Pokalturneringen 2021/2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlemmingG
Landshold
Landshold

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlemmingG » 18. sep 2021, 17:41

Er man så heldig at kampen bliver vist på tv?

DenGamleMand
1. div
1. div

Indlæg af DenGamleMand » 18. sep 2021, 18:08

FlemmingG skrev:
18. sep 2021, 17:41
Er man så heldig at kampen bliver vist på tv?
På Sofabold står der Viaplay.
SSE22 RAUS!

Lad det regne med tennisbolde.

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 18. sep 2021, 18:41

Tak

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. sep 2021, 19:02

Hansen
Granli-Thelander-Hagelskjær
Pallesen-Fossum-Højholt-Ahlmann
Kusk-Trajkovski
Makaric

Vil gerne se ovenstående starter. Vi spiller først igen søndag, så det er ikke fordi der nødvendigvis er behov for at spare helt vildt. Jeg vil dog gerne se Kusk og Trajkovski fra start, og måske Prica i stedet for Makaric. Pedro kunne også fungere i stedet for Højholt, hvis man ønsker dette.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2021, 20:12

jonas386 skrev:
18. sep 2021, 19:02
Hansen
Kusk-Trajkovski
Makaric

Vil gerne se ovenstående starter. Vi spiller først igen søndag, så det er ikke fordi der nødvendigvis er behov for at spare helt vildt. Jeg vil dog gerne se Kusk og Trajkovski fra start, og måske Prica i stedet for Makaric. Pedro kunne også fungere i stedet for Højholt, hvis man ønsker dette.
Synes bare der er et stort flaw i den der. Vores bedste centale midtbanespiller Fossum fungerer rigtigt godt som den fremskrudte af tre og rigtigt dårligt som en af de to sideordnede. Derfor holder den formation ikke. Mod Lyngby kunne det dog godt tænkes, at Magnus (der er jo ikke andre) kan aflaste Pedro/Højholt skulle der være behov for det. Ahlmann skal selvfølgelig spille fuld tid nu han ikke er i spil til søndag og Børsting har vel også brug for et hvil. Skal der være flere offensive end to må det koste en stopper og gør Cifuentes det ser jeg gerne, at det bliver Thelander og Halgeskjær så vi har en venstrebenet. Gjorde man det og spillede med tre offensive så jeg gerne det var Prip, Trajkovski og Makaric som du siger. Jeg vil gerne se Makaric i en opstilling, hvor der er flere omkring ham. Jeg vil gerne se Prip lidt mere som kant/lidt længere tilbage og Trajkovski skal jo bare spilles ind.
RAUS RAUS SSE!

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 19. sep 2021, 00:18

Bocajunior1 skrev:
3. sep 2021, 16:23
Prijovic er vel bare ikke god nok . Dyr U19 spiller, og vel den dyreste jyllands serie spiller i foråret,da han fik 1 kamp der. Helt håbløs transfer.
Det er da helt vildt, hvis han har været omkring klubbens 3. hold!

I øvrigt imponerende, at vi har hold i både Danmarksserien og Jyllandsserien. Om end begge hold formentlig kommer til at spille en række lavere i næste sæson.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. sep 2021, 16:02

Jakobsen skrev:
18. sep 2021, 20:12
jonas386 skrev:
18. sep 2021, 19:02
Hansen
Kusk-Trajkovski
Makaric

Synes bare der er et stort flaw i den der. Vores bedste centale midtbanespiller Fossum fungerer rigtigt godt som den fremskrudte af tre og rigtigt dårligt som en af de to sideordnede. Derfor holder den formation ikke. Mod Lyngby kunne det dog godt tænkes, at Magnus (der er jo ikke andre) kan aflaste Pedro/Højholt skulle der være behov for det. Ahlmann skal selvfølgelig spille fuld tid nu han ikke er i spil til søndag og Børsting har vel også brug for et hvil. Skal der være flere offensive end to må det koste en stopper og gør Cifuentes det ser jeg gerne, at det bliver Thelander og Halgeskjær så vi har en venstrebenet. Gjorde man det og spillede med tre offensive så jeg gerne det var Prip, Trajkovski og Makaric som du siger. Jeg vil gerne se Makaric i en opstilling, hvor der er flere omkring ham. Jeg vil gerne se Prip lidt mere som kant/lidt længere tilbage og Trajkovski skal jo bare spilles ind.
Enig. Men jeg synes også, at pokalturneringen skal kunne give muligheder for de spillere der sidder som nummer 12-16 i truppen. Jeg synes Højholt har lidt samme problem som Fossum, når sidstnævnte spiller på midten. Men Fossum er trods alt af en anden kvalitet end Højholt, og jeg vil hellere se Kusk og Trajkovic end Højholt imod Lyngby.
Jeg synes stadigvæk at vi har behov for en central midt, der er bedre på bolden end Højholt, men gerne med mere kreativitet og risiko end Fossum.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 20. sep 2021, 14:57

