Kent Nielsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Re: Kent Nielsen

Indlæg af Forza » 2. okt 2014, 09:38

http://www.bt.dk/superligaen/traener-tv ... a-vej-vaek" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke den bedste artikel at vågne op til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 2. okt 2014, 09:42

Forza skrev:http://www.bt.dk/superligaen/traener-tv ... a-vej-vaek

Ikke den bedste artikel at vågne op til.
Så kan det journalistiske niveau da vist ikke blive dårligere.

Der er ikke én eneste linje i artiklen der understøtter journalistens overskrift.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 2. okt 2014, 09:52

Det eneste man kan bruge ud fra den artikel. AaB og Kent har endnu ikke forlænget, men Kenth vil genre have der er en aftale på plads omkring fremtiden senest til vinter... Der står ikke noget om at ham og AaB ikke snakker sammen, og vi har jo før hørt at AaB og Kenth ikke har travlt, da de tager det stille og roligt, så mon ikke Kenth forlænger, alt andet vil da overraske mig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. nov 2014, 01:28

Læste interview i mx ang. Kents kontraktudløb næste sommer. Han udtalte at han er glad for at være i AaB, men at han efterhånden har været her i lang tid... Han ville ikke uddybe hvordan det skal tolkes.

Jeg tror ikke at der er tvivl om at AaB gerne vil forlænge hvis de ellers kan blive enige om økonomien i en ny aftale, spørgsmålet er nærmere hvad Kent vil?

Hvis jeg skal gætte så tror jeg at Kent siger farvel og tak. Han har næsten opnået alt hvad der kan opnås i AaB (minus bommet CL kval.), det vil derfor ikke være unaturligt hvis han søger en ny udfordring. Det kan være fornuftigt at skilles mens det stadigvæk går godt, Kent står også med gode kort hvis han smutter næste sommer. Han må være ret attraktiv for andre klubber. Jeg kan godt se ham skifte til f.eks. OB eller IFK Göteborg, eller til en anden klub i udlandet (Championship, League One eksempelvis).

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 22. nov 2014, 02:25

frederikshavneren skrev:Læste interview i mx ang. Kents kontraktudløb næste sommer. Han udtalte at han er glad for at være i AaB, men at han efterhånden har været her i lang tid... Han ville ikke uddybe hvordan det skal tolkes.

Jeg tror ikke at der er tvivl om at AaB gerne vil forlænge hvis de ellers kan blive enige om økonomien i en ny aftale, spørgsmålet er nærmere hvad Kent vil?

Hvis jeg skal gætte så tror jeg at Kent siger farvel og tak. Han har næsten opnået alt hvad der kan opnås i AaB (minus bommet CL kval.), det vil derfor ikke være unaturligt hvis han søger en ny udfordring. Det kan være fornuftigt at skilles mens det stadigvæk går godt, Kent står også med gode kort hvis han smutter næste sommer. Han må være ret attraktiv for andre klubber. Jeg kan godt se ham skifte til f.eks. OB eller IFK Göteborg, eller til en anden klub i udlandet (Championship, League One eksempelvis).
Slet ikke utænkeligt at Kent vil prøve noget nyt. Men han skifter næppe det smukke Nordjylland ud med transitøen Fyn, da jeg ikke kan forestille mig, han har ambitioner om at være træner i 1. division.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 22. nov 2014, 08:42

frederikshavneren skrev:Læste interview i mx ang. Kents kontraktudløb næste sommer. Han udtalte at han er glad for at være i AaB, men at han efterhånden har været her i lang tid... Han ville ikke uddybe hvordan det skal tolkes.

Kan godt forstå hvis han sender lange blikke efter Hjulman i Mainz. De har opnået cirka lige meget i Danmark, hvor begge har scoret et imponerende mesterskab, og Kent kunne nok tænke sig en tilsvarende chance i Bundesligaen, Championship eller noget deromkring.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 22. nov 2014, 08:52

Kent skal sgu ikke til en eller anden møgklub i Championship. Hvis han skal fra AaB, så skal det være for at overtage landsholdet.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. nov 2014, 09:22

OB? Virkelig? Hvad skal han dog i OB? Ja, eller Göteborg for den sags skyld. Det vil i bedste fald være et skridt til siden (I OB tilfældet et skridt nedad).

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. nov 2014, 11:50

jonas386 skrev:OB? Virkelig? Hvad skal han dog i OB? Ja, eller Göteborg for den sags skyld. Det vil i bedste fald være et skridt til siden (I OB tilfældet et skridt nedad).
Det var bare eksempler på klubber. IFK er nok ikke aktuel da de skal bruge en ny træner her og nu.
Allsvenskan er i bedste fald på niveau med suppen, men forskellen er at der er flere større og interessante klubber i Sverige (AIK Stockholm, Djurgårdens IF, Hammarby, IFK Göteborg, Malmö FF, Helsingborgs IF mv.)
Efter at have mødt OB, Brøndby mv. 25-30 gange kan jeg godt forstå hvis Kent søger en ny udfordring i udlandet.

Med mindre økonomien spænder ben er det op til Kent om han vil fortsætte. Hvis ikke er der lagt op til stor udskiftning i den sportslige ledelse. Kuhn har antydet at han nok snart er klar til et cheftræner job igen, og nej det skal bestemt ikke være i AaB hvis Kent smutter.
PEA nærmer sig nok pensions alderen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. nov 2014, 12:17

frederikshavneren skrev:Kuhn har antydet at han nok snart er klar til et cheftræner job igen
Har du et link til det, for det er forbigået min opmærksomhed.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. nov 2014, 12:19

Jeg synes da det er oplagt, at Allan Kuhn skal tage over. Faktisk tror jeg næsten det ville være bedre end at fortsætte med Kent. Alle hold har brug for ny inspiration, og Allan Kuhns meritter som træner har været rigtig fine. Han havde en fantastisk periode hos os efterfulgt af næsten 2 år hos FCM. Det første år hev han dem op fra nedrykningspladserne til en udmærket 6. plads og året efter endte de på en 4. plads. Begge gange tabte de pokalfinalen. Han stoppede ganske vist midt i foråret 2011, men hans resultater var samlet set ganske fornuftige i Herning.

Hvis Allan Kuhn har mod på en tjans mere som cheftræner synes jeg han er det helt oplagte valg. Hvis nogen er i tvivl om hvorvidt han kan skabe autoritet og respekt omkring sig og om hvorvidt han er en chef-type så husk tilbage på CL-kampene i 2008. Kuhn er en kæmpe lederskikkelse og jeg er sikker på, at spillerne vil give deres højre arm for at forsvare ham.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. nov 2014, 12:48

Provst i Brovst skrev:
frederikshavneren skrev:Kuhn har antydet at han nok snart er klar til et cheftræner job igen
Har du et link til det, for det er forbigået min opmærksomhed.
Kuhn udtalte sidste gang han forlængede med AaB, at han bestemt ikke vil afvise at blive cheftræner igen http://mobil.bold.dk/#/nyt/Kuhn-AaB-var ... rioriteten" onclick="window.open(this.href);return false;

Han har også udtalt det for ikke så længe siden, men jeg har ikke lige tid til at finde linket.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 22. nov 2014, 13:38

Kuhn en kæmpe lederskikkelse... Det her bliver påstand mod påstand, jeg vil bare sige, jeg er uenig. Kuhn er en topklasse-assistenttræner, men jeg ser ham ikke tage over efter Kent i AaB. Jeg har stor respekt for ham i hans rolle lige såvel som jeg har for Kent i hans rolle. Tingene skal bare passe sammen. Ligesom jeg ikke kan se Kent få succes i en anden klub lign. Brøndby's fremtoning og ånd, fordi det ikke passer til Kent's måde at gøre tingene på, ligeså ser jeg heller ikke Kuhn som chef i AaB. I øvrigt synes jeg, at på trods af, Kent er fra Sjælland, passer hans autoritet og udstråling glimrende ind i den nordjyske kultur og det kan blive svært at finde noget lign. Jeg er selvfølgelig evig taknemmelig for de resultater Kent har opnået som træner i AaB, men jeg er også særdeles tilfreds med den måde han udtaler sig om klubben i medierne.
Et glimrende eksempel på dette, er da han efter en superligakamp her i efteråret, jeg husker ikke hvilken, er i studiet. Der bliver talt om de unge spillere i AaB, hvor, jeg mener det er Camilla Martin, som siger, at det er ikke meget man høre fra AaB om talenterne i klubben før de slår igennem på superligaen modsat nogle andre klubber, hvortil Kent svarer; Det er jo et spørgsmål om markedsføring, jeg har ikke brug for at være strategisk omkring det, jeg vil gerne være nøgtern. Det er sådan noget, ved siden af resultaterne, som gør mig stolt af at være AaB'er. Det synes jeg er en god måde at repræsentere AaB på.
Jeg håber selvfølgelig, at han forlænger. Gerne med et par år og efterfølgende kommer til et godt sted for ham. Det kunne være Championship eller League One, men hvad ved jeg om det, det er bare en forestilling jeg har i mit hoved, at det kunne blive godt.
Dertil vil jeg sige, at det vil fryde mig, hvis Kent en dag blev landstræner, og jeg vil virkelig unde ham det. Jeg tror bare heller ikke at DBU og Kent passer specielt godt sammen. Det tror jeg de ved i DBU og derfor kommer det sandsynligvis ikke til ske. Kent har det formodentligt også bedst med at komme på træningsbanerne lidt oftere end hvad landstrænere gør.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. nov 2014, 13:55

Danni skrev:Kuhn en kæmpe lederskikkelse... Det her bliver påstand mod påstand, jeg vil bare sige, jeg er uenig. Kuhn er en topklasse-assistenttræner, men jeg ser ham ikke tage over efter Kent i AaB. Jeg har stor respekt for ham i hans rolle lige såvel som jeg har for Kent i hans rolle. Tingene skal bare passe sammen. Ligesom jeg ikke kan se Kent få succes i en anden klub lign. Brøndby's fremtoning og ånd, fordi det ikke passer til Kent's måde at gøre tingene på, ligeså ser jeg heller ikke Kuhn som chef i AaB. I øvrigt synes jeg, at på trods af, Kent er fra Sjælland, passer hans autoritet og udstråling glimrende ind i den nordjyske kultur og det kan blive svært at finde noget lign. Jeg er selvfølgelig evig taknemmelig for de resultater Kent har opnået som træner i AaB, men jeg er også særdeles tilfreds med den måde han udtaler sig om klubben i medierne.
Et glimrende eksempel på dette, er da han efter en superligakamp her i efteråret, jeg husker ikke hvilken, er i studiet. Der bliver talt om de unge spillere i AaB, hvor, jeg mener det er Camilla Martin, som siger, at det er ikke meget man høre fra AaB om talenterne i klubben før de slår igennem på superligaen modsat nogle andre klubber, hvortil Kent svarer; Det er jo et spørgsmål om markedsføring, jeg har ikke brug for at være strategisk omkring det, jeg vil gerne være nøgtern. Det er sådan noget, ved siden af resultaterne, som gør mig stolt af at være AaB'er. Det synes jeg er en god måde at repræsentere AaB på.
Jeg håber selvfølgelig, at han forlænger. Gerne med et par år og efterfølgende kommer til et godt sted for ham. Det kunne være Championship eller League One, men hvad ved jeg om det, det er bare en forestilling jeg har i mit hoved, at det kunne blive godt.
Dertil vil jeg sige, at det vil fryde mig, hvis Kent en dag blev landstræner, og jeg vil virkelig unde ham det. Jeg tror bare heller ikke at DBU og Kent passer specielt godt sammen. Det tror jeg de ved i DBU og derfor kommer det sandsynligvis ikke til ske. Kent har det formodentligt også bedst med at komme på træningsbanerne lidt oftere end hvad landstrænere gør.
Jeg er enig. Kuhn er en glimrende assistenttræner, men jeg ser ham ikke som fremtidig træner i AaB. Der er mange faldgruber ved at forfremme en assistenttræner til cheftræner, herunder om Kuhn har den nødvendige distance til spillertruppen.

Jeg læste et interview med Kent for nogle måneder siden hvor han fortalte om sin ledelsesfilosfi. Han fortalte at spillerne kunne komme til ham hvis der var noget, men overordnet set ønskede han at bevare en distance til spillertruppen. Eksempelvis ønsker han ikke at vide hvad spillernes koner/kærester/børn hedder og hvornår de har fødselsdag, det er nok en meget sund holdning at have som cheftræner.

Uanset hvad bliver vi nok klogere til vinter. Enten bliver de enige om at fortsætte samarbejdet, ellers må AaB til at sondere markedet.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. nov 2014, 14:04

frederikshavneren skrev: Han har også udtalt det for ikke så længe siden, men jeg har ikke lige tid til at finde linket.
Jeg venter gerne.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 22. nov 2014, 14:54

Hvis Kent ikke forlænger, bør Kuhn få chancen som chef. Han har spilfilosofien helt inde på rygraden. Vi skal ikke til at eksperimentere igen med en ung uprøvet udlænding. Håber dog Kent tager et par år mere.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Re: Sv: Kent Nielsen

Indlæg af Kristian » 22. nov 2014, 16:19

Provst i Brovst skrev:
frederikshavneren skrev: Han har også udtalt det for ikke så længe siden, men jeg har ikke lige tid til at finde linket.
Jeg venter gerne.
Vil også meget gerne se det link?

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 22. nov 2014, 22:49

Jeg forstår simpelthen ikke hvad argumentet mod Allan Kuhn er. Sidst han tog over som cheftræner gik det fantastisk. Hvad er det for nogle kompetencer han mangler?

- Han har P-licens og altså den højeste uddannelse herhjemme.
- Han har erfaring som toptræner med over 50 Superliga-kampe og 4 Champions League-kampe som cheftræner.
- Han har erfaring fra over otte sæsoner som assistenttræner for AaB.
- Han har været med til at vinde to Danmarksmesterskaber og stået i fire pokalfinaler.

Hvilken anden træner har sådan et CV? Hvem kan matche hans erfaring - ikke mindst i forhold til at vinde titler?

Dertil kan du så lægge de bløde argumenter:
- Han er ekstremt vellidt i klubben.
- Han gør sig utrolig godt i pressen, overfor fans og overfor sponsorer.
- Han har spillernes ubetingede tillid og loyalitet fra dag 1.
- Han vil kunne videreføre den nuværende strategi og bringe endnu flere af vores egne knægte ind på førsteholdet.

Jeg kan simpelthen ikke se nogle rationelle argumenter for, hvorfor Allan Kuhn ikke skulle være det perfekte valg som cheftræner i AaB. Jeg kan faktisk ikke komme på nogen dansk træner, jeg hellere ville have på posten - udover Pylle, selvfølgelig.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. nov 2014, 23:38

Yankee skrev:Jeg forstår simpelthen ikke hvad argumentet mod Allan Kuhn er. Sidst han tog over som cheftræner gik det fantastisk. Hvad er det for nogle kompetencer han mangler?

- Han har erfaring som toptræner med over 50 Superliga-kampe og 4 Champions League-kampe som cheftræner.
- Han har været med til at vinde to Danmarksmesterskaber og stået i fire pokalfinaler.

Hvilken anden træner har sådan et CV? Hvem kan matche hans erfaring - ikke mindst i forhold til at vinde titler?

- Han vil kunne videreføre den nuværende strategi og bringe endnu flere af vores egne knægte ind på førsteholdet.

Jeg kan simpelthen ikke se nogle rationelle argumenter for, hvorfor Allan Kuhn ikke skulle være det perfekte valg som cheftræner i AaB. Jeg kan faktisk ikke komme på nogen dansk træner, jeg hellere ville have på posten - udover Pylle, selvfølgelig.
Den eneste reelle erfaring han har, er under 2 år i en stilling som han ender med at løbe fra i utide. Det er ikke rigtigt et problem for mig, men det er da ikke uforståeligt hvis andre bekymrer sig lidt.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 23. nov 2014, 00:47

Yankee skrev:Jeg forstår simpelthen ikke hvad argumentet mod Allan Kuhn er. Sidst han tog over som cheftræner gik det fantastisk. Hvad er det for nogle kompetencer han mangler?

Helt enig, på nær det med Pylle, det var en katastrofe sidst.

Besvar