4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20.45

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 4. kval.runde CL. APOEL - AaB, tirsdag d.26 august kl 20

Indlæg af Provst i Brovst » 26. aug 2014, 23:33

Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Der er mange der skyder på Kent Nielsen.

Jeg skriver intet om at Kent bliver kritiseret pga talentsatsning, det er din stråmand. Men AaB taber fordi der bliver laver mange personlige fejl. Det gør unge spillere bare i særdeleshed, de mangler erfaring. Børsting kommer jo lige fra danmarksserien, den er mere tilgivende. Det har jo intet at gøre med Kents taktik og der bliver lavet mange personlige fejl af urutinerede spillere som slet ikke er færdigudviklede på nogen måde.
My bad. Jeg forstod bare dit "Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt." som om du mente, at...der nu stilles spørgsmålstegn ved KN...fordi der satses på talenter. Nåja.
Byg du bare videre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 26. aug 2014, 23:41

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys har transfer strategien fejlet. Inden vi skal spille de største kampe i mange mange år satser vi hele transferbudgettet på skadede spillere eller spillere der ikke er i form fremfor at hente en eller to klassespillere der kan gå direkte ind og løfte os. Helenius har været ugidelig og ligeglad, han får nok heller ikke meget søvn for tiden. Ene er milevidt fra tidligere tiders niveau.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. aug 2014, 23:49

Brent skrev:Set i bagklogskabens ulideligt klare lys har transfer strategien fejlet. Inden vi skal spille de største kampe i mange mange år satser vi hele transferbudgettet på skadede spillere eller spillere der ikke er i form fremfor at hente en eller to klassespillere der kan gå direkte ind og løfte os. Helenius har været ugidelig og ligeglad, han får nok heller ikke meget søvn for tiden. Ene er milevidt fra tidligere tiders niveau.
Fair nok, men ikke specielt relevant. CL. var en urealistisk mulighed, og vi har foerst i sidste uge faaet fyldt penge i tanken, saa der var slet ikke muligheder for at hente spillere i den klasse tidligere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. aug 2014, 23:52

Kunji skrev:Calm your fucking tits.

Isoleret set, så leverer vi 3 ligegyldige halvlege mod et okay hold, som er voldsomt effektive. Vi spiller fra side til side, og vi er ikke tilnærmelsesvis målsøgende nok. De chancer vi får, dem sparker vi ikke ind, og det krydrede vi med et hav af personlige fejl. Det er ikke acceptabelt, hvis man vil videre til Champions League. APOEL har intet at gøre i Champions League, men det har vi så sandelig heller ikke i øjeblikket. Der er ingen grund til at tale APOEL ned ift. vores niveau. De spillede os klogt. Men de bliver da formentlig kørt over i Champions League.

Selvfølgelig bærer Kent en del af skylden. Vi er ikke målsøgende, og vi har intet våben mod hold, der stiller sig dybt. Her peger pilen på Kent. Men at tale om, at vi skal overveje forlængelsen med ham er måske det dummeste, der er skrevet herinde i nyere tid. Vi har lige vundet en, for os, historisk Double med et hold, som var spået nedrykning. Vi har for første gang i min tid som AaB-fan et koncept i klubben, og vi er rent faktisk at betragte som et spillemæssigt tophold. Det bærer Kent også en del af skylden for. En gigantisk del.

Det er spillerne, der falder igennem over disse to kampe, da de individuelle præstationer slet ikke står mål med, hvad vi har set tidligere.

Vi mangler meget ift. sidste sæson, men vi har altså ikke kun mistet Kusk!? Vi mangler pt. Ahlmann, Kusk, Jønsson og Spalvis. Og den Spalvis, der statede sæsonen, var ikke i den målform, vi så sidste år. Ind har vi fået en centerforsvarer som venstreback, en kantspiller, der ikke er i form, en angriber, der ikke er i form, og et ungt talent, som vi intet kan forvente os af endnu. Vi skal genopfinde os selv som hold. Vi skal ikke finde konceptet, fordi det har vi for en gangs skyld i klubbens DNA (BVADR), men vi skal finde det hold, der kan udføre konceptet ideelt. Og det tager tid.

Det er fucking røv at ryge ud. Og det er endnu mere røv at ryge ud på den her måde. Men prøv dog for pokker at se realiteterne i øjnene. Vi er der ikke endnu. Vi er ikke det mesterhold, der gik på pause efter sidste sæson. Vi er et nyt hold, der skal finde vores plads.

Det var pinligt, det der skete på banen i dag. Det er mere pinligt at læse folks reaktioner. Overveje forlængelsen med Kent. Tsk. TSK!

TSK!
Isoleret set - hvorfor egentlig isoleret set? Hvorfor ikke se på, hvordan holdet har spillet hele sæsonen so far? Nederlaget i dag kunne man da nok leve med, hvis der VAR noget 'isoleret' over det. Men det er der i mine øjne ikke. Vi er kommet dårligt igang, og har - som jeg ser det - slet ikke evnet at overføre ret meget af det gode spil, og den offensive indstilling, vi blev dobbelte mestre på. Det kan vi så tilskrive flere forskellige faktorer; skader, ja. Vi husker lige, hvor kække vi selv var, da Glenn pev over det samme i foråret, ikke? Nå, det er nok en heeelt anden snak.
Anyways, ja, vi er ramt på et par centrale positioner, og jeg skændes da meget med mig selv om, hvorvidt det er salget af Kusk, eller Ahlmans skade, som har ramt os hårdest. I forlængelse af det med at se på den enkelte spiller, så har vi fået spillere tilbage fra skader, og rustne spillere ind, og ingen af dem har formået at bidrage rigtig positivt med noget endnu.

Det mener jeg bare ikke er nok til at forklare den øjeblikkelige spillemæssige elendighed, vi befinder os i.

Jeg synes man har kunnet fornemme lige siden sæsonopstarten, at trænernes fokus har flyttet sig mod, at nu skal vi spille mere kontrollerende, med lavere risiko. Det lyder jo fint nok, lav risiko, hvem vil ikke have en stor potion af det? Men hvad har vi så fået, i denne kritiske periode for AaB, hvor man VIRKELIG kunne have skudt alletiders fuldfede papegøje? Tøvende, stereotypt, i kampene mere og mere usammenhængende og rent ud sagt trist og kedeligt spil. Hvor er troen på det koncept, man kørte sidste sæson igennem med? Hvordan kan det være, at INGEN af de nye spillere i truppen har formået at bidrage mere? Mit bud er, at det heller ikke er nemt at gå ind som ny mand og gøre en forskel, når der bliver rykket på det samlede fundament for hele holdet. Var det virkelig nu, man skulle lave den taktiske øvelse, jeg mener man har lavet? Vores ellers bærende spillere laller lige pludselig rundt som om de nærmest ikke ved, hvilket ben de skal stå på. Der er ingen af Morten Olsens forkætrede "automatismer". Der skal tydeligvis tænkes en heeel masse over tingene for at undgå fejl, og paradoksalt nok betyder det, at fejlene kommer væltende.

Sidste sæson stod Kent da ikke og råbte og skreg så højt og konstant af holdet, som han har gjort indtil videre i denne sæson. Det ser jeg også som en klar indikation af, at der slet ikke er det samme sikre fundament, som vi havde før sommerpausen. Alle de kommentatorer som snakker om, hvor tydelig en struktur AaB har - de taler da om det fodbold, de så fra holdet sidste sæson. De taler da ikke om noget som holdet har vist i indeværende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. aug 2014, 23:54

Provst i Brovst skrev:
Frygah skrev: Men det kunne jo lige så godt have været Würtz, AK, Risgård eller KEP's fejl der havde kostet i dag.
Men lad os nu forholde os til fakta når der skal findes en grund til nederlaget.
Jeg synes nu det ville klæde diskussionen at gå lidt mere i dybden med hvad der går galt i dagens kamp som er afgørende for vi ikke får et resultat, udover blot kalde det enkeltfejl fra urutinerede spillere. Vi har angribere der stort set kommer frem til intet, og det de kommer frem til, brænder de. Det er vel lige så store fejl som Børstings fejl? Og så er der hele måden hvor midtbane formøbler bolden på, som jeg også synes er central for at vi slet ikke får ro på spillet, og får skabt de chancer vi have håbet på.

Jeg må så også indrømme at APOEL var gode i dag. Det var de sgu, uanset hvor dårlige vi så måtte være.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. aug 2014, 23:57

Provst i Brovst skrev:
Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Der er mange der skyder på Kent Nielsen.

Jeg skriver intet om at Kent bliver kritiseret pga talentsatsning, det er din stråmand. Men AaB taber fordi der bliver laver mange personlige fejl. Det gør unge spillere bare i særdeleshed, de mangler erfaring. Børsting kommer jo lige fra danmarksserien, den er mere tilgivende. Det har jo intet at gøre med Kents taktik og der bliver lavet mange personlige fejl af urutinerede spillere som slet ikke er færdigudviklede på nogen måde.
My bad. Jeg forstod bare dit "Derfor er det også latterligt der skal stilles spørgsmålstegn ved Kent Nielsen! Der er jo netop en grund til AaB kan roses for at satse på talenter, fordi det er risikabelt." som om du mente, at...der nu stilles spørgsmålstegn ved KN...fordi der satses på talenter. Nåja.
Byg du bare videre.
Jamen jeg skriver i ærlig forvirring over, hvad det er i dine skriverier, jeg har misforstået. Det er muligvis det fremskredne tidspunkt, eller bare mine generelle forståelsesmæssige svagheder, som er i spil, men så kan du jo prøve at hæve niveauet et gram eller to og rent faktisk forklare, hvor jeg er gået fejl af dig. Jeg læser hvad du skriver som om du mener, at Kent nu udsættes for kritik - fordi han satser på talenter. Er det misforstået?

Edit: Efter din henvisning til dit tidligere svar (tak for responsen) må jeg bare erklære mig uenig; AaB taber ikke kun fordi de unge spillere laver fejl. Det forklarer efter min mening ikke fuldt ud det spillemæssige dødvande, som AaB er i lige nu, og det gør udskiftningerne på holdet heller ikke. Spillernes fejl kan forklares ud fra deres egne mangler, ja, men det hænger også sammen med, hvor klare roller de har, og hvor meget overskud spillerne omkring dem har til at hjælpe dem.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 00:24

http://en.m.wikipedia.org/wiki/UEFA_Eur ... rize_money" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.m.wikipedia.org/wiki/UEFA_Cha ... rize_money" onclick="window.open(this.href);return false;

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 00:29

Brent skrev:Set i bagklogskabens ulideligt klare lys har transfer strategien fejlet. Inden vi skal spille de største kampe i mange mange år satser vi hele transferbudgettet på skadede spillere eller spillere der ikke er i form fremfor at hente en eller to klassespillere der kan gå direkte ind og løfte os. Helenius har været ugidelig og ligeglad, han får nok heller ikke meget søvn for tiden. Ene er milevidt fra tidligere tiders niveau.
Jeg har sagt hele tiden at transfer strategien har været forfejlet og det har jeg så sandelig fået at høre for.
Klubben har valgt at hente prominente navne/venner af huset, hvor de i stedet skulle ha' gået efter typer som kunne være med til at bibeholde sidste sæsons flotte spillestil.
Ene og Helenius er udmærkede spillere hvis/når de er i form, men grundlæggende mener jeg ikke at de spillemæssigt passer til holdet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2014, 00:38

Var det penge vi kunne bruge paa forhaand til at koebe spillere for?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2014, 00:40

frederikshavneren skrev:
Jeg har sagt hele tiden at transfer strategien har været forfejlet og det har jeg så sandelig fået at høre for.
Klubben har valgt at hente prominente navne/venner af huset, hvor de i stedet skulle ha' gået efter typer som kunne være med til at bibeholde sidste sæsons flotte spillestil.
Ene og Helenius er udmærkede spillere hvis/når de er i form, men grundlæggende mener jeg ikke at de spillemæssigt passer til holdet.
Pro tip: Traek aldrig martyrkortet hvis du oensker bare en lille smule respekt. Derudover, fint nok du ikke ville tage imod to "gratis" spillere som Ene og Helenius. Gotcha. Men hvem mener du vi kunne have koebt i stedet som havde gjort forskellen i dag? Og husk her paa at vi havde en negativ egenkapital for en uge siden.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. aug 2014, 00:45

Jeg troede på at vi kunne få et brugbart resultat på Cypern, men nej drømmen blev til et mareridt. Vi tabte til et bedre hold på dagen, det kan der ikke være tvivl om. Det er sgu mere måden det skete på der irriterer mig voldsomt. Vi fik APOEL til at se fornuftige ud fordi vi selv spillede forfærdeligt og ja Hobro ekspressen havde gjort det bedre end hvad vi magtede.

Synes at det er forkert at bebrejde de unge og urutinerede. Det var et kollektivt kollaps hvorvidt især de rutinerede (KEP, Thelander, Würtz og Risgård) var helt væk. Man må kunne forvente noget mere af holdets bærende kræfter.
Spillemæssigt var vi suppens bedste hold i sidste sæson, men pt. halter spillet gevaldigt. Uden Kusk og RJ samt en Thomsen der ikke er helt fit ja så er vores offensiv middelmådig.

Der kan ikke siges noget til at det er APOEL som scorer millionerne og oplevelserne i CL. De var bedre end os på alle parametre i returkampen. Vi må prøve at finde det positive selv om det er svært. Der er stadigvæk en del penge i EL, samt holdet kan lære rigtig meget af de europæiske kampe (vi har ik niveau til CL). Der er altså nogle ganske interessante mulige modstandere i EL såsom Everton, Tottenham, Inter, Celtic, Club Brügge, Napoli/Bilbao, Lille, Sevilla, Villarreal, Fiorentina, Gladbach mv. Trøste præmien er slet ikke så dårlig endda!
Da vi nok ryger i det nederste seedningslag så slipper vi også for de værste skodhold.

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af larsdahl » 27. aug 2014, 01:07

AaB havde 365 succesfulde afleveringer i kampen.

De hyppigste var:

15 Kenneth Emil Petersen -> Rasmus Thelander
14 Kenneth Emil Petersen -> Rasmus Würtz
14 Rasmus Thelander -> Jakob Blaabjerg
12 Kasper Risgård -> Rasmus Würtz
11 Rasmus Würtz -> Jakob Blaabjerg
10 Rasmus Thelander -> Kenneth Emil Petersen
10 Rasmus Würtz -> Kasper Risgård

http://www.uefa.com/newsfiles/ucl/2015/2014209_tpd.pdf

Imponerende at Thelander havde 98% succesfulde afleveringer.

Jeg synes APOEL bliver groft undervurderet af de fleste herinde (og i den danske presse). Følgende spillere startede for APOEL:

João Guilherme - 6 U17 landskampe for Brasilien, over 100 kampe i den bedste portugisiske række (for Marítimo)
Carlão - over 100 kampe i den (næst)bedste franske række (for Sochaux)
Tiago Gomes - 25 kampe i næstbedste engelske række (for Blackpool), næsten 100 kampe i næstbedste spanske række (for Herkules)
Cillian Sheridan - næsten 100 kampe i bedste skotske række
Gustavo Manduca - næsten 100 kampe i bedste portugisiske række, over 100 kampe i bedste græske række
Nuno Morais - 4 kampe for Chelsea, næsten 200 for APOEL
Mário Sérgio - over 100 kampe i den bedste ukrainske række

Et par af udskífterne:
Charalambides - 75 landskampe for Cypern
Rafik Djebbour - næsten 200 kampe i den bedste græske række, tidligere topscorer i Grækenland, 33 landskampe for Algeriet

Mon ikke de fleste af disse spillere ville kunne gå direkte ind og forstærke vores hold?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 27. aug 2014, 06:15

Lorte nat... Æft mand, sådan et resultat kan sætte spor i ens drømme!!

Håber der bliver taget godt hånd om spillerne. Tror ikke den er sjov at vågne op til i dag - hvis de da overhovedet har sovet!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 27. aug 2014, 07:07

Jeg savner at Kent træder frem og tager noget ansvar for denne fiasko.
For de unge spilleres skyld.
Brug de brede skuldre.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 27. aug 2014, 07:24

Ja, man er sindssygt skuffet og det er noget lort.

Men det var godtnok bare et langt bedre hold vi mødte. De blev groft undervurderet af alle undtagen Kent, egentlig. Såvel fans som mange af spillerne gik fra hjemmekampen med en overlegen attitude og fik en over snuden igår. Puha.

Det værste er næsten af de samme spillere har performet rædderligt i Ligaen. Havde vi vundet igår havde alt været godt, men nu må man rette fokus på en sæsonstart, hvor vi har vundet 2 ud af 9 kampe. Det er langt fra godt nok, og jeg frygter personligt at vi skal tabe mindst et par stykker mere før alvoren går op for spillerne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 27. aug 2014, 07:51

Nu har Gaarde svigtet i Europa to sæsoner, han skal da fyres. Først nederlaget sidste år til Dila Gori og nu kun EL. Ironi anvendt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 27. aug 2014, 08:06

FlæskeFrank skrev:Nu har Gaarde svigtet i Europa to sæsoner, han skal da fyres. Først nederlaget sidste år til Dila Gori og nu kun EL. Ironi anvendt.
Er det dig Hesten?? ;)
Ska' vi hak'?

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 27. aug 2014, 08:17

Ja, det var jo ikke skide godt det, vi så i går. Vi snakker en del om manglen af Kusk, og ja det kan mærkes pt. Men jeg tænker, at vi jo også har sagt farvel til Curth :thumbsup: og Due. I kampe som den i aftes, kunne deres rutine havde været værdifuld. De kunne evt. Være sat ind i stedet for Blåbjerg og Børsting, som imponere mig, men selvfølgelig ikke har rutine til at spille kampe som denne.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2014, 08:23

Yankee skrev: Det værste er næsten af de samme spillere har performet rædderligt i Ligaen. Havde vi vundet igår havde alt været godt, men nu må man rette fokus på en sæsonstart, hvor vi har vundet 2 ud af 9 kampe. Det er langt fra godt nok, og jeg frygter personligt at vi skal tabe mindst et par stykker mere før alvoren går op for spillerne.
Lige netop min pointe. Holdet er kommet ret skævt ind i denne sæsonstart, og jeg synes ikke det lader sig forklare alene ud fra skader og udskiftninger. For s.... det er bittert at se på alt det gode, positive, offensive fodbold, man har glemt at spille hen over sommeren, og alle de profiler, som nu står i kø for at levere middelmådige, sløve præstationer.

Jeg FRYGTEDE Kent lyttede efter, da Morten Olsen midt i al sin højst usædvanlige ros af AaB's spil sidste sæson sagde, at "sådan kan man jo ikke spille i Europa, det vil nok være naivt". Men det gjorde han tilsyneladende.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 27. aug 2014, 08:45

larsdahl skrev:AaB havde 365 succesfulde afleveringer i kampen.

De hyppigste var:

15 Kenneth Emil Petersen -> Rasmus Thelander
14 Kenneth Emil Petersen -> Rasmus Würtz
14 Rasmus Thelander -> Jakob Blaabjerg
12 Kasper Risgård -> Rasmus Würtz
11 Rasmus Würtz -> Jakob Blaabjerg
10 Rasmus Thelander -> Kenneth Emil Petersen
10 Rasmus Würtz -> Kasper Risgård

http://www.uefa.com/newsfiles/ucl/2015/2014209_tpd.pdf

Imponerende at Thelander havde 98% succesfulde afleveringer.

Jeg synes APOEL bliver groft undervurderet af de fleste herinde (og i den danske presse). Følgende spillere startede for APOEL:

João Guilherme - 6 U17 landskampe for Brasilien, over 100 kampe i den bedste portugisiske række (for Marítimo)
Carlão - over 100 kampe i den (næst)bedste franske række (for Sochaux)
Tiago Gomes - 25 kampe i næstbedste engelske række (for Blackpool), næsten 100 kampe i næstbedste spanske række (for Herkules)
Cillian Sheridan - næsten 100 kampe i bedste skotske række
Gustavo Manduca - næsten 100 kampe i bedste portugisiske række, over 100 kampe i bedste græske række
Nuno Morais - 4 kampe for Chelsea, næsten 200 for APOEL
Mário Sérgio - over 100 kampe i den bedste ukrainske række

Et par af udskífterne:
Charalambides - 75 landskampe for Cypern
Rafik Djebbour - næsten 200 kampe i den bedste græske række, tidligere topscorer i Grækenland, 33 landskampe for Algeriet

Mon ikke de fleste af disse spillere ville kunne gå direkte ind og forstærke vores hold?
Stop nu, de seneste to play offs har de tabt hjemme til Zulle wargem fra Belgien og et eller andet ukendt hold fra Azabajan. Hvis du ser på de mål de får i dag er der jo tale om amtørfejl. Specielt de to sidste mål hvor vi vælger stå og glo på at de scorer.

Det er en skandaløs ringe performance og vi er til grin i hele DK. Det her er en skændsel.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvorfor vi har begravet sidste sæsons aggressive og direkte stil til fordel for en gang nosseløst boldflytteri.

Besvar