Kamptråd: AaB - Lyngby Boldklub, 13.12.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Lyngby Boldklub, 13.12.2020

Indlæg af FIDEL » 12. dec 2020, 20:42

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 19:32
Buzz Killington skrev:
12. dec 2020, 19:24
Og hold kæft du kan lukke lort ud når du fornemmer at indrømmelserne trænger sig på og din puls kommer op. Jeg har ikke sagt en dyt om at man har fundet ham på baggrund af data. Alle ved sgu da at Inge havde forbindelser til Reims og det var derigennem man fik ham tilbudt. Jeg har sagt at man har scouted ham, som i man har tjekket data på ham. Ikke en skid andet mellem himmel og jord du får lyst til at pådutte mig. Det sagde Inge i ripodsten og/eller mediano-kavalkaden.

Og selvfølgelig kan han sammenlignes med Ferreira, når man mener hans data i Ligue 1 er en indikation af hans formodede præstationer i suppen. Systemet har rated ham for højt, og systemet har dermed en svaghed - i dette tilfælde.
Systemet kan nok desværre ikke tage højde for en cheftræner der VIL bruge Frederik Børsting, koste hvad det koste vil. Det er jo først under Feher vi reelt har fået Nkada at se.
Jeg mener ikke han er SÅ ringe, som man gør ham til.
Jeg tvivler meget på at man har set særligt meget på data i hans tilfælde, og at Southampton har været i kontraktforhandlinger med ham er noget mere end hvad Børsting kan prale af.
Som sagt, jeg synes ikke det siger så meget om noget som helst. Det her er en spiller Inge kendte, og ikke et ubeskrevet blad, hvilket er hvor vores datasystem formodentlig skal komme til sin ret. For klubber der ligesom os ikke har mandskab og ressourcer til at kende alle spillere.

Og her adskiller Ferreira-casen væsentligt idet vi eftersøgte nøgleparametre, og fandt os en spiller som vi aldrig ellers havde fundet, der har sparket Magnus Baglæns i glemmebogen.
Jeg er heller ikke parat til at afskrive Nkada endnu. Han har ikke spillet meget, og holdet har ikke ligefrem sprudlet offensivt. Desuden er han ung i et nyt land. Jeg ser ham gerne i startopstillingen imod Lyngby.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2020, 22:16

Forza skrev:
12. dec 2020, 20:07
Buzz Killington skrev:
12. dec 2020, 19:24
Julgranen skrev:
12. dec 2020, 19:10
Buzz Killington skrev:
12. dec 2020, 18:56
Når Inge siger man har tjekket data på ham, og derigennem sagt god for ham, så har man scouted ham. Så selvfølgelig siger det noget om vores scoutingsystem hvis det viser sig at realiteten ikke stemmer overens med data. Inge plejer at sige at "data lyver ikke", hvilket i Nkada's tilfælde ikke ser ud til at holde stik.

Jeg kan ikke få øje på den sondring du er ude i her hvor dette ikke falder ind under scouting.

Hvis en klub har tænkt sig at lease vores scoutingsystem, så vil de da være forbeholdne hvis det viser sig at der er for mange svipsere som Nkada, uanset den sondring du forsøger at lave.
Hold op, hvor du snakker for din syge moster.
Han har set ham live og hentet ham gennem netværk fra Stabæk-tiden.
Hvor i alverden ser du at AaB har fundet ham på baggrund af data?! Han har sagt at han er fundet gennem netværk, såvidt jeg husker kender han Reims eller Rennes sportschef eller sådan noget - det står i en af artiklerne om lejemålet.

Han kan således overhovedet ikke sammenlignes med Ferreira, som Inge netop har brugt som eksempel på at vi nu kan finde spillere ved at søge ud på kriterier når vi fodrer systemet med data. Spillere vi ellers ikke ville have kendskab til.
Nkada er en spiller han kendte og har haft på blokken, også før han landede i AaB!
Og hold kæft du kan lukke lort ud når du fornemmer at indrømmelserne trænger sig på og din puls kommer op. Jeg har ikke sagt en dyt om at man har fundet ham på baggrund af data. Alle ved sgu da at Inge havde forbindelser til Reims og det var derigennem man fik ham tilbudt. Jeg har sagt at man har scouted ham, som i man har tjekket data på ham. Ikke en skid andet mellem himmel og jord du får lyst til at pådutte mig. Det sagde Inge i ripodsten og/eller mediano-kavalkaden.

