Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
Her hvor røgen har lagt sig, tager jeg også ja-hatten på. Hvis vi nu tænker tilbage på alt det lort vi har set gennem årene, blandt andet i Haderslev, er dagens hold jo lysår bedre. Husker stadigvæk med gru da vi tabte med 5-0 i 2012s sidste kamp. Vi kunne tåle at tabe med 3 og alligevel blive nummer 6 og få en ekstra hjemmekamp. På en eller anden ubegribelig måde lykkedes det os at tabe med 5 og blive nummer 7.
Det hold vi har nu spiller rent faktisk godt. Underholdningen er i top, og vi kommer frem til masser af chancer. Ud over Kusk, som sikkert ryger til sommer og vores svenske lejesvend, vil resten af holdet være til stede i næste sæson. Ind i mellem vil vi tabe, også mod dårligere modstandere. Men helt generelt mener jeg i ramme alvor, at vi har det mest spændende hold i ligaen, og det endda for et lavt lønbudget. Om vi så vinder noget i år er tvivlsomt. Men glæden ved at kunne opleve en flok gode unge spillere give alt, hvad de har, hver anden weekend i Aalborg kan ingen sgu tage fra os. Og hvem ved, vi kan stadigvæk vinde medaljer og måske endda komme i pokalfinalen. Hvem ville ikke have solgt sæsonen for det, da det hele startede i juli????
Det hold vi har nu spiller rent faktisk godt. Underholdningen er i top, og vi kommer frem til masser af chancer. Ud over Kusk, som sikkert ryger til sommer og vores svenske lejesvend, vil resten af holdet være til stede i næste sæson. Ind i mellem vil vi tabe, også mod dårligere modstandere. Men helt generelt mener jeg i ramme alvor, at vi har det mest spændende hold i ligaen, og det endda for et lavt lønbudget. Om vi så vinder noget i år er tvivlsomt. Men glæden ved at kunne opleve en flok gode unge spillere give alt, hvad de har, hver anden weekend i Aalborg kan ingen sgu tage fra os. Og hvem ved, vi kan stadigvæk vinde medaljer og måske endda komme i pokalfinalen. Hvem ville ikke have solgt sæsonen for det, da det hele startede i juli????
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
frederikshavneren skrev:Werge slår til igen. "OB har ikke scoret på hjørnespark i denne sæson. De har trods alt haft ca. 100, det må være ny rekord".
Vi er vel oppe på 120-130 hjørnespark uden mål.
Synes det er mere tiltende at han er ved at komme i bukserne når BIF er tæt på, og nærmest skuffet når OB kommer frem til noget
1 2 3 Jimmy er en mur!
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Kontakt:
Dommeren var igen lige så ringe som en serie 6 dommer. En masse tvivlsomme kendelser går til SønderjyskEs fordel.
Og tydeligt der var hånd på bolden i overtiden nede i de blås felt
Curths 100% afbrænder, det er godt nok surt at han er så uskarp
Og tydeligt der var hånd på bolden i overtiden nede i de blås felt
Curths 100% afbrænder, det er godt nok surt at han er så uskarp
- jernskjorten
- Allstar

Jeg gentager vist mig selv, og jeg beklager, hvis jeg er ved at være trættende at høre på.alithebeast skrev:Thelander er også i en fantastisk position til at forsvare sig selv. Han kan jo bare smide om sig med gode passninger, være forudseende i sit spil og ikke sætte holdet under pres gang på gang.
Jeppe Curt er jo også skarp som en antik ske, men det er ikke forbudt at påpege, når han spiller kampafgørende ringe. Havde Thelander vundet alle de dueller han var i, så var kampen endt 0-2 istedet for 3-2.
Som jeg også skrev som kommentar til frederikshavneren: Det er jo ikke forbudt at være kritisk og påpege, at spillerne laver fejl, er usikre på bolden, træffer forkerte beslutninger eller at man generelt mener, at de mangler niveau. Det bør man jo så kunne argumentere nogenunde sagligt for. Men det er altså ikke det samme som at svine dem til med diverse nedladende betegnelser.
Mere ja-hat: http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... i-danmark/
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Nu er hajlajts paa onside
http://onside.dk/superligaen/se-alle-fe ... a-soen-AaB
Jeg kan virkelig ikke se at Thelander er specielt skyldig i andet end mal tre. Det er maaske dejligt befriende at kunne udpege en tydelig syndebuk, i stedet for at forholde sig til den komplicerede virkelighed og samtidig erkende at man har alt for hoeje forventninger. Men det er sgu hverken fair, sundt eller produktivt at i dette tilfaelde at haenge en enkelt spiller ud, der stadig er helt ny paa det her niveau, og som ikke tydeligt er daarligere end de andre.
Jeg kan virkelig ikke se at Thelander er specielt skyldig i andet end mal tre. Det er maaske dejligt befriende at kunne udpege en tydelig syndebuk, i stedet for at forholde sig til den komplicerede virkelighed og samtidig erkende at man har alt for hoeje forventninger. Men det er sgu hverken fair, sundt eller produktivt at i dette tilfaelde at haenge en enkelt spiller ud, der stadig er helt ny paa det her niveau, og som ikke tydeligt er daarligere end de andre.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja-hatten er også på her.. Nu var jeg i Parken og se FCK - RFC, og jeg gik fra parken med en følelse af at vi har rigtig store muligheder mod FCK på søndag.. De var pivelendige ! Alle der sad omkring mig af FCK'er, var også imod dem, og kunne slet ikke se hvor de skulle hen..
Hvis vi bare kan fortsætte det positive spil fra idag, så tror jeg på en sejr søndag!! Og tror ligeledes på et rigtig godt resultat mellem Randers og Midtjylland, for Randers virkede virkelig godt spillende idag!
Og der scorede OB!! virker til det flasker sig for os!
Hvis vi bare kan fortsætte det positive spil fra idag, så tror jeg på en sejr søndag!! Og tror ligeledes på et rigtig godt resultat mellem Randers og Midtjylland, for Randers virkede virkelig godt spillende idag!
Og der scorede OB!! virker til det flasker sig for os!
AaB - nu, i morgen & altid! 
Jeg fatter ingenting. OB på 1-0
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
jensemand57
- Allstar

Så græder Werge.jonas386 skrev:Jeg fatter ingenting. OB på 1-0
Nå, god kamp i dag - dårligt resultat.
Thelander, Curth, og Kent koster 3 point i dag.
Hvis vi er så heldige at det kun koster det ene point ift FCK er det billigt sluppet.
Thelander, Curth, og Kent koster 3 point i dag.
Hvis vi er så heldige at det kun koster det ene point ift FCK er det billigt sluppet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Man må vist bare sige at det er dælme heldigt hvis alle 4 tophold sætter point til
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Har ikke lige set dem igen (det holder jeg ikke ud), men han ophæver offside ved mål 1.MHJ skrev:Nu er hajlajts paa onside
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
jensemand57
- Allstar

Mål nummer 2 problemer med placeringen, nummer tre en ren vurderings fejl af bolden. Men stop med Thelander, han kommer igen. Jeg vil have Kasper Pedersen ind, fordi modstanderne jo også ser vores kampe. De ved godt, at de kam spille på Thelanders usikkerhed. Kasper kommer ind og skaber måske lidt usikkerhed hos modstanderne om, hvad de så skal gøre. Men som andre også har sagt. For hulen da ham Spalvis bliver god. Vi savner jo ikke AK.Pastorius skrev:Har ikke lige set dem igen (det holder jeg ikke ud), men han ophæver offside ved mål 1.MHJ skrev:Nu er hajlajts paa onside
Mit humør forbedres minut for minut lige nu.. Vildt hvis top 4 alle sætter point
Sendt fra min LT25i med Tapatalk
Sendt fra min LT25i med Tapatalk
- Buzz Killington
- Allstar

Det kan jeg ikke lige se, med mindre du henviser til en situation der går et stykke forud for målet. Eller mener du han skal trække ham offside inde i målfeltet?Pastorius skrev:Har ikke lige set dem igen (det holder jeg ikke ud), men han ophæver offside ved mål 1.MHJ skrev:Nu er hajlajts paa onside
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ser ud til at vi slipper billigt. FCM rykker ikke yderligere fra, FCK henter en enkelt, og Brøndby finder deres naturlige niveau igen.
Er ret overbevist om vi tæver FCK på hjemmebane og så er vi klar igen.
Er ret overbevist om vi tæver FCK på hjemmebane og så er vi klar igen.
-
jensemand57
- Allstar

I følge ob forum, står der nu 2-0. Til OB 
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Og så blev det 2-0 til
De falske striber
Utroligt hvis det kun koster 1 point ifht de andre tophold
De falske striber
Utroligt hvis det kun koster 1 point ifht de andre tophold
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
- Buzz Killington
- Allstar

Mål nummer 2 er en bold henover forsvaret, hvilket er en konsekvens af at vi står højt. Hvis du var insisterende kunne du også anklage KEP for at ophæve offsiden, eller placere sig fejlagtigt. Eller du kunne sige det var deres manglende fart, der var årsagen. Men der er intet ved den situation der placerer skylden hos den ene mere end den anden, ja, eller centerforsvaret i det hele taget, med mindre du virkelig insisterer på det.jensemand57 skrev:Mål nummer 2 problemer med placeringen, nummer tre en ren vurderings fejl af bolden. Men stop med Thelander, han kommer igen. Jeg vil have Kasper Pedersen ind, fordi modstanderne jo også ser vores kampe. De ved godt, at de kam spille på Thelanders usikkerhed. Kasper kommer ind og skaber måske lidt usikkerhed hos modstanderne om, hvad de så skal gøre. Men som andre også har sagt. For hulen da ham Spalvis bliver god. Vi savner jo ikke AK.Pastorius skrev:Har ikke lige set dem igen (det holder jeg ikke ud), men han ophæver offside ved mål 1.MHJ skrev:Nu er hajlajts paa onside
edit: der er vel også en spiller i angrebet eller på midtbanen der kommer til at give bolden væk i en presset situation, hvilket overhovedet gør at situationen opstår. Rissi og Ahlmann kunne f.eks. tage den på deres kappe. Men det er jo en del af Kent's taktik at spille med høj risiko og en høj kæde, og så vil man være skrøbelig overfor lykketræf som her.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Først ophæver han off-siden på hovedstødet, og derefter står han og glor på den bliver headet ind.MHJ skrev:Det kan jeg ikke lige se, med mindre du henviser til en situation der går et stykke forud for målet. Eller mener du han skal trække ham offside inde i målfeltet?Pastorius skrev:Har ikke lige set dem igen (det holder jeg ikke ud), men han ophæver offside ved mål 1.MHJ skrev:Nu er hajlajts paa onside
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg medgiver at KEP er medskyldig i de to første mål, men jeg synes det er klart, at det er Thelander der laver de største fejl - den tredje er jo ren serie 4. Men hul i det - Thelander kommer til at lære en del af det her og skal nok vokse som spiller det næste stykke tid.