Registrering på udebaneture

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Re: Registrering på udebaneture

Indlæg af Dot Bot » 15. mar 2012, 15:04

Cx skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Som sagt, indtil det er prøvet herhjemme, kan man kun kigge på erfaringerne fra andre steder.

Nu orker jeg ikke dette emne længere, men håber at der kommer en god løsning der både kan vise noget konsekvens og give plads til dem der kan opføre sig ordentligt.
Nu kan kun tale for mig selv - men jeg vil føle mig voldsomt provokeret af at stå eller sidde på Aalborg Stadion ved siden af en, der jubler over et FCK mål! Hvis personen så tilmed kom til at spilde øl på mig, kan han være nok så fredelig - så vil jeg være omend meget provokeret!
Det problem kan Poker ikke sætte sig ind i, han kommer ikke på Aalborg Stadion alligevel. Giv nu manden en chance.

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 15. mar 2012, 15:09

AnyFellow skrev:Nej, det er jo netop ikke en anden sag. Det er kriminelt at affyre blus uden for perioden 1. december til 1. januar, med mindre man er uddannet fyrværker, så det skal man selvfølgelig skride ind overfor!

Jeg kan ikke se hvordan AaB, og for den sags skyld alle andre klubber, skal kunne indgå i dialog omkring brug af blus så længe lovgivningen er meget klar omkring det ulovlige i at anvende blus uden for ovenstående periode.
Fyrværkeri må du købe i den periode, du skriver - og fyre af frem til 5. januar! Men du kan uden problemer få lov til at fyre raketter ol. af, hvis du henvender dig til det lokale politi - det har jeg gjort flere gange! For øvrigt skal en fyrværker også have polititilladelse til at fyre uanset, hvornår på året. En fyrværker måd dog fyre en større mængde krudt af, end vi andre!

Ligeledes kan man også under ordnede forhold lave events til fodbold. Man har forsøgt i AaB et par gange - så vidt jeg husker - så mulighederne er der!
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. mar 2012, 15:20

Dot Bot skrev:
Cx skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Som sagt, indtil det er prøvet herhjemme, kan man kun kigge på erfaringerne fra andre steder.

Nu orker jeg ikke dette emne længere, men håber at der kommer en god løsning der både kan vise noget konsekvens og give plads til dem der kan opføre sig ordentligt.
Nu kan kun tale for mig selv - men jeg vil føle mig voldsomt provokeret af at stå eller sidde på Aalborg Stadion ved siden af en, der jubler over et FCK mål! Hvis personen så tilmed kom til at spilde øl på mig, kan han være nok så fredelig - så vil jeg være omend meget provokeret!
Det problem kan Poker ikke sætte sig ind i, han kommer ikke på Aalborg Stadion alligevel. Giv nu manden en chance.
Igen et indlæg under niveau, tak for bidraget.

Cx
Allstar
Allstar

Indlæg af Cx » 15. mar 2012, 15:21

Dot Bot skrev:
Cx skrev:

Arh... det er vel under bæltestedet! Nu anser jeg mig selv som forholdsvis rolig og afbalanceret - men har dog oplevet ovenstående en enkelt gang til en hjemmekamp mod Randers, hvor jeg havde fået billet til siddetribunen ned mod Randers-området. Her sad der mange udetilskuere, og det var for mig vildt provekerende! Så jeg placerer mig aldrig i den ende af stadion igen!
"Vi vinder guld i år...."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 15. mar 2012, 15:50

Nu har jeg i alt fire gange været i Hamburg og se HSV og hver gang har der siddet masser af udefans blandt hjemmepublikummet. Jeg har aldrig oplevet nogle former for problemer i den sammenhæng. Måske er det noget kulturelt.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 15. mar 2012, 15:58

limey skrev:Nu har jeg i alt fire gange været i Hamburg og se HSV og hver gang har der siddet masser af udefans blandt hjemmepublikummet. Jeg har aldrig oplevet nogle former for problemer i den sammenhæng. Måske er det noget kulturelt.
Og på Aalborg stadion ser jeg hver gang, fans af udeholdet blandt AaB fans.

Det er nok mere et spørgsmål om motiver.
Hvis udebane afsnittet er væk, er der kun et sted for tosser med tvivlsome motiver, det er blandt hardcore AaB fans, hvor en konfrontationer er uundgålig, eller blandt "almindlige" fans, hvilket vil skræmme mange væk fra stadions rundt omkring.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. mar 2012, 16:07

Brodernumsi skrev:
limey skrev:Nu har jeg i alt fire gange været i Hamburg og se HSV og hver gang har der siddet masser af udefans blandt hjemmepublikummet. Jeg har aldrig oplevet nogle former for problemer i den sammenhæng. Måske er det noget kulturelt.
Og på Aalborg stadion ser jeg hver gang, fans af udeholdet blandt AaB fans.

Det er nok mere et spørgsmål om motiver.
Hvis udebane afsnittet er væk, er der kun et sted for tosser med tvivlsome motiver, det er blandt hardcore AaB fans, hvor en konfrontationer er uundgålig, eller blandt "almindlige" fans, hvilket vil skræmme mange væk fra stadions rundt omkring.
Og påstanden fra klubberne og divisionsforeningen, og tilsyneladende erfaringen fra udlandet, er at tosserne så hellere bliver væk. Done? Vi må vist vente og se.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. mar 2012, 17:01

Det samme ser du på Faxe Kondi. Der er ofte en del fans af udeholdet til stede, og der er problemløst. I Fullham har jeg selv oplevet en blandet tribune i en kamp mod Manchester City, og der var heller ingen problemer. I både Herning og Århus har jeg siddet på hjemmebaneafsnit med AaB-halstørklæder på og der har heller ingen problemer været. Men fælles for alle disse oplevelser er, at det er de "rolige" tribuner jeg har siddet på. Jeg ville da fx føle mig provokeret, hvis en flok Brøndby-fans begyndte at føre sig frem på Spar Nord. Mon ikke det samme gør sig gældende andre steder. Forestil dig 5 AaB-trøjer på Faxetribunen i Brøndby eller den såkaldte stemningstribune i Parken... Det vil med statsgaranti ikke gå godt uanset hvor pænt man opførte sig.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 15. mar 2012, 17:04

Klaus skrev:
Det samme ser du på Faxe Kondi. Der er ofte en del fans af udeholdet til stede, og der er problemløst. I Fullham har jeg selv oplevet en blandet tribune i en kamp mod Manchester City, og der var heller ingen problemer. I både Herning og Århus har jeg siddet på hjemmebaneafsnit med AaB-halstørklæder på og der har heller ingen problemer været. Men fælles for alle disse oplevelser er, at det er de "rolige" tribuner jeg har siddet på. Jeg ville da fx føle mig provokeret, hvis en flok Brøndby-fans begyndte at føre sig frem på Spar Nord. Mon ikke det samme gør sig gældende andre steder. Forestil dig 5 AaB-trøjer på Faxetribunen i Brøndby eller den såkaldte stemningstribune i Parken... Det vil med statsgaranti ikke gå godt uanset hvor pænt man opførte sig.
Hvis det var det tosserne ville har det jo alle dage været muligt. Jeg tror simpelthen ikke på det sker, jeg kan til nød forestille mig en håndfuld af dem kunne køre herop for at bokse med nogen andre tosser på en mark, kirkegård eller i gaden, men sådan har det jo altid været.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 15. mar 2012, 17:47

Den eneste mulige forklaring jeg kan finde til denne løsning:

FCK tør ikke længere at stå til ansvar for udebaneafsnit, da det kan koste point og vigtigere for dem CL-mill. De vælger så en løsning, hvor de ikke længere har noget ansvar på de fire største aways for snuderne.

Ansvaret er nu skovlet videre til de fire andre, og aktionærne i PS&E er sikret at FCKs hooligans ikke får stoppet flere kampe, hvor FCK kan risikere at blive straffet. Brøndby er helt klar, de er ligeså bange.

AGF, OB og AaB har alle et ansvar overfor de lokale i byerne, der er ved at være godt og grundig træt af snuderne. De accepterer alle at registrerer deres fans, da de håber at det kan lokke tjøwenhavnerne, både hvid og gul, til at holde sig væk fra landsdelen. (Tror de også på julemanden?)

Intet problem er løst og de eneste der ikke står som tabere i denne sag er PS&Es aktionærer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

nik
Landshold
Landshold

Indlæg af nik » 15. mar 2012, 18:21

Lukker man udebane afsnittet bør man også lukke for nethandel med billetter, man kan nemt forestille sig et stort antal feks Fc.K folk ville købe billetter til vest-tribunen, med det sjov som det nu giver

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 15. mar 2012, 22:18

nik skrev:Lukker man udebane afsnittet bør man også lukke for nethandel med billetter, man kan nemt forestille sig et stort antal feks Fc.K folk ville købe billetter til vest-tribunen, med det sjov som det nu giver
Hvis det bliver tilfældet skal hjemmeholdet selvfølgelig stoppe billetsalget og kun give entre-indgang til sæsonkortholdere og sponsorer.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 15. mar 2012, 22:29

