Spillerlønninger

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Spillerlønninger

Indlæg af Julgranen » 27. feb 2021, 12:10

sulakvelidze skrev:
27. feb 2021, 12:01
Ved nogen egentlig, hvordan det var i AaB i gruppespillene fra 1995, 2007, 2008 og 2014?
https://www.bt.dk/fodbold/AaB-bonus-endelig-paa-plads

Her står lidt om 2008.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. feb 2021, 15:28

Julgranen skrev:
27. feb 2021, 10:31
troelsh skrev:
27. feb 2021, 09:53
Man kan sige mange ting om bastarden fra Herning, men man må sige de er gode købmænd, jeg forestiller mig ikke FCK's profiler får omkring 2 mio. årligt.

Også er det spændende at få sat lidt tal på vores egne profiler, det må forventes at Lucas tager 1. pladsen hos os.

Du har dog ramt lidt forbi skiven når du tidligere har sagt, at Fossum er meget mere løntung end Kusk ;)
I en trup hvor der ikke er flere millioner til forskel på spillerne som i FCK, så er det da meget. Han er trods alt marginalt dårligere lønnet end Hiljemark.
Fossum var som nævnt dyreste udlænding i AaB siden Chanko, og AaB gav kun 4 mio. for ham i Hannover, så mon ikke også han har fået en klækkelig signon.
He he, altså Fossum får 14% mere i løn end Kusk og Thelander. Din retorik har jo været at Fossum er afsindigt højt lønnet ift. f.eks. Kusk.
Signon er inkluderet i Ekstrabladets løn beløb.

Det er jo ikke for at være skadefro, men du er da blevet taget med bukserne nede; Kusk er den fjerdebedst lønnede (pre Okores afgang må han så have været den femtebedst lønnede), derudover tjener Fossum kun ganske marginalt mere end Kusk, og husk at Kusk er reservespiller. Den absolut dyreste reservespiller i AaB.

Jeg syntes det er skønt at der nu bliver sat nogle reelle tal på lønningerne.
Vi kan alle konstatere at det er problem for AaB, at 3 ud af de 5 bedst lønnede ikke indgår i startformationen.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 27. feb 2021, 17:01

Patmand skrev:
27. feb 2021, 15:28

Vi kan alle konstatere at det er problem for AaB, at 3 ud af de 5 bedst lønnede ikke indgår i startformationen.
Ja det er klart vores største problem pt. at tre spillere som udgør 22,8% af vores spillerbudget sidder på tribunen eller bænken, hvis vi tager dem ud af ligningen har vi samme spiller budget som Sønderjyske.

Lucas 10%
Hiljemark 7,8%
Fossum 5,7%
Kusk 5%
Thelander 5%

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 27. feb 2021, 17:27

troelsh skrev:
27. feb 2021, 17:01
Patmand skrev:

Ja det er klart vores største problem pt. at tre spillere som udgør 22,8% af vores spillerbudget sidder på tribunen eller bænken, hvis vi tager dem ud af ligningen har vi samme spiller budget som Sønderjyske.

Lucas 10%
Hiljemark 7,8%
Fossum 5,7%
Kusk 5%
Thelander 5%
Som vandt pokalen og ligger til en top 6 placering :thumbsdown:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. feb 2021, 21:05

Patmand skrev:
He he, altså Fossum får 14% mere i løn end Kusk og Thelander. Din retorik har jo været at Fossum er afsindigt højt lønnet ift. f.eks. Kusk.

Det er jo ikke for at være skadefro, men du er da blevet taget med bukserne nede; Kusk er den fjerdebedst lønnede (pre Okores afgang må han så have været den femtebedst lønnede), derudover tjener Fossum kun ganske marginalt mere end Kusk, og husk at Kusk er reservespiller. Den absolut dyreste reservespiller i AaB.

Med et lønspænd, hvor kun Lucas er en outlier, så blev Fossum indplaceret som den næstbedst lønnede i AaB inden Hiljemark kom. Nu er det ikke millioner der adskiller spillerne.

Det tænker jeg ikke jeg er - og igen, så lyver du, kære Patmand.

Rasmus Thelander ligger, såvidt jeg kan se, foran Kusk, på listen.
Ergo var Kusk den 6. bedst lønnede før Okore forlod AaB. Så min argumentation holder sådan set.

Vi kan alle konstatere at det er uheldigt, at to tilsyneladende længerevarende skader sætter to, der ellers ikke har været meget skadet i deres karriere, ud af spillet.
Men det er ikke noget man kan forudse.

God aften, Patmand.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 27. feb 2021, 22:59

Julgranen skrev:
27. feb 2021, 21:05
Patmand skrev:

Med et lønspænd, hvor kun Lucas er en outlier, så blev Fossum indplaceret som den næstbedst lønnede i AaB inden Hiljemark kom. Nu er det ikke millioner der adskiller spillerne.

Det tænker jeg ikke jeg er - og igen, så lyver du, kære Patmand.

Rasmus Thelander ligger, såvidt jeg kan se, foran Kusk, på listen.
Ergo var Kusk den 6. bedst lønnede før Okore forlod AaB. Så min argumentation holder sådan set.

Vi kan alle konstatere at det er uheldigt, at to tilsyneladende længerevarende skader sætter to, der ellers ikke har været meget skadet i deres karriere, ud af spillet.
Men det er ikke noget man kan forudse.

God aften, Patmand.
Også god aften til dig julgran.

For første gang har jeg anmeldt et indlæg. Du skal ikke kalde mig løgner når jeg gentager de oplysninger du selv er fremkommet med, nemlig at Kusk og Thelander har samme løn.

I dit evige forsvar af Kusk glemmer du de gode manerer - det er trættende. Kusk er den dyreste reservespiller med flere længder i AaB.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. feb 2021, 23:43

Patmand skrev:
27. feb 2021, 22:59

For første gang har jeg anmeldt et indlæg. Du skal ikke kalde mig løgner når jeg gentager de oplysninger du selv er fremkommet med, nemlig at Kusk og Thelander har samme løn.

I dit evige forsvar af Kusk glemmer du de gode manerer - det er trættende. Kusk er den dyreste reservespiller med flere længder i AaB.
Der er mindst én anden, der oppebærer samme løn som han gør, og dermed var der altså 5 andre, der tjente mere eller det samme som ham, da min udtalelse faldt. Hvis to løbere slutter på en 3. plads i samme tid, så kan de i sagens natur ikke begge være i top 3. Nu har vi fået demonstreret at du ikke kan udstå ham - din tirade mod ham andetsteds var et fint vidnesbyrd herom. Så god aften, du :-)

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 28. feb 2021, 09:31

Julgranen skrev:
Patmand skrev:
27. feb 2021, 22:59

Der er mindst én anden, der oppebærer samme løn som han gør, og dermed var der altså 5 andre, der tjente mere eller det samme som ham, da min udtalelse faldt. Hvis to løbere slutter på en 3. plads i samme tid, så kan de i sagens natur ikke begge være i top 3. Nu har vi fået demonstreret at du ikke kan udstå ham - din tirade mod ham andetsteds var et fint vidnesbyrd herom. Så god aften, du :-)
Det er ikke korrekt Julegranen. Hvis to løbere til VM eller OL får noteret samme tid, ender de begge på 3. pladsen og får en bronze medalje begge to.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 28. feb 2021, 15:09

Yankee skrev:
26. feb 2021, 10:07
Mephisto2 skrev:
26. feb 2021, 09:26
Julgranen skrev:
26. feb 2021, 09:01
Maglau skrev:
26. feb 2021, 08:53
Overrasker mig at Hiljemark ikke får mere - mon ikke han fik mindst det dobbelte i Italien, men vi kender selvfølgelig ikke sign on.
Det er med FCM er også overraskende for jeg ved de også har spillere der tjener mere end det dobbelte af de nævnte.
Men FCK ligger sikkert helt i top udenfor ligaen med deres lønninger og derfor er deres fiasko så meget større.
Det er inkl. sign-on.
Ekstra Bladet meldte knap 10 mio. da vi hentede ham, for alle 3 år.
Spændende at se, hvad det ender med pr. spillet kamp.
Kunne der ikke være bare én tråd, der ikke handlede om Oscar Hiljemarks hofte?
Jamen det er vel det det hele handler om, eller hur?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar