys til om han kan komme på banen.
Janteloven eksisterer IKKE!
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er der gudskelov heller ingen der påstår. Det er netop det der ligger i en gentleman-aftale, at der ikke er andet end ens gode navn der er på spil såfremt man bryder aftalen.Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke på at Wolfsburg er i position hvor er kan forbyde ham at spille hvis han er fit til at spille.
At der er en aftale betyder ikke at Wolfsburg kigger os over skulderen løbende for nu at tjekke om vi nu passer godt på Jönsson. Men sådan en aftale kan betyde at vi ikke er villige til at løb samme risiko som hvis spilleren havde været vores egen. F.eks. kan der være et forbud mod give ham sprøjte, eller et krav om at der skal være x antal dage mellem kampene. Who the fuck knows.Brent skrev:Selvfølgelig er det op til os og vores vurdering om han spiller eller ej. Tror i Gaarde ringer til Wolfsburg hver uge op til kampstart for at få grønt lys til om han kan komme på banen.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Viva i cazzi rossi
- 1. div

- Favoritspiller: Lasse Nielsen
Tror ikke at der er nogle kontraktuelle forhold der siger noget om hvorledes han skal behandles. Hvis der er, så tror jeg ikke at de lovlige, jf. de udtalelser FIFA havde i sammenhæng med Chelsea og Atl. Madrid og den udlejede målmand. Det er fuldt op til os om vi vil bruge ham, men vi har givet håndslag på at køre ham i form og så tager man ikke risikoen for at forværre hans skade.MHJ skrev:Det er der gudskelov heller ingen der påstår. Det er netop det der ligger i en gentleman-aftale, at der ikke er andet end ens gode navn der er på spil såfremt man bryder aftalen.Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke på at Wolfsburg er i position hvor er kan forbyde ham at spille hvis han er fit til at spille.
At der er en aftale betyder ikke at Wolfsburg kigger os over skulderen løbende for nu at tjekke om vi nu passer godt på Jönsson. Men sådan en aftale kan betyde at vi ikke er villige til at løb samme risiko som hvis spilleren havde været vores egen. F.eks. kan der være et forbud mod give ham sprøjte, eller et krav om at der skal være x antal dage mellem kampene. Who the fuck knows.Brent skrev:Selvfølgelig er det op til os og vores vurdering om han spiller eller ej. Tror i Gaarde ringer til Wolfsburg hver uge op til kampstart for at få grønt lys til om han kan komme på banen.
Nok om det. Jeg savner Brents tråd om kvindefodbold, det var en af grundende til at jeg begyndte at læse med herinde.
AaB vinder i dag. Vi har ikke tabt til OB i de sidste 8 kampe og man tager aldrig fejl med statistik. I hvert fald statistisk set.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Fuck statistik, Så længe OB starter med AMC vinder vi.
Jeg tror på følgende opstilling:
Larsen
PK-Kasper P-KEP-Ahlmann
Søren F-Risgaard-Wurtz-Thomsen
Kusk
AK
Hvis det lykkes os at spille mellem deres kæder, så scorer vi mindst 3 i aften.
God kamp til medrejsende.
Jeg tror på følgende opstilling:
Larsen
PK-Kasper P-KEP-Ahlmann
Søren F-Risgaard-Wurtz-Thomsen
Kusk
AK
Hvis det lykkes os at spille mellem deres kæder, så scorer vi mindst 3 i aften.
God kamp til medrejsende.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Jeg håber ikke vis ser Kusk i angrebet, jeg synes slet ikke han får nok ud af sit spil der.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Shit hvor er jeg nervøs. Jeg tror at holdet har haft godt af at kunne restituere siden Randers kampen, det så ud til at flere af spillerne manglede overskud mod randrusianerne. Det bliver afgørende at få Kusk i gang igen, ellers får vi det meget svært. Umiddelbart har jeg en god fornemmelse her før kampen, vi har det traditionelt godt mod fynboerne. Det er sgu cool at høre Kent i medierne, han fremstår med enorm ro og overskud. Jeg håber at det smitter af på spillerne.Viva i cazzi rossi skrev:Tror ikke at der er nogle kontraktuelle forhold der siger noget om hvorledes han skal behandles. Hvis der er, så tror jeg ikke at de lovlige, jf. de udtalelser FIFA havde i sammenhæng med Chelsea og Atl. Madrid og den udlejede målmand. Det er fuldt op til os om vi vil bruge ham, men vi har givet håndslag på at køre ham i form og så tager man ikke risikoen for at forværre hans skade.MHJ skrev:Det er der gudskelov heller ingen der påstår. Det er netop det der ligger i en gentleman-aftale, at der ikke er andet end ens gode navn der er på spil såfremt man bryder aftalen.Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke på at Wolfsburg er i position hvor er kan forbyde ham at spille hvis han er fit til at spille.
