Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Pokalkvartfinale Esbjerg FB - AaB, torsdag d. 5. marts 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2015, 18:25

Buzz Killington skrev:Det var jo en meget specifik skade Jonsson fik, og ikke udtryk for hans generelle helbred. Saa hvis han er ovre lyskeproblemerne efter hans skade, saa er der ingen indikation af at han skulle vaere mere skroebelig end de andre spillere i truppen. Hvis han ikke er ovre den skade, saa giver jeg dig ret i at han boer smaekke sin roev i baenken indtil Randerskampen.
Hvad er det, du ikke forstår ? Enhver svensker eller nordmand vi henter er mr. glasben???!!! Ironi Anvendt
- FlæskeFrank

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 4. mar 2015, 18:31

Uanset hvad er det mange kampe på få dage...det giver slitage....Esbjerg må vel også spare lidt på deres profiler, og så syntes jeg faktisk ligaen er mindst lige så vigtig som pokalen, det kunne da være fedt at spille med om metal/4 plads og Randers tror jeg ikke på i længden, men det finder vi jo delvist ud af på søndag :aabfan:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2015, 19:10

mich1596 skrev:Uanset hvad er det mange kampe på få dage...det giver slitage....Esbjerg må vel også spare lidt på deres profiler, og så syntes jeg faktisk ligaen er mindst lige så vigtig som pokalen, det kunne da være fedt at spille med om metal/4 plads og Randers tror jeg ikke på i længden, men det finder vi jo delvist ud af på søndag :aabfan:
Jeg mener, at kampen i morgen er betydeligt vigtigere end den i mandags eller den på søndag for den sags skyld. Kun guld i Superligaen, til dels sølv er mere interessant end en pokaltitel. I suppen kan vi realistisk ikke nå mere end en 4. plads, der kun under visse omstændigheder giver adgang til Europa Cup, hvor vi så skal igennem absurde 4 kvalifikationsrunder for at nå gruppespillet. EC-deltagelse uden gruppespil er nærmest bare spild af tid.

Hvis vi vinder pokalen, skal vi blot igennem 1 kvalifikationsrunde for at nå gruppespillet, foruden vi jo også scorer endnu en titel. Slår vi Esbjerg og trækker vinderen af Vestsjælland/Brønshøj, er der om ikke skabt en motorvej, så dog en motortrafikvej mod Parken.

EDIT: Og det bliver så Vestsjælland, der fører 2-0. Desværre fører Brøndby i Haderslev.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 4. mar 2015, 19:41

Hovedet skrev:I suppen kan vi realistisk ikke nå mere end en 4. plads
Inden for de næste fire runder skal vi møde Randers to gange. Vi er seks point bagud.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 4. mar 2015, 19:48

2-2 i Haderslev nu og rødt kort til Dario Dumic.

Brønshøj er kommet på 1-2.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2015, 20:19

dyhrmaN skrev:2-2 i Haderslev nu og rødt kort til Dario Dumic.

Brønshøj er kommet på 1-2.
Bøf er ude af pokalen. Haderslev fører 4-2

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 4. mar 2015, 20:50

Hovedet skrev:
mich1596 skrev:Uanset hvad er det mange kampe på få dage...det giver slitage....Esbjerg må vel også spare lidt på deres profiler, og så syntes jeg faktisk ligaen er mindst lige så vigtig som pokalen, det kunne da være fedt at spille med om metal/4 plads og Randers tror jeg ikke på i længden, men det finder vi jo delvist ud af på søndag :aabfan:
Jeg mener, at kampen i morgen er betydeligt vigtigere end den i mandags eller den på søndag for den sags skyld. Kun guld i Superligaen, til dels sølv er mere interessant end en pokaltitel. I suppen kan vi realistisk ikke nå mere end en 4. plads, der kun under visse omstændigheder giver adgang til Europa Cup, hvor vi så skal igennem absurde 4 kvalifikationsrunder for at nå gruppespillet. EC-deltagelse uden gruppespil er nærmest bare spild af tid.

