Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Kamptråd: AaB - EfB, lørdag d. 3. maj kl. 17.00

Indlæg af seamann » 1. maj 2014, 09:34

AK har ikke leveret varen efter han kom retur. I kampen i Odense skulle han have været udskiftet meget tidligere.
Men det kommer forhåbentligt når formen bliver bedre.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. maj 2014, 09:37

white splash skrev:
Trickster skrev:Rolig - Spalvis starter selvfølgelig inde, uanset om Jönsson er klar til at spille eller ej. Spalvis er forårets topscorer med otte mål i Suppen og tre mål i DBU Pokalen. Knægten har mere selvtillid end Justin Bieber lige for tiden, og det ved Kent Nielsen godt. Hvis han får muligheden, så scorer han også på lørdag. To gange.

AaB skal ud og jagte et mål fra start ligesom de plejer at gøre, men de bliver nødt til at tænke på Esbjergs farlige omstillinger. Der er altså ingen grund til, at Due og PK deltager i spillet for højt oppe på modstanderens banehalvdel, så vi igen og igen bliver fanget i undertal hvis Würtz mistimer sit indgreb, som han har gjort flere gange i foråret. I stedet for at være alt for aggressiv i genpresset, så jeg gerne at han tog tilbageløbet i stedet for. Både Randers og OB kunne sagtens have scoret flere mål på kontra med lidt held. Er AaB ikke foran halvejs inde i anden halveg, så kan man begynde at angribe på fuld skrue.

Jeg er egentlig lidt i tvivl om, hvordan Esbjerg griber kampen an. Jeg håber de kommer for at spille bold, de plejer nu også altid at angribe med mange spillere foran bolden. Det passer AaB bedre med lidt indianerbold, især hvis Jönsson er tilbage i startopstillingen. Han skaber altid en masse rum til de andre medspillere, og så er han jo uhyggelig god til at glide af på modstanderen. Esbjerg har femtepladsen at spille om, så de kan som udgangspunkt heller ikke bruge en uafgjort til så meget.

Lad os gå amok på lægterne og tage et skridt nærmere mesterskabet. Jeg tror på en 3-1 sejr. Spalvis, Jönsson, Pusic, Spalvis.
Er en lille smule uenig her. Selvfølgelig skal vi gå efter sejren, men mener ikke at skal angribe på fuld skrue med et kvarter tilbage af kampen. Med 1 point, så er vi stadigvæk foran FCM men nu kun med 3 kampe to go.
Meget enig. Det ene point kan blive guld værd så der skal ikke angribes gung-ho på noget tidspunkt!
Janteloven eksisterer IKKE!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. maj 2014, 09:53

Man kan godt frygte Due på VB over Ankersen brødrene. Der kan vi få store problemer! Dog hjælper det lidt på nervøsiteten at Due rent faktisk spillede godt på selvsamme plads imod FCM.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 1. maj 2014, 10:01

Jeg taler ikke kamikaze taktik her, med 'fuld skrue' mener jeg, at vi i et etableret angreb kan spille mand-mand nede i forsvaret, men først når der er 20-25 minutter igen. Det har vi alligevel gjort næsten fra starten af kampene hele foråret, selvom vi ikke har været bagud. Det gik galt mod Randers, OB og SønderjyskE, så ønsker jeg egentlig bare, at man garderer sig lidt bedre defensivt i mod et stærkt omstillingshold som Esbjerg. :aabfan:
Hair is not a right: it´s a privilege!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. maj 2014, 10:02

Forza skrev:Man kan godt frygte Due på VB over Ankersen brødrene. Der kan vi få store problemer! Dog hjælper det lidt på nervøsiteten at Due rent faktisk spillede godt på selvsamme plads imod FCM.
Esbjerg må godt nok være nervøs når Due spiller venstre back og kan komme med frem og slå de giftige indlæg....

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 1. maj 2014, 10:30

Mon ikke Kent Nielsen stiller holdet op som han plejer, med at AaB scorer indenfor de første 20 minutter i hver halvleg. Slut prut. 2-0 til aalleborg. Jeg er ikke nervøs. Sikker AaB sejr. Vi vinder guld, gutter!.

DEN ER HJEMME!
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 1. maj 2014, 11:00

Provst i Brovst skrev:Mon ikke Kent Nielsen stiller holdet op som han plejer, med at AaB scorer indenfor de første 20 minutter i hver halvleg. Slut prut. 2-0 til aalleborg. Jeg er ikke nervøs. Sikker AaB sejr. Vi vinder guld, gutter!.

DEN ER HJEMME!
DONT JINX IT !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 1. maj 2014, 11:06

Mr. Larsen skrev:
Provst i Brovst skrev:Mon ikke Kent Nielsen stiller holdet op som han plejer, med at AaB scorer indenfor de første 20 minutter i hver halvleg. Slut prut. 2-0 til aalleborg. Jeg er ikke nervøs. Sikker AaB sejr. Vi vinder guld, gutter!.

DEN ER HJEMME!
DONT JINX IT !
:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan: DEN ER HJEMME! :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:
:danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan: GULDET TIL 9000! :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:

Kys det nu, det satans liv. :)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 1. maj 2014, 11:15

Mr. Larsen skrev:

DEN ER HJEMME!
DONT JINX IT !
Samtlige af Provstens indlæg syder så meget af sarkasme, at det må betegnes som antijinx.
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 1. maj 2014, 11:38

Jeg tror 100% på at AaB vinder guld, det her hold er helt exceptionelt, hvordan man kan undgå at se det efter de nuker FCM, FCK og BIF i streg på hjemmebane og fandeme også nuker FCM på udebane er mig en gåde.

Jeg så FCM på stadion fordi det er FCM og jeg håbede at AaB kunne vinde der, men også for at mærke om der var vilje, det var der! Jeg så ikke FCK kampen på stadion fordi det var for spændende og jeg ikke kunne tro på de kunne vinde over FCK maskinen. Men det gjorde de jo. Efter FCK var jeg helt overbevist om at de kunne vinde DM. Da AaB tager til Herning og vinder der, på den måde, da blev jeg overbevist om de ville vinde DM.

Det her hold er det bedste AaB hold nogensinde! De vinder fandeme guld.

Glenn tabte mesterskabet ved at satse på en sejr i slutminutterne i Herning, men han gjorde det jo fordi han vidste en føring på 5 point reelt ville have afgjort det til FCMs fordel. Nu tippede det til AaBs fordel og FCM kommer ikke på førstepladsen igen.

Undskyld bandeordene men det er jo 1. maj.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 1. maj 2014, 12:19

Du frister skæbnen ;) Hovmod står for fald!

Jeg ser det som 50/50 om det bliver os eller FCM. Jeg er ikke vild med vores resterende program, det er ikke kampe der ligger særlig godt til os. Vi har været langt bedre i topkampe end I de kampe, hvor det forventes at vi vinder sikkert.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 1. maj 2014, 12:22

Hanga skrev:Du frister skæbnen ;) Hovmod står for fald!

Jeg ser det som 50/50 om det bliver os eller FCM. Jeg er ikke vild med vores resterende program, det er ikke kampe der ligger særlig godt til os. Vi har været langt bedre i topkampe end I de kampe, hvor det forventes at vi vinder sikkert.
Der er ingen sikre sejre, men det er der heller ikke for FCM.

Tror ikke på at nogen af holdene går makspoint gennem de sidste kampe, men vi har trods alt et forspring på 2½ point (de har bedre målscorer).

Hvis vi vinder hjemme over Esbjerg sætter de maks pres på FCM igen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. maj 2014, 12:24

Har det lidt på samme måde - vi er bare rigtig gode. Bemærkede specielt i OB-kampen, at AaB-spillerne helst spiller bolden hen til den medspiller, som er omgivet af allerflest modstandere, hvorefter bolden alligevel bliver spillet uden om modstanderen. Det er høj, høj klasse, som der bliver lavet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Belgien

Indlæg af Jacob » 1. maj 2014, 14:16

Hanga skrev:Du frister skæbnen ;) Hovmod står for fald!