Nok om det. Jeg savner Brents tråd om kvindefodbold, det var en af grundende til at jeg begyndte at læse med herinde.
AaB vinder i dag. Vi har ikke tabt til OB i de sidste 8 kampe og man tager aldrig fejl med statistik. I hvert fald statistisk set.
Som skrevet i tidligere indlæg så bliver eftermiddagens kamp formentlig helt afgørende for vores rolle i guldkampen. Vinder vi så er vi tilbage på sporet og formentlig kan vi tilmed lægge lidt afstand til primært FCM, som med en vis sandsynlighed nok skal smide point i Esbjerg. Taber vi i dag så tror jeg at vi har udspillet vores rolle i guldkampen, så kan jeg godt frygte at vi krakelerer og går helt i stå. Uafgjort kan vi ikke rigtig bruge til noget, der skal en sejr på kontoen.
Tror på at det bliver en målrig kamp mellem to mandskaber som har deres primære force i det offensive spil. Heldigvis er OB et hold som ikke parkerer bussen, det skal nok give gode betingelser for at vi kan få sat vores spil. Vi får mere plads at spille på end vi havde mod Randers, det giver alt andet lige bedre betingelser for Kusk, Thomsen og Risgård.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Enig Brents styrt fra tinderne tangerer Sex Pistols på Roskilde. Hvem er næst? Provsten?Viva i cazzi rossi skrev:Tror ikke at der er nogle kontraktuelle forhold der siger noget om hvorledes han skal behandles. Hvis der er, så tror jeg ikke at de lovlige, jf. de udtalelser FIFA havde i sammenhæng med Chelsea og Atl. Madrid og den udlejede målmand. Det er fuldt op til os om vi vil bruge ham, men vi har givet håndslag på at køre ham i form og så tager man ikke risikoen for at forværre hans skade.MHJ skrev:Det er der gudskelov heller ingen der påstår. Det er netop det der ligger i en gentleman-aftale, at der ikke er andet end ens gode navn der er på spil såfremt man bryder aftalen.Køllen I Møllen skrev:Jeg tror ikke på at Wolfsburg er i position hvor er kan forbyde ham at spille hvis han er fit til at spille.
Statistisk set vinder vi 3-1.
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Det er meget muligt. OB er bare ikke en kamp som andre, der er så usansyndligt meget plads både foran og bagved deres forsvar.jonas386 skrev:Jeg håber ikke vis ser Kusk i angrebet, jeg synes slet ikke han får nok ud af sit spil der.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
andreasaab89
- Allstar

Jeg tror dog at vi får en Jönsson at se i pokalfinalen som er klar til minimum 70 minutter.
så må han bide alt i sig han har tilbage i den sidste kamp mod AGF og så kan han for min skyld være skadet de 3 næste sæsoner.
så må han bide alt i sig han har tilbage i den sidste kamp mod AGF og så kan han for min skyld være skadet de 3 næste sæsoner.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Hvis vi taber så tror jeg vi går i opløsning og ender på en 3 plads. Jeg syntes vi både imod Viborg og Randers så tendenser der gør mig nervøse for denne kamp, jeg frygter vi er ved at falde lidt sammen. Imod sønderjyske så vi godt spil selv om vi tabte, hvor imod både imod Viborg og Randers fungere det svært ikke som før. Selv uden jonsson burde vi magte mere. Ob vil nok ikke pakke sig, så vinder vi denne Så er jeg optimistisk med hensyn til guld, jeg tror bare ikke vi gør det.
-
andreasaab89
- Allstar

HVAD FUCK ER DET DER SKER HERINDE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg ser flere brugere der taler om at vi står foran et kollaps etc. etc. etc. Det er fuldstændig til grin.
Indenfor 5 kampede smadrede vi lige FCM 2 gange, FCK 1 gange, brøndby 1 gang og tabte til Sønderjyske hvor vi var klart det bedste hold.
