Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
seamann

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg, tirsdag d. 26. maj 2015

Indlæg af seamann » 26. maj 2015, 22:33

frederikshavneren skrev:Hold da op en ringe kamp, jeg vil rangere kampen som en af de absolut ringeste hjemmekampe i årevis. Må sige at spillerne gjorde alt for at skræmme de få tilskuere fra at tage på stadion igen.

Kampen var elendig med tekniske fejl i hobetal, kombinationsspillet var ikke eksisterende, planløst losseri og det i et tempo hvor Jetsmark uden problemer ville kunne følge med.

Skræmmende at se sådan et gang makværk på stadion, det mindede mest af alt om en ligegyldig træningskamp. Jeg håber at Esbjerg klarer frisag, men hold da op hvor var de dårlige. Alligevel var det vestjyderne som havde de største chancer.

De svage præstationer stod i kø, men jeg lagde mest mærke til hvor dårlige Ene, Helenius og Risgård var.

Så, så du ikke ret godt efter.

EfB havde alt at kæmpe for og blev alligevel periodevis spillet ud af stadion. Helenius var god i 1. Halvleg og Risgård var god i hele kampen. Midterforsvaret var også fint, både KEP og Blåbjerg. Dalsgaard var i perioder blændende.

Ene, AK (bortset fra een situation), Thomsen - og som sædvanlig KN (for sene udskiftninger igen) var de ringeste.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. maj 2015, 22:35

frederikshavneren skrev:Hold da op en ringe kamp, jeg vil rangere kampen som en af de absolut ringeste hjemmekampe i årevis. Må sige at spillerne gjorde alt for at skræmme de få tilskuere fra at tage på stadion igen.

Kampen var elendig med tekniske fejl i hobetal, kombinationsspillet var ikke eksisterende, planløst losseri og det i et tempo hvor Jetsmark uden problemer ville kunne følge med.

Skræmmende at se sådan et gang makværk på stadion, det mindede mest af alt om en ligegyldig træningskamp. Jeg håber at Esbjerg klarer frisag, men hold da op hvor var de dårlige. Alligevel var det vestjyderne som havde de største chancer.

De svage præstationer stod i kø, men jeg lagde mest mærke til hvor dårlige Ene, Helenius og Risgård var.
Spillerne er tydeligt mærket af omstændighederne og den dårlige sæson.

Jeg vil dog bestemt ikke give dig ret i alt. Jovist det var ikke kønt, men vi var dog det klart bedste hold på bolden og i første halvleg satte vi mange ting rigtig fint op, men igen igen mangler afslutningen på det hele.

Ene virker til at være pisse frustreret over, at han ikke spiller op til sit bedste. Mener dog ikke man skal dømme ham på denne kamp.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 26. maj 2015, 22:44

Kristian skrev:Ene virker til at være pisse frustreret over, at han ikke spiller op til sit bedste. Mener dog ikke man skal dømme ham på denne kamp.
Forhåbentlig heller ikke kampen mod FCK.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. maj 2015, 22:47

Patmand skrev:
Kristian skrev:Ene virker til at være pisse frustreret over, at han ikke spiller op til sit bedste. Mener dog ikke man skal dømme ham på denne kamp.
Forhåbentlig heller ikke kampen mod FCK.
Nope, men for nogle kampe siden var han god og leverede rigtig godt.

Ville egentlig være fint tilfreds med at hente ham. Han har spillet en rigtig fin europa league for os bl.a.

Helenius må være gone

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 26. maj 2015, 23:37

Forstår slet ikke kritikken af AK, han var min MOM.
En helt igennem elendig kamp, men noget bedre end Sønderjyske kampen alligevel! AaB var dårlige, men EfB var endnu dårlige, så fuldt fortjent.
Fra min plads ved midterlinien på Enggaard tribunen kunne jeg høre at nogen unger på øst tribunen faktisk havde gang i noget der kunne lyde som støtte et stykke tid henne i anden halvleg. Er der nogen der har overvejet at bruge nogen kræfter på at få et capo tårn eller noget andet derned? Jeg tror de er nemmere at få igang end dem på min tribune, og det giver jo et kick når man oplever en fed stemning, måske de får lyst til at komme igen?
Og så er de jo ligesom lært op når de skal ned og galpe på vest tribunen i fremtiden :-)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. maj 2015, 23:43