634 skrev:
nik skrev:Lukker man udebane afsnittet bør man også lukke for nethandel med billetter, man kan nemt forestille sig et stort antal feks Fc.K folk ville købe billetter til vest-tribunen, med det sjov som det nu giver
Hvis det bliver tilfældet skal hjemmeholdet selvfølgelig stoppe billetsalget og kun give entre-indgang til sæsonkortholdere og sponsorer.
Hvad så med alle os AaB fans der ikke har sæsonkort?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. mar 2012, 23:04

634 skrev:
Tjaaa, der kan heldigvis gøres lidt mere. I andre lande kræver det fx en bookinghistorie til hjemmebanebilletter for at kunne købe pladser til bestemte kampe. Men så er der også tale om høj, høj, høj risikokampe. Hos os kunne man vel sælge billetter til folk, der har en bookinghistorie med sit AaB-kort og printselvbilletter. Bullerbandemedlemmer samt medlemmer af ASC kan vel også købe... Men det vil da afgjort blive et problem i forhold til dem, der plejer at møde op ved "kassen" og betaler deres billetter.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 16. mar 2012, 22:50

Dot Bot skrev:
634 skrev:
Hvad så med alle os AaB fans der ikke har sæsonkort?
Du er i den store målgruppe hvor nogle er udenfor pædagogisk rækkevidde, og mange andre ikke er det.
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 16. mar 2012, 22:58

Klaus skrev:
634 skrev:
Tjaaa, der kan heldigvis gøres lidt mere. I andre lande kræver det fx en bookinghistorie til hjemmebanebilletter for at kunne købe pladser til bestemte kampe. Men så er der også tale om høj, høj, høj risikokampe. Hos os kunne man vel sælge billetter til folk, der har en bookinghistorie med sit AaB-kort og printselvbilletter. Bullerbandemedlemmer samt medlemmer af ASC kan vel også købe... Men det vil da afgjort blive et problem i forhold til dem, der plejer at møde op ved "kassen" og betaler deres billetter.
Har man booking historik fra pænt afviklede kampe er det klart argument for at kunne komme ind. Har man derimod booking historik fra uro kampe hjælper det ikke.
Bullerbanden bør kunne slippe ind, men ASC har jo afvist at bagge op om lukning af udeafsnit, og dermed lukker ASC jo nok døren for sig selv.
Det er altså ikke noget jeg bestemmer, men sådan kan det blive som en formodning.
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 17. mar 2012, 09:07

Poker-One-Kenobi skrev:
Dot Bot skrev:
Cx skrev:

Igen et indlæg under niveau, tak for bidraget.
Den rammer hårdt hva

Internet-kriger

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 17. mar 2012, 09:15

634 skrev:
Det bliver tilfældet, at f.eks. FCK's fans søger ind på Vest.

Og når man kun giver adgang til dem sæsonkortholdere og sponsorer, så kommer der kun halvdelen på stadion. Så gider man ikke at sende kampene på 3+ mere, da Aalborg Stadion altid er halvtomt. Så er der færre reklamepenge, så er der færre penge i kassen, så er der dårligere vilkår, og så kører den bare derud af.

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 17. mar 2012, 13:15

SimonJ skrev:
634 skrev:

Og når man kun giver adgang til dem sæsonkortholdere og sponsorer, så kommer der kun halvdelen på stadion. Så gider man ikke at sende kampene på 3+ mere, da Aalborg Stadion altid er halvtomt. Så er der færre reklamepenge, så er der færre penge i kassen, så er der dårligere vilkår, og så kører den bare derud af.
Måske hurtigt nok jeg skrev halvtomt; men ikke det snit, som man ser nu. Men det ændrer ikke pointen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 17. mar 2012, 14:05

SimonJ skrev:
SimonJ skrev:
634 skrev:

Måske hurtigt nok jeg skrev halvtomt; men ikke det snit, som man ser nu. Men det ændrer ikke pointen.
Hvis mange tilskuere ikke for mulighed for at se kampen på Stadion, bliver de henvist til Tv, og dermed flere sofa kiggere. Det vil være meget godt for Tv og deres reklamer, trods den triste tilskuer atmosfære på Stadion.
Aalborg Kommune og deres skatteborgere samt bilejer m.m. kan spare reparations-udgifter af Stadion/bil m.m. hvis der ved High-risk kampe ikke gives entre til flere end allerede reserverede billeter.
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester

Besvar