Sidenhen har vi haft 2 kampe. 1 i Viborg hvor vi spiller godt i 60 min, kommer foran med 2-0 med en mand i overtal og kører derfor bare sejren roligt hjem. Så rammer vi en kollektiv offdag mod Randers.
Det er fucking 1 gang de sidste 8 hvor vi ikke har præseteret optimalt og så skal man høre debatsidens brugere snakke om at de frygter et kollaps.
Selvfølgelig frygter jeg da også et kollaps. Det gør man sq da altid om man ligger i toppen, i midten eller i bunden. Men når man har klaret sig emminemt i hele sæsonen, har været klart bedste i forået af alle topholdene mv. og kun har haft 1 !!! dårlig kamp de sidste 8-9 stykker, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor folk sidder og snakker om sammenbrud 3-4 pladser mv. mv. mv.
Få nu lidt tiltro på vores hold.
Det er de samme 1-2 stykker der sidder i hver eneste kamptråd med (jeg frygter virkelig vi taber - jeg har dårlig mavefornemmelse etc. etc.). Jeg frygter sq da også vi taber hver gang, sådan er det at være fodfoldfan. Men det er sq trættende at høre på i kamptrådene at folk ikke har bare en lille tiltro til vores nordjyske helte, unge spillere af egen avl der har præsteret noget af det bedste fodbold ikke bare denne klub men superligaen nogensinde har set igennem nærmest alle tider.
Og så begynder folk at skide grønne grise over 1 dårlig kamp.....
Pinligt, kom ind i kampen og støt holdet istedet for det pjat. !
Jeg ser flere brugere der taler om at vi står foran et kollaps etc. etc. etc. Det er fuldstændig til grin.
Indenfor 5 kampede smadrede vi lige FCM 2 gange, FCK 1 gange, brøndby 1 gang og tabte til Sønderjyske hvor vi var klart det bedste hold.
Sidenhen har vi haft 2 kampe. 1 i Viborg hvor vi spiller godt i 60 min, kommer foran med 2-0 med en mand i overtal og kører derfor bare sejren roligt hjem. Så rammer vi en kollektiv offdag mod Randers.
Det er fucking 1 gang de sidste 8 hvor vi ikke har præseteret optimalt og så skal man høre debatsidens brugere snakke om at de frygter et kollaps.
Selvfølgelig frygter jeg da også et kollaps. Det gør man sq da altid om man ligger i toppen, i midten eller i bunden. Men når man har klaret sig emminemt i hele sæsonen, har været klart bedste i forået af alle topholdene mv. og kun har haft 1 !!! dårlig kamp de sidste 8-9 stykker, så kan jeg virkelig ikke se hvorfor folk sidder og snakker om sammenbrud 3-4 pladser mv. mv. mv.
Få nu lidt tiltro på vores hold.
Det er de samme 1-2 stykker der sidder i hver eneste kamptråd med (jeg frygter virkelig vi taber - jeg har dårlig mavefornemmelse etc. etc.). Jeg frygter sq da også vi taber hver gang, sådan er det at være fodfoldfan. Men det er sq trættende at høre på i kamptrådene at folk ikke har bare en lille tiltro til vores nordjyske helte, unge spillere af egen avl der har præsteret noget af det bedste fodbold ikke bare denne klub men superligaen nogensinde har set igennem nærmest alle tider.
Og så begynder folk at skide grønne grise over 1 dårlig kamp.....
Pinligt, kom ind i kampen og støt holdet istedet for det pjat. !
AaB er min trosretning
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Tingene går godt nok stærkt her i verden, ikke mindst i fodboldens. D. 05-04 spiller vi i store dele af kampen Ikast ud af egen baghave imens de løber fortvivlet rundt som hovedløse høns og råber indbyrdes af hinanden. D. 13-4 slår vi Brøndby, et af forårets stærkeste hold og spiller dem ud af guldkampen, hvor Thomas Frank efterfølgende blankt erkender, at vi bare er bedre. D. 20-04 taber vi på hjemmebane til et af ligaens stærkeste udebanehold på en dag hvor intet fungerer i et ellers perfekt forår. Spændende at se hvad status er efter OB kampen. Den dybeste afgrund eller de højeste tinder.
Fandeme for sørgelig læsning!!
Lidt tro på det drengene!
Lidt tro på det drengene!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Bekræftet startopstilling i Odense:
Larsen
Patrick - Kasper P. - KEP - Ahlmann