[Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: [Superliga, rd. 3] FCM - AaB 3.8.24

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2024, 14:50

ALF skrev:
3. aug 2024, 08:48
jonas386 skrev:
2. aug 2024, 20:25
Sauer skrev:
2. aug 2024, 20:20
jonas386 skrev:
2. aug 2024, 20:13
Ift venstrekanten, så er det vel ideen at John med tiden skal have pladsen, og konkurrence med Adedeji, som jeg ikke helt har opgivet. Men det er vel også meget naturligt, at han ikke er helt klar til at starte, og indtil da, så er vores bedste kort vel Jasson eller Widell, i og med vi efterhånden har en del spillere til den centrale midtbane, især når Jimenez og Bomholt også er klar.

Det var vel også på venstrekanten at Jasson kom ind og var god sidst, og det er vel også den position, dog i højresiden, han har gjort sig på i MLS. Jeg synes dog også han virker stærkest på 8'eren, og med tiden er det vel en midtbane med ham, Widell og Højholt/Jimenez der må vurderes at være idealopstillingen.

Jeg tænker vi med tiden kommer til at stille med

Müller
Jørgensen-Otoa-Diakhite-Nielsen
Jasson-Jimenez-Widell
Jørgensen-Iredale-John

Om det så er en starter der kan levere noget i superligaen bliver vi klogere på med tiden. Nøglen er at Widell og Jørgensen bliver sat optimalt op, og vi for en gangs skyld har både fart, vilje, ærgerrighed og målsøgende spil i holdet.
Jeg så det som om, at Jasson gik ind på midtbanen mod Silkeborg, mens Widell blev skubbet op som venstrekant.
Det kan sagtens være. Synes bare jeg så ham mest ude ved kridtstregen, bl.a. i forbindelse med Højholts mål.
Tænker du skal se målet i igen, og læg også mærke til Widells position.
I kan som sagt sagtens have ret. Det er heller ikke fordi det vil gøre mig det store om det er den ene eller anden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 14:52

Maglau skrev:
3. aug 2024, 14:37
Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 11:20
baresi skrev:
2. aug 2024, 20:15
Dennis Nielsen skrev:
2. aug 2024, 20:01
bonanza skrev:
2. aug 2024, 15:28
Trickster skrev:
1. aug 2024, 18:03
Jeg tror, at Herning smider alle deres hurtige spillere ind i angrebet og på kanterne. Thomasberg har set, hvor nemt det er at skabe chancer mod AaBs høje forsvarslinje. Hvis vi skal have point i den kamp her, så skal vi være rigtig gode til at forsvare bagrummet. Og lade være med at miste bolden i opspillet, for det går hurtigt den anden vej.

Ourmar så meget træt ud i slutningen af Silkeborg-kampen, så jeg tror ikke, at han er klar til at starte inde. Jeg gætter derfor på samme opstilling igen. Marc Nielsen skal også have en uge eller to for at være 100% klar. Ross får chancen igen.

Müller
KJ-Kramer-Otoa-Noél
Davidsen-Højholt-Widell
MJ-Iredale-Ross
Den her med Jason for Ross. Ellers synes jeg det er legitimt at holde fast i samme hold. Hvis Ross så ikke spiller bedre end han har gjort, så må han ud og sidde lidt.
Jeg vil være ærgerlig over at jasson eller Widell skal på kanten. Deres motor og arbejdsraseri på midten er virkelig et godt våben. Lig dertil at de også kan spille bold, så jeg håber de får tjansen.

Jeg vil sagtens kunne forstå, at Davidsen vælges ift størrelse og fysik. Uanset hvad bliver det en god test for holdet.

Noel var ikke god på vb sidste og der har vi et alternativ. Så han kunne godt få chancen der Hr Nielsen.

Iredale og Ross var begge under middel sidst. Jeg hælder mest til, at give Iredale en chance mere, selvom jeg absolut intet ser i ham. Han knokler, men thats it.

Jeg så hellere Ross på pladsen, men han har også nogle klare mangler som ægte spydspids og så skal han have en fast plads, hvor han kan udvikle sig på.

Ellers genvalg til resten, de spillede en godkendt eller meget god kamp.

