U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AaBogBacon
Miniput
Miniput

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af AaBogBacon » 6. jul 2013, 12:14

AaB-forza-storfan1 skrev:
AaBogBacon skrev:Efter min vurdering så er Marco Ramkilde én af dem som har størst chance for at nå "Suppen." Han er måske ikke den med mest speed eller bedste fysik. Han har dog den klassiske "målnæse," som alle klubber søger efter. Alt det andet kan man bygge på senere, men "målnæsen" er noget man har eller ikke har, og der må man sige, at det har Marco!

Jeg tror samtidig også, at Nikolaj Pedersen vil være at finde i start 11'eren, da han uden tvivl er et bæst! Jeg er dog bare bange for, at han måske længere henne i systemet (u19, Suppen) vil falde lidt ud. Da han det meste af sin tid "bare" har levet på, at han er så fysisk meget større end de andre på hans årgang. Når han så kommer til at møde nogle med lignende kvaliteter, så kan han måske ikke være med på det tekniske og taktiske niveau, men han er da helt klart en yderst spændende spiller...
Det virker ikke som om at AaB satser på den årgang, da de kun har skrevet kontrakt med 1 spiller og det er Keeper Nicolaj Jørgensen, som har spillet med årgang 97 i 2 år nu, ser man årgang 97 er der 5 spiller som har kontrakt, Magnus Christensen, Rasmus Pedersen, Moses Opondo, Sebastian Andersen og Morten Rokkedal. 97erne tror keg bliver svære at hamle op med næste år/ i år...

Så vidt jeg husker havde årgang 97'erne ikke nogen på kontrakt, dengang de var u15. Og 98'erne har lige formået at blive Jysk/fynsk mester ligesom 97'erne, så jeg tror bestemt, at det bliver et rigtig godt u17 hold vi får i år. Måske kan alle 98'erne ikke være med, men en del af dem kan helt sikkert.

AaB-forza-storfan1
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af AaB-forza-storfan1 » 6. jul 2013, 13:20

AaBogBacon skrev:
AaBogBacon skrev:Efter min vurdering så er Marco Ramkilde én af dem som har størst chance for at nå "Suppen." Han er måske ikke den med mest speed eller bedste fysik. Han har dog den klassiske "målnæse," som alle klubber søger efter. Alt det andet kan man bygge på senere, men "målnæsen" er noget man har eller ikke har, og der må man sige, at det har Marco!

Jeg tror samtidig også, at Nikolaj Pedersen vil være at finde i start 11'eren, da han uden tvivl er et bæst! Jeg er dog bare bange for, at han måske længere henne i systemet (u19, Suppen) vil falde lidt ud. Da han det meste af sin tid "bare" har levet på, at han er så fysisk meget større end de andre på hans årgang. Når han så kommer til at møde nogle med lignende kvaliteter, så kan han måske ikke være med på det tekniske og taktiske niveau, men han er da helt klart en yderst spændende spiller...
Det virker ikke som om at AaB satser på den årgang, da de kun har skrevet kontrakt med 1 spiller og det er Keeper Nicolaj Jørgensen, som har spillet med årgang 97 i 2 år nu, ser man årgang 97 er der 5 spiller som har kontrakt, Magnus Christensen, Rasmus Pedersen, Moses Opondo, Sebastian Andersen og Morten Rokkedal. 97erne tror keg bliver svære at hamle op med næste år/ i år...

Så vidt jeg husker havde årgang 97'erne ikke nogen på kontrakt, dengang de var u15. Og 98'erne har lige formået at blive Jysk/fynsk mester ligesom 97'erne, så jeg tror bestemt, at det bliver et rigtig godt u17 hold vi får i år. Måske kan alle 98'erne ikke være med, men en del af dem kan helt sikkert.

Enig med at vi går et godt hold, men efter hvad jeg ved fik 4-5 97er tilbudt kontrakt efter sommerferien lige da de var blevet u15, men skrev først under da de alle blev 15...
Med 98ere tror jeg godt nok ikke der er mange der kan komme på, jeg ser kun, Nicolaj, Marco, Alexander, og MC have chancen for at komme på:-)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 7. jul 2013, 22:05

Flere spillere fra 98 skal selvfølgelig nok få kontrakt.

Nogen der ved om der er et stortalent på vej op på u14-u15? En Lucas ville være okay, hehe. Er der desuden nogen der ved hvilke spillere på u19 der er på kontrakt nu?
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

AaB-forza-storfan1
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AaB-forza-storfan1 » 10. jul 2013, 00:40

Oldager skrev:Flere spillere fra 98 skal selvfølgelig nok få kontrakt.

Nogen der ved om der er et stortalent på vej op på u14-u15? En Lucas ville være okay, hehe. Er der desuden nogen der ved hvilke spillere på u19 der er på kontrakt nu?

Der vrimler ikke med stjerner i årgang 99, og 00 kender jeg ikke så meget til..
På u19 (kommende u19) ved jeg at 2 96ere har. Det er Kasper Sand, og Jannik Pohl. Fra årgang 95 ved jeg at, Frderik Børsting, Morten Bøg, Stafan Kahr, og (Jakob Blåberg-Superliga) der er sikkert flere, men efter hvad jeg ved er det dem..;-)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jul 2013, 10:44

På u19 (kommende u19) ved jeg at 2 96ere har. Det er Kasper Sand, og Jannik Pohl. Fra årgang 95 ved jeg at, Frderik Børsting, Morten Bøg, Stafan Kahr, og (Jakob Blåberg-Superliga) der er sikkert flere, men efter hvad jeg ved er det dem..;-)
Men vrimler der med stjerner på 98?
Troede ikke Kasper Sand var så god, og hvordan kan det være at Viktor Ahlmann står uden kontrakt?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 10. jul 2013, 11:09

Oldager skrev:

Troede ikke Kasper Sand var så god, og hvordan kan det være at Viktor Ahlmann står uden kontrakt?
V. Ahlmann fik tre år vinteren 2012, så 1½ igen
http://lmgtfy.com/?q=viktor+ahlmann+kontrakt&l=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Han skrev han ikke kendte til alle kontrakter :)

Edit: lidt skræmmende han ikke er rykket op her til sommer, i artiklen på bold skriver de at han skulle være rykket op allerede i vinters. Er han gået i stå?
Aalborg BK 1885!

Kjeldgaard
2. div
2. div

Indlæg af Kjeldgaard » 10. jul 2013, 11:16

AaB har efter DBU's talenttræf for u15 spillere (årgang 98) fået udtaget Andreas Bjørnager (midtbane) til det nye u16 landshold. 72 spillere var i Vejle til talent træf og AaB havde 6 spillere indbudt. Kun Brøndby havde flere udtaget! De 6 spillere var: Mathias Andersen, Andreas Bjørnager, Marco Ramkilde, Nicolaj Jørgensen, Nicolaj Pedersen og Niels Theilman. Men kun Bjørnager gik hele vejen. Derudover blev Niels Theilman udtaget til Futurelandsholdet.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jul 2013, 11:33

Søgaard skrev:
Oldager skrev:

V. Ahlmann fik tre år vinteren 2012, så 1½ igen
http://lmgtfy.com/?q=viktor+ahlmann+kontrakt&l=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Han skrev han ikke kendte til alle kontrakter :)

Edit: lidt skræmmende han ikke er rykket op her til sommer, i artiklen på bold skriver de at han skulle være rykket op allerede i vinters. Er han gået i stå?
Tror bare han tager det hele for useriøst. En skam da jeg så ham som det største talent på u19 (sammen med Blåbjerg)

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 10. jul 2013, 11:34

Kjeldgaard skrev:AaB har efter DBU's talenttræf for u15 spillere (årgang 98) fået udtaget Andreas Bjørnager (midtbane) til det nye u16 landshold. 72 spillere var i Vejle til talent træf og AaB havde 6 spillere indbudt. Kun Brøndby havde flere udtaget! De 6 spillere var: Mathias Andersen, Andreas Bjørnager, Marco Ramkilde, Nicolaj Jørgensen, Nicolaj Pedersen og Niels Theilman. Men kun Bjørnager gik hele vejen. Derudover blev Niels Theilman udtaget til Futurelandsholdet.
DBU gider os ikke. Tsh.

AaB-forza-storfan1
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AaB-forza-storfan1 » 11. jul 2013, 09:57

Hvem tror i danner angreb i u17 næste år??
Mulighederne er vel: Sebastian Andersen, Johan ejsing, Marco ramkilde og Nicolaj Pedersen?

AaB-forza-storfan1
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AaB-forza-storfan1 » 11. jul 2013, 09:57

Hvem tror i danner angreb i u17 næste år??
Mulighederne er vel: Sebastian Andersen, Johan ejsing, Marco ramkilde og Nicolaj Pedersen?

AaBogBacon
Miniput
Miniput

Indlæg af AaBogBacon » 15. jul 2013, 11:06

http://www.bold.dk/nyt/Viktor-A-Superli ... for-to-aar" onclick="window.open(this.href);return false;

Efter den her artikel regner de først med det indenfor de næste 2 år, så han har til vinter. Jeg kunne godt forestille mig, at han fik debut her i efteråret og muligvis blev hevet op til vinter eller næste sommer. Jeg tror at grunden til at han ikke allerede er oppe, er fordi han lige skal have styr på sine skoleting så vidt jeg har hørt skal han gå 1.år om??

Hansi
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ronaldo (den gamle)

Ny spillestil i U17

Indlæg af Hansi » 18. jul 2013, 12:44

Har netop hørt, at Lars Knudsen og co. ønsker at spille 3-4-3 i den nye sæson. Det lyder offensivt og med flere risici, hvilket uden tvivl skal ses i lyset af de mange offensive spillere som trænerteamet har til rådighed i den kommende sæson.

Hvem kender systemet? Er det ikke sådan bl.a. Juventus spiller? Hvilke ulemper og fordele har systemet?

I øvrigt er der en del nye prøvespillere med i opstarten. Hvem er de og kan de tilføre U17 ligaholdet noget?

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Ny spillestil i U17

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2013, 13:31

Hansi skrev:Har netop hørt, at Lars Knudsen og co. ønsker at spille 3-4-3 i den nye sæson. Det lyder offensivt og med flere risici, hvilket uden tvivl skal ses i lyset af de mange offensive spillere som trænerteamet har til rådighed i den kommende sæson.

Hvem kender systemet? Er det ikke sådan bl.a. Juventus spiller? Hvilke ulemper og fordele har systemet?
Fordelen er selvfølgelig at man offensivt hurtigt har ret mange folk, og hurtigt kan omstille sig, For udover de 3 folk man har i det centrale forsvar har man også to kanter der mere eller mindre fungerer som wingbacks. Jeg har ikke set Juve spille i lang tid, men det kunne sagtens være den slags bold de spiller, Italiens landshold spillede hvertfald noget der kraftigt minder om det under Confederations Cup.

Defensivt spiller man altså nærmest 5-2-3, og offensivt 3-2-5. Så omstillinger er nøglen her, noget jeg bestemt er fan af. Selvom jeg nok havde kørt det anderledes.

http://www.zonalmarking.net/2013/06/28/ ... nced-game/" onclick="window.open(this.href);return false;

Italiens taktik mod Spanien.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. jul 2013, 15:02

Vil de ikke spille med en enkelt central forsvarer i det system? Med to defensive midtbanespillere på midtbanen? Rasmus Pedersen og den talentfulde defensive midtbane fra u15 som jeg ikke husker navnet på.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 18. jul 2013, 15:03

Hansi skrev:I øvrigt er der en del nye prøvespillere med i opstarten. Hvem er de og kan de tilføre U17 ligaholdet noget?
Altså, kender nu nogen navne og hvilke klubber disse prøvespillere kommer fra?

Hansi
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Ronaldo (den gamle)

Indlæg af Hansi » 19. jul 2013, 09:39

Hansi skrev:Har netop hørt, at Lars Knudsen og co. ønsker at spille 3-4-3 i den nye sæson. Det lyder offensivt og med flere risici, hvilket uden tvivl skal ses i lyset af de mange offensive spillere som trænerteamet har til rådighed i den kommende sæson.

I øvrigt er der en del nye prøvespillere med i opstarten. Hvem er de og kan de tilføre U17 ligaholdet noget?
Har hørt at prøvespillerne er alle defensive spillere: Forsvar og midtbanespillere. Vist nok 4-5 spillere fra bl.a. Thisted, FFI...

AaB-forza-storfan1
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AaB-forza-storfan1 » 19. jul 2013, 15:00

Hansi skrev:

Har hørt at prøvespillerne er alle defensive spillere: Forsvar og midtbanespillere. Vist nok 4-5 spillere fra bl.a. Thisted, FFI...

Det er jo også i defensive at de mangler de beste spillere, for offensivt der er der virkelig store talenter. Nu må vi se bliver spændende at se det nye system 3-4-3, nu for de jo også øvet det da de i den kommende uge skal spille skaw cup - i Skagen...

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 21. jul 2013, 19:34

SSakset fra AaB u17 Liga, på facebook:

AaB's nye U17 Ligatrup har netop taget hul på sæsonens første træningskampe i optakten til den nye sæson.
Den 40-mand store bruttotrup deltager i Skaw Cup i Skagen fra i dag frem til torsdag. Truppen deltager med to hold under turneringen.
I dag vandt det ene hold 3-0 over norske Kvik Halden. Alle 3 mål blev scoret af Marco Ramkilde. Det andet AaB-hold spillede mod norske Moss og vandt 8-0. Joakim Mæhle scorede 4 mål, mens Moses Opondo scorede 2. Bardhec Bytyqi og Nicolaj Pedersen scorede hver et enkelt mål i storsejren.
I morgen venter hhv. Nordstrand og Levanger - begge fra Norge.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar

Indlæg af Erasmus Montanus » 21. jul 2013, 19:57

Fedt, fedt, fedt. Tænker at Ejsing og Sebastian Andersen ikke spillede, da de nok ville have prikket nogen ind. De prøver vel alle spillere. Ham Joakim var også en ganske habil målscorer i sin u-15 tid, men han har ikke slået igennem på u17 (endnu).

Besvar