Jeg bliver mere og mere erotisk opstemt naar jeg ser hvad Gilli har af evner. Hurtig, hurtige foedder, kan saette en mand af, pasningsstaerk, virker til at have et fint overblik. Kan bruge begge ben. Serioest, selv hvis han bare er halvskidt defensivt saa har vi fremtidens mand paa en af backpladserne her, og kan veksle ham for en stor pose penge om faa aar.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. maj 2015, 23:44

9800 skrev:Forstår slet ikke kritikken af AK, han var min MOM.
En helt igennem elendig kamp, men noget bedre end Sønderjyske kampen alligevel! AaB var dårlige, men EfB var endnu dårlige, så fuldt fortjent.
Fra min plads ved midterlinien på Enggaard tribunen kunne jeg høre at nogen unger på øst tribunen faktisk havde gang i noget der kunne lyde som støtte et stykke tid henne i anden halvleg. Er der nogen der har overvejet at bruge nogen kræfter på at få et capo tårn eller noget andet derned? Jeg tror de er nemmere at få igang end dem på min tribune, og det giver jo et kick når man oplever en fed stemning, måske de får lyst til at komme igen?
Og så er de jo ligesom lært op når de skal ned og galpe på vest tribunen i fremtiden :-)
Nu sidder du jo på den fine tribune med de fine herre:-)

Du er nok den der er tættest på at få det tårn stablet på benene:-)

9800
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Wurtz

Indlæg af 9800 » 27. maj 2015, 00:10

Jamen jeg har jo travlt med at æde, netværke og drikke øl og vin ad libitum ;-)

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 00:28

Buzz Killington skrev:Jeg bliver mere og mere erotisk opstemt naar jeg ser hvad Gilli har af evner. Hurtig, hurtige foedder, kan saette en mand af, pasningsstaerk, virker til at have et fint overblik. Kan bruge begge ben. Serioest, selv hvis han bare er halvskidt defensivt saa har vi fremtidens mand paa en af backpladserne her, og kan veksle ham for en stor pose penge om faa aar.
Men det kræver vel, at han bliver bragt i spil? Efter at have set hans indhop i de seneste 3-4 kampe, så er det mig komplet ubegribeligt at han ikke starter inde. Han er sindssygt spændende, men vi har kun papir på ham til nytår, så hvis der skal forlænges med ham er det nu.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2015, 00:34

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg bliver mere og mere erotisk opstemt naar jeg ser hvad Gilli har af evner. Hurtig, hurtige foedder, kan saette en mand af, pasningsstaerk, virker til at have et fint overblik. Kan bruge begge ben. Serioest, selv hvis han bare er halvskidt defensivt saa har vi fremtidens mand paa en af backpladserne her, og kan veksle ham for en stor pose penge om faa aar.
Men det kræver vel, at han bliver bragt i spil? Efter at have set hans indhop i de seneste 3-4 kampe, så er det mig komplet ubegribeligt at han ikke starter inde. Han er sindssygt spændende, men vi har kun papir på ham til nytår, så hvis der skal forlænges med ham er det nu.
Kent plejer at sige han stiller det bedste hold på dagen, og i forhold til taktikken. Når Dalle nærmeste er forreste mand på sin back plads, så kræver det vel også noget ordenligt defensivt arbejde på den anden back. Jeg går ud fra det er der vi finder grunden til PK blev valgt. Gilli kom til klubben som angriber/wing og er først nu ved at blive skolet til den back, og får masser af givtig erfaring på reserveholdet og med indhop på førsteholdet. Og så startede han jo inde mod FCK. Det virker i mine øjne som en fornuftig strategi. Og ja, forlæng for pokker.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. maj 2015, 00:46

Uha en dårlig kamp. Vi var heldige i aften. Fra min plads så det ud som om Esbjerg blev snydt for i hvert fald et straffespark lige før halvleg. Det skal ikke tage noget fra et fremragende mål, scoret af et ellers bovlamt angreb.

Jeg er normalt Risgård fan, menspørgsmålet er om han er den rigtige mand på den vigtige plads. Vi mangler kreativitet og måske har vi brug for ny energi på midten?

