Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
R Rosenberg
- Allstar

doukas skrev: ↑7. maj 2021, 18:32
Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:17
R Rosenberg skrev: ↑7. maj 2021, 18:15
Statistik om Kusk på tv = nu bør folk holde kæft.
Hahaha, det er det samme jeg har skrevet herinde i halvanden år, og der er det mig der er en idiot
Det var den ringeste konstruerede statistik jeg har set i ufattelige tider. Modstanderen i de kampe, hvor Kusk er startet ude under Cifuentes er jo sådan nogen som FCK, FCM, Brøndby og FCN, mens Kusk kun er startet inde imod bundhold/bløde mellemvare. Det giver ikke menig, at lave sådan en statistik uden at skele til, hvilken kaliber modstanderen har været.
Uenig. Desuden har alle med øjne i kraniet jo kunne se, at vi er et bedre hold med Kusk - altid nærmest.
Kusk er en pissegod fodboldspiller, som skaber en helvedes masse chancer. Og så er jeg sådan set kold over for, om "han ikke arbejder godt defensivt".
Man behøver ikke at dræbe alt kreativt, blot fordi det er dansk fodbold.
Ædruelighedens stemme
-
Funky
- Allstar

Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:39
Funky skrev: ↑7. maj 2021, 18:38
Ja, sådan forstod jeg det desværre også. Tom siger, begge parter kigger andre veje.
Men det fremgår vel også, at det er Toms eget ønske. At han gerne vil have en sidste større kontrakt.
Jah, joh...det kan jo bare dække over, at AaB ikke vil tilbyde en attraktiv kontrakt - eller måske ikke nogen kontrakt overhovedet. Inge gled af på, om man ønskede at forlænge med Tom, og han plejer gerne at ville melde ud, når man vil forlænge med en spiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Hovedet
- Allstar

Uldahl skrev: ↑7. maj 2021, 16:24
Halil skrev: ↑7. maj 2021, 14:34
BoT skrev: ↑7. maj 2021, 14:24
Hajen skrev: ↑7. maj 2021, 13:29
BoT skrev: ↑7. maj 2021, 10:50
Hanga skrev: ↑7. maj 2021, 10:06
Enig. Jeg tager hellere et svingende AaB hold, der momentvis leverer store præstationer, fremfor det vi har oplevet de seneste 4-5 år, hvor langt størstedelen af vores sejre er skrabet hjem på ikke særlig overbevisende manér. Man har virkelig sukket efter præstationer som de to seneste hjemmekampe. Næste skridt er selvfølgelig at arbejde på at ramme dette niveau oftere.
Det er jo faktisk en interessant debat. Jeg vil personligt langt hellere løbe ind i dumme nederlag som det til Horsens, hvis det samtidig også kaster 4-0 hjemmekampe af sig, end at satse på at spille 0-0 på udebane kombineret med snævre 1-0 sejre på hjemmebane (a la Wieghorst).
Men klog af erfaring ved jeg, at folk herinde helst vil have storsejre på hjemmebane OG storsejre på udebane. Men når man i mange år op gennem start-halvfemserne har siddet på stadions rundt omkring i Jylland og set det ene AaB-nederlag efter det andet, har man lidt andre realistiske forventninger til AaB og livet som sådan.
så du vil heller ha' 3 point fremfor 4........ ? (okay, med en sådan beskedenhed er risikoen for at trække et skod-hold fra Østeuropa selvfølgelig også mindre..

)
Nu skrev jeg netop helt bevidst "satse på". Havde Wieghorst skaffet ubetinget succes med 1-0 + 0-0 strategien, ville det være sværere at argumentere imod..
Jeg er fan af BoTs logik.
AaB skal vinde så meget som muligt.
Vi er AaB så det med at vinde er ikke ikke nok, kedelige kampe med. en 1-0 sejr er en nok. Vi skal gøre det med smukt og med godt bold spil, at spille Wieghorst style er sgu ikke AaB's stil. Det er det vi er blevet mestre på de år vi er blevet det. Jeg vil hade at vi begyndte at spille som Bif og lukrer på kontra og omstillinger. Vi skal sgu da gøre det med stil
Nu havde vi jo heller ikke specielt stor succes under Wieghorst. Havde han ført os til mesterskab med stribevis af 1-0 og 0-0, ville sagen jo også have været en anden. Og når det kommer til stykket, kigger vi jo på antal point.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
R Rosenberg skrev: ↑7. maj 2021, 18:28
Inges pointer om miljø i truppen eksemplificeret ved MC er fandme godt at høre. Slut med klubpædagogisk hyggestemning med sikre startpladser. Det er fandme vigtigt.
Hvornår har der været sikre startpladser? Kusk, MC og Weert røg også ud under forgængeren.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Funky skrev: ↑7. maj 2021, 18:48
Inge gled af på, om man ønskede at forlænge med Tom, og han plejer gerne at ville melde ud, når man vil forlænge med en spiller.
Lige nu vil man nok gerne se hvordan det går den sidste del af sæsonen. Hvis Tom har ønsket en lønforhøjelse, fordi det er sidste kontrakt så er det vel også naturligt, at man lige vil vende skråen.
-
R Rosenberg
- Allstar

Buzz Killington skrev: ↑7. maj 2021, 18:53
Inges pointer om miljø i truppen eksemplificeret ved MC er fandme godt at høre. Slut med klubpædagogisk hyggestemning med sikre startpladser. Det er fandme vigtigt.
Hvornår har der været sikre startpladser? Kusk, MC og Weert røg også ud under forgængeren.
Ofte.
Og ja, men det er da kun, fordi vi har fået en sportschef, der har insisteret på at skabe noget konkurrence i truppen. Det var den jo blottet for før.
Ædruelighedens stemme
-
Buzz Killington
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑7. maj 2021, 18:54
Ofte.
Nej, det er forkert.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Julgranen
- Allstar

Det tog godt nok lang tid før Magnus røg ud, nærmest uanset hvor ringe han spillede. Det samme med Børsting. Til gengæld var der en række spillere i periferien, som nærmest uanset hvad ikke var inde omkring holdet. Der virker til at være væsentligt mere konkurrence om pladserne. Og det er (heldigvis) slut med eksperimenter som Børsting som falsk 9'er, og Van Weert som kantspiller.
Børsting er vel også en af de spillere der har mest at bevise i dag - han var banens ringeste i Horsens. Og er nok på vippen til sommer, medmindre han finder sig i en plads som pressende indskifter.
-
R Rosenberg
- Allstar

Buzz Killington skrev: ↑7. maj 2021, 18:55
R Rosenberg skrev: ↑7. maj 2021, 18:54
Ofte.
Nej, det er forkert.
Nej.
Ædruelighedens stemme
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:40
Funky skrev: ↑7. maj 2021, 18:38
Til gengæld blev der godt nok kastet norske roser efter MC.
Nok mest efter Cifuentes. Det er udelukkende hans skyld at spillere som Prica, Van Weert og MC nu er en del af konkurrencesituationen.
Simpelthen guld kommentar det der...

-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:35
Det var den ringeste konstruerede statistik jeg har set i ufattelige tider. Modstanderen i de kampe, hvor Kusk er startet ude under Cifuentes er jo sådan nogen som FCK, FCM, Brøndby og FCN, mens Kusk kun er startet inde imod bundhold/bløde mellemvare. Det giver ikke menig, at lave sådan en statistik uden at skele til, hvilken kaliber modstanderen har været.
De kunne jo bare have nøjedes med at bruge Yankees statistik, der udpeger ham som en af de mest kreative spillere i Superligaen, og altså en spiller som toppræsterer på en række parametre.
Det ændre jo ikke på, at det er et helt horribelt datagrundlag at forsøge at lave en statistisk konklusion på baggrund af.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Buzz Killington
- Allstar

Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:56
Det tog godt nok lang tid før Magnus røg ud, nærmest uanset hvor ringe han spillede. Det samme med Børsting. Til gengæld var der en række spillere i periferien, som nærmest uanset hvad ikke var inde omkring holdet. Der virker til at være væsentligt mere konkurrence om pladserne. Og det er (heldigvis) slut med eksperimenter som Børsting som falsk 9'er, og Van Weert som kantspiller.
Børsting er vel også en af de spillere der har mest at bevise i dag - han var banens ringeste i Horsens. Og er nok på vippen til sommer, medmindre han finder sig i en plads som pressende indskifter.
MC røg altså ud det øjeblik vi havde et alternativ i Pedro. Problemstillingen er jo velkendt. Spillerne spiller fordi de andre var for dårlige. Jeg syntes bestemt det begynder at se fint ud med Cifuentes, men jeg syntes det lugter gevaldigt af at han forsøger at spinne famlerierne mht. til startopstillingen over i noget det ikke er.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Julgranen
- Allstar

Så er Daniel Ortved igang igen... Det tog ham kun 1 minut.
-
doukas
- Allstar

Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:36
doukas skrev: ↑7. maj 2021, 18:34
Fangede ikke lige det Inge sagde. Han du noget imod at uddybe lidt mere?
At det handler om at skabe en konkurrencesituation. Han brugte Magnus som eksempel. Og det har han jo helt ret i. Modsat Friis er Cifuentes lykkedes med at få større dele af truppen til at præstere - og øget konkurrencesituationen væsentligt.
Lyder positivt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Julgranen
- Allstar

Der så vi så Magnus' begrænsninger. Kæmpe mulighed for at spille en medspiller helt blank, i stedet forærer han en kontra til OB.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Julgranen skrev:Så er Daniel Ortved igang igen... Det tog ham kun 1 minut.
Gad vide om Cifuentes er rendt med hans kæreste engang.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
doukas
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑7. maj 2021, 18:41
Julgranen skrev: ↑7. maj 2021, 18:17
R Rosenberg skrev: ↑7. maj 2021, 18:15
Statistik om Kusk på tv = nu bør folk holde kæft.
Hahaha, det er det samme jeg har skrevet herinde i halvanden år, og der er det mig der er en idiot
Uenig. Desuden har alle med øjne i kraniet jo kunne se, at vi er et bedre hold med Kusk - altid nærmest.
Kusk er en pissegod fodboldspiller, som skaber en helvedes masse chancer. Og så er jeg sådan set kold over for, om "han ikke arbejder godt defensivt".
Man behøver ikke at dræbe alt kreativt, blot fordi det er dansk fodbold.
Kusk er en virkelig dygtig fodboldspiller. Men at forsøge at lave den type konklusion på baggrund af 15 kampe er dybt godnat.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Pastorius skrev: ↑7. maj 2021, 19:05
Hvorfor er det i øvrigt at Ortved ender med at kommenterer os hver eneste gang?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
emenike
- Landshold

Pastorius skrev: ↑7. maj 2021, 19:05
Da alligevel også utroligt at han kommenterer samtlige af vores kampe. Er som regel ret ligeglad med kommentatorer, men bliver noget trættende med den samme hver gang og de samme holdninger.