Det er nemlig rigtig. Ikke noget med at man skal tage skaderne med i betragtning, nej vi var det bedste hold, selv uden halv delen af midtbanen og med en 19 årig centerforsvarer som venstre back.Køllen I Møllen skrev:Der er ikke en finger at sætte på indsatsen. Vi har 5-6 faste startere udenfor og formår alligevel at spille en ganske god kamp. Hatten af for de unge der døde med støvlerne på. Der er INTET at udsætte på den præstation. Ærgerligt tidspunkt skaderne væltede ned over AaB på.
Tror ikke på det til returen men de unge lømler har før overrasket. Og boldene er, såvidt vides, også runde i Kroatien...
3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det må være en troll.Køllen I Møllen skrev:Nr 8 : Hold nu kæft du er en klovn.AaB 85 95 99 08 skrev:Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.
1. Hold kæft en kamp af Blåbjerg. Velkommen til toppen af dansk fodbold.
2. AK's hjernedøde skud på stolpen efter tre minutter, hvor han kunne have spillet på tværs til en helt fri Spalvis blev meget kampafgørende. Det er den slags fejl, mange ofte overser.
3. Ene har et godt stykke ved endnu, før han er på toppen.
4. Endnu en skade til en central spiller - Risgaard.
5. Auto og Wichmann hører ikke til på dette niveau.
6. Spalvis mangler sidste sæsons skarphed.
7. Vores bænk var uhyggeligt tyndt besat.
8. Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
9. Men for pokker, hvor var de kroater til at tale med. Den er ikke helt lukket endnu, hvis i hvert fald Würtz, Risgaard og Thomsen bliver klar til returkampen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Provst i Brovst skrev:Det må være en troll.Køllen I Møllen skrev:Nr 8 : Hold nu kæft du er en klovn.AaB 85 95 99 08 skrev:Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.
2. AK's hjernedøde skud på stolpen efter tre minutter, hvor han kunne have spillet på tværs til en helt fri Spalvis blev meget kampafgørende. Det er den slags fejl, mange ofte overser.
8. Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
9. Men for pokker, hvor var de kroater til at tale med. Den er ikke helt lukket endnu, hvis i hvert fald Würtz, Risgaard og Thomsen bliver klar til returkampen.

Ska' vi hak'?
- Peter A.
- Allstar

- Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
- Geografisk sted: Nordenfjords
Til dels enig Køllen...godkendt præstation forudsætningerne taget i betragtning...men det ændrer altså ikke på at vi 3-4 chancer som altså SKAL i kassen..!
Så lige nu interview med Kent...hvor Thomsen stod i baggrunden med en kæmpe ispose på knæet..
Så lige nu interview med Kent...hvor Thomsen stod i baggrunden med en kæmpe ispose på knæet..
Hey AaB!
Wichman spiller den værste gang alibi fodbold jeg længe har set.
Hans fremadrettet afleveringer kan tælles på en hånd.
Virkelig synd at Risgård går ud, forhåbentlig ikke noget skidt - for kan simpelthen ikke holde til st se wichman aflevere den bold mere bagud.
Må be til de højere magter om wurtz, Risgård og Thomsen er med retur.
Hans fremadrettet afleveringer kan tælles på en hånd.
Virkelig synd at Risgård går ud, forhåbentlig ikke noget skidt - for kan simpelthen ikke holde til st se wichman aflevere den bold mere bagud.
Må be til de højere magter om wurtz, Risgård og Thomsen er med retur.
- Peter A.
- Allstar

Til dels enig Køllen...godkendt præstation forudsætningerne taget i betragtning...men det ændrer altså ikke på at vi 3-4 chancer som altså SKAL i kassen..!
Hey AaB!
1. Enig.AaB 85 95 99 08 skrev:Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.
2. Nu lå der altså en kroat mellem AK og Spalvis, så det var jo ikke bare at sætte en inderside på. Men det kan da godt være, han kunne have fintet ham væk, og så lagt den over.
3. Enig.
4. Trælår - hvor lang tid går der før han er klar igen så?
5. Jeg synes ikke Wichmann og Augu var ringere end så mange andre. Det ville være en overdrivelse at påstå, at målet er Augus skyld. Han smed mange bold væk til sidst, yes, men det gælder godtnok samtlige AaB'ere. Under alle omstændigheder kommer han nok til at spille både i Odense og Zagreb.
