Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014
Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 16. marts 2014
ingen af de to hold kan rigtigt tåle et nederlag i topkampen og med hjemmebanebonus bliver det hurtigt en 0-0 eller 1-1 kamp.
Det er ikke FCMs stil, hvis man skal dømme efter udekampen mod FCK, som de på daværende tidspunkt også var 5 point foran. FCM kan jo godt tåle et nederlag og går stensikkert efter sejren.
FCM køre på den stime, som vi også gjorde sidst vi blev mestre.. Pointene kommer, kønt eller ej.. Mens vi sætter point til.. Se bare deres sønderjyske kamp imod vores fra slagelse eller hvad fanden det skod hold hedder...
Vi har sjældent haft det let imod FCM, og desværre formår vi ikke at levere en indsats, vi bliver altid forkrampetet, hver gang der er nået på spil. Vinder AaB, kan FCM måske få gummi ben, men jeg tror desværre ikke på vi magter at vinde over dem.. Desværre.. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.
Vi har sjældent haft det let imod FCM, og desværre formår vi ikke at levere en indsats, vi bliver altid forkrampetet, hver gang der er nået på spil. Vinder AaB, kan FCM måske få gummi ben, men jeg tror desværre ikke på vi magter at vinde over dem.. Desværre.. Jeg vil dog håbe jeg tager fejl.
- Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg skriver heller ikke, at spillerne skal filme hvis de ikke bliver ramt, men for min skyld må de hjertens gerne overdramatisere, hvis det kan betyde forskellen på, at være to point efter Møgjylland frem for otte point.Eksil skrev:Nej,Trickster skrev:Det håber jeg da. Alternativt kan Ahlmann, Würtz eller hvem der nu evt. bliver snittet af Izunna, slå en ekstra kolbøtte eller tre, skrige af smerte imens de signalerer ud til bænken, at den er helt gal. Der skal lægges så meget pres på dommeren som muligt.Pastorius skrev:Mon ikke det alligevel lige tager spidsen af hans agressivitet. Mon ikke alle dommere har set situationen, og det ved hvad der gik forud, og er klar med fløjten ved den mindste berøring.Trickster skrev:Det var den. Petter Andersson er i karantæne. Ærgeligt Izunna ikke kan få karantæne på efterbevilling. Fuldstændig vanvittig tackling.Søgaard skrev:Nogen der kan vurdere om Petter Anderssons advarsel var til 4 strafpoint og dermed karantæne?
(1) film er virkelig ufedt
(2) jeg forestiller mig, at Würtzs evner ud i det er elendige, og han kan i stedet få et tidligt bad i stedet
Jeg tror forresten nok, at Würtz har erfaring nok til at vide, hvornår han skal smide sig og hvornår han skal blive på benene.
Hair is not a right: it´s a privilege!
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Thomsen skal bare gøre som den gode Winsens, gerne gang på gang på gang.....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
gravballe skrev:FCM køre på den stime, som vi også gjorde sidst vi blev mestre.. Pointene kommer, kønt eller ej.. Mens vi sætter point til.. Se bare deres sønderjyske kamp imod vores fra slagelse eller hvad fanden det skod hold hedder...
Meget enig. Deres nuværende tilstand minder meget om vores i foråret 08 = meget svære at slå, nærmest umulige, fordi de også har marginalerne på dårlige dage. På søndag har de det, der ligner en matchbold, og de kan gå ind til kampen med total ro og høj selvtillid efter de seneste kampe. AaB skal levere sæsonens bedste for at hive tre point ud af det opør. Men gør de det, er alt også muligt. Også at FCM smider et ellers sikkert mesterskab.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
Jesper Schmidt
- Halftime

FCM har altså ikke lavet flere point end andre hold siden vel engang i september... jeg synes virkelig ikke der er nogen grund til at mene de er bedre end os, eller mere stabile for den sags skyld, og de har jo altså tabt for et par kampe siden, hvor vi skal noget længere væk for at finde vores seneste nederlag.sulakvelidze skrev:gravballe skrev:FCM køre på den stime, som vi også gjorde sidst vi blev mestre.. Pointene kommer, kønt eller ej.. Mens vi sætter point til.. Se bare deres sønderjyske kamp imod vores fra slagelse eller hvad fanden det skod hold hedder...
Meget enig. Deres nuværende tilstand minder meget om vores i foråret 08 = meget svære at slå, nærmest umulige, fordi de også har marginalerne på dårlige dage. På søndag har de det, der ligner en matchbold, og de kan gå ind til kampen med total ro og høj selvtillid efter de seneste kampe. AaB skal levere sæsonens bedste for at hive tre point ud af det opør. Men gør de det, er alt også muligt. Også at FCM smider et ellers sikkert mesterskab.
Nej er der noget vi er, så er det da præcist stabile.
Jeg håber vi kan gå ud og vise vi har et bedre hold end FCM, for det synes jeg vi har, men selvfølgelig er man nervøs for at vi ikke præsterer i en "finale" igen-igen.
