Away Dynamo Kiev

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
ebbejeppe
2. div
2. div

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af ebbejeppe » 5. nov 2014, 20:23

frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske overværede AK træningen. Han døjer med ryggen og ligner tilsyneladende ikke en der er spilleklar i morgen
Det er sgu dårlige nyheder. Med AK's scoring i mandags var han i min bog mere oplagt at bringe fra start end Helenius. Men nu bliver det formentlig Ene og Helenius i front. Jeg er lidt spændt på om Kent, som det tidligere er set i de europæiske kampe, starter med Wichman på kanten eller om Bruhn får muligheden fra start. I mine øjne vil man med Wichman få mere defensiv styrke og erfaring, mens Bruhn vil kunne bringe speed og offensivt tryk. Det ligner nok et indhop til Bruhn, men jeg håber han får chancen fra start.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 5. nov 2014, 20:27

frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske overværede AK træningen. Han døjer med ryggen og ligner tilsyneladende ikke en der er spilleklar i morgen
Ja lad os da få en skade mere, det er lige hvad vi mangler... åååhhh typisk når han lige har fået brudt sin scoringskrise.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. nov 2014, 21:54

Mephisto2 skrev:Kampen i morgen bliver rigtigt spændende - og AaB har et godt udgangspunkt med 6 points.

Uafgjort i morgen er et rigtigt godt resultat.

Med uafgjort i Kiev og uafgjort hjemme mod Bukarest, mangler man kun en sejr mod Rio Ave for at gå videre med 90 % sikkerhed. Usikkerheden ligger i, om Dinamo og Bukarest skulle spille uafgjort i deres indbyrdes kamp. I så fald bliver målscoren afgørende.
Fuck hvor bliver det en spændende kamp. Trods de tabte så var D. Kiev et meget stærkt hold især i 1. halvleg i Aalborg. I morgen bliver det naturligvis endnu sværere. Dels undervurderer ukrainerne os næppe, derudover søger de revanche og endelig er de et meget stærkt hjemmehold.
Jeg sælger gerne kampen for uafgjort, det vil være imponerende hvis det lykkes. Der skal en toppræstation til hvis vi skal hente et godt resultat.

De hidtidige europæiske udekampe giver ikke grobund for optimisme. Vi vandt godt nok i Zagreb, men det må betegnes som et mindre mirakel. De efterfølgende øretæver i Nicosia og Bukarest gør stadigvæk ondt. Vi spillede godt i Bukarest, men løb alligevel ind i en gevaldig snitter.

Jeg forventer ikke hjælp fra Rio Ave i deres kamp mod Steaua B. De har sikkert opgivet ævred og stiller måske med reserverne. Med uafgjort kan vi stadigvæk selv afgøre det, nederlag afhængig af resultatet i Portugal vil gøre videre avancement meget svært.

Mulig line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Wichmann - Risgård - Würtz - Thomsen
Ene
Helenius

:aabfan:

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 5. nov 2014, 23:12

Jeg er enig i, at Dynamo Kiev er en stærk modstander. Jeg husker dog ganske tydeligt hvordan det er gået i de to første opgør i Kiev i 1995 og 1999. Da måtte de dykke godt i lageret af pelsfrakker for at få henholdsvis en uafgjort og en sejr på et særdeles tyndt straffespark 8 minutter før tid. Da frygtede vi dem også, men gjorde livet meget svært for dem.
Vi skal nok få vores chancer, selv om det er et fremragende hold, men jeg vil ikke sælge den kamp på forhånd.
frederikshavneren skrev:
Fuck hvor bliver det en spændende kamp. Trods de tabte så var D. Kiev et meget stærkt hold især i 1. halvleg i Aalborg. I morgen bliver det naturligvis endnu sværere. Dels undervurderer ukrainerne os næppe, derudover søger de revanche og endelig er de et meget stærkt hjemmehold.
Jeg sælger gerne kampen for uafgjort, det vil være imponerende hvis det lykkes. Der skal en toppræstation til hvis vi skal hente et godt resultat.

De hidtidige europæiske udekampe giver ikke grobund for optimisme. Vi vandt godt nok i Zagreb, men det må betegnes som et mindre mirakel. De efterfølgende øretæver i Nicosia og Bukarest gør stadigvæk ondt. Vi spillede godt i Bukarest, men løb alligevel ind i en gevaldig snitter.

Jeg forventer ikke hjælp fra Rio Ave i deres kamp mod Steaua B. De har sikkert opgivet ævred og stiller måske med reserverne. Med uafgjort kan vi stadigvæk selv afgøre det, nederlag afhængig af resultatet i Portugal vil gøre videre avancement meget svært.