6. Enig.
7. Hvis du lige medtænker, at vi faktisk starter kampen med det, der ville være AaB's bænk under normale omstændigheder....
8. Enig i det første. Intet belæg for det sidste. Har du noget personligt mod manden?
9. Jeg tror ikke på at Wurtz kommer til at spille i Zagreb. Thomsen måske. Risgård skal MEGET gerne blive klar.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Peter A.
- Allstar

Til dels enig Køllen, godkendt præstation ud fra forudsætningerne...men det ændrer altså ikke på at vi 3-4 chancer der SKAL i kassen!
Så lige interview med Kent hvor Thomsen stod i baggrunden med en kæmpe ispose på knæet..
Så lige interview med Kent hvor Thomsen stod i baggrunden med en kæmpe ispose på knæet..
Hey AaB!
- Peter A.
- Allstar

Til dels enig Køllen, godkendt præstation ud fra forudsætningerne...men det ændrer altså ikke på at vi 3-4 chancer der SKAL i kassen!
Hey AaB!
Jada. Nu er vi vel også ved at være hele raden rundt, så nu må det til at være tid til skader til de skadede spillere. Kom vildere.Peter A. skrev: Så lige interview med Kent hvor Thomsen stod i baggrunden med en kæmpe ispose på knæet..
AaB spillede godt i store dele af kampen, uheldigt at de score på så lille en mulighed, men det beviser bare det gælder om at være skarp. Havde AaB været lidt sparkere kunne de havde scoret et par mål før dem. At AK vælger at gå selv, frem for at spille Spalvis 100% fri, er sku ikke særlig godt. Især fra den position han har, burde han spille Spalvis fri, frem for at prøve selv, fra en spidst vinkel. Ikke særlig godt team spil!
Ellers er det sku lidt en øv følelse, lidt mere tur i den, lidt mere skarphed og vi havde lavet et par mål, og så havde det bestemt været muligt at gå vidre. Man må gå ud fra de på hjemmebane kan vise mere end de gjorde idag, så den opgave ser umulig ud nu. Men så må vi tage ved lære af det, og se om vi kan komme i EL istedet for.
Ellers er det sku lidt en øv følelse, lidt mere tur i den, lidt mere skarphed og vi havde lavet et par mål, og så havde det bestemt været muligt at gå vidre. Man må gå ud fra de på hjemmebane kan vise mere end de gjorde idag, så den opgave ser umulig ud nu. Men så må vi tage ved lære af det, og se om vi kan komme i EL istedet for.
Vi spiller en rigtig god 1. halveg, men vi falder desværre fra hinanden da Risgaard må gå ud. Jeg undrer mig over at man ikke lader wichmann overtage på midten og smider Thomsen ud på kanten, den centrale midtbane bliver totalt overspillet i anden halveg ..æv, men dog slet ikke nogen umulig opgave at lave et resultat i Kroatien, hvis vi kan få en del af lazarettet gjort klar til kamp.
AaB - the Nordic gateway to Europe
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Se lige episoden med AK igen, forsvarsspilleren lukker afleveringsmuligheden til Spalvis. Synes det er helt fint at han klapper på kassen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
- Gentleman Finn
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Pisse ærgeligt at Risgård må gå ud med trælår, han var nøglespiller i dag, Augo kunne ikke håndtere det alene når han får en Thomsen ind ved siden af der er noget fra topformen.
Vi må ned og vinde i Zagreb!
Vi må ned og vinde i Zagreb!
Jeg ser på det på den måde, at vi har tabt 1. halvleg med 0-1. Vi har været det bedste hold med undtagelse af de sidste 5 minutter og burde have scoret mindst et par kasser.
Det, der giver mig håb, er, at vi på trods af de mange skader alligevel var i stand til i den grad at udfordre Dinamo. Jeg ser intet til hinder for, at vi ikke kan gøre det i Kroatien, hvor vi forhåbentlig har nogle spillere til rådighed, der ikke var med i dag. Det er meget bedre at tabe 0-1 hjemme i den første kamp end 0-1 ude. I den omvendte situation skulle Dinamo blot have scoret 1 mål i Aalborg for reelt at afgøre tingene.
Der er muligheder her. Men det kræver altså også, at det skadeshelvede, vi er i, snart finder en afslutning. Det vil være umanerligt bittert, hvis det, der ligner en potentiel supersæson, pisses væk i skader.
Det, der giver mig håb, er, at vi på trods af de mange skader alligevel var i stand til i den grad at udfordre Dinamo. Jeg ser intet til hinder for, at vi ikke kan gøre det i Kroatien, hvor vi forhåbentlig har nogle spillere til rådighed, der ikke var med i dag. Det er meget bedre at tabe 0-1 hjemme i den første kamp end 0-1 ude. I den omvendte situation skulle Dinamo blot have scoret 1 mål i Aalborg for reelt at afgøre tingene.
Der er muligheder her. Men det kræver altså også, at det skadeshelvede, vi er i, snart finder en afslutning. Det vil være umanerligt bittert, hvis det, der ligner en potentiel supersæson, pisses væk i skader.
-
Lucas Kuskenius
- 1. div

En der har optaget kampen og som evt. gider uploade den?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.
Jeg synes godtnok vi var meget på hælene de sidste 25 minuter af kampen, hvor kroaterne spiller den hurtigt rundt og vi laver en del fejlafleveringer de gange vi får brudt deres spil, de var desværre tættere på at score igen end vi var i den sidste fjerdedel af kampen.Hovedet skrev:Jeg ser på det på den måde, at vi har tabt 1. halvleg med 0-1. Vi har været det bedste hold med undtagelse af de sidste 5 minutter og burde have scoret mindst et par kasser.
Nåja, men lad os se på den med lazarettet:Brent skrev:Vi spiller en rigtig god 1. halveg, men vi falder desværre fra hinanden da Risgaard må gå ud. Jeg undrer mig over at man ikke lader wichmann overtage på midten og smider Thomsen ud på kanten, den centrale midtbane bliver totalt overspillet i anden halveg ..æv, men dog slet ikke nogen umulig opgave at lave et resultat i Kroatien, hvis vi kan få en del af lazarettet gjort klar til kamp.
Ahlmann: Rygtes ude 1-3 uger. Ham glemmer vi alt om så.
Wurtz: Skadesfri, men ingen seriøs kamptræning. Ham glemmer vi (næsten) alt om så. Muligvis en sen indskifter for Augu, hvis vi er så heldige at vi har noget, vi skal forsvare hjem til sidst i kampen i Zagreb.
Thomsen: Skadesfri (hvis altså han bare fik is på knæet efter kampen for sjov....), men ellers lige som Wurtz. Højst indskifter, gætter jeg på.
Risgård: Trælår. Hvor lang tid tager det? Bliver han klar til Odense? Hvis ja, kan han så også klare en kamp på onsdag igen?
Helenius: Milevidt fra formen. Højst indskifter. Det er lige før jeg hellere vil se unge Ahlmann på banen. Han er i det mindste klar.
Jönsson: Naturligvis ikke i spil til noget som helst lige foreløbig.
Enevoldsen tæller ikke som en del af lazarettet, men er en af de spillere, som af naturlige årsager ikke er på 100% endnu. Har han fysikken til 3 hårde kampe på en uge?
Dalsgaard: Ingen seriøs kamptræning...men kunne Kent finde på at lade ham spille kant i Zagreb?
Samlet set kan jeg ikke få øje på, hvor lægesektoren skal levere en masse spillere som får startopstillingen til at se anderledes ud i Zagreb. Der er faktisk nok at gøre med bare at få Risgård klar - HAN er vigtig. Derudover er der mulighed for at eksperimentere på højre kant (ikke at jeg synes Wichman var dårlig, og nu har han erfaring med kroaterne, hvilket taler for, at han får chancen igen). Det kan da godt være, at der bliver lidt flere 'spændende' muligheder på bænken, men at vi kommer til at stille et væsentligt anderledes og stærkere hold om en uge - glem det.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Operationen lykkedes, men patienten døde...
Pis og lort. Sikke en nedtur! Det var europæisk bold når det er værst. Kroaterne var kyniske, det var vi ikke. Det var forskellen
Vi havde fint styr på kroaterne, som viste en utrolig kynisme da de scorede på deres første chance. Vi havde klart chancerne til at score, men skarpheden var væk.
Spillemæssigt var kroaterne gode. De var teknisk stærke og var os overlegen, men de skabte ikke det helt store. Vi skabte chancer, men spillemæssigt synes jeg godt nok at vi havde problemer. Der blev smidt et utal bolde væk og antallet af tekniske fejl var meget højt. Især i
1. halvleg var der perioder med planløst losseri når vi endelig fik fat i bolden. Det var lidt skuffende. Især Augu og Spalvis var da helt væk, de smed bolde væk mange gange.
Jeg var positivt overrasket over stemningen. Der var Europa Cup stemning, som var klasser bedre end langt de fleste Superliga kampe.
Pis og lort. Sikke en nedtur! Det var europæisk bold når det er værst. Kroaterne var kyniske, det var vi ikke. Det var forskellen
Vi havde fint styr på kroaterne, som viste en utrolig kynisme da de scorede på deres første chance. Vi havde klart chancerne til at score, men skarpheden var væk.
Spillemæssigt var kroaterne gode. De var teknisk stærke og var os overlegen, men de skabte ikke det helt store. Vi skabte chancer, men spillemæssigt synes jeg godt nok at vi havde problemer. Der blev smidt et utal bolde væk og antallet af tekniske fejl var meget højt. Især i
1. halvleg var der perioder med planløst losseri når vi endelig fik fat i bolden. Det var lidt skuffende. Især Augu og Spalvis var da helt væk, de smed bolde væk mange gange.
Jeg var positivt overrasket over stemningen. Der var Europa Cup stemning, som var klasser bedre end langt de fleste Superliga kampe.
Funky skrev:Nåja, men lad os se på den med lazarettet:Brent skrev:Vi spiller en rigtig god 1. halveg, men vi falder desværre fra hinanden da Risgaard må gå ud. Jeg undrer mig over at man ikke lader wichmann overtage på midten og smider Thomsen ud på kanten, den centrale midtbane bliver totalt overspillet i anden halveg ..æv, men dog slet ikke nogen umulig opgave at lave et resultat i Kroatien, hvis vi kan få en del af lazarettet gjort klar til kamp.
Ahlmann: Rygtes ude 1-3 uger. Ham glemmer vi alt om så.
Wurtz: Skadesfri, men ingen seriøs kamptræning. Ham glemmer vi (næsten) alt om så. Muligvis en sen indskifter for Augu, hvis vi er så heldige at vi har noget, vi skal forsvare hjem til sidst i kampen i Zagreb.
Thomsen: Skadesfri (hvis altså han bare fik is på knæet efter kampen for sjov....), men ellers lige som Wurtz. Højst indskifter, gætter jeg på.
Risgård: Trælår. Hvor lang tid tager det? Bliver han klar til Odense? Hvis ja, kan han så også klare en kamp på onsdag igen?
Helenius: Milevidt fra formen. Højst indskifter. Det er lige før jeg hellere vil se unge Ahlmann på banen. Han er i det mindste klar.
Jönsson: Naturligvis ikke i spil til noget som helst lige foreløbig.
Enevoldsen tæller ikke som en del af lazarettet, men er en af de spillere, som af naturlige årsager ikke er på 100% endnu. Har han fysikken til 3 hårde kampe på en uge?
Dalsgaard: Ingen seriøs kamptræning...men kunne Kent finde på at lade ham spille kant i Zagreb?
Samlet set kan jeg ikke få øje på, hvor lægesektoren skal levere en masse spillere som får startopstillingen til at se anderledes ud i Zagreb. Der er faktisk nok at gøre med bare at få Risgård klar - HAN er vigtig. Derudover er der mulighed for at eksperimentere på højre kant (ikke at jeg synes Wichman var dårlig, og nu har han erfaring med kroaterne, hvilket taler for, at han får chancen igen). Det kan da godt være, at der bliver lidt flere 'spændende' muligheder på bænken, men at vi kommer til at stille et væsentligt anderledes og stærkere hold om en uge - glem det.
Hvis Wurtz er skadesfri spiller han, det er jeg sikker på.