Er der nogen, der kender et sted med Viaplay i Aalborg, hvor man kan komme og se kampen?
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. sep 2021, 17:10

Truppen udtaget:
1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 7 Aleksandar Trajkovski, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 32 Casper Gedsted og 35 Marcus Hannesbo.
Ingen badebilletter uddelt.

Om det er Cifuentes stil eller blot frygten for gentagelse af et B93-nederlag er for tidligt at spå om.

Men vi stiller med hold, som vi også ville have kunnet set i superligaen.

Der er udtaget 20 mand, så to skal vel sorteres fra. Det kunne måske tyde på 1-2 syge/småskavanker i truppen. Børsting er vel den ene, måske Kusk heller ikke er på toppen.

Rufo er iøvrigt stadig på skadeslisten - han skulle vel også snart være fit igen.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 20. sep 2021, 17:21

FlæskeFrank skrev:
20. sep 2021, 17:10
Truppen udtaget:
1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 7 Aleksandar Trajkovski, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 32 Casper Gedsted og 35 Marcus Hannesbo.

Om det er Cifuentes stil eller blot frygten for gentagelse af et B93-nederlag er for tidligt at spå om.

Der er udtaget 20 mand, så to skal vel sorteres fra. Det kunne måske tyde på 1-2 syge/småskavanker i truppen. Børsting er vel den ene, måske Kusk heller ikke er på toppen.

Rufo er iøvrigt stadig på skadeslisten - han skulle vel også snart være fit igen.
Trajkowski skal bare starte, han skal have en masse minutter i benene så han bliver spillet igang. Gad godt se ham som en kreativ spil fordelene 8er der kan sætte angriberne op.

Hvor for og til hvem skal der uddeles bade billeter? Og hvor for skulle han frygte et nyt B93 opgør? Vi er jo et helt andet sted nu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. sep 2021, 17:46

Uldahl skrev:
20. sep 2021, 17:21
Hvor for og til hvem skal der uddeles bade billeter? Og hvor for skulle han frygte et nyt B93 opgør? Vi er jo et helt andet sted nu.
Jeg håber også, at vi er et helt andet sted, men trupudtagelsen mod FIUK var jo nærmest en Leopardkampvogn til en knivkamp. Om det er Cifuentes som bare ser alle modstandere som lige farlige eller frygten for et pokalnederlag ved jeg ikke, men der havde han muligheden for at bringe de næste talenter i kamp. Det undlod han og det undlader han i dag.

Men f.eks. kunne man godt have taget et talent eller to mere med, f.eks. Prijovic eller Ementa(hvis han er fit igen). Oliver Ross kunne jo også fortjene genvalg. Det kunne godt være, at de aldrig ville komme i kamp og måske også blev sorteret fra, men f.eks. Børsting er jo oplagt at lade være oversidder til denne kamp. Han skal starte inde på søndag og vi har vel ikke et alternativ til ham, hvis han bliver skadet(Hannesbo har pt. ikke vist et niveau på den plads, som gør mig tryg).

Jeg underkender ikke, at Lyngby spillede i superligaen for få måneder siden, men det er en oplagt kamp at se nogle af talenterne af i, hvis kampen ellers former sig. En enkelt kunne jo også starte inde.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 20. sep 2021, 18:35

FlæskeFrank skrev:
20. sep 2021, 17:46
Uldahl skrev:
Jeg håber også, at vi er et helt andet sted, men trupudtagelsen mod FIUK var jo nærmest en Leopardkampvogn til en knivkamp. Om det er Cifuentes som bare ser alle modstandere som lige farlige eller frygten for et pokalnederlag ved jeg ikke, men der havde han muligheden for at bringe de næste talenter i kamp. Det undlod han og det undlader han i dag.

Men f.eks. kunne man godt have taget et talent eller to mere med, f.eks. Prijovic eller Ementa(hvis han er fit igen). Oliver Ross kunne jo også fortjene genvalg. Det kunne godt være, at de aldrig ville komme i kamp og måske også blev sorteret fra, men f.eks. Børsting er jo oplagt at lade være oversidder til denne kamp. Han skal starte inde på søndag og vi har vel ikke et alternativ til ham, hvis han bliver skadet(Hannesbo har pt. ikke vist et niveau på den plads, som gør mig tryg).

Jeg underkender ikke, at Lyngby spillede i superligaen for få måneder siden, men det er en oplagt kamp at se nogle af talenterne af i, hvis kampen ellers former sig. En enkelt kunne jo også starte inde.
Lyngby i superligaen eller 1. division, så er de altså altid et farligt hold, så ingen grund til at gamble med talenter i truppen. Hvis vores unge spillere er gode nok, så skal de nok få kampe i den her sæson. Vi får ikke at se spillere som Blåbjerg, MC osv. få mange kampe som førhen under Inge og Marti. Kvaliteten skal være der og heldigvis for det da. 0-2 sejr, Trajkovski og Makaric med målene. :aabfan: :aabfan:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. sep 2021, 18:49

Det bliver godt at se de røde igen efter en alt for lang pause fra stadion. Tror sgu også vi tager dem, selvom vi måske skal igennem den forlængede spilletid inden

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2021, 19:41

FlæskeFrank skrev:
20. sep 2021, 17:46
Uldahl skrev:

Selvfølgelig stiller han da op i stærkeste opstilling, og alt andet ville være komplet absurd. Lyngby svarer i sværhedsgrad til at møde et hold fra den nederste halvdel af Superligaen. Det er 5 måneder siden, vi var pivheldige med et få et point samme sted!

Du mener da ikke i ramme alvor, at han skal benytte spillere, der optræder på klubbens ynglingehold og tredjehold, og som ikke var gode nok til at blive udtaget til en kamp mod et bundhold i serie 1?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 20. sep 2021, 19:52

FlæskeFrank skrev:Truppen udtaget:

Rufo havde vist fået et tilbagefald til træning.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2021, 20:05

Pastorius skrev:
20. sep 2021, 19:52
FlæskeFrank skrev:Truppen udtaget:

Rufo havde vist fået et tilbagefald til træning.
Morgendagens modstander er tilsyneladende så ringe, at vi kan stille med invalider og sekundaspillere og supplere med et par stykker fra den lokale bodega omkring Hornevej...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 20. sep 2021, 22:04

Hovedet skrev:
20. sep 2021, 20:05
Morgendagens modstander er tilsyneladende så ringe, at vi kan stille med invalider og sekundaspillere og supplere med et par stykker fra den lokale bodega omkring Hornevej...
Hvis det er mig, som du skyder efter, så vil jeg tillade mig at påpege, at det er et par år siden, hvor man kun måtte bruge to udskiftninger og talenttræning var, når de fik lov til at være bolddrenge på førsteholdet...
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. sep 2021, 08:05

Hansen
Pallesen - Ross - Granli - Hagelskjær - Ahlmann
MC - Højholt - Trajkovski
Kusk
Prica

Thelander er tvivlsom, tror sagtens vi kan tillade os at spare et par spillere men det går selvsagt ikke at stille med alle reserverne.
Er fortrøstningsfuld og er overbevist om at vi går videre, det vil ikke undre mig hvis Lyngby BK sparer nogle af deres nøglespillere

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 21. sep 2021, 10:08

Aalborg frederikshavner skrev:
21. sep 2021, 08:05
Hansen
Kusk
Prica

Thelander er tvivlsom, tror sagtens vi kan tillade os at spare et par spillere men det går selvsagt ikke at stille med alle reserverne.
Er fortrøstningsfuld og er overbevist om at vi går videre, det vil ikke undre mig hvis Lyngby BK sparer nogle af deres nøglespillere
Thelander skal HELT sikkert spares efter et vrid i knæet. Vil være tåbeligt at satse og spille med ham selvom han bliver savnet.

Hansen
Kusk
Makaric og så skift til Prica i halvlegen
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 21. sep 2021, 10:21

Lyfe skrev:
21. sep 2021, 10:08
Aalborg frederikshavner skrev:
21. sep 2021, 08:05
Hansen
Kusk
Prica

Thelander skal HELT sikkert spares efter et vrid i knæet. Vil være tåbeligt at satse og spille med ham selvom han bliver savnet.

Hansen
Kusk
Makaric og så skift til Prica i halvlegen
I pausen! Det er ikke så svært.

Besvar