Og selvfølgelig kan han sammenlignes med Ferreira, når man mener hans data i Ligue 1 er en indikation af hans formodede præstationer i suppen. Systemet har rated ham for højt, og systemet har dermed en svaghed - i dette tilfælde.
Men data er jo aldrig nogensinde garanti for succes, men kan give et godt indblik i spidskompetencer. Den vil dog aldrig kunne tage højde for det mentale eller hvordan en spiller tilpasser sig et nyt land/træningsmiljø/spillestil osv. Pedro er et scoop af dimensioner men der vil altid være spillere der flopper, til trods for data der matcher det man søger.

Nkada er hurtig og hentet billigt på en lejekontrakt fordi man manglede alternativer med fart. Økonomisk er det en fuldstændig ligegyldig handel. Den “straffer” os ikke som Safranko og co.
Det kan være der er tale om simpelt uheld, og at de næste par Nkada'er sidder lige i skabet. Men, når Inge vitterligt har sagt at man tror at vores datasystem kan gå hen og blive vores allerstørste salgsvare om halvandet år, så forestiller jeg mig at når vi proklamerer at en spiller er hentet via data, så er det en streg i regningen. Eller rettere, hvis både Nkada og Prijovic viser sig at være flops, så tænker jeg at denne salgsvare bliver sværere at sælge.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. dec 2020, 22:34

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 20:36
Gnu skrev:
12. dec 2020, 20:25
Uanset om Nkada er scoutet, hentet på anbefaling, via data eller whatever, så taler det ikke til Inges fordel at hente så dårlig en spiller. Om Southampton har været interesseret er sådan set også ligegyldigt, for jeg har øjne i hovedet, og jeg kan se, at han er grotesk ringe, og det kan heller ikke tilskrives manglende selvtillid eller dårlig form. Det ser simpelthen totalt mærkeligt ud, det han foretager sig på banen. Altså, det ser ud som om han har taktisk forståelse som Marcus Tracy eller Bassogog, har nul overblik, og vælter ved den mindste fysisk kontakt. Han ligner ganske enkelt ikke en fodboldspiller.
Det er vel en subjektiv vurdering - jeg synes ikke han er elendig. Hvad man kan konstatere er, at han har spillet lidt kampe for U19 og U20 landshold, lavet en række mål for Rennes B-hold, og så er blevet købt på lang kontrakt til Reims. Så et eller andet kan han - og vi har ikke rigtig fået set det i AaB.
Han har noget fart og nogle gode detaljer, men hans tidlige udmelding i oktober ifht. at være skuffet over udbyttet her siger måske noget om, at han heller ikke helt har været tilfreds med sin egen præstation.

Det var et billigt vildskud, og sådan nogle vil vi ramme i ny og næ. Så længe vi ikke rammer dem når det gælder spillere der er udset til at spille en nøglerolle på holdet á la Ferreira, så er det fint.
Hellere det end at vi ender med at lave store million-handler pga. en eller anden inkompetent agent, bare fordi vores egen sportschef ikke selv kan løfte opgaven. Det kostede os umanerligt dyrt.

Vi må videre, og Inge har en opgave foran sig med at få løst angriber-situationen og få en afklaring på Van Weerts situation.
Han har fart, men kan tilsyneladende ikke finde ud af at bruge den til noget konstruktivt. Han har senest været ekstremt ringe mod Et hold fra 2. division. Hvad er det for nogle detaljer, du mener, han besidder? At han har scoret mål på u19 og u20 niveau og Rennes B-hold siger jo ikke noget, for vi ved jo godt, at det er noget helt andet end seniorbold. På trods af lang kontrakt i Reims virker det jo heller ikke som om de rigtig tror på ham siden de sender ham på leje i Danmark så kort efter at de har hentet ham.

Og nej, det er ikke ligegyldigt at han er et billigt vildskud. Han optager jo stadig en plads i truppen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 12. dec 2020, 22:35

Buzz Killington skrev:
12. dec 2020, 22:16
Eller rettere, hvis både Nkada og Prijovic viser sig at være flops, så tænker jeg at denne salgsvare bliver sværere at sælge.
Nkada er ikke hentet på baggrund af data, han er hentet på baggrund af referencer fra netværk og personligt kendskab. Inge var meget åben om at han skulle give hurtighed - og at han var tiltænkt en rolle som indskifter, eller måske kunne starte nogen kampe. Men det var for at have den dimension i spillet. Der er ikke noget dybere analyse i den handel - det er hurtighed man har ledt efter og ikke så meget andet.