I modsætning til mange synes jeg faktisk ikke Ene var så dårlig i aften. Han prøvede da i det mindste :cool:

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 01:23

Buzz Killington skrev: Kent plejer at sige han stiller det bedste hold på dagen, og i forhold til taktikken. Når Dalle nærmeste er forreste mand på sin back plads, så kræver det vel også noget ordenligt defensivt arbejde på den anden back. Jeg går ud fra det er der vi finder grunden til PK blev valgt. Gilli kom til klubben som angriber/wing og er først nu ved at blive skolet til den back, og får masser af givtig erfaring på reserveholdet og med indhop på førsteholdet. Og så startede han jo inde mod FCK. Det virker i mine øjne som en fornuftig strategi. Og ja, forlæng for pokker.
Taget i betragtning af at Esbjerg manglede deres to foretrukne spillere i højre side, og spillede med Stenderup (!) som højre back, så synes jeg slet ikke vi fik nok ud af det set over hele kampen.
Der havde jeg godt kunnet tænke mig Gilli, der nemt havde kunnet dæmme op for Fellah der mildest talt var ufarlig med bolden, og udfordre tunge Stenderup ved overlap. Patrick leverer intet offensivt, og i en kamp hvor EfB har alt at tabe så skal vi selvfølgelig gå ud og angribe dem, som vi gjorde godt i 1. halvleg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 27. maj 2015, 10:01

Maglau skrev:Fin kamp, synes vi spiller god fodbold med masser gode bevægelser og teknisk spil som vi har vist mange gange at vi kan. Dog uden at tilspille os de vilde målchancer.
Wurtz og Risgaard styrede midtbanen som de skal og lad os forhelvede holde fast i den her rytme resten af sæsonen og ind i næste.
Fascinerende at man kan vurdere en kamp så forskelligt. Jeg synes godt nok at det var en forfærdelig kamp blottet for godt spil, tempo og kreativitet. Det tekniske niveau var på et uhørt lavt niveau, hvor holdene skiftedes til at smide bolden væk utallige gange. Tror næsten at det ville være mere spændende at se maling tørre. Vi spillede i et tempo hvor et serie hold ville kunne følge med og chancer skabte vi stort set ingen af, de chancer der trods alt var kom som et resultat af langskud og tilfældigheder. I åbent spil skabte vi tæt på ingenting. Spillet har været af svingende kvalitet henover sæsonen, men de seneste kampe har godt nok været pivelendige. Det er meget sigende hvis man ser highlights fra kampen på AaBs hjemmeside, at det første "højdepunkt" i 2. halvleg er i det 73. minut, det fortæller alt om en kamp der mest af alt mindede om en træningskamp.

Vi spiller utrolig omstændeligt, idéforladt og enormt langsomt, hvilket gør at vi ikke får sat vores offensive kræfter såsom Ene, Thomsen og Jönsson i scene. Vi har ingen der kan sætte en modstander eller kan drible, hvilket må være førsteprioriteten i transfervinduet. Holdet mangler i den grad fart og kreativitet, hvilket bliver endnu mere akut hvis vi snart mister Thomsen og Ene.

Hvis man sammenligner 1. halvleg af gårsdagens kamp med den tilsvarende 1. halvleg i kampen ml. Ikast og Brømby så er der en verden til forskel. Ikast spillede i et vildt tempo og var enormt målsøgende, det er lidt tankevækkende at se så stor tempoforskel der kan være.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 27. maj 2015, 12:57

Sikker 1-0 sejr :-)

Var aldrig i tvivl. Nu gælder jeg mig til at de sidste 2 kampe bliver fløjtet af, og så vil jeg vente spændt på, hvilke spillere vi henter ind.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 27. maj 2015, 12:58

Klaus skrev:Uha en dårlig kamp. Vi var heldige i aften. Fra min plads så det ud som om Esbjerg blev snydt for i hvert fald et straffespark lige før halvleg. Det skal ikke tage noget fra et fremragende mål, scoret af et ellers bovlamt angreb.

Jeg er normalt Risgård fan, menspørgsmålet er om han er den rigtige mand på den vigtige plads. Vi mangler kreativitet og måske har vi brug for ny energi på midten?