Jeg glæder mig virkelig til denne kamp. Nu har vi prøvet at knokle, presse og spille mod mere tekniske hold. I morgen bliver det en anden kamp. Fcm har selvfølgelig også dygtige spillere, men deres stil er mere fysisk og direkte. Personligt tror jeg, at det ligger bedre til os, så jeg tror på et godt resultat.
Det vi skal starte med at forholde os til er at vi faktisk spiller 4-2-3-1 og ikke 4-3-3
Jeg sad på stadion sidst og det var super tydeligt
Davidsen og højholt som DM
MJ i højre
Ross i venstre
Widell som offensiv midt foran Davidsen og højholt
Davidsen - højholt
MJ - widell - Ross

Davidsen og højholt får genvalg men her presser jimenez på..
så hellere iredale som indskifter og MJ på toppen
Dermed kunne man gøre plads til Jasson eller kelvin John.
Men med jassons indhop burde han få en startplads
Han var overalt og skraldede satme også igennem

Men jeg siger det bare - tror virkelig at adedeji kan passe ind i mennos stil når han er klar
Og så glæder jeg mig til at se mere af ham kelvin John
Når jeg skriver Widell og Jasson på midten, så tænker jeg mere i retning af centralt. Det kunne jeg selvfølgelig også have skrevet i stedet, så ville det have være mere tydeligt.

Jeg lå mærke til, at Jimenez og Højholt søger de samme rum - meget meget ofte. I den ligning er Davidsen placeret lidt længere fremme generelt og det er også derfor, at han godt kunne afløses af Jasson. Det afhænger af hvilken slags kamp vi vil spille. Davidsen fylder mere i det fysiske aspekt - råstyrke, størrelse og nærkampsstyrke. Jasson er mere dynamisk, en lille terrier, der lige pt har lidt mere bold i sig.

John ligner et fejlkøb, så jeg er nysgerring på, hvad du ser i ham? Han er meget uskolet og virker forvirret.
Adedeji kan, såfremt han køber ind på Mennos ønsker om arbejdsraseri, blive spændende.
Tror på sigt at vores ideal opstilling bliver Widell på Venstre kant og midtbane med Jasson, Jimenz og højholdt.
Det bliver så to lidt mere defensive på midten og en offensiv der løber dybt.
Det er ikke utænkeligt, men jeg tror til gengæld, at der bliver kamp om pladsen. Davidsen ligner ikke en, der ruller rundt og ligger sig fladt ned.

Ift stil og retning, så er det vel raketter på kanten og der matcher hverken Widell eller Jasson.

For satan jeg glæder mig til k 16

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. aug 2024, 14:59

Menno er ikke bange for at skifte en vindende opstilling!

Müller
Jørgensen - Diakhite - Otoa - Arnórsson
Laudrup - Jasson - Jimenez
Iredale - Jørgensen - Widell

Tvivler lidt at alle positioner er helt korrekte, men det melder min Livescore app :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2024, 15:02

Spændende med Jimenez fra start. Er meget spændt på hvad han kan. Nok en af de AaB transfers jeg har været mest spændt på i lang tid (fratrukket Mathias Jørgensen).

Interessant at Kramer er helt ude, men der er i hvert fald fart i bagkæden, hvilket nok skal vise sig at være vigtigt.

Jeg tror på den. 2-1. Jørgensen og Iredale med målene.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 15:04

le Cid skrev:
3. aug 2024, 14:59

Müller

Tvivler lidt at alle positioner er helt korrekte, men det melder min Livescore app :)
Spændende ift valget af spillere.

Glæder mig til at se nogle af de nye og imod denne type modstander.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. aug 2024, 15:08

Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 15:04
le Cid skrev:

Müller

Jeg tror det blir sån her de kommer stil at stå på banen
4-2-3-1
KJ - diakethe - otoa - arnorsson
Jimenez - højholt
M.jørgensen - Jasson - widell
Iredale

Evt widell og jasson byttet om

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 15:11

baresi skrev:
3. aug 2024, 15:08
Dennis Nielsen skrev:
le Cid skrev:

Müller

4-2-3-1
Jimenez - højholt
Iredale

Det tror jeg, at du har ret i.

Mod Silkeborg overtog Jasson den offensive midt fra Widell, så mon ikke, vi ser det gentage sig her,

Det er satme et løbestærkt hold - spændende bliver det, hvorledes spillet kommer til at foregå.

Fcm er ikke så possession orienteret som fcn og silkeborg, så dette stilskifte ift modstander er virkelig interessant.

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 3. aug 2024, 15:13

Jeg er nervøs ved Oumar Diakhite, men jeg håber, at det bliver gjort til skamme. Jeg regnede ikke med, at han var klar til at starte så tidligt.

Jeg er spændt på at se Jimenez og Jasson fra start.

Kom så, de røde!
Hair is not a right: it´s a privilege!

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 3. aug 2024, 15:15

Trickster skrev:
3. aug 2024, 15:13
Jeg er nervøs ved Oumar Diakhite, men jeg håber, at det bliver gjort til skamme. Jeg regnede ikke med, at han var klar til at starte så tidligt.

Kom så, de røde!
Enig i den betragtning. Jeg blev ikke overbevist sidst, men nu aner jeg intet om Diakhites fysiske og tekniske tilstand op til kampen mod Silkeborg. Det kan vel kun være blevet bedre, eftersom han har haft mere tid på træningsbanen.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 3. aug 2024, 15:16

Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 15:11
baresi skrev:
Dennis Nielsen skrev:
le Cid skrev:

Müller

4-2-3-1
Jimenez - højholt
Iredale

Mod Silkeborg overtog Jasson den offensive midt fra Widell, så mon ikke, vi ser det gentage sig her,

Det er satme et løbestærkt hold - spændende bliver det, hvorledes spillet kommer til at foregå.

Fcm er ikke så possession orienteret som fcn og silkeborg, så dette stilskifte ift modstander er virkelig interessant.
det var i hvert tilfælde en meget tydelig 4-2-3-1 i sidste hjemmekamp
Håber vi kan komme foran og at vi har fået lidt mere styr på det forsvar når modstanderen kommer med omstillinger
der må ikke skabes så meget imod os.
Men spændende at se om vi kan matche fcm.
og så tror jeg virkelig at jimenes og jasson skralder igennem.

men en ting må man sige om Menno - han er satme ikke bange for at bringe dem i spil eller skifte ud.
thelander er slet ikke med i truppen. Han er totalt færdig i den her klub

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. aug 2024, 15:22

baresi skrev:
3. aug 2024, 15:16
Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 15:11
baresi skrev:
Dennis Nielsen skrev:
le Cid skrev:

Müller

4-2-3-1
Jimenez - højholt
Iredale

det var i hvert tilfælde en meget tydelig 4-2-3-1 i sidste hjemmekamp
Håber vi kan komme foran og at vi har fået lidt mere styr på det forsvar når modstanderen kommer med omstillinger
der må ikke skabes så meget imod os.
Men spændende at se om vi kan matche fcm.
og så tror jeg virkelig at jimenes og jasson skralder igennem.

men en ting må man sige om Menno - han er satme ikke bange for at bringe dem i spil eller skifte ud.
thelander er slet ikke med i truppen. Han er totalt færdig i den her klub
Man kunne vel for husfredens skyld håbe på, hans fravær i truppen også skyldes, at han er på vej videre.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 3. aug 2024, 15:22

Dennis Nielsen skrev:
le Cid skrev:

Müller

Laudrup? Troede vi var færdige med veteraner på banen? :innocent: :aabfan: :danmarkfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 3. aug 2024, 15:23

Krage skrev:
3. aug 2024, 15:22
Laudrup? Troede vi var færdige med veteraner på banen? :innocent: :aabfan: :danmarkfan:
Jeg ved ikke hvor han kommer fra, men vi har åbenbart fået en ny spiller i truppen: Malthe Laudrup. Fik debut mod Silkehår! :aabfan:
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 3. aug 2024, 15:28

Trickster skrev:
3. aug 2024, 15:13

Kom så, de røde!
Jeg er mere nervøs for Arnorsson fra start, han så virkelig udfordret ud mod Silkeborg, men Marc Nielsen er nok ikke klar til 90 endnu

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. aug 2024, 15:41

Diakhité fik en fin debut, jeg synes kun, han havde et par usikre afspil - det bliver spændende st se ham fra start i dag, for han er jo nok hentet netop til at være fast starter.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 3. aug 2024, 15:41

Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 14:52
Maglau skrev:
3. aug 2024, 14:37
Dennis Nielsen skrev:
3. aug 2024, 11:20
baresi skrev:
2. aug 2024, 20:15
Dennis Nielsen skrev:
2. aug 2024, 20:01
bonanza skrev:
2. aug 2024, 15:28

Den her med Jason for Ross. Ellers synes jeg det er legitimt at holde fast i samme hold. Hvis Ross så ikke spiller bedre end han har gjort, så må han ud og sidde lidt.
Jeg vil være ærgerlig over at jasson eller Widell skal på kanten. Deres motor og arbejdsraseri på midten er virkelig et godt våben. Lig dertil at de også kan spille bold, så jeg håber de får tjansen.

Jeg vil sagtens kunne forstå, at Davidsen vælges ift størrelse og fysik. Uanset hvad bliver det en god test for holdet.

Noel var ikke god på vb sidste og der har vi et alternativ. Så han kunne godt få chancen der Hr Nielsen.

Iredale og Ross var begge under middel sidst. Jeg hælder mest til, at give Iredale en chance mere, selvom jeg absolut intet ser i ham. Han knokler, men thats it.

Jeg så hellere Ross på pladsen, men han har også nogle klare mangler som ægte spydspids og så skal han have en fast plads, hvor han kan udvikle sig på.

Ellers genvalg til resten, de spillede en godkendt eller meget god kamp.

Jeg glæder mig virkelig til denne kamp. Nu har vi prøvet at knokle, presse og spille mod mere tekniske hold. I morgen bliver det en anden kamp. Fcm har selvfølgelig også dygtige spillere, men deres stil er mere fysisk og direkte. Personligt tror jeg, at det ligger bedre til os, så jeg tror på et godt resultat.
Det vi skal starte med at forholde os til er at vi faktisk spiller 4-2-3-1 og ikke 4-3-3
Jeg sad på stadion sidst og det var super tydeligt
Davidsen og højholt som DM
MJ i højre
Ross i venstre
Widell som offensiv midt foran Davidsen og højholt
Davidsen - højholt
MJ - widell - Ross

Davidsen og højholt får genvalg men her presser jimenez på..
så hellere iredale som indskifter og MJ på toppen
Dermed kunne man gøre plads til Jasson eller kelvin John.
Men med jassons indhop burde han få en startplads
Han var overalt og skraldede satme også igennem

Men jeg siger det bare - tror virkelig at adedeji kan passe ind i mennos stil når han er klar
Og så glæder jeg mig til at se mere af ham kelvin John
Når jeg skriver Widell og Jasson på midten, så tænker jeg mere i retning af centralt. Det kunne jeg selvfølgelig også have skrevet i stedet, så ville det have være mere tydeligt.

Jeg lå mærke til, at Jimenez og Højholt søger de samme rum - meget meget ofte. I den ligning er Davidsen placeret lidt længere fremme generelt og det er også derfor, at han godt kunne afløses af Jasson. Det afhænger af hvilken slags kamp vi vil spille. Davidsen fylder mere i det fysiske aspekt - råstyrke, størrelse og nærkampsstyrke. Jasson er mere dynamisk, en lille terrier, der lige pt har lidt mere bold i sig.

John ligner et fejlkøb, så jeg er nysgerring på, hvad du ser i ham? Han er meget uskolet og virker forvirret.
Adedeji kan, såfremt han køber ind på Mennos ønsker om arbejdsraseri, blive spændende.
Tror på sigt at vores ideal opstilling bliver Widell på Venstre kant og midtbane med Jasson, Jimenz og højholdt.
Det bliver så to lidt mere defensive på midten og en offensiv der løber dybt.
Det er ikke utænkeligt, men jeg tror til gengæld, at der bliver kamp om pladsen. Davidsen ligner ikke en, der ruller rundt og ligger sig fladt ned.

Ift stil og retning, så er det vel raketter på kanten og der matcher hverken Widell eller Jasson.

For satan jeg glæder mig til k 16
Selvfølgelig kommer bomholt og Davidsen forhåbentligt til at presse på i konkurrencen.
Og det fede er faktisk vi har nogle spillere der kan spille lidt af hvert Widell og Jasson kan begge både begå sig på kanten og på 8’er.
Ross og MJ på kant og nier.
Så det giver noget konkurrence og taktiske muligheder.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 3. aug 2024, 16:13

Fin start

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. aug 2024, 16:14

Dommeren virker opsat på at dele kort ud i dag

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 3. aug 2024, 16:18

Hvordan har vi spillet de første 15 min?

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. aug 2024, 16:19

Sauer skrev:
3. aug 2024, 16:14
Dommeren virker opsat på at dele kort ud i dag
Njae, han har vel allerede været lidt nådig, men det var da fjollet så meget han lige skulle puste sig op overfor Jasson på sin egen fejldom.

Besvar