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Jesper Schmidt skrev:FCM har altså ikke lavet flere point end andre hold siden vel engang i september... jeg synes virkelig ikke der er nogen grund til at mene de er bedre end os, eller mere stabile for den sags skyld, og de har jo altså tabt for et par kampe siden, hvor vi skal noget længere væk for at finde vores seneste nederlag.sulakvelidze skrev:gravballe skrev:FCM køre på den stime, som vi også gjorde sidst vi blev mestre.. Pointene kommer, kønt eller ej.. Mens vi sætter point til.. Se bare deres sønderjyske kamp imod vores fra slagelse eller hvad fanden det skod hold hedder...
Jeg håber vi kan gå ud og vise vi har et bedre hold end FCM, for det synes jeg vi har, men selvfølgelig er man nervøs for at vi ikke præsterer i en "finale" igen-igen.
Fuldstændig enig, Jesper. På linket herunder fremgår stillingen de sidste 16 kampe (siden d. 23/8). fcm fik en drømmestart på turneringen, uden tvivl, men siden da har de ikke været ekstraordinære.
http://www.superstats.dk/stilling/dato? ... 2014-03-10" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt kan ske søndag! Vi skal have alle mand på stadion og have en euforisk opbakning til drengene. Samtidig skal der lægges et massivt pres på dommer og fcm fra lægterne under hele kampen.
1-0, Spalvis !
...og hvis du laver den fra den 1/11 til nu, er FCM igen bedst.Spanky skrev:Jesper Schmidt skrev:FCM har altså ikke lavet flere point end andre hold siden vel engang i september... jeg synes virkelig ikke der er nogen grund til at mene de er bedre end os, eller mere stabile for den sags skyld, og de har jo altså tabt for et par kampe siden, hvor vi skal noget længere væk for at finde vores seneste nederlag.sulakvelidze skrev:gravballe skrev:FCM køre på den stime, som vi også gjorde sidst vi blev mestre.. Pointene kommer, kønt eller ej.. Mens vi sætter point til.. Se bare deres sønderjyske kamp imod vores fra slagelse eller hvad fanden det skod hold hedder...
Fuldstændig enig, Jesper. På linket herunder fremgår stillingen de sidste 16 kampe (siden d. 23/8). fcm fik en drømmestart på turneringen, uden tvivl, men siden da har de ikke været ekstraordinære.
http://www.superstats.dk/stilling/dato? ... 2014-03-10" onclick="window.open(this.href);return false;
Alt kan ske søndag! Vi skal have alle mand på stadion og have en euforisk opbakning til drengene. Samtidig skal der lægges et massivt pres på dommer og fcm fra lægterne under hele kampen.
1-0, Spalvis !
Alle hold - også dem der vinder mesterskaber har gode og dårlige stimer. Det er op til os, at sørge for at lægge fundamentet til en dårlig FCM stime. Men for helvede hvor er jeg også nervøs for om vi kan lukke af for de bedre hold. Vi er nok nødt til at fortsætte vores All-in stil og satse alt på at sætte os på kampen, og så håbe at de kontraer vi ikke får stoppet ikke fører til mål.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Men FCM fører ligaen fordi de vandt de første 5 kampe, mens vi, og ikke mindst FCK og Brøndby, i den periode ikke scorede så mange point. Fra runde 5 og frem har det været utroligt lige mellem de 4 hold, uanset hvor man sætter skillelinjen. Dog synes jeg vi har været meget stabile, og har kun haft noget som kunne ligne en stime med dårlige resultater i runde 3,4,5,6. FCM svinger mere synes jeg, både på godt og ondt... de havde jo bl.a. en stime på 6 kampe uden sejr, så vidt jeg husker.Pastorius skrev:...og hvis du laver den fra den 1/11 til nu, er FCM igen bedst.Spanky skrev:Jesper Schmidt skrev:FCM har altså ikke lavet flere point end andre hold siden vel engang i september... jeg synes virkelig ikke der er nogen grund til at mene de er bedre end os, eller mere stabile for den sags skyld, og de har jo altså tabt for et par kampe siden, hvor vi skal noget længere væk for at finde vores seneste nederlag.sulakvelidze skrev:gravballe skrev:FCM køre på den stime, som vi også gjorde sidst vi blev mestre.. Pointene kommer, kønt eller ej.. Mens vi sætter point til.. Se bare deres sønderjyske kamp imod vores fra slagelse eller hvad fanden det skod hold hedder...
1-0, Spalvis !
Alle hold - også dem der vinder mesterskaber har gode og dårlige stimer. Det er op til os, at sørge for at lægge fundamentet til en dårlig FCM stime. Men for helvede hvor er jeg også nervøs for om vi kan lukke af for de bedre hold. Vi er nok nødt til at fortsætte vores All-in stil og satse alt på at sætte os på kampen, og så håbe at de kontraer vi ikke får stoppet ikke fører til mål.
