Kamptråd: AaB - OB, fredag d. 15. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 15. maj 2015, 20:59

Lorte sæson, simpelhen..på nær europa.

Første halvleg er vi jo total fraværende og hvad sker der dog med Kent Nielsen og hans udskiftninger.

Ene så dælme ikke glad ud og så spil dog med 3 i forsvaret. Helt godnat.

5 pladsen længe leve. Vi sender randers i europa og de skraber 0 point til DK. Hvor herre til hest.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - OB, fredag d. 15. maj 2015

Indlæg af seamann » 15. maj 2015, 21:47

En kæmpefejl at Kent ikke røg i vinterpausen.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 15. maj 2015, 21:55

Vi ender på en 7.plads under Hobro...
AaB - the Nordic gateway to Europe

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 15. maj 2015, 21:55

fatter simpelthen ikke at Kent bliver ved med at starte med Børsting , han falder gang på gang igennem er slet ikke på det niveau der gør sig fortjent til en start plads ,han laver en masse ravage , men fodbold ,det kan han ikke spille , det ser Kent så og skifter ved halvleg , det har han som jeg husker gjort hver gang han er startet med Børsting,havde vi startet med Risgård var det mindst blevet til et point
Risgård var jo klar , så skal han selvfølgelig starte inde , så kunne vi jo tage ham ud igen efter den times tid hvis det var nødvendig
vores spil hang meget bedre sammen da han kom ind

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. maj 2015, 22:51

Vores første halvleg er tæt på en skandale. Hvordan helvede kan vi være så lidt "klar" til en så vigtig kamp. Nu er sæsonen slut og man sidder med en underlig smag i munden. Børsting, der ellers har vist fine takter i år, var helt katastrofal mod Brøndby. Alligevel er han førstevalg igen og spiller helt igennem forfærdeligt, igen. Jeg ved ikke hvilken planet Kent befinder sig på, når han på skift bringer Børsting og Bruhn i spil i startopstillingen, selvom de har spillet som en pose nødder i kampen inden. Man skal da vel for pokker spille sig på holdet eller hvad???

2. halvleg var meget bedre, hvor kun elendige afslutninger og godt målmandsspil fra OB hindrede at vi scorede. Men stadigvæk, første halvleg i så vigtig en kamp, spillet så gennemført elendigt falder tilbage på den træner som næste sæson sjovt nok er træner i OB.

Nu kan man så heldigvis se enden på den dårligste fredag i nyere tid. Først Kusk til FCK og så en himmelråbende elendig første halvleg som afslutter en skuffende sæson... Det kan ikke blive værre :@

Noget andet er, at vi vist fik set at vores centerforsvar har brug for enten KEP eller Thelander på banen. Det var også rart nok at få bekræftet...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. maj 2015, 22:58

Hvor er det ringe at tabe til pivelendige OB. 1. halvleg var den rene jammer, mens 2 halvleg var meget bedre. Chancemæssigt havde vi nok chancer til at vinde, men skarpheden var da helt væk. Helenius, AK og Ene var godt nok uskarpe.

Fra min plads på vest så straffesparket ud til at være i orden. Blåbjerg havde hånd på bolden i en unaturlig position, hvorfor straffesparket sagtens kan forsvares. At OB senere scorede efter hjørnespark var næsten som forventet.

Andre har kommenteret Børsting så det vil jeg undlade at gøre. Det er mere Patrick som jeg ser som en hæmsko for vores spil. Offensiven lider under at vi ikke har en ordentlig vb. Prøv nu at give Gilli chancen.
Ene er jeg godt nok heller ikke imponeret af. Han er ikke den spiller han engang var i AaB.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. maj 2015, 23:28

Jeg har nu set den på tv, og jeg synes stadigvæk ikke der er straffe. Noget helt andet er at der heller ikke var hjørne til OB, da de scorede. Jov, jov tingene gik godt nok vores vej i dag :@

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 15. maj 2015, 23:32

Klaus skrev:Jeg har nu set den på tv, og jeg synes stadigvæk ikke der er straffe. Noget helt andet er at der heller ikke var hjørne til OB, da de scorede. Jov, jov tingene gik godt nok vores vej i dag :@
Respekt til bolddrengen som nægtede at aflevere bolden til Lasse Nielsen da han ville fejre målet
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... 193745.htm

seamann

Indlæg af seamann » 15. maj 2015, 23:39

På en sådan dag:

"Der er intet modsvar til livets barske realiteter. Filosoffer og præster og psykiatere har ingen svar. Livet har sin egen agenda, og det kører hen over dig, og vi ender alle i en meget, meget dårlig situation før eller siden. Som kunstner kan man ikke forklare folk, at livet har mening uden at snyde dem, for livet har ingen mening. Vi lever et meningsløst liv. Alt, hvad vi skaber i livet, vil forsvinde. Jorden vil forsvinde, og Solen brænder ud. Og alt, hvad Shakespeare og Michelangelo og Beethoven har skabt, vil forsvinde, uanset hvor højt man ærer deres værker. Så det er svært at sige, at der er noget godt i livet."

Gamen

Indlæg af Gamen » 15. maj 2015, 23:59

Stadig intet nyt om Blomqvist. Han nævnes ikke som værende på skadeslisten, og er ikke udtaget til kampene. Trist.

