AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 17. maj 2021, 20:56

Og alle hans såkaldte hjerneblødninger, er to år gamle i forhold til, da han forlod klubben. Så han har lært noget.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 21:41

Frygah skrev:
17. maj 2021, 20:52
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 20:25
Frygah skrev:
17. maj 2021, 19:48
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 16:30
TK-allez skrev:
17. maj 2021, 16:26
Jores Okores nye kinesiske hold - med ham som fast starter - har holdt buret rent i de sidste fire kampe. Okore-effekten.
Han er satme savnet.
Og langt mere end jeg forventede.

Jeg har hele tiden holdt fast i at jeg mente han var god, men at han ikke gjorde spillerne omkring sig bedre, hvilket var min forventning af ham som så stor en profil som han var. Må nok erkende at han er savnet på alle parametre, uagtet en hjerneblødning i ny og næ.
Men det gjorde han jo. Thelander var bedre med ham. Ross især var bedre med de to.
Og de hjerneblødninger har jeg aldrig set, så jeg forstår ikke, når folk taler om dem.
Ja, det er jo også det jeg skriver nu efterfølgende? Jeg erkender at jeg tog fejl... Jeg ved ikke rigtig hvad det er du er på krigsstien for?

Når jeg tænker hjerneblødninger, så tænker jeg eksempelvis den her: https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... n-lige-her

Eller da han spurgte dommeren om han var racist og fik 2 spilledages karantæne på det.

Eller her, da han får direkte rødt for at sparke Kliment efter han er blevet fældet (groft, skal det nævnes): https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... an-kliment

Man kan diskutere om 2 gule kort i første halvleg er hjerneblødning, men det er fandme dumt at score sig et gult kort for brok, for så derefter at nuppe et gult mere inden pausen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ikke-okay

Jeg synes ikke ovenstående er "normale" røde kort, som spillere naturligvis kan risikere at få når der spilles bold. Du er velkommen til at mene noget andet.

Derudover havde han nogle absurde raids fremad banen, hvor han forsøgte at drible et halvt hold, og præsterede så at smide bolden væk, hvorefter han luntede hjemad, hvilket også afstedkom kritik fra Friis - Det vil jeg også kalde en hjerneblødning, og Okore var da også enig i kritikken: https://sn.dk/Sport/Okore-om-Friis-paat ... kel/875339

Så er det virkelig så kontroversielt at skrive en hjerneblødning i ny og næ, fremfor dit "Og de hjerneblødninger har jeg aldrig set" statement? Eller mener du ovenstående er helt normalt for en Superligaspiller?
Jeg fejllæste, hvad du skrev - beklager. Så nej, jeg er - som aldrig - på krigsstien.

Og ja, det er vel et spørgsmål om temperament, men udover at spørge dommeren, om han er racist (som var dumt, men jo ikke just enestående) har jeg svært ved at se noget af det anførte som "hjerneblødninger". Men igen, det er jo et temperamentspørgsmål.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 21:47

Maglau skrev:
17. maj 2021, 20:53
Brodernumsi skrev:
17. maj 2021, 20:32
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:
TK-allez skrev:
Jores Okores nye kinesiske hold - med ham som fast starter - har holdt buret rent i de sidste fire kampe. Okore-effekten.
Han er satme savnet.

Jeg har hele tiden holdt fast i at jeg mente han var god, men at han ikke gjorde spillerne omkring sig bedre, hvilket var min forventning af ham som så stor en profil som han var. Må nok erkende at han er savnet på alle parametre, uagtet en hjerneblødning i ny og næ.
Men det gjorde han jo. Thelander var bedre med ham. Ross især var bedre med de to.
Og de hjerneblødninger har jeg aldrig set, så jeg forstår ikke, når folk taler om dem.
Enig, er altid forundret, når folk påstår, at Okore skulle stå for specielt mange hjerneblødninger.
Enig men mon ikke der tænkes på et par ukoncentreret straffespark og røde kort.
Men ja Okore var klasse og blandt de fem bedste på pladsen i superligaen. Nu har vi fået Granli :o
Og hvilke forsvarere laver ikke dem? 3 røde og 14 gule på 3,5 sæson er ikke noget særligt for en midterforsvarer. Og da slet ikke, når hans makkere har været KP og Blåbber.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 17. maj 2021, 22:44

Maglau skrev:
Men ja Okore var klasse og blandt de fem bedste på pladsen i superligaen. Nu har vi fået Granli :o
Granli erstattede Kasper P., også lønmæssigt.
Jeg ser det som ret åbenlyst at Inge går efter en dyr forsvarsprofil til sommer

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 17. maj 2021, 23:14

R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 21:47
Maglau skrev:
Brodernumsi skrev:
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:

Han er satme savnet.

Enig, er altid forundret, når folk påstår, at Okore skulle stå for specielt mange hjerneblødninger.
Og hvilke forsvarere laver ikke dem? 3 røde og 14 gule på 3,5 sæson er ikke noget særligt for en midterforsvarer. Og da slet ikke, når hans makkere har været KP og Blåbber.
Det ene røde kort blev efterfølgende annulleret, og i sine sidste to år i klubben fik han nul.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2021, 00:00

Brodernumsi skrev:
17. maj 2021, 23:14
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 21:47
Maglau skrev:
Brodernumsi skrev:
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:

Det ene røde kort blev efterfølgende annulleret, og i sine sidste to år i klubben fik han nul.
Der er sandt, ja.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. maj 2021, 07:17

Maglau skrev:
Brodernumsi skrev:
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:
TK-allez skrev:
Han er satme savnet.

Tårnhøjt topniveau, men også skræmmende lavt bundniveau, som gjorde man ikke kunne bygge noget på ham. Jeg tænker her bl.a. på

- Dumt straffe hjemme mod AC Horsens i 2018, hvor han var overtændt og det var så tydeligt at det ville gå galt før han klipper Horsens manden i feltet
- Kampen mod FCN, hvor han stoppede op på midterlinjen og ikke gad løbe med hjem
- Latterlig slagtning af Kliment
- "Racisme"episoden. Det var satme dumt - især med tanke på, at det var efter en duel med en anden sort spiller.

Det er for billigt bare at sidde på bagkant at sige han ubetinget var en klassestopper og holdet var lige så svagt i det spillemæssige som med ham.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 18. maj 2021, 08:07

Jakobsen skrev:
18. maj 2021, 07:17
Maglau skrev:
Brodernumsi skrev:
R Rosenberg skrev:
Frygah skrev:
R Rosenberg skrev:

Han er satme savnet.

Tårnhøjt topniveau, men også skræmmende lavt bundniveau, som gjorde man ikke kunne bygge noget på ham. Jeg tænker her bl.a. på

- Dumt straffe hjemme mod AC Horsens i 2018, hvor han var overtændt og det var så tydeligt at det ville gå galt før han klipper Horsens manden i feltet
- Kampen mod FCN, hvor han stoppede op på midterlinjen og ikke gad løbe med hjem
- Latterlig slagtning af Kliment
- "Racisme"episoden. Det var satme dumt - især med tanke på, at det var efter en duel med en anden sort spiller.

Det er for billigt bare at sidde på bagkant at sige han ubetinget var en klassestopper og holdet var lige så svagt i det spillemæssige som med ham.
Tja. Jeg sagde det også dengang, så ingen bagkant her. Nu er det så bare uhyre synligt.

Men nu har du generelt altid været meget (usaglig) kritisk over for ham, så det tillægger jeg ikke så meget vægt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2021, 08:19

R Rosenberg skrev:
18. maj 2021, 08:07

Tja. Jeg sagde det også dengang, så ingen bagkant her. Nu er det så bare uhyre synligt.

Men nu har du generelt altid været meget (usaglig) kritisk over for ham, så det tillægger jeg ikke så meget vægt.
...og du var bestemt ikke den eneste. Havde der ikke været de små pletter på præstationerne, havde han aldrig været forbi Danmark (og da slet ikke AaB) igen, så var han blevet på større adresser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 21. maj 2021, 23:22

Grønning fortsætter med at bombe for Viborg....

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. maj 2021, 07:49

Klaus skrev:
21. maj 2021, 23:22
Grønning fortsætter med at bombe for Viborg....
Tror vi skal mange år tilbage for at finde en nuværende eller tidligere AaB’er som har bombet over 20 kasser på en sæson på højere niveau. Det skulle vel lige være R. Schwartz selvfølgelig!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. maj 2021, 10:58

Julgranen skrev:
17. maj 2021, 22:44
Maglau skrev:
Har du nogen kilde på det med lønniveauet for ham eller er det et gæt?

Jeg tænker umiddelbart også de ligger omkring det samme, men har intet læst om det.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 24. maj 2021, 10:36

Efter en flot første halvsæson med masser af spilletid tager Joakim Mæhle medaljer med Atalanta, som efter sommerferien skal spille Champions League for tredje sæson i træk.

Hvor ærgerligt at han ikke tog til den fine franske storklub Marseille.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 24. maj 2021, 11:06

Gnu skrev:
24. maj 2021, 10:36
Efter en flot første halvsæson med masser af spilletid tager Joakim Mæhle medaljer med Atalanta, som efter sommerferien skal spille Champions League for tredje sæson i træk.

Hvor er det classy med folk der har behov for at sige "I told you so....". Sådan helt Herning klasse.
Det Atalanta gør er imponernede, men de ligger på et midterbudget i Italien. Der er jo en del klubber, som er rigere så det er ikke givet at de kan holde deres flotte position, hvis vi har lidt længere perspektiv på, men lige nu er det uden tvivl et rigtigt sted for Mæhle at være.
RAUS RAUS SSE!

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 24. maj 2021, 11:41

Jakobsen skrev:
24. maj 2021, 11:06
Gnu skrev:
24. maj 2021, 10:36

Hvor er det classy med folk der har behov for at sige "I told you so....". Sådan helt Herning klasse.
Det Atalanta gør er imponernede, men de ligger på et midterbudget i Italien. Der er jo en del klubber, som er rigere så det er ikke givet at de kan holde deres flotte position, hvis vi har lidt længere perspektiv på, men lige nu er det uden tvivl et rigtigt sted for Mæhle at være.
Følte du dig truffet?

Classy med folk, der snakker ud af røven om ligaer og klubber, de slet ikke følger med i.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 24. maj 2021, 12:31

Forza skrev:
22. maj 2021, 10:58
Julgranen skrev:
17. maj 2021, 22:44
Maglau skrev:
Har du nogen kilde på det med lønniveauet for ham eller er det et gæt?

Jeg tænker umiddelbart også de ligger omkring det samme, men har intet læst om det.
Og Thelander blev hentet istedet for Okore, da man troede han blev solgt i vinduet efter. Så derfor ser jeg det bestemt ikke som åbenlyst at man henter en yderligere midterforsvar. Med mindre man spare andre steder i truppen eller opjustere budget.

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af zadion » 25. maj 2021, 09:09

https://www.fck.dk/nyhed/nicolaj-thomse ... fRgGPyiC8g

Så er Thomsen officielt færdig i FCK.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 25. maj 2021, 09:48

zadion skrev:
25. maj 2021, 09:09
https://www.fck.dk/nyhed/nicolaj-thomse ... fRgGPyiC8g

Så er Thomsen officielt færdig i FCK.
Noget af et fald fra tinderne for den gode Thomsen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. maj 2021, 19:57

Dalsgaard må være bitter.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2021, 08:27

R Rosenberg skrev:
25. maj 2021, 19:57
Dalsgaard må være bitter.
What? Der er fundet plads til hele 3 højrebenede backs og de er alle tre åbenlyst bedre end Dalsgaard.

Besvar