Vladimir Prijovic har man ganske givet ikke haft specielt meget på, al den stund at han nærmest ikke har spillet nogen kampe der dækkes af f.eks. Wyscout. Der var meget begrænset med data.
Så der tænker jeg heller ikke det er så relevant. Med ham handlede det om at få en spiller ind med en anden træningsmentalitet, der kunne løfte den del hos f.eks. vores unge spillere - da det er blevet identificeret som et problem. Men han fik flotte skudsmål med fra Serbien, hvor han var et af de største forsvarstalenter i hans årgang.

Jeg tænker ikke, at der er den store grobund for at sammenligne det med Pedro-transferen som udelukkende var baseret på data + klip.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. dec 2020, 22:44

Gnu skrev:
12. dec 2020, 22:34
Han har fart, men kan tilsyneladende ikke finde ud af at bruge den til noget konstruktivt. Han har senest været ekstremt ringe mod Et hold fra 2. division. Hvad er det for nogle detaljer, du mener, han besidder? At han har scoret mål på u19 og u20 niveau og Rennes B-hold siger jo ikke noget, for vi ved jo godt, at det er noget helt andet end seniorbold. På trods af lang kontrakt i Reims virker det jo heller ikke som om de rigtig tror på ham siden de sender ham på leje i Danmark så kort efter at de har hentet ham.

Og nej, det er ikke ligegyldigt at han er et billigt vildskud. Han optager jo stadig en plads i truppen.
Tjoh, vi så det bl.a. i kampen i Haderslev, hvor han dog brænder sin friløber efter et flot timet dybdeløb som jeg husker det. Eller hjemme mod Brøndby, tror jeg det var han også havde et OK indhop.

Jeg synes egentlig han har været OK i momenter, men Inge var jo også ret åben om, at det eneste han var hentet for var at have en mand, der kunne løbe dybt og havde masser af fart. Ikke så meget mere.
Og det har han sådan set ret i - det har vi ikke én offensiv-spiller der kan.
At han så har vist sig ikke at have så meget mere at byde på er bare ærgerligt. Vi har ham kun til sommer, og jeg tænker ikke at vi havde været bedre stillet med en talentløs Abou Ali. Vores trænere har jo alligevel valgt at spille med andre typer.

Jeg kan ikke helt se problemet. Reims har 31 spillere i førsteholdstruppen, hvoraf 4 er på lån. Det er vel meget normalt.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 12. dec 2020, 23:00

Hvad angår Prijovic, så lå der også tilbud fra Alaves og Besiktas.

Graficar er Røde Stjernes rugehold - de bedste spillere fra deres U-hold flyttes dertil i 1 sæson eller 2, for at vænne sig til seniorfodbold inden de bruges på førsteholdet.

Så han var ikke noget no-name, og passer i øvrigt ind i den strategi bestyrelsen har besluttet.

Så et flop, nej. Manden får 850.000 årligt, hvilket er ganske normal aflønning i vores trup med den status. Men der har vi jo altså selv haft et ret stort spild af spillere, som har fået kontrakt og så har de ikke været i nærheden af at være gode nok.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2020, 23:30

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 22:35
Buzz Killington skrev:
12. dec 2020, 22:16
Eller rettere, hvis både Nkada og Prijovic viser sig at være flops, så tænker jeg at denne salgsvare bliver sværere at sælge.
Nkada er ikke hentet på baggrund af data, han er hentet på baggrund af referencer fra netværk og personligt kendskab. Inge var meget åben om at han skulle give hurtighed - og at han var tiltænkt en rolle som indskifter, eller måske kunne starte nogen kampe. Men det var for at have den dimension i spillet. Der er ikke noget dybere analyse i den handel - det er hurtighed man har ledt efter og ikke så meget andet.

Vladimir Prijovic har man ganske givet ikke haft specielt meget på, al den stund at han nærmest ikke har spillet nogen kampe der dækkes af f.eks. Wyscout. Der var meget begrænset med data.
Så der tænker jeg heller ikke det er så relevant. Med ham handlede det om at få en spiller ind med en anden træningsmentalitet, der kunne løfte den del hos f.eks. vores unge spillere - da det er blevet identificeret som et problem. Men han fik flotte skudsmål med fra Serbien, hvor han var et af de største forsvarstalenter i hans årgang.

