AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014
Re: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014
Jeg er vildt nervøs. Skal have knægten med til Brøndby og er mega bange for vi får st se hvor vigtig Würtz er for os.
Jeg er - for en gangs skyld - helt enig med frederikshavneren. Når debatside bliver kæphøj så er der fare på færde.
Jeg er - for en gangs skyld - helt enig med frederikshavneren. Når debatside bliver kæphøj så er der fare på færde.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Som vi har spillet i denne saeson, er der vist fare paa faerde uanset holdningen herinde. Vi har spillet elendigt i de fleste kampe, og kan sagtens goere det i dag.Pastorius skrev:Jeg er vildt nervøs. Skal have knægten med til Brøndby og er mega bange for vi får st se hvor vigtig Würtz er for os.
MEN VI SMADRER LIMSNIFFERNE I AFTEN!!!

"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Der er (mindst) 4 spørgsmålstegn eller usikkerheder omkring AaB's lineup:jonas386 skrev:
1) Er Gorter klar? Fordelen ved ham er at han har selvtillid og i modsætning til Blåbjerg/Søren F kan lave gode indlæg - og Gorter gør Thomsen bedre (som Ahlmann gjorde 2013-14).
2) Er KEP og Augu gode nok til at modstå det pres bif's spillere formentlig kommer med ? Løsningen kan være at tyre bolden væk hver gang man får den, men det er ikke AaB's stil, og betyder at bif får alt spillet.
3) Er Augu god nok til at lukke huller ? Han er i al fald ikke på niveau med Würtz, og kan måske ikke holde 90 min.
4) Er angrebet godt nok ? Det virker som om Helenius har overhalet AK som AaB's bedste angriber. Men Helenius' nye stjernestatus handler udelukkende om at han er den seneste angiber der har scoret - vi har ikke garanti for at Helenius er inde i en stime. Men han bør trods alt have fået selvtillid, og efter hans depressive periode i Aston Villa, er alt positivt for hans vedkommende rigtig godt.
Men man kan også finde 4-5 usikkerhedspunkter hos bif. Der ikke er så gode som medierne gør dem til - selv om de har købt store/dyre/gamle profiler og har Danmarks bedste træner og Nordeuropas bedste publikum.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.
Lad mig lige besvare dine spørgsmål lynhurtigt:Dissing skrev:Der er (mindst) 4 spørgsmålstegn eller usikkerheder omkring AaB's lineup:jonas386 skrev:
1) Er Gorter klar? Fordelen ved ham er at han har selvtillid og i modsætning til Blåbjerg/Søren F kan lave gode indlæg - og Gorter gør Thomsen bedre (som Ahlmann gjorde 2013-14).
2) Er KEP og Augu gode nok til at modstå det pres bif's spillere formentlig kommer med ? Løsningen kan være at tyre bolden væk hver gang man får den, men det er ikke AaB's stil, og betyder at bif får alt spillet.
3) Er Augu god nok til at lukke huller ? Han er i al fald ikke på niveau med Würtz, og kan måske ikke holde 90 min.
4) Er angrebet godt nok ? Det virker som om Helenius har overhalet AK som AaB's bedste angriber. Men Helenius' nye stjernestatus handler udelukkende om at han er den seneste angiber der har scoret - vi har ikke garanti for at Helenius er inde i en stime. Men han bør trods alt have fået selvtillid, og efter hans depressive periode i Aston Villa, er alt positivt for hans vedkommende rigtig godt.
Men man kan også finde 4-5 usikkerhedspunkter hos bif. Der ikke er så gode som medierne gør dem til - selv om de har købt store/dyre/gamle profiler og har Danmarks bedste træner og Nordeuropas bedste publikum.
1) Ja
2) Ja
3) Ja
4) Ja
Hold kæft jeg elsker det her spil. Før Rio-kampen så alting kulsort og ligegyldigt ud, og i dag, en enkelt sejr senere, er jeg lalleglad og glæder jeg mig til kampen som gjaldt det mesterskabet! Mine fodboldfølelser er i høj grad styret af seneste kamp. Gudskelov.
Fuld skrald på i aften, drenge!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Mere skræmmende er Brøndby Stadion heller ikke. Stemningen på Pestegnen er ikke noget i forhold til hvad vi oplevede på Cypern. Angående publikum så har Hammarby Skandinaviens bedste fans (trods de i årevis har spillet i Sveriges næstbedste række).Dissing skrev:Der er (mindst) 4 spørgsmålstegn eller usikkerheder omkring AaB's lineup:jonas386 skrev:
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
God tur til Lorteland... Satme en skidt dag at være syg!! 
Ska' vi hak'?
Begge hold har en masse på spil i dag. Et nederlag betyder, at bunden med OBs sejr i går kravler foruroligende tæt på, og at de sjove pladser kan være 8 points væk. Og så fordeles 1. rate af tv-pengene efter næste runde. Med en sejr i dag og mod Hobro i næste runde kan vi rykke op på 3.-pladsen og de par millioner ekstra vil da ligge lunt i kassen.
så skal vi ikke gætte på, at vi prøver på at gentage successen fra Randers og Rio Ave-kampene med at holde nullet og så få en enkelt pind på Brøndbys svaghed på dødbolde og indlæg.

så skal vi ikke gætte på, at vi prøver på at gentage successen fra Randers og Rio Ave-kampene med at holde nullet og så få en enkelt pind på Brøndbys svaghed på dødbolde og indlæg.
Re: Sv: AaB - Brøndby, 5. Oktober 2014
Det var et rigtigt flot mål han scorede i torsdags, men overhalet AK det mener jeg absolut ikke.Dissing skrev: 4) Er angrebet godt nok ? Det virker som om Helenius har overhalet AK som AaB's bedste angriber.
-
frederikshavneren
- Allstar

Startopstillingen på Pestegnen:
Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Børsting - Thomsen - Augu - Bruhn
AK - Helenius
Er Risgård skadet? Spændende hvordan vi klarer os uden det sædvanlige maskinrum på midtbanen.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Børsting - Thomsen - Augu - Bruhn
AK - Helenius
Er Risgård skadet? Spændende hvordan vi klarer os uden det sædvanlige maskinrum på midtbanen.
Skidt vi mangler Risgård. Kan han ikke spille to kampe på en uge må ligaen prioriteres fremfor Euro League. Den midtbane har jo ingen fysik udover Augu og Bruhn har intet vist. Ærgeligt!
-
frederikshavneren
- Allstar

Iflg. Nordjyske trænede Risgård fint med i går. Han er tilsyneladende regulært sat af. Det bliver godt nok interessant hvordan midtbanen klarer kampen.thomasjn skrev:Skidt vi mangler Risgård. Kan han ikke spille to kampe på en uge må ligaen prioriteres fremfor Euro League. Den midtbane har jo ingen fysik udover Augu og Bruhn har intet vist. Ærgeligt!
Nogle gange kan det være sundt for stamspillerne med en tur på bænken så de ikke bliver alt for magelige. I starten af sidste sæson skete det samme for Würtz, hvilket han vendte til noget positivt.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Thomsen kender ikke mønstrene fra den centrale midtbane. Galt det går. Frygter lidt, at der er noget galt med Ris. Nordjyske havde vel berettet om udskiftning, hvis dette var planlagt.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Jeg tror heller ikke det er den planlagte opstilling. At spille med helt ny midtbane og bruge både Børsting og Bruhn til fordel for Risgaard i sådan en kamp hænger ikke sammen. Frygter desværre en skade til RisgaardOldager skrev:Thomsen kender ikke mønstrene fra den centrale midtbane. Galt det går. Frygter lidt, at der er noget galt med Ris. Nordjyske havde vel berettet om udskiftning, hvis dette var planlagt.
Risgård er helt sikkert skadet!! Noget lort. Self. bliver Risgård ikke sat af, når vi mangler Wurtz, tænk dig nu om Frederikshavner:-)
Damn en skidt midtbane vi stiller med i dag.
Hav nu lidt tiltro til de unge! Bruun gjorde det rigtig godt mod FCK ligesom Børsting også hat gjort det godt når han har fået chancen. Det skal nok gå.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Hvorfor er det at Ene ikke kan starte sådan en kamp?
1 2 3 Jimmy er en mur!
Skam masser af tiltro. Men tro at vi bare levere uden det kan ses, med en helt ny central akse og 2 unge kanter. Jow de gør det godt på kanten de unge, men de har også 2 garvede herrer på midten at læne sig op ad. Det her bliver ultra svært.jonas386 skrev:Hav nu lidt tiltro til de unge! Bruun gjorde det rigtig godt mod FCK ligesom Børsting også hat gjort det godt når han har fået chancen. Det skal nok gå.
-
frederikshavneren
- Allstar

Hvis du læser mit indlæg så er det Nordjyske (journalist på Twitter), som formoder at Risgård er sat af. Det er da muligt at vedkommende tager fejl, det skal jeg bestemt ikke afvise.Kristian skrev:Risgård er helt sikkert skadet!! Noget lort. Self. bliver Risgård ikke sat af, når vi mangler Wurtz, tænk dig nu om Frederikshavner:-)
Er det bare mig der finder det mærkeligt at man ikke har snakket AaB endnu efter 40 min optakt. Man snakker Bif bif bif.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Jeg så træningen i går på Hornevej, og der var INGEN hints om hvordan opstillingen skulle være i dag. Søren Olsson gættede og gjorde det godt. Hvem kunne forestille sig, at Kent ville hive den kanin op af hatten.
frederikshavneren skrev: Hvis du læser mit indlæg så er det Nordjyske (journalist på Twitter), som formoder at Risgård er sat af. Det er da muligt at vedkommende tager fejl, det skal jeg bestemt ikke afvise.