Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 15:58

gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
dyhrmaN skrev:Det havde edermame været et spændende trænernavn!!
Alene navnet ville kunne trække udenlandsk opmærksomhed til AaB og helt sikkert også tiltrække spillere, som vi normalt ikke ville kunne få fat på. Er også sikker på, at han ville kunne repræsentere en fed spillestil, og når man har været ungdomstræner i Real Madrid er man så absolut ikke uden evner.

Hvis forhandlingerne vitterligt er gået i stå, så tror jeg AaB har ladet en endda meget stort chance passere.
Enig. Morientes ville godt nok være et meget spændende valg. Iflg. artiklen fra Ekstra Bladet så ønskede Morientes at tage sine egne assistenter med, hvilket AaB ikke var meget for.
bortset fra Poul Erik rygtes at han gerne vil gå ned i tid, samtidig har Kuhn ydret ønske om at prøve at være træner igen...
Er det ikke noget der er blevet fundet på, på debatside.dk?

Jeg har aldrig læst at Kuhn skulle ønske at være træner andre steder eller det med PEA.

EDIT:
Ifølge Ekstra Bladets oplysninger blev det ved de to møder mellem AaB og Morientes. Blandt andet ønsket om at medbringe sit eget team af assistenter var et stort konfliktpunkt i dialogen.
Fernando Morientes på vej til møde i Aalborg
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 16:22

Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
Alene navnet ville kunne trække udenlandsk opmærksomhed til AaB og helt sikkert også tiltrække spillere, som vi normalt ikke ville kunne få fat på. Er også sikker på, at han ville kunne repræsentere en fed spillestil, og når man har været ungdomstræner i Real Madrid er man så absolut ikke uden evner.

Hvis forhandlingerne vitterligt er gået i stå, så tror jeg AaB har ladet en endda meget stort chance passere.
Enig. Morientes ville godt nok være et meget spændende valg. Iflg. artiklen fra Ekstra Bladet så ønskede Morientes at tage sine egne assistenter med, hvilket AaB ikke var meget for.
bortset fra Poul Erik rygtes at han gerne vil gå ned i tid, samtidig har Kuhn ydret ønske om at prøve at være træner igen...

Jeg har aldrig læst at Kuhn skulle ønske at være træner andre steder eller det med PEA.
Hvad enten dette er en debatsidesandhed eller ej, er det stadig alt for middelmådigt og useriøst at takke nej til et spansk trænerteam fra Real Madrid af denne kaliber.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 16:29

dyhrmaN skrev:
Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:

Hvad enten dette er en debatsidesandhed eller ej, er det stadig alt for middelmådigt og useriøst at takke nej til et spansk trænerteam fra Real Madrid af denne kaliber.
Jeg synes det er for vildt at Fernando Morientes gerne ville til AaB og han er et meget større navn end eks. René Meulensteen og Real er en større klub end Man U. men det betyder jo ikke nødvendigvis det er en succes med en træner fra et storhold som også René Meulensteen og BIF beviste.

Når det er sagt ærger det mig at det ikke blev til noget, alene på grund af mærkeværdien. Men jeg tror også at Spanien kan lære Aalborg og PEA mere end den lussing Villarreal gav AaB.

Det var den træner det skulle have været. Jeg er ikke lun på amerikaneren.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 16:41

Provst i Brovst skrev:
dyhrmaN skrev:
Provst i Brovst skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:

Jeg synes det er for vildt at Fernando Morientes gerne ville til AaB og han er et meget større navn end eks. René Meulensteen og Real er en større klub end Man U. men det betyder jo ikke nødvendigvis det er en succes med en træner fra et storhold som også René Meulensteen og BIF beviste.

Når det er sagt ærger det mig at det ikke blev til noget, alene på grund af mærkeværdien. Men jeg tror også at Spanien kan lære Aalborg og PEA mere end den lussing Villarreal gav AaB.

Det var den træner det skulle have været. Jeg er ikke lun på amerikaneren.
Ja, alt andet kan vel kun blive en skuffelse nu. Hvis indholdet af de artikler virkeligt er sandt - billederne bekræfter ihvertfald, at han har været der - så skriger det til himlen, at AaB ikke gjorde alt, hvad der stod i deres magt for at få Morientes! Kæmpe :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: herfra.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2015, 16:45

Jeg er komplet ligeglad med pr værdien, men er han en talentfuld træner tager jeg selvfølgelig imod ham med kyshånd

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 16:49

Gentleman Finn skrev:Jeg er komplet ligeglad med pr værdien, men er han en talentfuld træner tager jeg selvfølgelig imod ham med kyshånd
Hvilket er en ret middelmådig tankegang. Naturligvis er den PR værdi, der i sådan en træner et KÆMPE scoop, som ville give AaB nogle helt nye muligheder på transfermarkedet og i forhold til sponsorer - og således ville dette sandsynligvis også blive afspejlet på resultaterne.

hejhej
Miniput
Miniput
Favoritspiller: wæhler

Indlæg af hejhej » 18. mar 2015, 16:51

PEA holder ikke evigt, og skal på pension på et tidspunkt, og hvis han alligevel vil til at gå ned i tid+. At man kunne forestille sig Kuhn vil prøve noget andet, så forstår jeg ikke at hvorfor klubben, ikke har grebet muligheden for at tage Morientes!
Det ville kunnne give have klubben et løft!! AaB må gerne tage et sats, bare de ikke begynder med at købe bygninger og andre ting igen :thumbsup:

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 18. mar 2015, 16:53

dyhrmaN skrev:
Gentleman Finn skrev:Jeg er komplet ligeglad med pr værdien, men er han en talentfuld træner tager jeg selvfølgelig imod ham med kyshånd
Hvilket er en ret middelmådig tankegang. Naturligvis er den PR værdi, der i sådan en træner et KÆMPE scoop, som ville give AaB nogle helt nye muligheder på transfermarkedet og i forhold til sponsorer - og således ville dette sandsynligvis også blive afspejlet på resultaterne.
Derimod ikke sagt at jeg afvisende overfor idéen om ham som træner, men jeg gider ikke at pr værdien kommer i første række, har han et trænertalent er han absolut mere end velkommen!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 17:01

Selvom Fernando Morientes ville arbejde meget billigt i forhold til den profil han er, så er det jo ikke ensbetydende at de assistenter han krævede med ikke var betydeligt dyrere end Kuhn m.fl. Og at han ønsker spillere som AaB ikke kan aflønne.

Så skal vi jo også tage i betragtning at Fernando Morientes i AaB ville under alle omstændigheder blive et kortvarigt eventyr.

Men det skulle have været! :aabfan:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 17:06

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 17:10

Provst i Brovst skrev:Selvom Fernando Morientes ville arbejde meget billigt i forhold til den profil han er, så er det jo ikke ensbetydende at de assistenter han krævede med ikke var betydeligt dyrere end Kuhn m.fl. Og at han ønsker spillere som AaB ikke kan aflønne.

Så skal vi jo også tage i betragtning at Fernando Morientes i AaB ville under alle omstændigheder blive et kortvarigt eventyr.

AaB har en solid økonomi - noget skal man jo investere i, og Morientes må have været den perfekte investering. Desuden er jeg sikker på, at de ekstra udgifter hurtigt ville komme ind gennem den åbenlyse øgede interesse fra sponsorer, tilskuere og udlandet.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 17:15

dyhrmaN skrev:
Provst i Brovst skrev:Selvom Fernando Morientes ville arbejde meget billigt i forhold til den profil han er, så er det jo ikke ensbetydende at de assistenter han krævede med ikke var betydeligt dyrere end Kuhn m.fl. Og at han ønsker spillere som AaB ikke kan aflønne.

AaB har en solid økonomi - noget skal man jo investere i, og Morientes må have været den perfekte investering. Desuden er jeg sikker på, at de ekstra udgifter hurtigt ville komme ind gennem den åbenlyse øgede interesse fra sponsorer, tilskuere og udlandet.
Vi er enige, jeg ærgrer mig maksimalt, jeg ærgrer mig faktisk mere og mere jo mere jeg tænker over det og læser om det.

Jeg er selv mest til Kuhn eller Søndergaard, men selv hvis det skulle blive en af dem, så vil jeg tænke "could have been, should have been" :'(

Jeg er desuden overbevist om at det er kombinationen af vores spillestil og succes der tiltrækker navne som Fernando Morientes og Bob Bradley.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 18. mar 2015, 17:23

Hold kæft hvor bliver man skuffet når/hvis AaB hiver Søndergaard op ad hatten, taget i betragtning af de udmeldinger og træneremner der har været oppe nu. :thumbsdown: Men man kan da håbe at AaB har lidt større ambitioner end en middelmådig dansk træner og de vælger en af de "mange" højt profilerede træneremner der har meldt sig på banen. Så må man vise nosser og investere lidt flere penge, det skal nok betale sig i den lange ende. Det kunne jo være vi vandt et til mesterskab og den kommende træner skal købes ud af kontrakten fra en storklub som vi kan tjene lidt penge på
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2015, 17:27

Spændende og ALT andet end middelmådigt at AaB tilsyneladende har haft Morientes som en af de sidste kandidater til jobbet, det er dog fuldstændigt håbløst at bruge det ord om en situation hvor AaB har ført seriøse samtaler med så stort et navn.

Også ret morsomt hvor hurtigt debatside-sandheder kan skabes, selv udfra en artikel i altid pålidelige Ekstra Bladet, for hvis man tager tid til at nærlæse hvad der står i artiklen, så er det jo rent gætværk fra journalistens side at det skulle være et krav om at tage egne assistener med:

"Hvad der reelt fik parterne til at gå hver til sit har ikke været muligt at få bekræftet."

"Morientes ønskede dog angiveligt at tage sine egne assistenter med, og det har muligvis været et stridspunkt i samtalerne med AaB."

- Det er jo ren spekulation fra journalistens side, og man kan være helt sikker på at vidste han hvad grunden var, havde han brugt en helt anden formulering end "muligvis".

Nu synes jeg bestemt også det er spændende at der kommer så stort navn i spil, og jeg synes også det kunne være fantastisk hvis AaB hentede den første spanske træner til dansk fodbold, men jeg kan da godt undre mig lidt over hvordan han med det fluks bliver betegnet som et guldkorn der slap væk. Manden har aldrig trænet seniorfodbold, og indtil for få timer siden tør jeg næsten garantere at kun enkelte eventuelle super-inkarnerede Real Madrid fans herinde overhovedet vidste han er træner.

EDIT: Men lad mig da tilføje at det havde været fantastisk spændende med ham som træner, helt vildt endda.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 17:34

Jesper Schmidt skrev:Spændende og ALT andet end middelmådigt at AaB tilsyneladende har haft Morientes som en af de sidste kandidater til jobbet, det er dog fuldstændigt håbløst at bruge det ord om en situation hvor AaB har ført seriøse samtaler med så stort et navn.

Også ret morsomt hvor hurtigt debatside-sandheder kan skabes, selv udfra en artikel i altid pålidelige Ekstra Bladet, for hvis man tager tid til at nærlæse hvad der står i artiklen, så er det jo rent gætværk fra journalistens side at det skulle være et krav om at tage egne assistener med:

"Hvad der reelt fik parterne til at gå hver til sit har ikke været muligt at få bekræftet."

"Morientes ønskede dog angiveligt at tage sine egne assistenter med, og det har muligvis været et stridspunkt i samtalerne med AaB."

- Det er jo ren spekulation fra journalistens side, og man kan være helt sikker på at vidste han hvad grunden var, havde han brugt en helt anden formulering end "muligvis".

Nu synes jeg bestemt også det er spændende at der kommer så stort navn i spil, og jeg synes også det kunne være fantastisk hvis AaB hentede den første spanske træner til dansk fodbold, men jeg kan da godt undre mig lidt over hvordan han med det fluks bliver betegnet som et guldkorn der slap væk. Manden har aldrig trænet seniorfodbold, og indtil for få timer siden tør jeg næsten garantere at kun enkelte eventuelle super-inkarnerede Real Madrid fans herinde overhovedet vidste han er træner.

EDIT: Men lad mig da tilføje at det havde været fantastisk spændende med ham som træner, helt vildt endda.
Jeg indrømmer da gerne at jeg intet kender til manden ud over omtalen i forbindelse med AaB.

Men ffs!
Han har hidtil kun stået i spidsen for Real Madrids U19-hold, hvor han imidlertid imponerede så meget, at Real Madrid-præsident Florentino Pérez lovede ham trænerposten for reserveholdet Real Madrid Castilla.

Men i sommer var Bordeaux tæt på at lokke Zinedine Zidane væk fra Real Madrid, og det tvang klubbens magtfulde præsident til at indsætte Zidane som træner for Castilla-holdet. I mellemtiden havde Fernando Morientes faktisk takket nej til det spanske U21 landstrænerjob, fordi han var blevet stillet Castilla-holdet i udsigt.

På den måde endte Morientes med at forlade trænerstaben i Real Madrid.

Morientes har desuden haft tilbud fra flere La Liga-klubber, men AaB var angiveligt interessant for ham, fordi der er fokus på talentudvikling, og klubben flere gange de seneste år har spillet europæisk fodbold.

EB

Nøj hvor ER det ærgerligt og alt andet end middelmådigt.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 18. mar 2015, 17:38

Hvis vi fik en træner som Morientes ville det uden tvivl også være MEGET lettere at forlænge med spillere som Dalle, Thelander mm. Måske endda friste Kusk endnu mere til at komme hjem.. Det gælder om at holde momentum fra sidste sæson og bygge på holdet til sommer! Vær nu seriøse og anskaf en af de store trænere vi åbenbart er blevet tilbudt i stedet for eks Søndergaard!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2015, 17:40

Det kunne jo også være Morientes som i sidste ende endte med at sige nej tak... det virker ikke som om nogen overvejer den mulighed.

Kovacs
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Martin P!

Indlæg af Kovacs » 18. mar 2015, 17:42

Historien lever sit eget liv på Wikipedia. Endda med foto og det hele..

http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Morientes

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 17:55

Kovacs skrev:Historien lever sit eget liv på Wikipedia. Endda med foto og det hele..

http://en.wikipedia.org/wiki/Fernando_Morientes
Haha, det er sku' meget godt. Det må være photoshop - særligt logoet er lidt for lyst og kantet.

Men altså, det er naturligvis rent gætværk fra EBs side, men blot muligheden for at dette var det mulige konflitkpunkt er mere end rigeligt til at gøre mig skuffet.
Jeg håber AaB kommer med en udmelding snarest.
Og hvor kommer jeg til at blive mega skuffet, når en random dansk træner ender med at dukke op af hatten, fordi han var det "fornuftige" valg. Vi kommer aldrig videre....

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar

Indlæg af Provst i Brovst » 18. mar 2015, 17:56

Jesper Schmidt skrev:Det kunne jo også være Morientes som i sidste ende endte med at sige nej tak... det virker ikke som om nogen overvejer den mulighed.
Ingen siger nej tak til AaB!

Besvar