Hvis vi vinder pokalen, skal vi blot igennem 1 kvalifikationsrunde for at nå gruppespillet, foruden vi jo også scorer endnu en titel. Slår vi Esbjerg og trækker vinderen af Vestsjælland/Brønshøj, er der om ikke skabt en motorvej, så dog en motortrafikvej mod Parken.

EDIT: Og det bliver så Vestsjælland, der fører 2-0. Desværre fører Brøndby i Haderslev.
Vedr. 3 pladsen i superligaen, kan vi selv afgøre det. 2 x Randers = 6 point og de er 6 foran?:-)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2015, 21:31

Kenneth K skrev:
Inden for de næste fire runder skal vi møde Randers to gange. Vi er seks point bagud.
Nå ja, vi er faktisk kun 6 point efter Randers. Jeg troede, det var 9.

Men vanskeligt bliver det under alle omstændigheder, og jeg vil unægtelig kunne leve højere i resten af foråret på tanken om gentagelse af sidste års pokaltriumf (der som sagt også giver os en betydelig lettere vej til gruppespil) end en temmelig tynd chance for en bronzemedalje.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. mar 2015, 21:34

Selv efter alle disse år kan jeg stadig bliver overrasket over den overvældende følelse af lykke der ramme mig som en beruselse når Brøndby taber kampe som i aften. Det er næsten bedre end at læse om sex.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. mar 2015, 22:16

NIN den fromme skrev:Selv efter alle disse år kan jeg stadig bliver overrasket over den overvældende følelse af lykke der ramme mig som en beruselse når Brøndby taber kampe som i aften. Det er næsten bedre end at læse om sex.
Det må jeg nok sige... Sådan en kommentar kræver vist at flaget hejses :danmarkfan: :danmarkfan: :danmarkfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2015, 22:45

Hovedet skrev:
Kenneth K skrev:

Men vanskeligt bliver det under alle omstændigheder, og jeg vil unægtelig kunne leve højere i resten af foråret på tanken om gentagelse af sidste års pokaltriumf (der som sagt også giver os en betydelig lettere vej til gruppespil) end en temmelig tynd chance for en bronzemedalje.
Jeg synes da det vil være et skridt i den rigtige retning hvis vi ender som nummer 3 efter en mesterskabs sæson. Ikke at jeg på nogen måde forventer vi overhaler Randers der virker stærke (trods nederlaget til Silkeborg), men jeg tager det da bestemt gerne med hvis det skulle gå hen og blive tilfældet. Der er da bestemt en pointe i at det er lidt ligegyldigt om vi bliver nummer 3, eller nummer 5, hvis vi alligevel vinder pokalen, men medaljer er jo altid at foretrække over ikke-medaljer.

EDIT: Iøvrigt imponerende af SønderjyskE. Min telefon gik ud efter BIF havde scoret til 2-1, så jeg troede faktisk de ville holde den hjem. Slår vi Esbjerg i morgen, så kan vi sgu også sagtens snuppe FCV over to kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. mar 2015, 23:00

jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
Kenneth K skrev:

Jeg synes da det vil være et skridt i den rigtige retning hvis vi ender som nummer 3 efter en mesterskabs sæson. Ikke at jeg på nogen måde forventer vi overhaler Randers der virker stærke (trods nederlaget til Silkeborg), men jeg tager det da bestemt gerne med hvis det skulle gå hen og blive tilfældet. Der er da bestemt en pointe i at det er lidt ligegyldigt om vi bliver nummer 3, eller nummer 5, hvis vi alligevel vinder pokalen, men medaljer er jo altid at foretrække over ikke-medaljer.

EDIT: Iøvrigt imponerende af SønderjyskE. Min telefon gik ud efter BIF havde scoret til 2-1, så jeg troede faktisk de ville holde den hjem. Slår vi Esbjerg i morgen, så kan vi sgu også sagtens snuppe FCV over to kampe.
Men hellere en pokalmesterskab end en sekundær placering, selvom jeg helst tager begge dele nu når det nok ikke bliver til en gentagelse af sidste års succes.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2015, 23:04