Jeg langt mere fortrøstningsfuld end dig ifht vores sidste 4 kampe. Faktisk er jeg mest bekymret for næste kamp, resten ser jeg gode chancer i. Jeg regner med at vi får 7 point i de sidste 4 kampe, hvilket bliver nok, da FCM får færre point. Jeg forventer, at det kun bliver i denne runde, at de nok høster 3 point.
Life is good..... AaB is better!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 1. maj 2014, 14:19

Fuldstændig enig med Provsten (hvordan kan man i øvrigt være andet?). Selvfølgelig vinder vi guld. Vi kan sagtens tabe til Esbjerg eller en af vores andre modstandere i slutprogrammet. Til gengæld er det sikkert, at Ikast gør det. At de pludselig er blevet verdens bedste fodbold hold er mig en gåde. De har intet vist siden deres sejr over FCK. Hvorfor mon søster-bror Glen står og flæber som en kælling i Onside over at Wurzt ikke er kommet i den elektriske stol og bla bla bla? Han ved udmærket, at der skal mirakler til for at Ikast vinder deres første titel nogensinde overhovedet. Og skete der mirakler på de kanter, ja så havde gud forlængst forbarmet sig og flyttet Midtjylland til en andet sted i landet.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 1. maj 2014, 14:28

Jeg mener som Hanga heller ikke at vores program passer særlig godt til os. Jeg vil dog mene at FCM's er endnu sværere og jeg er heller ikke imponeret af deres spil de sidste mange kampe.
Jeg vil vurdere os til at være favorit, men hold kæft hvor er det altså spændende!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 1. maj 2014, 15:44

NIN den fromme skrev:Fuldstændig enig med Provsten (hvordan kan man i øvrigt være andet?). Selvfølgelig vinder vi guld. Vi kan sagtens tabe til Esbjerg eller en af vores andre modstandere i slutprogrammet. Til gengæld er det sikkert, at Ikast gør det. At de pludselig er blevet verdens bedste fodbold hold er mig en gåde. De har intet vist siden deres sejr over FCK. Hvorfor mon søster-bror Glen står og flæber som en kælling i Onside over at Wurzt ikke er kommet i den elektriske stol og bla bla bla? Han ved udmærket, at der skal mirakler til for at Ikast vinder deres første titel nogensinde overhovedet. Og skete der mirakler på de kanter, ja så havde gud forlængst forbarmet sig og flyttet Midtjylland til en andet sted i landet.
Det er rigtigt. Men jeg synes nu alligevel, at et enkelt point i Esbjerg er et fint resultat. De smadrede Viborg og AGF, hvilket har givet dem et halvt ekstrapoint på målscoreren. De får FCK lige inden pokalfinalen, som er FCKs eneste chance for at vinde noget i år. Måske Staale sparer en spiller eller to i den kamp, specielt hvis bronzen er afgjort til den tid???? Jeg tror heller ikke FCM vinder hele deres slutprogram, men spørgsmålet er nærmere, hvor mange points vi selv får. Hvis vi regner med, at vi får 7, så er der plads til at tabe i Farum og en enkelt uafgjort mod enten FCV eller Esbjerg. Så skal fcm have 3 sejre og en uafgjort i deres sidste kampe. Hvis vi nu antager de vinder over FCV og SønderjyskE. Så skal de vinde enten over Brøndby eller FCK og undgå at tabe den anden. Det er svært, men ikke umuligt. Så at erklære mesterskabet for hjemme er unægtelig at tage forskud på glæderne... Vi er favoritter, men der er slet, slet ikke noget afgjort endnu.

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 1. maj 2014, 15:55

Tror sgu vi bliver mestre, hvis vi får 10 point i de sidste 4 kampe, så kan vi selv bestemme om det er Esbjerg vi giver pointet.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 1. maj 2014, 15:56

Hvordan du antage at FCM vinder over FCV... de vandt i Slagelse på et selvmål og fik kun 2-2 hjemme mod dem sidst.
At skulle møde Sønderjyske på UDEBANE i sidste runde er altså heller ikke bare 3 sikre point. Og mon ikke FCK er hævntørstige ovenpå sidste kamp mellem de 2.

Efter jeg så FCM's kamp ude mod Esbjerg, var jeg overhovedet ikke imponeret over dem. Kan godt se FCM kun lande 5-7 point i deres sidste 4 kampe.
Deres gennemsnits point for foråret vil give dem 6 point i de sidste runder hvor vores siger vi henter 8 point.

Lad os nu ikke gøre FCM bedre end de reelt er, og sandelig ikke gøre os selv DÅRLIGERE end vi selv er :thumbsup:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. maj 2014, 16:08

Risgård udgik af dagens træning med en lægskade og er tvivlsom på Lørdag. Goddammit!!!!

Kilde : Nej. Men I tror på mig.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar