Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
frederikshavneren skrev:Gnu skrev:Jeg må nok erkende, at jeg ikke helt kan se, hvad det er der gør Bob Bradley så rasende interessant.
Han kvalificerede USA til VM 2010 - Alt andet ville simpelthen også være en fiasko, når modstanderne i kvalifikationen hedder Barbados, Honduras, El Salvador, etc.
Ved VM 2010 vandt USA akkurat sin gruppe på målscore - Foran Algeriet, Slovenien og et ringe engelsk landshold. Og resultaterne til slutrunden var én sejr, to uafgjorte og et nederlag.
Én gang i tre forsøg har han vundet CONCACAF Gold Cup, hvor eneste anstændige modstander i turneringen er Mexico, som også har været finalemodstanderen de to øvrige gange. Og her vandt Mexico hhv. 5-0 og 4-2.
Og så en midterplacering med Stabæk.
Altså ikke noget ekstraordinært.
Bradley har gjort det meget fornuftigt med Stabæk forudsætningerne i betragtning.
Stabæk er en af de norske traditionsklubber, men de har været plaget af stor uro i de seneste år. Stabæk vandt The Double i 2008 hvor spillere som Daniel Nannskog, Alanzinho og Christian Keller var blandt profilerne, siden hen er det gået støt ned ad bakke. Klubben har været tæt på økonomisk ruin og konkurs indtil flere gange, hvilket betød drastiske reduktioner af spiller budgettet, som medførte dårligere sportslige resultater. Det kulminerede med nedrykning i 2012. De rykkede op i Tippeligaen i 2013 og klarede sig ganske fornuftigt i deres comeback i Tippeligaen.
Stabæk er ikke den storklub som den engang var, men Bradley har gjort det ganske godt med et ganske svagt spillermateriale til rådighed.
Ja, jeg kan også google mig frem til Stabæks historie, så det behøver du ikke at gennemgå for mig.
Men at slutte med en lunken niendeplads ud af 16 med et oprykkerhold er vel godkendt uden dog at være nogen fantastisk præstation.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 24. feb 2015, 16:39
Gnu skrev:frederikshavneren skrev:Gnu skrev:Jeg må nok erkende, at jeg ikke helt kan se, hvad det er der gør Bob Bradley så rasende interessant.
Han kvalificerede USA til VM 2010 - Alt andet ville simpelthen også være en fiasko, når modstanderne i kvalifikationen hedder Barbados, Honduras, El Salvador, etc.
Ved VM 2010 vandt USA akkurat sin gruppe på målscore - Foran Algeriet, Slovenien og et ringe engelsk landshold. Og resultaterne til slutrunden var én sejr, to uafgjorte og et nederlag.
Én gang i tre forsøg har han vundet CONCACAF Gold Cup, hvor eneste anstændige modstander i turneringen er Mexico, som også har været finalemodstanderen de to øvrige gange. Og her vandt Mexico hhv. 5-0 og 4-2.
Og så en midterplacering med Stabæk.
Altså ikke noget ekstraordinært.
Bradley har gjort det meget fornuftigt med Stabæk forudsætningerne i betragtning.
Stabæk er en af de norske traditionsklubber, men de har været plaget af stor uro i de seneste år. Stabæk vandt The Double i 2008 hvor spillere som Daniel Nannskog, Alanzinho og Christian Keller var blandt profilerne, siden hen er det gået støt ned ad bakke. Klubben har været tæt på økonomisk ruin og konkurs indtil flere gange, hvilket betød drastiske reduktioner af spiller budgettet, som medførte dårligere sportslige resultater. Det kulminerede med nedrykning i 2012. De rykkede op i Tippeligaen i 2013 og klarede sig ganske fornuftigt i deres comeback i Tippeligaen.
Stabæk er ikke den storklub som den engang var, men Bradley har gjort det ganske godt med et ganske svagt spillermateriale til rådighed.
Ja, jeg kan også google mig frem til Stabæks historie, så det behøver du ikke at gennemgå for mig.
Men at slutte med en lunken niendeplads ud af 16 med et oprykkerhold er vel godkendt uden dog at være nogen fantastisk præstation.
Ud fra Stabæks spillermateriale var en 9. plads noget bedre end forventet.
-
Gnu
- Allstar

Men stadig en niendeplads i den norske knokkel-liga.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
-
white splash
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
- Geografisk sted: Aalborg
Han kunne passende signe sønnen Michael, som det første hvis han bliver ansat...

1 2 3 Jimmy er en mur!
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 24. feb 2015, 17:01
Gnu skrev:Men stadig en niendeplads i den norske knokkel-liga.
Stabæk sluttede trods alt foran storklubberne Brann Bergen og Viking Stavanger, som har langt større budgetter til rådighed.
Tippeligaen er rigtigt nok en knokkel liga, men det samme kan man vel næsten siges om Superligaen. Det var ikke just teknisk fodbold på et højt niveau der blev spillet her i weekenden
-
Gnu
- Allstar

Første runde efter en lang vinterpause på dårlige baner er altid noget lort, så det er et dårligt sammenligningsgrundlag. I sidste sæson og til dels også denne har fx AaB og FCN da været eksponent for fin teknisk bold.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Gnu skrev:Første runde efter en lang vinterpause på dårlige baner er altid noget lort, så det er et dårligt sammenligningsgrundlag. I sidste sæson og til dels også denne har fx AaB og FCN da været eksponent for fin teknisk bold.
Derfor også altid undret mig, at alle klubber tager sydpå til gode baner, vel vidende at de kommer hjem og skal spille på dårlige baner. Lig dog træningslejrene i NordNorge, og kom hjem og føl gode baner:-)
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Nu må man jo gå ud fra at AaB laver et meget dybdegående stykke arbejde, når man matcher en ny træner til klubben. Men uden at jeg kender alverden til Bob Bradley, udover hvad man har set i hans tid som landstræner for USA, så synes jeg godt nok det lyder som noget af et sats. Kan en træner som er flasket op med en markant anderledes fodboldkultur i USA passe ind i dansk fodbold, og i særdeleshed i AaB? Det tillader jeg mig at være tvivlende overfor. At han har præsteret nogenlunde i Norge må jeg sige ikke umiddelbart får mig til at svinge thumbs up... norsk fodbold minder efter min mening langt mere om den amerikanske stil, med masser af duelspil, og hvor det taktiske offensive spil generelt er langt mere simpelt end hvad vi er vant til.
Jeg lader mig da gerne overraske, og hvis det ender med at blive ham går jeg som sagt også ud fra at AaB har gjort deres arbejde grundigt. Men det virker som et stort, og lidt unødvendigt, sats.
-
jonas386
- Allstar

Man kan jo sige det er et rimeligt friskt pust der måske kan være med til at få nogle nye ideer ind i klubben og nye erfaringer.
Det er måske heller ikke helt usundt med nogle nye input indimellem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

jonas386 skrev:Man kan jo sige det er et rimeligt friskt pust der måske kan være med til at få nogle nye ideer ind i klubben og nye erfaringer.
Ikke uenig.
Men er det midt i en tid hvor man allerede er i fuld gang med en frisk begyndelse, hvor det virker som om der er lagt en plan for fremtiden, at man skal tage en chance og prøve noget helt andet? Det er jeg ikke sikker på er den rigtige beslutning.
Dermed ikke sagt at Bradley ikke kan vise sig atvære den rigtige træner, for det kan han da sagtens, og det er ikke hver dag at en VM træner er en realistisk mulighed for en klub som vores. Men set udefra, og uden at have kendskab til hvordan manden og hans fodboldmæssige evner passer ind, synes jeg godt nok det ligner en chance som risikomæssigt får bygningskøbet på Hadsundvej til at blegne.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Jesper Schmidt skrev:jonas386 skrev:Man kan jo sige det er et rimeligt friskt pust der måske kan være med til at få nogle nye ideer ind i klubben og nye erfaringer.
Ikke uenig.
Men er det midt i en tid hvor man allerede er i fuld gang med en frisk begyndelse, hvor det virker som om der er lagt en plan for fremtiden, at man skal tage en chance og prøve noget helt andet? Det er jeg ikke sikker på er den rigtige beslutning.
Dermed ikke sagt at Bradley ikke kan vise sig atvære den rigtige træner, for det kan han da sagtens, og det er ikke hver dag at en VM træner er en realistisk mulighed for en klub som vores. Men set udefra, og uden at have kendskab til hvordan manden og hans fodboldmæssige evner passer ind, synes jeg godt nok det ligner en chance som risikomæssigt får bygningskøbet på Hadsundvej til at blegne.
Hvad er valget, hvis man ikke vil tage en chance og prøve noget helt andet?
Jeg kender heller ikke alverden til ham, men jeg kender de fleste af dem der ellers er blevet nævnt, og der er jeg ikke imponeret.
... og nu skal vi jo også lige huske på at han - endda kun muligvis - er én ud af 4-5 kandidater.
Jeg er helt tryg ved det AaB gør for at få den bedst egnede kandidat, om det så også er godt nok til at vi får en træner der kan matche Kent eller Hamrén er mere tvivlsomt. For mig er det afgørende ikke om han har vundet dit eller dat tidligere, eller hvilken spillestil han praktiserer, men at han har den rette personlighed, og gerne vil være med til at arbejde på den måde som AaB gerne vil.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Pastorius skrev:Jesper Schmidt skrev:jonas386 skrev:Man kan jo sige det er et rimeligt friskt pust der måske kan være med til at få nogle nye ideer ind i klubben og nye erfaringer.
Ikke uenig.
Hvad er valget, hvis man ikke vil tage en chance og prøve noget helt andet?
Jeg kender heller ikke alverden til ham, men jeg kender de fleste af dem der ellers er blevet nævnt, og der er jeg ikke imponeret.
... og nu skal vi jo også lige huske på at han - endda kun muligvis - er én ud af 4-5 kandidater.
Jeg er helt tryg ved det AaB gør for at få den bedst egnede kandidat, om det så også er godt nok til at vi får en træner der kan matche Kent eller Hamrén er mere tvivlsomt. For mig er det afgørende ikke om han har vundet dit eller dat tidligere, eller hvilken spillestil han praktiserer, men at han har den rette personlighed, og gerne vil være med til at arbejde på den måde som AaB gerne vil.
Jeg synes da også det er spændende at et navn som Bradley dukker op i feltet, og som jeg skriver har jeg skam også tiltro til at han står for andet og mere end hvad jeg som udenforstående kan se, hvis AaB ender med at vælge ham. Mine forbehold har jeg udelukkende udfra hvad man umiddelbart ved om manden - at han har sin toperfaring for fodboldhold fra et andet kontinent som spiller markant anderledes end vi gør herhjemme, og at han som amerikaner (i know - der går stereotype af værste skuffe i den for mig her) måske heller ikke ligefrem er det mest logiske match på det personlige og klubkulturelle plan.
Den sidste del af dit indlæg er vi 100% enige om, og netop den (meget vigtige) del; at træneren skal være i stand til, groft sagt, at indordne sig under klubbens planer og ønsker for udvikling, personale, ansvarsopdeling, spillestil osv. ser jeg som en ret stor hurdle i forhold til at hyre en, efter danske forhold, højt profileret træner som eksempelvis Bradley eller Hjulmand. Jeg synes ikke det er tidspunktet hvor man skal risikere at starte forfra af en anden vej end den kontinuitet som har båret frugt de seneste par år, i modsætning til f.eks. da Kent blev ansat.
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 25. feb 2015, 18:54
Nu smider jeg lige et nyt navn på banen:
Peter Gerhardsson fra BK Hacken. Gerhardsson lyder umiddelbart ikke som det mest interessante emne, men han har overordnet set haft succes i den lille Göteborg klub. Han har også med succes bragt unge spillere ind på holdet.
-
jonas386
- Allstar

