Jeg er overvejende enig.Patmand skrev: ↑8. mar 2021, 21:39Selvfølgelig er der noget sarkasme i det. Jeg syntes jo også VAR er dræbende for euforien f.eks. ved målscoring, og jeg mener det skal ændres drastisk i hvordan det bruges, men nu er VAR altså en del af gamet og så forstår jeg ikke hvordan der bitches over en korrekt annullering af et forkert dømt straffe. Minsandten om så ikke til sidst i kampen at dommeren går ud og ser på en situation - og så dømmer straffe til AaB.Ibiza Polar skrev: ↑8. mar 2021, 20:56Sarkasme og alt muligt. I know. Men det er jo netop det her, VAR skal. Og ikke diskutere 4 cm offside.
Men jeg ville nu stadig gerne, at det gik hurtigere.
Det var meget tydeligt at mange gerne så at AaB havde fået et forkert tildelt straffe.
Den helt store udfordring ved VAR, som jeg ser det, er tidsforbruget/petitessegraden.
Jeg mener simpelthen ikke, at man skal bruge tid på at vurdere en offside, hvis ikke TV-billederne tydeligt viser en onside eller offside. Hvis den er så tæt, at man ikke kan se den med det blotte øje, så må dommerens vurdering gælde.
Når VAR bliver så nøjeregnende, så fjerner det for meget rytme i spillet.
Jeg synes til gengæld, at det er fint, at man giver dommeren mulighed for at kigge straffe igennem. De seneste ugers brok har jo hovedsagligt været en hands-ting, og det er reglerne den er galt med.
Det handler hverken om for eller imod AaB i dag. Jeg mente faktisk, at det lignede en forholdsvis tydelig offside ved det første straffe, så selvfølgelig skulle det annulleres.