Håber vi ser noget til ham inden sæsonen slutter.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 16. maj 2015, 06:28

Kampen igår viste meget godt, hvad der er galt med AaB i denne sæson. Vores hold er måske ikke lige så godt som sidste år, men det kan jeg egentlig leve med bare indstillingen er der. Den manglede desværre totalt som i mange andre kampe i denne sæon, et problem som i øvrigt også falder tilbage på Kent Nielsen og han lederkab. Det her sæson har overordnet været røv og nøgler sådan indstillingsmæssigt fra bolden blev givet op i første runde i Haderslev.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 16. maj 2015, 07:58

En ting som jeg ikke forstår er at vi er bagud 0-2 ved halvleg. Hvorfor bliver PK ikke allerede erstattet af Gilli der? Der sker jo intet fremad med PK. Så snart Gilli kom ind var venstresiden en trussel fordi han kan sætte en mand. Der burde også være plads til Jønsson, istedet for en Børsting. Så må taktikken justeres så der bliver det!
Jeg savner Winsnes

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 16. maj 2015, 11:57

frederikshavneren skrev:Respekt til bolddrengen som nægtede at aflevere bolden til Lasse Nielsen da han ville fejre målet
Lasse Nielsen skal da bare holde sine klamme fingre fra vores lille krølhåret bolddreng!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 16. maj 2015, 13:32

Pollack2 skrev:
frederikshavneren skrev:Respekt til bolddrengen som nægtede at aflevere bolden til Lasse Nielsen da han ville fejre målet
Lasse Nielsen skal da bare holde sine klamme fingre fra vores lille krølhåret bolddreng!
Der er mere attityd i den knægt end der var i AaB hele første halvleg. Sign med det samme :-)

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 16. maj 2015, 13:32

AaB 85 95 99 08 skrev:Næh, tænk engang at vi tabte hjemme mod OB i den kamp, som gjorde, at de reelt reddede livet i ligaen. Mod OB af alle hold. Det må være en tilfældighed.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 16. maj 2015, 14:18

Gamen skrev:Stadig intet nyt om Blomqvist. Han nævnes ikke som værende på skadeslisten, og er ikke udtaget til kampene. Trist.

Altså, jeg forstår simpelthen ikke, at når nu AaB endelig letter lidt på pengetankens låg, at klubben så køber en fuldstændig ligegyldig svensker, der end ikke figurerer blandt reserverne. Bevares, en vis indkøringsperiode og alt det der, men manden er mig bekendt 23 og har flere års erfaring fra Allsvenskan. Udviklingsspillere har vi jo i hobetal, så hvorfor dog ikke købe kvalitet, når vi nu endelig køber?

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 16. maj 2015, 14:34

AaB 85 95 99 08 skrev:Næh, tænk engang at vi tabte hjemme mod OB i den kamp, som gjorde, at de reelt reddede livet i ligaen. Mod OB af alle hold. Det må være en tilfældighed.
Jeg har hørt, at Helenius skød så pisse dårligt for at kunne komme Kent til Odsense.

Skifter du også på en fri transfer? (pretty please)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 16. maj 2015, 14:46

Hovedet skrev:
Gamen skrev:Stadig intet nyt om Blomqvist. Han nævnes ikke som værende på skadeslisten, og er ikke udtaget til kampene. Trist.

Altså, jeg forstår simpelthen ikke, at når nu AaB endelig letter lidt på pengetankens låg, at klubben så køber en fuldstændig ligegyldig svensker, der end ikke figurerer blandt reserverne. Bevares, en vis indkøringsperiode og alt det der, men manden er mig bekendt 23 og har flere års erfaring fra Allsvenskan. Udviklingsspillere har vi jo i hobetal, så hvorfor dog ikke købe kvalitet, når vi nu endelig køber?
Jeg fatter det heller ikke. Indtil videre en meget skidt signing. Ved godt han har fået en lang kontrakt, men er det ikke netop nu man bør give lidt spilletid til "reserverne"?
Lidt det samme med Gilli. Hvorfor spiller han ikke noget mere? Vi har så mange spillere på backen og fløjen som på ingen måde imponerer; PK, Børtsting, Ene.. De viser ikke ret meget. PK er inde i en decideret elendig periode virker det til. Sæt nu bare Gilli ind. Han virker som en spændende offensiv-spiller med et godt drive.

Blomqvist og Gilli ville have rigtig godt af at få nogle hele kampe her til sidst i sæsonen, så de er bedre rustet til efterårsopstarten.

Igen virker Kent til at have tankerne i Odense og være ligeglad med de enkelte AaB-spilleres udvikling på den længere bane. Til grin.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 16. maj 2015, 15:07

Glæder mig til denne sæson er overstået, synes det har været en blandet fornøjelse (eneste lyspunkt var EL gruppekampene på hjemmebane).

Kent skal bare videre, glæder mig til at se hvad Lars Søndergård og Kuhn kan gøre ved truppen i løbet af sommeren.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. maj 2015, 15:25

Hovedet skrev:

Han spiller da på reserveholdet? Det var blot sidste kamp så vidt jeg ved. Og den faldt sammen med hans fødselsdag, hvilket måske indikerer at han var en tur hjemme når han alligevel ikke kunne bruges på førsteholdet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Besvar