Jogi Löw har snakket om at være klubtræner igen. Han kan vel også nogle af de ting vi søger. Lønnen har jo nok været problemet :-( Det er dyrt at være fattig.
-
jonas386
- Allstar

Er Van Basten ikke stadig i Aalkmar?
Og hvorfor stoppede han allerede karrieren som 28/29 årig?
-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 25. feb 2015, 22:13
jonas386 skrev:Jogi Löw har snakket om at være klubtræner igen. Han kan vel også nogle af de ting vi søger. Lønnen har jo nok været problemet :-( Det er dyrt at være fattig.
Til pre season arrangementet sagde Gaarde at mange meget prominente navne har henvendt sig. Nogle af dem forsvandt straks da de hørte om lønniveauet, mens andre prominente navne alligevel gerne vil træne AaB trods en lav løn. Som Gaarde sagde så har nogle af dem tjent så meget i forvejen så de kan godt klare sig på smalkost i Aalborg.
-
jonas386
- Allstar

frederikshavneren skrev:jonas386 skrev:Jogi Löw har snakket om at være klubtræner igen. Han kan vel også nogle af de ting vi søger. Lønnen har jo nok været problemet :-( Det er dyrt at være fattig.
Til pre season arrangementet sagde Gaarde at mange meget prominente navne har henvendt sig. Nogle af dem forsvandt straks da de hørte om lønniveauet, mens andre prominente navne alligevel gerne vil træne AaB trods en lav løn. Som Gaarde sagde så har nogle af dem tjent så meget i forvejen så de kan godt klare sig på smalkost i Aalborg.
Det var en joke. Jeg satser ikke på Jogi Löw end ikke i sin videste feber vildelse overhovedet har tænkt på Aalborg. Manden har trodsalt lige vundet VM

-
frederikshavneren
- Allstar

af frederikshavneren » 25. feb 2015, 22:17
jonas386 skrev:Er Van Basten ikke stadig i Aalkmar?
Og hvorfor stoppede han allerede karrieren som 28/29 årig?
Jo Van Basten er stadigvæk i Alkmaar mig bekendt. Han stoppede karrieren i en tidlig alder pga. skrøbeligt bentøj.
Nu lagde spørgsmålet op til hvilke prominente navne der har henvendt sig, også de mere uopnåelige af slagsen hvorfor jeg har nævnt navne som Van Basten og Skullerud.