Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05
De er bare bedre end danske hold, så er den ikke længere, AaB er ikke det første danske eller belgiske hold der har fået fingrene i maskinen hos Brügge.
1. halvlegs MOM: Enevoldsen. Runner up: Bruhn.
Indrømmet, så ser jeg kampen halvt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Eftersom det er samme oplæg til forsvarsspil vi har praktiseret siden 2012, så kan jeg ikke se det specielt underlige i det. Vi spiller lukker af gennem kontrol, og mod hold i denne størrelse, kontrolerer vi ikke en dyt. Sådan er det forresten altid mod hold der lægger et højt aggresivt pres, selv i suppen. Der bliver det bare ikke straffet så hårdt.astonvilla skrev:Jeg vil nu kalde det både overraskende og mærkeligt at vi står så elendigt defensivt i disse kampe.Buzz Killington skrev:Ja, men du skriver det som om det er overraskende eller mærkeligt. Men der er da ingen der forestiller sig at vi er på niveau med et tophold fra Spanien eller England. Men derfor har vi alligevel nedlagt langt større hold end vores liga berettiger alene i denne sæson, hvilket vi kan være stolte af. Men Brugge er naturligvis et hold vi skulle være ekstremt heldige for at kunne slå over to kampe.frederikshavneren skrev:Skræmmende men det illustrerer forskellen på dansk og europæisk fodbold (midterhold fra C liga mod tophold fra B ligaer). Tør slet ikke tænke på hvis vi havde mødt nogle af de store kanoner,så var vi blevet splittet ad med det naive forsvarsspil.astonvilla skrev:Jøsses hvor er vores defensiv elendig.
Det kan godt være det holder nogenlunde tæt i Superligaen - men på det her niveau minder det mest af alt om noget Serie 3 standard.
Man kunne have håbet på vi lukkede af nede bagved - og så vi var sløje oppe foran.
Nu er vi sløje i begge ender.
Overraskende og mærkeligt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Fejlen ligger i, at det åbenbart er en fast bestanddel af taktikken i år, at der ikke skal afsluttes. Det er helt absurd.Funky skrev:Jeg ved ikke, hvad der er værst - det tøvende, tøsede forsvarsspil, eller den tydelige panik og mangel på gameplan, når man får muligheden for at slå en kontra. Kors det er ringe bold.astonvilla skrev:Jøsses hvor er vores defensiv elendig.
Det kan godt være det holder nogenlunde tæt i Superligaen - men på det her niveau minder det mest af alt om noget Serie 3 standard.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
De er klart bedre end danske hold, men bortset fra vinterrusten så møder vi Brugge på et optimalt tidspunkt. Pt har de store problemer i den belgiske liga hvor de kun har hentet ét point i de seneste tre kampe.Provst i Brovst skrev:De er bare bedre end danske hold, så er den ikke længere, AaB er ikke det første danske eller belgiske hold der har fået fingrene i maskinen hos Brügge.
Det var vel de færreste der troede at vi kunne besejre belgierne, men jeg tillader mig alligevel at være lidt skuffet over, at vi har spillet så ringe og ikke har været i nærheden af at true et Brugge hold som kører på cruise control.
-
seamann
Jow, jow, og Curth der scorede når han ville.frederikshavneren skrev:I 2007-09 havde vi nogle erfarne udenlandske profiler som hævede deres niveau i de europæiske kampe og på den måde var enormt vigtige (Prica og Greven).
Den type spillere har vi ikke mere og det ses især på udebane
Hvis der er nogen med et stream med dansk tale, så må de meget gerne sende!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
Helt enig. Vi er nogle gange ret dårlige til at få forsøgt om vi kan skabe en chance - stopper op og spilder bolden.Kunji skrev:Resultatet er som forventet.
Der er en enkelt ting i vores spil, som virkelig pisser mig af. Vi gjorde det i torsdags, i søndags og vi gør det i dag. Vi søger virkelig ikke vores muligheder, og det bliver illustreret i vores allersidste angreb i første halvleg. Vi har bolden på kanten af deres felt, Helenius lægger den af til vores back/fløj, og derfra spiller vi den bagud til midterlinien. Hvorfor fanden udfordrer vi aldrig eller slår det indlæg? Som i nogensinde. Jeg kan fint acceptere tålmodighed i spillet, men det er til tider latterligt i vores tilfælde.
Men man kan sige, at et par opspil inden, forsøges der med en dyb aflevering i i feltet fra midten i banen til Ene eller Helen (kan ikke helt se det på mit billede....) der er 5 meter for kort. Det er altså også for ringe. Men tror det hænger sammen med, at de bare er kørt ned, Brügge sidder for hårdt på os og ingen tager rigtig ansvar og tror på det, så løber det bare ud i sandet..
Jönsson ind, så vi kan få Ene på kanten og nogle indlæg. Det tror jeg ville hjælpe lidt. Og så tro da på det drenge!
Aalborg BK 1885!
Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
AaB - nu, i morgen & altid! 
-
frederikshavneren
- Allstar