Provst i Brovst skrev: Men hellere en pokalmesterskab end en sekundær placering, selvom jeg helst tager begge dele nu når det nok ikke bliver til en gentagelse af sidste års succes.
Bestemt. Titler er jo altid at foretrække. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at opgive en 3. plads sålænge det rent faktisk kan lade sig gøre. Selvfølgelig, hvis vi taber til Randers bliver det unægteligt noget sværre, men indtil da så satser jeg benhårdt på at der bliver gået efter medaljerne plus pokalen, selvom man selvfølgelig skal passe på med at blive for forvent med de gode resultater :D

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. mar 2015, 23:05

jonas386 skrev:
Hovedet skrev:
Kenneth K skrev:

Aah bette Jonas, jeg ser ligesaa meget frem til at hoere om dine problemer med teknologien, som jeg nyder at laese frederikshavnerens wikipedia copy/paste indlaeg.

Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 4. mar 2015, 23:28

Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:EDIT: Iøvrigt imponerende af SønderjyskE. Min telefon gik ud efter BIF havde scoret til 2-1, så jeg troede faktisk de ville holde den hjem. Slår vi Esbjerg i morgen, så kan vi sgu også sagtens snuppe FCV over to kampe.
Aah bette Jonas, jeg ser ligesaa meget frem til at hoere om dine problemer med teknologien, som jeg nyder at laese frederikshavnerens wikipedia copy/paste indlaeg.

Billede
Haha. Spot on.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2015, 23:32

Kunji skrev:
Buzz Killington skrev:
jonas386 skrev:EDIT: Iøvrigt imponerende af SønderjyskE. Min telefon gik ud efter BIF havde scoret til 2-1, så jeg troede faktisk de ville holde den hjem. Slår vi Esbjerg i morgen, så kan vi sgu også sagtens snuppe FCV over to kampe.

Billede
Haha. Spot on.
Haha. Er jeg virkelig så slem med elektronikken?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 4. mar 2015, 23:41

jonas386 skrev:
Kunji skrev:
Buzz Killington skrev:

Billede
Haha. Spot on.
Haha. Er jeg virkelig så slem med elektronikken?
Jeg har paa fornemmelsen at du nok bare er sjusket, men dit navn vil alligevel altid forbindes med dobbeltposts og store udfordringer med din smartphone. :cheers:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2015, 23:45

Det er vel bedre end så mange andre ting. I guess.
Jeg er iøvrigt overbevist om at der er en bug på siden, når man opretter et indlæg kan den godt finde på at skrive der er blevet skrevet et i mellemtiden, så trykker man "udfør" igen for at finde ud af at det var ens eget indlæg der var blevet registreret, og så kommer der dobbeltindlæg. Voldsomt irreterrende.

Men ok, det forklarer jo også hvorfor jeg har over 4000 indlæg herinde :D

Brugeravatar
KME
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Indlæg af KME » 5. mar 2015, 08:05

Pokalkampen her kan meget vel gå hen og blive mere vanskelig end mandagens flotte sejr - Esbjerg har vel lært noget af det seneste opgør og vil næppe forsøge sig med deres høje aggressive pres igen, men stå længere tilbage på banen denne gang for ikke at blive løbet over ende.

Glæder mig i øvrigt til at se duoen Augo/Blomqvist i aktion. :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 5. mar 2015, 08:47

Hovedet skrev: Ja, resultaterne er større, det anfægter jeg ikke. Her fokuserer jeg alene på offensivens kvalitet.

Kampen mod Dynamo Kiev kunne man spille om hver dag de næste 100 år, uden at den ville slutte 3-0 til AaB. Den var ikke et udtryk for, at vores offensiv var sprudlende og producerede et hav af chancer. Vi var mest af alt heldige i den kamp, men jeg kan da godt se det paradoksale i, at den eneste kamp i efteråret, hvor vi scorer 3 mål, falder mod det stærkeste hold, vi har mødt siden CL-tiden.

Kampen mod FCM mindede dybest set om de fleste andre kampe, vi har spillet i denne sæson.
Der er vi nok bare uenige. Jeg synes kampen mod Kijev var en noget bedre præstation rent offensivt idet vi spillede mod et hold, der ville køre Esbjerg ud af brættet 9 ud af 10 gange.

Besvar