Jeg tænker ikke, at der er den store grobund for at sammenligne det med Pedro-transferen som udelukkende var baseret på data + klip.
Jo, det er han satme Gamen. Nkada er hentet på baggrund af data. Det siger Inge bl.a. i ripodsten 78. Han nævner at man får nys om en spiller i sit netværk, og derefter "kører data på ham", hvor data viser at han vil være helt i top i superligaen på "repeated sprints" og samtidig nævner at man bruger liga-ranking på ham. Så selvfølgelig er det udgangspunktet for at man går videre med ham, specielt når planen er rent faktisk at bruge ham (mod hold der står højt). Fakta understøtter ikke en så hårdnakket afvisning.

Og så lyder det også til at Prijovic er hentet på baggrund af data. Eller som Inge siger "Prijovic har vi ganske meget materiale på", hvorefter han indskyder "vi bruger et datasystem" og snakker i forbindelse med ham senere om at tallene lyver aldrig. Du skal ikke ret mange minutter ind i den podcast.

Jeg håber (håber håber håber) at Nkada slår igennem, jeg håber at Prijovic gør det. For når Inge selv nævner at de er blevet hentet ud fra data, så er det hamrende vigtigt i forhold til klubbens fremtidsplaner at disse spillere også viser sig gode nok. Selvfølgelig er der plads til et par svipsere. Det er jo i sin natur stadig en advanceret form for gambling. Og man kan e.g. ikke køre data på personlighed eller tilpasningsevne. Men indtil videre er det kun Ferreira der kan få potentielle datakøbmænd til at spærre øjnene op, og for mange svipserer undergraver systemet som salgsvare.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. dec 2020, 00:00

Buzz Killington skrev:
12. dec 2020, 23:30
Jo, det er han satme Gamen. Nkada er hentet på baggrund af data. Det siger Inge bl.a. i ripodsten 78. Han nævner at man får nys om en spiller i sit netværk, og derefter "kører data på ham", hvor data viser at han vil være helt i top i superligaen på "repeated sprints" og samtidig nævner at man bruger liga-ranking på ham. Så selvfølgelig er det udgangspunktet for at man går videre med ham, specielt når planen er rent faktisk at bruge ham (mod hold der står højt). Fakta understøtter ikke en så hårdnakket afvisning.

Og så lyder det også til at Prijovic er hentet på baggrund af data. Eller som Inge siger "Prijovic har vi ganske meget materiale på", hvorefter han indskyder "vi bruger et datasystem" og snakker i forbindelse med ham senere om at tallene lyver aldrig. Du skal ikke ret mange minutter ind i den podcast.

Jeg håber (håber håber håber) at Nkada slår igennem, jeg håber at Prijovic gør det. For når Inge selv nævner at de er blevet hentet ud fra data, så er det hamrende vigtigt i forhold til klubbens fremtidsplaner at disse spillere også viser sig gode nok. Selvfølgelig er der plads til et par svipsere. Det er jo i sin natur stadig en advanceret form for gambling. Og man kan e.g. ikke køre data på personlighed eller tilpasningsevne. Men indtil videre er det kun Ferreira der kan få potentielle datakøbmænd til at spærre øjnene op, og for mange svipserer undergraver systemet som salgsvare.
I så fald må du da meget undskylde. Jeg tog afsæt i den artikel hvor han udtaler sig om lejemålet af ham.
Har ikke tid til at høre alt AaB-relateret.

Måske Yankee eller andre kan bidrage med hvor langt ned i rækkerne data går?
Jeg mener bare - Prijovic har kun haft kampe med Graficar i 2/3. bedste række og eller u17 og enkelte u19-kampe.
Men der er selvfølgelig en grund til at Prijovic er interessant for klubber som Alaves og Besiktas.

Hvad jeg desuden mente var - vi skal huske, at han passer ind i vores generelle målsætning om at tiltrække større talenter end vi selv kan skabe.
Så jeg ser det ikke som så vigtigt hvorvidt han slår igennem eller ej som målestok for noget nu og her - det er en interessant øvelse, som vi næppe har noget brugbar evidens for før om nogle år.
Hvorvidt det er en rentabel øvelse:

Hvad er det økonomiske output?
Hvad giver det os som vi ikke får med egne talenter?
Hvordan kan vi bruge det til på længere sigt at “fylde” årgangene ud, så vi ikke oplever notorisk svage årgange.