Helenius har igen spillet dårligt, men til hans forsvar skal så også siges at det dælme ikke er let at være angriber på AaBs hold.jayC skrev:Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
Det vil jeg give dig ret i, men når man endelig får mulighed for et angreb spiller han en Brugge mand - men vil gerne rette mit indlæg - ANdreas Bruhn er lige så elendig som Helenius - nej hvor smider han mange bolde væk..frederikshavneren skrev:Helenius har igen spillet dårligt, men til hans forsvar skal så også siges at det dælme ikke er let at være angriber på AaBs hold.jayC skrev:Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
AaB - nu, i morgen & altid! 
Hele holdet smider jo kraftedemen hver 2. bold til en Brugge spiller. Ved ikke om det er en konsekvens af vores spillestil eller om spillerne bare ikke er gode nok.jayC skrev:Det vil jeg give dig ret i, men når man endelig får mulighed for et angreb spiller han en Brugge mand - men vil gerne rette mit indlæg - ANdreas Bruhn er lige så elendig som Helenius - nej hvor smider han mange bolde væk..frederikshavneren skrev:Helenius har igen spillet dårligt, men til hans forsvar skal så også siges at det dælme ikke er let at være angriber på AaBs hold.jayC skrev:Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12
19/5/12
Helenius har altså slet ikke været AaB's dårligste. Til gengæld bliver KEP bare nådesløst udstillet. Og Thomsen har sgu ikke solgt sig selv til nogen udenlandsk klub i disse to kampe. Endeligt kan man sige, at udebanestatistikken i Europa giver den næste AaB-træner en kæmpe bane at lave forbedringer på i fht Kent.frederikshavneren skrev:Helenius har igen spillet dårligt, men til hans forsvar skal så også siges at det dælme ikke er let at være angriber på AaBs hold.jayC skrev:Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Helenius har da været noget nær vores bedste spiller i de første to kampe, og han har vel ikke gjort meget forkert i dag? At vi så er elendige til at bringe vores angribere i skudsituationer er vel mest af alt et problem, som hele holdet kæmper med.
Det er altså ikke ret godt lavet, det der. Nicolai Larsen tager ikke meget lige for tiden, og på forunderlig vis så præsterer verdens største angriber at skjule sig for KEP.
Det er altså ikke ret godt lavet, det der. Nicolai Larsen tager ikke meget lige for tiden, og på forunderlig vis så præsterer verdens største angriber at skjule sig for KEP.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Suk! Hvor jeg dog håber, at vi får hentet en ny central forsvarer ind til sommer... KEP ligner en, der vil tabe til Kent Nielsen på en 60 meter.
-
seamann
Det er vel som forventet.
Lidt at tænke over for dem med udlængsel.
Lidt at tænke over for dem med udlængsel.
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Det er en håbløs mission at få folk herinde til at indse, hvor hæmmende Helenius er for vores opspil.jayC skrev:Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
Dertil kommer, at han afslutter elendigt og bidrager med nul og niks defensivt og i pressespillet. Hans spidskompetence er at slå opgivende ud med armene mod sine medspillere.
Fodbold skal ses med hjertet!
-
frederikshavneren
- Allstar

Oulare er 18 år. Vild fysik for en så ung angriber (ny Lukaku?). Han spåes en stor karriere.
Timmy Simons på den centrale midtbane er derimod 38 år.
Timmy Simons på den centrale midtbane er derimod 38 år.
Faktum er, at vores hold har været gevaldigt overmatchet. Vi har alt for mange spillere som er lysår fra den internationale klasse, som er nødvendig for at klare sig på dette niveau. Rent faktisk er den eneste spiller, som kan være med vel Dalle og måske Thelander. Det er vel i sig selv ikke overraskende, men det er nu alligevel skuffende, at vi er så langt fra. Jeg havde håbet på, at Nikolaj Thomsen var bedre internationalt og at Bruhn kunne få et regulært gennembrud. Nu blev det i stedet sammenbrud... Øv.
-
frederikshavneren
- Allstar

Jeg har ellers forsøgt!AaB 85 95 99 08 skrev:Det er en håbløs mission at få folk herinde til at indse, hvor hæmmende Helenius er for vores opspil.jayC skrev:Jeg sidder og bliver mere og mere irriteret over denne kamp.. Fuck det at vi er bagud 4-1 samlet, men Nicklas Helenius - igen er han den mest elendige spiller på banen.. Har vel ikke formået at ramme en medspiller i fremadrettet spil, slår ud med armene og er bare doven.. Skift ham og Bruhn ud og ind med Jønsson og AK, og så sæt Ene ned på kanten!!
Dertil kommer, at han afslutter elendigt og bidrager med nul og niks defensivt og i pressespillet. Hans spidskompetence er at slå opgivende ud med armene mod sine medspillere.