Nedrykningsspil, 2025
Re: Nedrykningsspil, 2025
Jeg kan sgu ikke rigtigt se, hvordan vi skal kunne slå Silkeborg. Det er jo ikke fordi vi kan parkere bussen og satse på omstillinger, da vi er for ringe i eget felt. Vores dødbolde er elendige, og holdet har højst sandsynligt IKKE nerverne til at sidde på spillet, spille med mod i possession osv. Det vil være selvmord at stå højt i det meste af kampen med en langsom og selvtillidsramt defensiv, der lavede kæmpe personlige fejl i Viborg.
Så hvad gør Wichmann? Jeg tror vi kommer til at spille super simpelt, satse på at være fysisk stærkere end SIF, og have fuldt fokus på dødboldene, selvom vi er elendige på dem. Så det bliver noget med at spille op på Helenius ofte, vinde 2. boldene, en lang diagonal til vores wingbacks, og ellers i perioder presse højt. Vi er simpelthen nødt til at vinde flere dueller, og så skal holdet fra start komme med en masse energi og pres, for at få publikum med.
Hvis Wichmann tør, så kan han evt. skifte Bomholt med Hernes, for at få mere fysik ind centralt....meeeen selvfølgelig er Bomholt overall en bedre spiller.
Og så håber jeg, at Kasper Jørgensen rykkes op som Wingback, da han er målfarlig.
Så hvad gør Wichmann? Jeg tror vi kommer til at spille super simpelt, satse på at være fysisk stærkere end SIF, og have fuldt fokus på dødboldene, selvom vi er elendige på dem. Så det bliver noget med at spille op på Helenius ofte, vinde 2. boldene, en lang diagonal til vores wingbacks, og ellers i perioder presse højt. Vi er simpelthen nødt til at vinde flere dueller, og så skal holdet fra start komme med en masse energi og pres, for at få publikum med.
Hvis Wichmann tør, så kan han evt. skifte Bomholt med Hernes, for at få mere fysik ind centralt....meeeen selvfølgelig er Bomholt overall en bedre spiller.
Og så håber jeg, at Kasper Jørgensen rykkes op som Wingback, da han er målfarlig.
Re: Nedrykningsspil, 2025
Håber faktisk KJ smides på venstre wingback. Bruus havde sin bedste kamp længe med Viborg. Arnor er der ikke og Jimenez var satme dårlig. Så få brugt Oumar eller Makoli. Det må være bedste af nogle sløje muligheder. Og så skal vi bare trykke på, presse igennem og få MJ til at løbe dybt. Og for guds skyld ikke skifte Ross ind når vi ligger til at få point. Han har ikke psykenFIDEL skrev: ↑13. maj 2025, 15:57Jeg kan sgu ikke rigtigt se, hvordan vi skal kunne slå Silkeborg. Det er jo ikke fordi vi kan parkere bussen og satse på omstillinger, da vi er for ringe i eget felt. Vores dødbolde er elendige, og holdet har højst sandsynligt IKKE nerverne til at sidde på spillet, spille med mod i possession osv. Det vil være selvmord at stå højt i det meste af kampen med en langsom og selvtillidsramt defensiv, der lavede kæmpe personlige fejl i Viborg.
Så hvad gør Wichmann? Jeg tror vi kommer til at spille super simpelt, satse på at være fysisk stærkere end SIF, og have fuldt fokus på dødboldene, selvom vi er elendige på dem. Så det bliver noget med at spille op på Helenius ofte, vinde 2. boldene, en lang diagonal til vores wingbacks, og ellers i perioder presse højt. Vi er simpelthen nødt til at vinde flere dueller, og så skal holdet fra start komme med en masse energi og pres, for at få publikum med.
Hvis Wichmann tør, så kan han evt. skifte Bomholt med Hernes, for at få mere fysik ind centralt....meeeen selvfølgelig er Bomholt overall en bedre spiller.
Og så håber jeg, at Kasper Jørgensen rykkes op som Wingback, da han er målfarlig.
-
AaBWanKenobi
- 2. div

- Indlæg: 222
- Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43
Re: Nedrykningsspil, 2025
Optimisme bygger på fakta og/eller erfaring fra lignende situationer. Derfor er det ikke optimisme at tro, jeg har 6 rigtige + vikingtallet i lotto i aften - det er naivitet på linje med AaB’s SL-overlevelse.
Faktum er, at vi har langt mindre momentum end både Lyngby og Vejle, og vi har kun dårlige erfaringer med at spille for livet i modsætning til de andre. Og selv om vi har haft kniven for struben i efterhånden en del kampe nu, så er der heller ikke noget faktuelt, der hedder “trodsreaktion” eller at steppe op. Holdet er (blevet) dårligere og dårligere ift. modstanderne, og derfor ligger vi nu også sidst, og der vil vi formodentlig blive.
Det er ikke sortsyn, men realisme!
Vi kan håbe og bede til Gud den almægtige om en overlevelse og fuld plade i lotto, men det er ikke noget, der kan argumenteres eller rationaliseres i mål.
Faktum er, at vi har langt mindre momentum end både Lyngby og Vejle, og vi har kun dårlige erfaringer med at spille for livet i modsætning til de andre. Og selv om vi har haft kniven for struben i efterhånden en del kampe nu, så er der heller ikke noget faktuelt, der hedder “trodsreaktion” eller at steppe op. Holdet er (blevet) dårligere og dårligere ift. modstanderne, og derfor ligger vi nu også sidst, og der vil vi formodentlig blive.
Det er ikke sortsyn, men realisme!
Vi kan håbe og bede til Gud den almægtige om en overlevelse og fuld plade i lotto, men det er ikke noget, der kan argumenteres eller rationaliseres i mål.
- KME
- Superliga

- Indlæg: 548
- Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
Re: Nedrykningsspil, 2025
Vil også hellere holde en Helenius på 80 % på banen frem for Ross. Javel - han har sine momenter - fine driblinger osv. men har i mine øjne slet ikke superligaklasse. Men det siger vel alt om det her hold - og den situation AaB er i - at vi ikke rigtig har noget at sætte ind, når kampen går på held..........Jimmy1 skrev: ↑13. maj 2025, 16:08Håber faktisk KJ smides på venstre wingback. Bruus havde sin bedste kamp længe med Viborg. Arnor er der ikke og Jimenez var satme dårlig. Så få brugt Oumar eller Makoli. Det må være bedste af nogle sløje muligheder. Og så skal vi bare trykke på, presse igennem og få MJ til at løbe dybt. Og for guds skyld ikke skifte Ross ind når vi ligger til at få point. Han har ikke psykenFIDEL skrev: ↑13. maj 2025, 15:57Jeg kan sgu ikke rigtigt se, hvordan vi skal kunne slå Silkeborg. Det er jo ikke fordi vi kan parkere bussen og satse på omstillinger, da vi er for ringe i eget felt. Vores dødbolde er elendige, og holdet har højst sandsynligt IKKE nerverne til at sidde på spillet, spille med mod i possession osv. Det vil være selvmord at stå højt i det meste af kampen med en langsom og selvtillidsramt defensiv, der lavede kæmpe personlige fejl i Viborg.
Så hvad gør Wichmann? Jeg tror vi kommer til at spille super simpelt, satse på at være fysisk stærkere end SIF, og have fuldt fokus på dødboldene, selvom vi er elendige på dem. Så det bliver noget med at spille op på Helenius ofte, vinde 2. boldene, en lang diagonal til vores wingbacks, og ellers i perioder presse højt. Vi er simpelthen nødt til at vinde flere dueller, og så skal holdet fra start komme med en masse energi og pres, for at få publikum med.
Hvis Wichmann tør, så kan han evt. skifte Bomholt med Hernes, for at få mere fysik ind centralt....meeeen selvfølgelig er Bomholt overall en bedre spiller.
Og så håber jeg, at Kasper Jørgensen rykkes op som Wingback, da han er målfarlig.
AaB fan since 1991 
Re: Nedrykningsspil, 2025
Fandt lige den her:
https://www.farligfredag.dk/schlappkurs ... (1994).mp3
Der er ikke meget der er ændret på 30 år. De kører stadig med den samme strategi
https://www.farligfredag.dk/schlappkurs ... (1994).mp3
Der er ikke meget der er ændret på 30 år. De kører stadig med den samme strategi
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 959
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Nedrykningsspil, 2025
Som den her sæson er gået hvor vi bare har fået en kæmpe stor fuckfinger fra Universet igennem hele sæsonen, så skal det nok passe at sidste runde taber Vejle til Sønderjyske og vi vinder over Lyngby med nok mål til at vi ville have indhentet dem på målscoren hvis vi bare havde holdt 2-2 resultatet i går.
- Krage
- 1. div

- Indlæg: 453
- Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Nedrykningsspil, 2025
Det kunne du godt få ret i, men så kan vi finde trøst i at er fordi holdene intet har at spille for og egentlig bare vil på sommerferie. (måske der er lidt økonomisk forskel på 11. Og 12. Pladsen)haghdk skrev: ↑19. maj 2025, 15:40Som den her sæson er gået hvor vi bare har fået en kæmpe stor fuckfinger fra Universet igennem hele sæsonen, så skal det nok passe at sidste runde taber Vejle til Sønderjyske og vi vinder over Lyngby med nok mål til at vi ville have indhentet dem på målscoren hvis vi bare havde holdt 2-2 resultatet i går.
Og havde det været noget at spille om så havde universet nok fundet fingeren frem igen