I modsætning til mange synes jeg faktisk ikke Ene var så dårlig i aften. Han prøvede da i det mindste :cool:
Dårlig kamp? Heldige?? Har vi set den samme kamp?

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 27. maj 2015, 13:02

frederikshavneren skrev:
Maglau skrev:Fin kamp, synes vi spiller god fodbold med masser gode bevægelser og teknisk spil som vi har vist mange gange at vi kan. Dog uden at tilspille os de vilde målchancer.
Wurtz og Risgaard styrede midtbanen som de skal og lad os forhelvede holde fast i den her rytme resten af sæsonen og ind i næste.
Fascinerende at man kan vurdere en kamp så forskelligt. Jeg synes godt nok at det var en forfærdelig kamp blottet for godt spil, tempo og kreativitet. Det tekniske niveau var på et uhørt lavt niveau, hvor holdene skiftedes til at smide bolden væk utallige gange. Tror næsten at det ville være mere spændende at se maling tørre. Vi spillede i et tempo hvor et serie hold ville kunne følge med og chancer skabte vi stort set ingen af, de chancer der trods alt var kom som et resultat af langskud og tilfældigheder. I åbent spil skabte vi tæt på ingenting. Spillet har været af svingende kvalitet henover sæsonen, men de seneste kampe har godt nok været pivelendige. Det er meget sigende hvis man ser highlights fra kampen på AaBs hjemmeside, at det første "højdepunkt" i 2. halvleg er i det 73. minut, det fortæller alt om en kamp der mest af alt mindede om en træningskamp.

Vi spiller utrolig omstændeligt, idéforladt og enormt langsomt, hvilket gør at vi ikke får sat vores offensive kræfter såsom Ene, Thomsen og Jönsson i scene. Vi har ingen der kan sætte en modstander eller kan drible, hvilket må være førsteprioriteten i transfervinduet. Holdet mangler i den grad fart og kreativitet, hvilket bliver endnu mere akut hvis vi snart mister Thomsen og Ene.

Hvis man sammenligner 1. halvleg af gårsdagens kamp med den tilsvarende 1. halvleg i kampen ml. Ikast og Brømby så er der en verden til forskel. Ikast spillede i et vildt tempo og var enormt målsøgende, det er lidt tankevækkende at se så stor tempoforskel der kan være.
Ja, det er godt nok utroligt man kan vurdere en kamp så forskelligt. Vi spillede ganske udmærket i 1. halvleg og havde så lidt mindre held til at få det til at fungere i 2. halvleg - men jeg er derudover aldeles uenig i dine betragtninger og har stik modsatte opfattelse af din vurdering.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 27. maj 2015, 14:09

Ala skrev:
frederikshavneren skrev:

Ja, det er godt nok utroligt man kan vurdere en kamp så forskelligt. Vi spillede ganske udmærket i 1. halvleg og havde så lidt mindre held til at få det til at fungere i 2. halvleg - men jeg er derudover aldeles uenig i dine betragtninger og har stik modsatte opfattelse af din vurdering.
Kommentatorerne var også overvejende positive overfor vores spil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. maj 2015, 14:29

Pastorius skrev:
Ala skrev:
frederikshavneren skrev:

Kommentatorerne var også overvejende positive overfor vores spil.
Jeg synes, at spillet var ganske hæderligt i 1. halvleg, som AaB også godt kunne have vundet, selv om vi dæleme var heldige med den kæmpechance, som Nikolaj Larsen snuppede i slutningen. Jeg så ikke 2. halvleg, hvor spillets kvalitet vist dalede, så vidt jeg har forstået.

Synes nu i øvrigt, at tilsviningen af ham Fella er noget malplaceret. Jeg har altså set større fejl, og det var i øvrigt - efter min mening - en fremragende aktion af Anders K. Jacobsen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 27. maj 2015, 14:30

forstår ikke hvorfor Fellah ikke bare lagde AK ned og tog det røde kort som måtte følge med...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 27. maj 2015, 14:39

dyhrmaN skrev:forstår ikke hvorfor Fellah ikke bare lagde AK ned og tog det røde kort som måtte følge med...
Jeg tror heller ikke Fellah forstår, hvorfor han ikke gjorde det.... men vi siger da pænt tak.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar