Tv penge
Re: Tv penge
Hold da helt kæft, hvor jeg dog hader Brøndby. At sætte sig ud over fællesskabet på den måde er jo latterligt. De er selv blevet alt, hvad de tidligere har hadet ved FCK plus meget, meget mere.
Nu et opklarende spørgsmål. Hvem bestemmer afviklingstidspunkterne på kampene i ligaen??? Såfremt det er divisionsforeningen kan de jo passende lægge Brøndbys hjemmekampe onsdag klokken 15.00.... Såfremt det er Brøndby selv, bør de øvrige klubber nægte at stille op såfremt det kolliderer med deres egne kamptidspunkter. Hvor om alting er, skal Brøndby sgu have igen nu.
Nu et opklarende spørgsmål. Hvem bestemmer afviklingstidspunkterne på kampene i ligaen??? Såfremt det er divisionsforeningen kan de jo passende lægge Brøndbys hjemmekampe onsdag klokken 15.00.... Såfremt det er Brøndby selv, bør de øvrige klubber nægte at stille op såfremt det kolliderer med deres egne kamptidspunkter. Hvor om alting er, skal Brøndby sgu have igen nu.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Hvor er det dog pisseulækkert, og hvor jeg dog håber det bliver ris til egen røv... det tror jeg nu også sagtens det kan blive.
Kan Viasat eksempelvis ikke godt leve med at vise Brøndby på 3+ i hver anden runde? Det tror jeg såmænd godt de kan, så jeg er ikke sikker på de går med på vognen og byder Brøndbys lorteprodukt op. Så er der SBS tilbage, som man må formode også vil byde ind på en del af kagen med de fleste kampe, og næppe har den største økonomiske slagkraft i verden... og hvem skal byde over dem? Kan Brøndby ikke også risikere at måtte sælge til et eller andet udenlandsk firma, hvor synligheden i Danmark er minimal? Som andre skrev skal vi heller ikke glemme at de andre klubber laver en aftale på 6 år... Brøndby spiller ekstremt højt spil synes jeg.
Kunne man iøvrigt ikke godt forestille sig at de vil blive ekskluderet af Divisionsforeningen, hvis de ikke kommer tilbage i folden inden en ny tvaftale underskrives?
Kan Viasat eksempelvis ikke godt leve med at vise Brøndby på 3+ i hver anden runde? Det tror jeg såmænd godt de kan, så jeg er ikke sikker på de går med på vognen og byder Brøndbys lorteprodukt op. Så er der SBS tilbage, som man må formode også vil byde ind på en del af kagen med de fleste kampe, og næppe har den største økonomiske slagkraft i verden... og hvem skal byde over dem? Kan Brøndby ikke også risikere at måtte sælge til et eller andet udenlandsk firma, hvor synligheden i Danmark er minimal? Som andre skrev skal vi heller ikke glemme at de andre klubber laver en aftale på 6 år... Brøndby spiller ekstremt højt spil synes jeg.
Kunne man iøvrigt ikke godt forestille sig at de vil blive ekskluderet af Divisionsforeningen, hvis de ikke kommer tilbage i folden inden en ny tvaftale underskrives?
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvor er de fuldstændige gak i låget inde på Sydsidens forum, mere end hveranden af dem der skriver derinde, føler sig overbevidst om, at enten DR eller TV2 køber rettighederne til deres kampe. Det kommer ALDRIG til at ske. Det ville ikke kunne forsvare på nogensomhelst måde, og hvis det endelig skete, så tror jeg vi er en del der ville nægte at betale licens.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Det er lidt sjov at læse på deres side, de er fuldstændig overbevist om de kommer til at få kassen på det her. Jeg håber blot de andre klubber, tør stå ved at Brøndby ikke bliver en del af aftalen, ej heller hvis de ændre mening. Hvilke man godt kunne tro de vil, nu når viasat har meldt så stærkt ud som de har nu.doukas skrev:Hvor er de fuldstændige gak i låget inde på Sydsidens forum, mere end hveranden af dem der skriver derinde, føler sig overbevidst om, at enten DR eller TV2 køber rettighederne til deres kampe. Det kommer ALDRIG til at ske. Det ville ikke kunne forsvare på nogensomhelst måde, og hvis det endelig skete, så tror jeg vi er en del der ville nægte at betale licens.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Men jeg naegter at tro at de er saa inkompetente ude paa vestegnen, at de ikke har nogen paa bedding foer de melder sig ud af saadan en aftale. Jeg mener, det svarer jo naesten til hvis de spillede uden hovedsponsor fordi de havde overvurderet deres produkt helt ekstremt... eller nogetgravballe skrev:Det er lidt sjov at læse på deres side, de er fuldstændig overbevist om de kommer til at få kassen på det her. Jeg håber blot de andre klubber, tør stå ved at Brøndby ikke bliver en del af aftalen, ej heller hvis de ændre mening. Hvilke man godt kunne tro de vil, nu når viasat har meldt så stærkt ud som de har nu.doukas skrev:Hvor er de fuldstændige gak i låget inde på Sydsidens forum, mere end hveranden af dem der skriver derinde, føler sig overbevidst om, at enten DR eller TV2 køber rettighederne til deres kampe. Det kommer ALDRIG til at ske. Det ville ikke kunne forsvare på nogensomhelst måde, og hvis det endelig skete, så tror jeg vi er en del der ville nægte at betale licens.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- doukas
- Allstar

Apropos hovedsponsor, så bliver det vel ikke nemmere at finde en der vil lægge kassen, nu når der er rimelig stor usikkerhed om hvordan og hvorledes Brøndby bliver eksponeret i medierne fremover.MHJ skrev:Men jeg naegter at tro at de er saa inkompetente ude paa vestegnen, at de ikke har nogen paa bedding foer de melder sig ud af saadan en aftale. Jeg mener, det svarer jo naesten til hvis de spillede uden hovedsponsor fordi de havde overvurderet deres produkt helt ekstremt... eller nogetgravballe skrev:Det er lidt sjov at læse på deres side, de er fuldstændig overbevist om de kommer til at få kassen på det her. Jeg håber blot de andre klubber, tør stå ved at Brøndby ikke bliver en del af aftalen, ej heller hvis de ændre mening. Hvilke man godt kunne tro de vil, nu når viasat har meldt så stærkt ud som de har nu.doukas skrev:Hvor er de fuldstændige gak i låget inde på Sydsidens forum, mere end hveranden af dem der skriver derinde, føler sig overbevidst om, at enten DR eller TV2 køber rettighederne til deres kampe. Det kommer ALDRIG til at ske. Det ville ikke kunne forsvare på nogensomhelst måde, og hvis det endelig skete, så tror jeg vi er en del der ville nægte at betale licens.
Det kan ende med at koste Brøndby rigtigt dyrt det her, og er IMO er meget stort sats.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
ærgerligt at der ikke bare bliver sagt "i har meldt jer ud af fællesskabet, og smækket med døren. så døren står ikke åben for jer hvis i kommer krybende tilbage"
men hvis BØF får held til at sælge sine rettigheder til nogen andre, kan man da håbe at kampene stadig hedder søndag kl 15-17-19. selvom de så skulle vælge at spille søndag kl 19 hver gang de spiller hjemme, vil der stadig være en anden klub der spiller der. det vil alt andet lige koste på seertallet. tror desværre bare ikke tv-udbyderne har bollerne til at gøre det, fordi de er for bange for at BØF stadig vil kunne trække flere seere.
men hvis BØF får held til at sælge sine rettigheder til nogen andre, kan man da håbe at kampene stadig hedder søndag kl 15-17-19. selvom de så skulle vælge at spille søndag kl 19 hver gang de spiller hjemme, vil der stadig være en anden klub der spiller der. det vil alt andet lige koste på seertallet. tror desværre bare ikke tv-udbyderne har bollerne til at gøre det, fordi de er for bange for at BØF stadig vil kunne trække flere seere.
lynge er gud!
- Sydamerikaneren
- 2. div

- Geografisk sted: Århus
1) SBS er vel dem, som har den største økonomiske pengetank, da de fornyligt blev opkøbt af Discovery gruppen. De er gigantiske. Eurosport Franchiseset, som de har budt på, venter bare på at blive godkendt. Pengene er skam der.
2) Håber klubberne stiller sig imod at Viasat evt. skulle købe pakken med 11 og så ved siden af købe pakken med bif.
De afviser jo heller ikke pakken med brøndby.
Kan man forestille jer købe pakker fra både de 11 klubber og Brøndby?
- Vi afventer, at rettighederne bliver udbudt, og så klarer vi tingene internt. Men jeg vil gerne sige, at det der er interessant for os, er dansk fodbold som et samlet produkt, siger Viasat-sportschefen til bold.dk.
3) Canal 9 virker ikke helt afvisende http://www.bold.dk/nyt/Canal9-Interesse ... iel-vaerdi" onclick="window.open(this.href);return false;
2) Håber klubberne stiller sig imod at Viasat evt. skulle købe pakken med 11 og så ved siden af købe pakken med bif.
De afviser jo heller ikke pakken med brøndby.
Kan man forestille jer købe pakker fra både de 11 klubber og Brøndby?
- Vi afventer, at rettighederne bliver udbudt, og så klarer vi tingene internt. Men jeg vil gerne sige, at det der er interessant for os, er dansk fodbold som et samlet produkt, siger Viasat-sportschefen til bold.dk.
3) Canal 9 virker ikke helt afvisende http://www.bold.dk/nyt/Canal9-Interesse ... iel-vaerdi" onclick="window.open(this.href);return false;
Men Brøndby er jo afhængige af at der vil Være konkurrence om deres produkt. Tv selskaberne vil jo ikke bruge 100 millioner hvis de kan få produktet til 10. Og BIF er vel heller ikke så dumme at de kun sælger hvis prisen er over de 30; eller hvor meget de nu kan få ellers hvis alternativet er 0 og ingen tv tid.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Sydamerikaneren
- 2. div

Det mener Kenneth Cortsen, der er Ph.D.-forsker og Business Developement Strategist ved University College Nordjylland, og som skrev en kronik i Tipsbladet om spillet om tv-rettighederne den 21. februar.
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/tv ... -er-i-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/tv ... -er-i-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sydamerikaneren
- 2. div

TV-aftale uden BIF: Her er fordelingen af millionerne
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... illionerne
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... illionerne
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Dette kaldes at slå hovedet på sømmet: http://www.b.dk/sport/broendby-ville-ba ... -vaere-med" onclick="window.open(this.href);return false;
Blandt andet med en interessant pointe om Brøndbys nye formand:
Noget kunne tyde på, at Brøndby får det hedt i det fællesskab, de ikke længere er en del af, men som de deler turnering med.Der var i går stemmer i dansk topfodbold, som virkelig håber, at Brøndby ikke kommer tilbage. Før Aldo Petersen er helt væk fra Brøndby.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Rigtig god artikel, der trækker linjerne fint op. Brøndby vil fremover - i endnu højere grad end nu - være holdet alle hader, på nær naturligvis deres egne fans. Gad vide hvor lang snoren er næste gang Brøndby dummer sig. Som en selvfølgelig ting må deres ledelse ikke længere være velkommen på de andre stadions, med mindre de indløser billet. Samtidigt bør ethvert samarbejde med ungdomsholdene omgående indstilles. Vil de have krig, skal de fandme også få det, på alle punktersulakvelidze skrev:Dette kaldes at slå hovedet på sømmet: http://www.b.dk/sport/broendby-ville-ba ... -vaere-med" onclick="window.open(this.href);return false;
Noget kunne tyde på, at Brøndby får det hedt i det fællesskab, de ikke længere er en del af, men som de deler turnering med.Der var i går stemmer i dansk topfodbold, som virkelig håber, at Brøndby ikke kommer tilbage. Før Aldo Petersen er helt væk fra Brøndby.
Fra samme artikel
Hvis de ikke kan sælges deres rettigheder til den pris de tror og kommer krybende tilbage - så bliver det spændende at se om de bliver lukket ind, eller om de må nøjes med det de kan få for deres hjemmekampe.Det er interessant, for det kræver enstemmighed hos samtlige 11 klubber at invitere Brøndby tilbage i fællesskabet, når Brøndby indser, at man skød skævt.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg frygter og tror at Brøndby bliver lukket ind i folden igen når de finder ud af at ingen vil købe deres produkt. Og det med en fesen fælles-erklæring om at dansk fodbold har brug for Brøndby og bla bla bla.
Men vor vil det dog være pissehamrende fedt hvis dansk fodbold nu, for en gangs skyld, kunne stå sammen IMOD Brøndbys arrogante fremturen og sætte hårdt mod hårdt!
Men vor vil det dog være pissehamrende fedt hvis dansk fodbold nu, for en gangs skyld, kunne stå sammen IMOD Brøndbys arrogante fremturen og sætte hårdt mod hårdt!
Janteloven eksisterer IKKE!
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg mister personlig al respekt for AaBs ledelse, hvis de giver efter, når Brøndby kommer krybende og beder om at være med. De har selv valgt en anden vej, og der bør ikke være nogen vej tilbage inden udløbet af den tv-aftale, de selv har vendt ryggen.salling23 skrev:Fra samme artikel
Hvis de ikke kan sælges deres rettigheder til den pris de tror og kommer krybende tilbage - så bliver det spændende at se om de bliver lukket ind, eller om de må nøjes med det de kan få for deres hjemmekampe.Det er interessant, for det kræver enstemmighed hos samtlige 11 klubber at invitere Brøndby tilbage i fællesskabet, når Brøndby indser, at man skød skævt.
I øvrigt gad jeg godt være fluen på væggen, hvis Aldo en dag skal forklare de gavmilde mæcener, der har pumpet penge i klubben, at mange af millionerne bliver brugt på at lukke hullet efter dette selvmål af historiske dimensioner.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg tror godt TV2 gerne ville købe BIFs kampe, men hvis de som nr. 9 har fået mellem 20-30 millioner kr. Så skal der minimum lægges 1½ mio kr. pr. kamp. Det er meget, særligt hvis køberen ikke kan finde ud af at sælge produktet videre(her tror jeg udenlandske tv-kanaler er ligeglade med BIFs kampe, hvis de kan få resten af kampene).
Så tror Brøndby står igen om 14 dage og vil ofre sig for dansk fodbold og godt være med i en samlet løsning.
Det er ren AG København over Brøndby - og det endte jo - måske vi snart ser et Brøndby - Kolding FC.
Så tror Brøndby står igen om 14 dage og vil ofre sig for dansk fodbold og godt være med i en samlet løsning.
Det er ren AG København over Brøndby - og det endte jo - måske vi snart ser et Brøndby - Kolding FC.
- FlæskeFrank
helt enig. stå nu for helvede sammen. vis at det ikke er brøndby der bestemmer, men at det her handler om fællesskab. i havde chancen for at være fælles om at højne det produkt superligaen er, men valgte at gå egne vegne, og fejler med alt sandsynlighed med et brag. hvis i ikke viser nu at i har boller, hva bliver det næste så?? at brøndby ikke vil være med i ligaen hvis vi ikke forærer dem mesterskabet eller en CL plads hver år?!Køllen I Møllen skrev:Jeg frygter og tror at Brøndby bliver lukket ind i folden igen når de finder ud af at ingen vil købe deres produkt. Og det med en fesen fælles-erklæring om at dansk fodbold har brug for Brøndby og bla bla bla.
de vil pisse på fællesskabet - nu skal fællesskabet pisse på dem!
lynge er gud!
- doukas
- Allstar

Flemming Fjeldgaard skriver videre at
@ffjeldgaard: @troelsjohnsen Så det handler ikke om, at aktuel model er skæv. Det handler om, at Aldos model var en joke, som fik mødet til at eksplodere.
Og
@ffjeldgaard: @troelsjohnsen Det handlede om, at der for samtlige mødedeltagere stod warrants og akutpanik ud over hele Aldos PowerPoint.
Og
@ffjeldgaard: @troelsjohnsen Det var troen på, at man kunne sælge eksklusivt til platforme, ikke til indkøbere. Flow-tv på MTG. Stream via ex. TDC.
Han er sgu ikke ked af det den kære Aldo, men det ville være godt for ham at få lidt jordforbindelse.
@ffjeldgaard: @troelsjohnsen Så det handler ikke om, at aktuel model er skæv. Det handler om, at Aldos model var en joke, som fik mødet til at eksplodere.
Og
@ffjeldgaard: @troelsjohnsen Det handlede om, at der for samtlige mødedeltagere stod warrants og akutpanik ud over hele Aldos PowerPoint.
Og
@ffjeldgaard: @troelsjohnsen Det var troen på, at man kunne sælge eksklusivt til platforme, ikke til indkøbere. Flow-tv på MTG. Stream via ex. TDC.
Han er sgu ikke ked af det den kære Aldo, men det ville være godt for ham at få lidt jordforbindelse.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 227224.ece
Aldo har ikke tænkt konsekvenserne igennem
Aldo har ikke tænkt konsekvenserne igennem
Vi ved godt at DBU aldrig vil kræve penge af BrøndbyDen altafgørende forhindring er det kampprogram, som klubberne via Divisionsforeningen aftaler med DBU, der til gengæld får en procentdel af tv-pengene, som unionen herefter spreder nedefter i systemet.
Erstatning til DBU?
Det er et større puslespil, der skal gå op med pokalturnering og terminer for internationale kampe.
Den mistede andel af tv-pengene vil DBU formentlig kræve kompenseret af Brøndby, hvis klubben vil spille med i DBU’s turneringer. Men endnu sværere bliver det selvsagt for Brøndby at sælge rettigheder til en aktør, der ikke i forvejen kender klubbens hjemmeprogram.
Der kan vel komme et pres fra dem der køber de 11 klubbers pakke for at få 'eneret' på sendetidspunktDe gæstende klubber på Brøndby Stadion kan i det nye uvenskabelige samarbejdsklima blive svære at forhandle sig til enighed med. Til et spilletidspunkt, der måske kan være mere eller mindre styret af Brøndbys eventuelle tv- eller digitalpartner.
De har endnu ingen hovedsponsor og dette kan gøre det sværere at finde enDesuden kan Brøndby komme i klemme på sponsorsiden, hvis eksempelvis en trøjesponsor er i ’interessekonflikt’ med en af Superligaens sponsorer, ligesom klubberne via Divisionsforeningen arbejder sammen om for eksempel medieaftaler, forsikringsaftaler, nationale transferregler og licensaftaler.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)
(Monrad og Rislund)