Jeg er også knaldhamrende nervøs for kampen, for det er 100% årets vigtigste indtil videre, og selv om den ikke i sig selv afgør en masse, så er der milevid forskel på hvordan vi vil stå med en sejr vs. et nederlag, både i forhold til at kunne presse på om guld, men så sandelig også mht. kampen om de øvrige medaljer... jeg tror det bliver tæt og kan tippe til begge sider.
Men anyway - pointen var vel egentlig bare at FCM bestemt ikke har været mere stabile over sæsonen end vi selv har
hvis de har flere point, så må de have været mere stabile...
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
All-time statistikken imellem Klubben og forretningen er helt lige samlet set http://www.superstats.dk/optakt/4431:
Indbyrdes kampe K V/U/T Mål-mål
Samlet 40 18/4/18 56-57
Hjemme 23 13/3/7 34-26
Ude 17 5/1/11 22-31
Interessant at vi yderst sjældent (kun 10% af kampene) har spillet uafgjort. Også interessant at der er så stor forskel på hjemme- og udekampe; jeg tror, håber og beder til at hjemmebanefordelen kan tippe kampen over til os via en smal sejr. Fuld gas på 12-manden fra start til slut!
Indbyrdes kampe K V/U/T Mål-mål
Samlet 40 18/4/18 56-57
Hjemme 23 13/3/7 34-26
Ude 17 5/1/11 22-31
Interessant at vi yderst sjældent (kun 10% af kampene) har spillet uafgjort. Også interessant at der er så stor forskel på hjemme- og udekampe; jeg tror, håber og beder til at hjemmebanefordelen kan tippe kampen over til os via en smal sejr. Fuld gas på 12-manden fra start til slut!
Lindmark / Vendelbokartellet
Det er værd at bemærke at kun 7 gange har FCM vundet i Aalborg. Men 4 af dem er inden for de sidste 6 kampe. Så det er ikke udelukkende en fordel. Det højeste tilskuertal vi har haft mod FCM, i Aalborg, er 10.702 den 18. Juni, 2003, hvor vi vandt 1-0, med Augo som målscorer 5 minutter før tid, det er da et scenarie jeg meget gerne ser igen.
Dengang var Gaarde, Risgaard og Würtz også på banen. Samt selvfølgelig Priske, der også kan nævnes modstanderen taget i betragtning.
Lidt sjovt at se en opstilling fra 11 år siden, godt og vel, og så have 4 spillere fra dengang der stadig spiller en vigtig rolle i klubben. Gad vide om vi kan tage opstillingen fra søndag og så om 10 år se 4 af spillerne stadig have vigtige roller i klubben
http://www.superstats.dk/kampe/2314" onclick="window.open(this.href);return false;
Dengang var Gaarde, Risgaard og Würtz også på banen. Samt selvfølgelig Priske, der også kan nævnes modstanderen taget i betragtning.
Lidt sjovt at se en opstilling fra 11 år siden, godt og vel, og så have 4 spillere fra dengang der stadig spiller en vigtig rolle i klubben. Gad vide om vi kan tage opstillingen fra søndag og så om 10 år se 4 af spillerne stadig have vigtige roller i klubben
http://www.superstats.dk/kampe/2314" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... d-fcn-kamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Sviatchenko er med sikkerhed IKKE med mod os. Det er en kæmpe fordel, man kunne se mod SønderJyskE at deres defensiv bestemt var til at tale med.
Sviatchenko er med sikkerhed IKKE med mod os. Det er en kæmpe fordel, man kunne se mod SønderJyskE at deres defensiv bestemt var til at tale med.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det går stærkt med billetsalget lige nu.
Der er 3,500 stk billetter tilbage i salg hér torsdag kl. 11.
-Kun 123 stk tilbage på Weber.
-Enggaard er der 88 stk. tilbage til de sektioner der er åbne.
Bienvenu Bassogog!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Så kommer vi sgu op over de 5.000!astonvilla skrev:Det går stærkt med billetsalget lige nu.
Janteloven eksisterer IKKE!
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det vildeste mål af Tracy....
Ska' vi hak'?
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Arh, 5,200 kommer der vel.Køllen I Møllen skrev:Så kommer vi sgu op over de 5.000!astonvilla skrev:Det går stærkt med billetsalget lige nu.
Bliver de mange penge fra GF kampene til ASC mon brugt til en allerhelvedes stor tifo - eller må de penge kun spenderes målrettet til tifo'er i kampe mod AGF?
Bienvenu Bassogog!
Kenneths Oddsservice anbefaler:
En plov på Spalvis som første målscorer.
En plov på Spalvis som første målscorer.
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Kun mod 'GF. Og der har ligesom heller ikke været tid til at producere en allerhelvedes stor tifo siden de to afstrafninger af GymnastikForeningen.astonvilla skrev:Arh, 5,200 kommer der vel.Køllen I Møllen skrev:Så kommer vi sgu op over de 5.000!astonvilla skrev:Det går stærkt med billetsalget lige nu.
Bliver de mange penge fra GF kampene til ASC mon brugt til en allerhelvedes stor tifo - eller må de penge kun spenderes målrettet til tifo'er i kampe mod AGF?
Lindmark / Vendelbokartellet