Mulig line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Gorter
Wichmann - Risgård - Würtz - Thomsen
Ene
Helenius

:aabfan:

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 6. nov 2014, 07:43

Lige lidt Info om AK, han var med i en del af træningen, men stod over da de skød og spillede på/til mål kun for ikke at provokere noget. Han gik ned for at få massage men og kom tilbage stadig i trænings dragt og overværede resten at træningen.
Jvf. Kålund afgøres det i dag om han spiller, men som Kent også sagde på pressemødet var han eneste tvivlsomme emne, resten er 100% fit og klar.
Stadion har en temp. Omkring 0-3 grader i aften kl. 22 lokal tid, og der forventes omkring 25-30.000 tilskuere mod 15-20 røde :-)

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 6. nov 2014, 08:53

Sikke en overskrift på eb.dk: Kæmpe AaB-nedtur: Topscorer ude af EL-brag

Så er nedturen vel ikke større...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2014, 08:59

Himmerland skrev:Lige lidt Info om AK, han var med i en del af træningen, men stod over da de skød og spillede på/til mål kun for ikke at provokere noget. Han gik ned for at få massage men og kom tilbage stadig i trænings dragt og overværede resten at træningen.
Jvf. Kålund afgøres det i dag om han spiller, men som Kent også sagde på pressemødet var han eneste tvivlsomme emne, resten er 100% fit og klar.
Stadion har en temp. Omkring 0-3 grader i aften kl. 22 lokal tid, og der forventes omkring 25-30.000 tilskuere mod 15-20 røde :-)
Ja altså lige bortset fra de 5-6 skadede spillere, som blev hjemme. Jeg ved godt, hvad du mener, men det er jo fordi, at vi ikke kender til skader.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. nov 2014, 09:24

Jeg må indrømme, jeg frygter sgu kampen i dag.

Der er ingen tvivl om at vi havde alle marginaler med os i hjemmekampen, og det har vi i den grad også brug for mod et Kiev hold der ret beset er bedre end os - med Yarmolenko som værende klasser over resten af spillerne på banen i aften.

Vi skal altid gå efter at få point, så jeg vil skrive som andre, at jeg gerne sælger den for en uafgjort. Men det bliver svært, rigtig svært.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 6. nov 2014, 09:44

le Cid skrev:Sikke en overskrift på eb.dk: Kæmpe AaB-nedtur: Topscorer ude af EL-brag

Jeg må også tilstå, at jeg trak gevaldigt på smilebåndet over den overskrift. Den "kæmpe AaB-nedtur" dækker over, Anders K. Jakobsen (som har scoret 1 mål de seneste 10 kampe!) har fået et hold i ryggen og er tvivlsom til aftenens kamp.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. nov 2014, 09:46

Forventet opstilling:

Larsen
Dalle - KEP - Thelander - Gorter
Bruhn - Würtz - Ris - Thomsen
Ene - Helenius

Jeg kan ikke rigtig se hvordan opstillingen skulle kunne se anderledes ud så længe AK ikke er klar. Og jeg er egentlig godt tilfreds med dette hold. I den første kamp var vi decideret heldige med at de ikke scorede.
Vi skal håbe at vi stadig har heldet samt passe på med det sløset opspil vi nogen gange ser fra bagkæden. Det går simpelthen ikke i europa hvor det prompte bliver straffet!
Derudover er det rigtig vigtigt at Larsen står en af sine gode kampe for han får utvivlsomt en masse at lave.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. nov 2014, 09:51

Det kan godt være at Kent formelt tegner det ind som en 4-4-2, men når ene spiller i angrebet er vi så ikke tættere på en 4-4-1-1?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 6. nov 2014, 09:51

Forza skrev:Forventet opstilling:

Larsen
Ene - Helenius

Jeg kan ikke rigtig se hvordan opstillingen skulle kunne se anderledes ud så længe AK ikke er klar. Og jeg er egentlig godt tilfreds med dette hold. I den første kamp var vi decideret heldige med at de ikke scorede.
Vi skal håbe at vi stadig har heldet samt passe på med det sløset opspil vi nogen gange ser fra bagkæden. Det går simpelthen ikke i europa hvor det prompte bliver straffet!
Derudover er det rigtig vigtigt at Larsen står en af sine gode kampe for han får utvivlsomt en masse at lave.

Jeg kan nu sagtens se Augo starte inde i stedet for Niklas i en fem mands midtbane med Ris, Rasmus og Augo centralt. Med Thomsen og Bruhn som støtte til Ene i omstillinger hvor jeg synes Kiev så svagest ude.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 6. nov 2014, 09:56

Frygah skrev:Jeg må indrømme, jeg frygter sgu kampen i dag.

Der er ingen tvivl om at vi havde alle marginaler med os i hjemmekampen, og det har vi i den grad også brug for mod et Kiev hold der ret beset er bedre end os - med Yarmolenko som værende klasser over resten af spillerne på banen i aften.

Vi skal altid gå efter at få point, så jeg vil skrive som andre, at jeg gerne sælger den for en uafgjort. Men det bliver svært, rigtig svært.
Yarmolenko er en klassespiller og det er helt fantastisk at vi holdt fra scoring i første kamp. Det siger noget om hans klasse at han i sommer blev rygtet til, Manure, Liverpool og Dortmund.

Deres forsvar er klart svageste led så hvis vi have point skal vores omstillinger sidde lige skabet, gør de det tror jeg på point. Kiev har en del spillere der virker til at synes baglæns løb er spild af tid og det skal udnyttes.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 6. nov 2014, 10:07

Jeg vil nu nærmere sige, at jeg har al mulig respekt for dem, og er enig med dig i, at deres offensiv er stærk. Til gengæld er deres defensiv og særligt tilbageløb ikke i Superligaklasse set på baggrund af kampen i Aalborg. Det er deres træfsikkerhed heller ikke.
Forløbet af denne kamp skulle gerne være, at de presser for at score, mens vi stikker løs med kontrastød i højeste AaB-klasse. Det kan lige så godt blive en dreng som en pige, selv om jeg selvfølgelig er enig i, at de er favoritter.
Frygah skrev:Jeg må indrømme, jeg frygter sgu kampen i dag.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. nov 2014, 10:08

Maglau skrev:
Forza skrev:Forventet opstilling:

Larsen
Ene - Helenius

Jeg kan nu sagtens se Augo starte inde i stedet for Niklas i en fem mands midtbane med Ris, Rasmus og Augo centralt. Med Thomsen og Bruhn som støtte til Ene i omstillinger hvor jeg synes Kiev så svagest ude.
Med Augus 2 sidste kampe in mente kan jeg godt følge dig. Jeg synes dog at vi i så fald går væk fra de ting vi er bedst til. Med 2 mand fremme (hvoraf den ene af dem trækker ned i banen) så vil man ku holde et højere presspil og tvinge dem til at sparke bolde, og det foretrækker jeg klart.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 6. nov 2014, 11:02

Jeg undrer mig over at Paddy ikke er med i truppen til Kiev. Han spillede 60 min. mod Vejle i sidste uge og så hele kampen mod Silkeborg for bænken. Jeg ved godt manden er skadet og han spillede kampen mod Vejle på en sprøjte, men hvis han har været klar til at sidde på bænken i mandags burde han vel også være klar til det i aften? (medmindre der selvfølgelig har været tilbagefald under træningen her i ugen)

Med Paddys erfaring vil han være en meget vigtig mand at have på bænken (på niveau med Augo) og have mulighed for at sætte ind i den sidste halve time for at forsvare et brugbart resultat. Det er en af de vigtigste kampen i år, så alle mulige ressourcer skal være til rådighed for Kent.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. nov 2014, 11:15

Spanky skrev:Jeg undrer mig over at Paddy ikke er med i truppen til Kiev. Han spillede 60 min. mod Vejle i sidste uge og så hele kampen mod Silkeborg for bænken. Jeg ved godt manden er skadet og han spillede kampen mod Vejle på en sprøjte, men hvis han har været klar til at sidde på bænken i mandags burde han vel også være klar til det i aften? (medmindre der selvfølgelig har været tilbagefald under træningen her i ugen)

Med Paddys erfaring vil han være en meget vigtig mand at have på bænken (på niveau med Augo) og have mulighed for at sætte ind i den sidste halve time for at forsvare et brugbart resultat. Det er en af de vigtigste kampen i år, så alle mulige ressourcer skal være til rådighed for Kent.
Paddy er en af vores vigtigste mænd og jeg rangerer ham faktisk væsentligt vigtigere end Augu at have med i truppen. Jeg har personligt hørt rygter om at de ville prøve ham imod Vejle og hvis han fik smerter kunne det være han skulle opereres. Håber dog ikke dette er tilfældet og det undrer mig da også at han sad på bænken mod Silkeborg hvis han stadig er skadet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2014, 11:29

le Cid skrev:Sikke en overskrift på eb.dk: Kæmpe AaB-nedtur: Topscorer ude af EL-brag

Nej, vi er vel nærmest nødt til at stille med stort set samme hold, som ikke fik et ben til jorden i hjemmekampen mod Kiev, eller...
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2014, 11:51

Kan se, at man skal finde Canal 9 i aften, hvis ikke privatflyet står klar til en rask lille flyvetur.

Ærgerligt. Håbede at det ville være på 6'eren. Nu må vi se hvad Tryllerik siger om AaB i aften.
- FlæskeFrank

Coldhawk
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Coldhawk » 6. nov 2014, 12:04

Hvis man nu står uden Canal 9 i aften, er der nogen der kan hjælpe?

Besvar