Jeg synes jo det er absurd interessant når IFK Norrköping for år siden lagde sig fast på at tilknytte en tidl. islandsk storspiller og med jævne mellemrum hive 4-5 spillere ned fra u-landsholdene, så man har et forspring når de skifter væk fra Island eller plukker dem tidligt. Det har givet en fortjeneste på noget der ligner 40-50 mio. før salget af Isak Bergmann Johannesson.

Den er den slags krumspring som man kan bruge til at skabe en fordel.
Og en af grundene til at jeg er kæmpe fan af Inge. Det sender helt andre signaler udadtil og - håber jeg - kan være med til at styrke vores egne ungdomsårgange.
Vi skal være hurtigere til at skille de dårlige spillere fra - herhjemme giver vi over en bred kam debut til unge spillere senere end Sverige og Norge. Der er for meget fyld imellem.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 13. dec 2020, 00:53

Med baggrund i skader så ser jeg gerne følgende opstilling.
Rinne
Palle- thelander - okore - ahlman
Højholt - pedro - fossum
Kusk
Prica. Van weert

Generelt vil jeg bare væk fra 3-4-3.
Helst en 4-2-3-1
Men ellers en 4-3-3 eller som her 4-3-1-2 med kusk som hængende.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. dec 2020, 02:08

baresi skrev:
13. dec 2020, 00:53
Med baggrund i skader så ser jeg gerne følgende opstilling.
Rinne
Palle- thelander - okore - ahlman
Højholt - pedro - fossum
Kusk
Prica. Van weert

Generelt vil jeg bare væk fra 3-4-3.
Helst en 4-2-3-1
Men ellers en 4-3-3 eller som her 4-3-1-2 med kusk som hængende.
Prica har karantæne efter udvisningen mod B93

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 13. dec 2020, 09:06

NORDJYSKE vurderer, at AaB spiller med følgende startopstilling mod Lyngby (4-2-3-1):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Rasmus Thelander, Jakob Ahlmann - Pedro Ferreira, Malthe Højholt - Frederik Børsting, Iver Fossum, Tom van Weert - Kasper Kusk

Feher ryster posen. Generelt ok opstilling. Ross og Granli har været rystede usikre på det sidste så fint med to midtersproppere. Og så er jeg også glad for at se Fossum og Børsting i den forreste kæde.

Det her hold SKAL slå Lyngby BK.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 13. dec 2020, 09:25

Julgranen skrev:
12. dec 2020, 22:44
Gnu skrev:
12. dec 2020, 22:34

Tjoh, vi så det bl.a. i kampen i Haderslev, hvor han dog brænder sin friløber efter et flot timet dybdeløb som jeg husker det. Eller hjemme mod Brøndby, tror jeg det var han også havde et OK indhop.

Jeg synes egentlig han har været OK i momenter, men Inge var jo også ret åben om, at det eneste han var hentet for var at have en mand, der kunne løbe dybt og havde masser af fart. Ikke så meget mere.
Og det har han sådan set ret i - det har vi ikke én offensiv-spiller der kan.
At han så har vist sig ikke at have så meget mere at byde på er bare ærgerligt. Vi har ham kun til sommer, og jeg tænker ikke at vi havde været bedre stillet med en talentløs Abou Ali. Vores trænere har jo alligevel valgt at spille med andre typer.

Jeg kan ikke helt se problemet. Reims har 31 spillere i førsteholdstruppen, hvoraf 4 er på lån. Det er vel meget normalt.
Hvem snakker om Abou Ali? Jeg tænker da, at vi havde været bedre tjent med en, der var bedre end dem begge. Og når trænerne vælger andre, kan det jo også hænge sammen med, at Nkada er så dårlig som han er.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. dec 2020, 09:28

Spanky skrev:
13. dec 2020, 09:06
NORDJYSKE vurderer, at AaB spiller med følgende startopstilling mod Lyngby (4-2-3-1):

Jacob Rinne - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Rasmus Thelander, Jakob Ahlmann - Pedro Ferreira, Malthe Højholt - Frederik Børsting, Iver Fossum, Tom van Weert - Kasper Kusk

Feher ryster posen. Generelt ok opstilling. Ross og Granli har været rystede usikre på det sidste så fint med to midtersproppere. Og så er jeg også glad for at se Fossum og Børsting i den forreste kæde.

Glimrende. Jeg forstår dog stadig ikke, hvorfor vores angriber skal spille kant, og vores kant spille angriber,

Vi SKAL vinde i dag, det er det pres vi har sat os selv under, efter alt for mange svipsere. Kom så AaB.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 13. dec 2020, 09:46

Hanga skrev:
13. dec 2020, 09:28
Spanky skrev:

Glimrende. Jeg forstår dog stadig ikke, hvorfor vores angriber skal spille kant, og vores kant spille angriber,

Vi SKAL vinde i dag, det er det pres vi har sat os selv under, efter alt for mange svipsere. Kom så AaB.
Det er vel fordi van Weert har vist så mange gange, at han ikke kan afslutte. Hvis han skal med, må han slide i det som midtbanespiller, og måske få nyt liv, akkurat som Thomas Augustinussen fik i sin tid. Kan han heller ikke det, er han historie i AaB til sommer.
Men Kusk kan afslutte, selv om han også har et medansvar, for de seneste svage resultater, men han skal fritages fra de defensive pligter, som han ikke er skabt til.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 13. dec 2020, 09:51

Hanga skrev:
Spanky skrev:

Men dog positivt at vi tør at gå tilbage til fire-back kæden, nu hvor det ikke rigtigt har fungeret med tre-back kæden. Det er vel også netop imod Lyngby, at vi skal tilbage til den slags.

Synes det er en ok opstilling alt taget i betragtning, omend jeg nok havde byttet Kusk og Van Weert, men det er småting, og meget handler jo også om hvilke løb der bliver taget osv.

Der skal selvfølgelig tre point på kontoen, og jeg håber vi kan tage dem med hjem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 13. dec 2020, 09:59

Freddie skrev:
13. dec 2020, 09:46
Hanga skrev:
Spanky skrev:

Det er vel fordi van Weert har vist så mange gange, at han ikke kan afslutte. Hvis han skal med, må han slide i det som midtbanespiller, og måske få nyt liv, akkurat som Thomas Augustinussen fik i sin tid. Kan han heller ikke det, er han historie i AaB til sommer.
Men Kusk kan afslutte, selv om han også har et medansvar, for de seneste svage resultater, men han skal fritages fra de defensive pligter, som han ikke er skabt til.
Sorry men det er altså lidt noget vrøvl. Tom har bestemt været uskarp i denne sæson, men han har stadig 3 mål på kontoen. Det er 3 mere end Kasper Kusk. Ligeledes har han tydeligt vist at han har lidt bedre næse for at finde chancerne end de fleste på vores hold, mens Kusk absolut mere er oplæggeren end afslutteren. Jeg ved godt du ikke er fan af Tom, men han har altså lavet okay med mål for os siden han kom til. Det har Kasper Kusk ikke.

Når Kusk bliver placeret helt fremme er det enten fordi han skal løbe meget dybt (er hurtigere end Tom), eller skal droppe ned i banen som falsk 9'er (er bedre i spilfordeling). I begge scenarier savner jeg bare den "rigtige angribers" tilstedeværelse i feltet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 13. dec 2020, 10:21

AaB trænger til en træner der tænker lidt mere simpelt ift. opstilling. Brug nu bare Kusk som kant og Tom som angriber - hvor svært kan det være?

Tingene bliver overtænkt og det er jeg ikke sikker på.er det bedste til den her spillertrup. Jeg tror mere på at de skal placeres der hvor de er bedst og så skal der til gengæld stilles langt højere krav til hver enkelt spiller.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 13. dec 2020, 12:23

Til dagens kamp kan holdet markere hvor i rækken de ønsker at være, jeg er i tvivl, men håber og tror en klar sejr markerer at nedrykning skal afvises.
----------------Rinne
Granli-Okore-Thelander-Ahlmann
----------Pedro---Højholdt
---------------Kusk
---Børsting------------Fossum
----------------Tom
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 13. dec 2020, 13:00

634 skrev:
13. dec 2020, 12:23
Til dagens kamp kan holdet markere hvor i rækken de ønsker at være, jeg er i tvivl, men håber og tror en klar sejr markerer at nedrykning skal afvises.
----------------Rinne
Granli-Okore-Thelander-Ahlmann
----------Pedro---Højholdt
---------------Kusk
---Børsting------------Fossum
----------------Tom
Kusk kommer formentlig til at ligge dybt og sætte spillet op som sædvanlig. Så det kan meget vel være, at det i realiteten bliver en anelse mere som ovenfor den kommer til at se ud :-)

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. dec 2020, 13:07

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann