Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2015, 18:03

Bob Bradley, og nu Fernando Morientes... hvem siger de er de sidste store navne?

Personligt har jeg stadig en lille drøm om at Solskjær dukker frem på pressemødet den dag den nye træner præsenteres, og den (eller drømmen om andre større/kendte trænere) er sådan set absolut ikke blevet mindre med historien om Morientes. Tværtimod.

Jeg ELSKER iøvrigt at EB har haft en mand i lufthavnen!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2015, 18:04

Provst i Brovst skrev:
Ingen siger nej tak til AaB!
I stand corrected! :)

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 18. mar 2015, 18:44

Nu kan vi selvfølgelig kun gætte om grundene til det ikke kom vidre med ham, jeg håber der er bedre grund, end han vil have nogle trænere med. Kuhn har været her længe, og nogle gange skal der altså lidt forrandring til. Alene det pr scoop, den interesse det vil give fra meddierne. AaB vil ikke kunne købe sig til bedre exponering, end at have ham. Det vil forny sponser interessen osv. Dermed er det jo ikke sagt han vil blive en succes, men nogle gange må man jo også satse lidt, end at tage en middel mådig superliga træner. Folk sukker efter noget nyt, noget der bringer os vidre fra middelmådigheden.

Jeg ved ikke hvor rigtigt det er med Kuhn, men det har været nævnt flere gange af kommentatorene til AaB kampe at han gerne vil prøve noget nyt, det har også været nævnt i et par artikler men det betyder jo ikke det er sandt. Kuhn kunne sikkert også lære lidt af at vi fik et par spanske trænere ind, og når alt kommer til alt, så vil den måde de spiller på i spanien jo passe godt til AaBs koncept, og sikkert kunne bringe kluben et skridt op, både i talent dyrkelsen, og i klubben. Manden kommer jo fra en stor klub, og har erfaring med unge spillere.

jeg håber vi en dag finder ud af hvorfor det ikke blev ham. Når han lige frem er taget til Aalborg må det jo have været meget træt på.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 18. mar 2015, 18:53

gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
dyhrmaN skrev:Det havde edermame været et spændende trænernavn!!
Alene navnet ville kunne trække udenlandsk opmærksomhed til AaB og helt sikkert også tiltrække spillere, som vi normalt ikke ville kunne få fat på. Er også sikker på, at han ville kunne repræsentere en fed spillestil, og når man har været ungdomstræner i Real Madrid er man så absolut ikke uden evner.

Hvis forhandlingerne vitterligt er gået i stå, så tror jeg AaB har ladet en endda meget stort chance passere.
Enig. Morientes ville godt nok være et meget spændende valg. Iflg. artiklen fra Ekstra Bladet så ønskede Morientes at tage sine egne assistenter med, hvilket AaB ikke var meget for.
bortset fra Poul Erik rygtes at han gerne vil gå ned i tid, samtidig har Kuhn ydret ønske om at prøve at være træner igen... Måske kunne det være en god ide at få et helt setup med, sammen med en træner. Jeg håber ikke det har været den største grund til man ikke ville have ham.

det vil være et kæmpe pr scoop, og vil åbne muligheder for spillere der normalt ikke kiggede vores vej, vil kigge på os, også selv om vi ikke kan betale de fleste penge. Hvis overstående er eneste grund til man ikke takkede ja, så begynder AaB godt nok at vise lige lovlig meget middelmådighed.
Jeg tror ikke i skal være så fokuserede på det med staben. Jeg er ret sikker på det kunne løses hvis det var.

Jeg vil tro det var mere sandsynligt at der var noget økonomi indblandet. Ikke løn, men måske omkring spillerbudget etc.
En anden mulighed kunne være at sprog/kultur eller bare byen Aalborg måske ikke lige helt var det Morientes (og måske frue) havde tænkt sig.Jeg har været i Madrid et par gange, og lad os bare sige at der er forskelle.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 18. mar 2015, 18:54

MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 18. mar 2015, 19:29

Pastorius skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:
Alene navnet ville kunne trække udenlandsk opmærksomhed til AaB og helt sikkert også tiltrække spillere, som vi normalt ikke ville kunne få fat på. Er også sikker på, at han ville kunne repræsentere en fed spillestil, og når man har været ungdomstræner i Real Madrid er man så absolut ikke uden evner.

Hvis forhandlingerne vitterligt er gået i stå, så tror jeg AaB har ladet en endda meget stort chance passere.
Enig. Morientes ville godt nok være et meget spændende valg. Iflg. artiklen fra Ekstra Bladet så ønskede Morientes at tage sine egne assistenter med, hvilket AaB ikke var meget for.
bortset fra Poul Erik rygtes at han gerne vil gå ned i tid, samtidig har Kuhn ydret ønske om at prøve at være træner igen... Måske kunne det være en god ide at få et helt setup med, sammen med en træner. Jeg håber ikke det har været den største grund til man ikke ville have ham.

det vil være et kæmpe pr scoop, og vil åbne muligheder for spillere der normalt ikke kiggede vores vej, vil kigge på os, også selv om vi ikke kan betale de fleste penge. Hvis overstående er eneste grund til man ikke takkede ja, så begynder AaB godt nok at vise lige lovlig meget middelmådighed.
Jeg tror ikke i skal være så fokuserede på det med staben. Jeg er ret sikker på det kunne løses hvis det var.

Jeg vil tro det var mere sandsynligt at der var noget økonomi indblandet. Ikke løn, men måske omkring spillerbudget etc.
En anden mulighed kunne være at sprog/kultur eller bare byen Aalborg måske ikke lige helt var det Morientes (og måske frue) havde tænkt sig.Jeg har været i Madrid et par gange, og lad os bare sige at der er forskelle.
Det kan du helt sikkert have ret i, der er mange grunde til det kunne sejle, økonomi, spillerbudget osv, tænker jeg bare man havde klaret ved første møde, og siden han stadig var interseret kom han her op, måske var det kolde nord ikke lige det han havde lyst til, når det kom til stykket. Håber da en dag den rigtige grund slipper ud.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 19:45

gravballe skrev:
Pastorius skrev:
gravballe skrev:
frederikshavneren skrev:

Det kan du helt sikkert have ret i, der er mange grunde til det kunne sejle, økonomi, spillerbudget osv, tænker jeg bare man havde klaret ved første møde, og siden han stadig var interseret kom han her op, måske var det kolde nord ikke lige det han havde lyst til, når det kom til stykket. Håber da en dag den rigtige grund slipper ud.
Vil mene, at alt vedrørende budget burde kunne løses for at få ham. Man kan jo fremlægge økonomien for ham og sige, at han får alt hvad den kan trække! Mere kan man ikke love ham, og med den viden må han have rejst til Aalborg. Hvis man så begynder at hænge sig i, om der skal være 5 millioner til overs eller ej ville være uforsvarligt dumt. Her må man simpelthen se investeringen der ville kunne løfte AaB op på et helt helt andet niveau.
Jeg håber vitterligt, at Morientes er blevet skræmt af byen, vejret, regionen eller at konen helst ikke vil rejse fra Spanien. De grunde kan ingen af os ændre på, og de kan ikke tilskrives middelmådighed. Men at man har været fesne med budgettet ville være super middelmådigt, og jeg håber Gaarde er mere intelligent end dette.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2015, 19:58

Måske blev det ikke Morientes fordi han ikke ville til samtale med en konsulent ;)
Gaarde har fortalt at kandidaterne skal til samtale med en konsulent. Samtalen er ikke altafgørende, men er heller ikke uden betydning. Det er nok bare mig der er lidt fordumsfuld, jeg har svært ved at se hvad konsulenter kan bidrage med. Fodbold er noget andet end det gængse erhvervsliv.

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 20:02

frederikshavneren skrev:Måske blev det ikke Morientes fordi han ikke ville til samtale med en konsulent ;)
Gaarde har fortalt at kandidaterne skal til samtale med en konsulent. Samtalen er ikke altafgørende, men er heller ikke uden betydning. Det er nok bare mig der er lidt fordumsfuld, jeg har svært ved at se hvad konsulenter kan bidrage med. Fodbold er noget andet end det gængse erhvervsliv.
Ihvertfald bør Morientes eventuelle samtale betragtes som et tilbud til AaB - og ikke en jobansøgning. Og i så fald ville han ikke skulle tale med konsulenten, hvis han ikke havde lyst.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 18. mar 2015, 20:03

Uanset hvad der er gået galt, så er det vel ikke helt utænkeligt at Morentes gerne vil habe haft folk omkring sig som han kender fra Real tiden. Det er næppe kun en assistent, men nærmere et større set-up, og hvor interesserede mon AaB har været i at skulle have et decideret spansk set-up? Det har nok ikke været eneste grund, men det er da et bud.

Jesper: Jeg havde egentlig ikke på noget tidspunkt overvejet at Solskjær skulle være relevant, mrn efter AaB er sat i forbindelse med først Bradley og nu Morientes, så kan det da sagtens være. Det vil hvertfald være noget af en signing.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 18. mar 2015, 20:04

Damn, hvis vi AaB havde hentet Morientes, så havde jeg været den lykkelige ejer af samtlige tilgængelige varianter spilletrøjer med hans navn på ryggen, inden blækket var tørt på kontakten. Det kunne have været så legendarisk :-D

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 18. mar 2015, 20:07

frederikshavneren skrev:Måske blev det ikke Morientes fordi han ikke ville til samtale med en konsulent ;)
Fordi, når de store klubber i udlandet hyrer managers og trænere har de ikke management konsulenter og erhvervspsylologer inde over eller hvad.
Er det bare en AaB opfindelse.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 18. mar 2015, 20:12

dyhrmaN skrev:
Ihvertfald bør Morientes eventuelle samtale betragtes som et tilbud til AaB - og ikke en jobansøgning. Og i så fald ville han ikke skulle tale med konsulenten, hvis han ikke havde lyst.
Så AaBs øverste ledelse skulle falde på halen af benovelse og se bort fra alle gode ledelses principper og bare skrive under, uden tanke om kemi, klub kultur etc.
No Way.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
bøllemis
1. div
1. div
Favoritspiller: CR7
Geografisk sted: 9200

Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af bøllemis » 18. mar 2015, 20:27

Alt det her viser bare at vi har fået en Sportsdirektør i Gaarde som tænker moderne og ud af boksen. En up to date sportsdirektør. Al respekt for Lynge, men han var mere gammeldags i sin ledelses måde

Sent from my iPhone using Tapatalk

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 20:32

Maglau skrev:
dyhrmaN skrev:
Så AaBs øverste ledelse skulle falde på halen af benovelse og se bort fra alle gode ledelses principper og bare skrive under, uden tanke om kemi, klub kultur etc.
No Way.
Nu sætter du det også lidt på spidsen. Selvfølgelig ville begge parter skulle sikre sig, at de havde de samme ambitioner for klubben og var enige om, hvordan dette skulle gøres. Men hvis Morientes ville finde det uværdigt, eller hvad ved jeg, at skulle tale med en konsulent, så vil jeg mene, at han er et såpas stort navn, at så måtte Gaarde og Schoor stole på deres eget instinkt og samtidig tænke på de fantastiske eksponeringsmuligheder der i Morientes. Men nu er vi ved at være altså ude i ret flyvske spekulationer her...

Maglau
Allstar
Allstar

Indlæg af Maglau » 18. mar 2015, 20:43

dyhrmaN skrev:
Maglau skrev:
dyhrmaN skrev:
No Way.
Nu sætter du det også lidt på spidsen. Selvfølgelig ville begge parter skulle sikre sig, at de havde de samme ambitioner for klubben og var enige om, hvordan dette skulle gøres. Men hvis Morientes ville finde det uværdigt, eller hvad ved jeg, at skulle tale med en konsulent, så vil jeg mene, at han er et såpas stort navn, at så måtte Gaarde og Schoor stole på deres eget instinkt og samtidig tænke på de fantastiske eksponeringsmuligheder der i Morientes. Men nu er vi ved at være altså ude i ret flyvske spekulationer her...
Jeg synes i ekstrem grad i den her situation at inddragelsen af management konsulenter og erhvervspsykologer er på sin plads og alt andet uansvarligt.
Vi taler om et tidligere stort navn på banen, men som kun har fungeret som u19 ungdomstræner altså RM 3/4 bedste hold. Det er særdeles vigtigt at få professionelle konsulenter til at vurdere hvordan han vil passe ind i den her komplet nye rolle i et totalt fremmed land og kultur på det ledelsesmæssige plan.
:thumbsup:
AaB - BIF 13/4 2014

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 18. mar 2015, 21:14

Maglau skrev: Jeg synes i ekstrem grad i den her situation at inddragelsen af management konsulenter og erhvervspsykologer er på sin plads og alt andet uansvarligt.
Vi taler om et tidligere stort navn på banen, men som kun har fungeret som u19 ungdomstræner altså RM 3/4 bedste hold. Det er særdeles vigtigt at få professionelle konsulenter til at vurdere hvordan han vil passe ind i den her komplet nye rolle i et totalt fremmed land og kultur på det ledelsesmæssige plan.
:thumbsup:
Helt enig, på wiki står der endda det var "Juvenile B" han var træner for (EDIT: Der står jo også han er træner for AaB, som selv for wikipedia er lidt af en bundskraber af seriøsitet)... jeg ved ikke om det betyder det var U19's andethold, men det er nu også ligegyldigt. Uanset hvor stort et navn han måtte have, så er man jo altså nødt til at være så sikker som overhovedet muligt på at manden passer ind i AaB, og til den mentalitet der er i klubben og i et for ham meget fremmed land. Jeg synes også kun det er naturligt at man tester samtlige kandidater i hoved og røv, uanset om de hedder Hansen eller Morientes.

Forresten kunne man vel også godt forestille sig at en mulig grund til det ikke blev til noget, kunne være noget med kontraktlængde eller klausuler. Jeg kunne godt forestille mig at grunden til en mand som ham overhovedet gør sig selv til værende aktuel for AaB, kunne være at der allerede ligger nogle karriereplaner klar for ham i Spanien, enten som U21 træner efter næste slutrunde (gæt) eller med en større rolle i Real Madrid, hvorfra beskeden "vi ser gerne du kommer ud og får noget erfaring fra en helt anden fodboldkultur" godt kunne være kommet.

Jeg synes stadig det ligner et stort sats at have ansat ham, set udefra, men det kunne bestemt også være blevet et scoop, et stort et endda.

Nevermind, jeg er sikker på der er andre dygtige folk i kikkerten.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 18. mar 2015, 22:10

Kunne lige se at Morientes kom anstignede med et helt spansk set-up.... Jeg kan slet ikke se at det skulle været et godt match. AaB skal holde ved klubværdier, kontinuitet og egne talenter :aabfan:
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 18. mar 2015, 22:35

Brent skrev:Kunne lige se at Morientes kom anstignede med et helt spansk set-up.... Jeg kan slet ikke se at det skulle været et godt match. AaB skal holde ved klubværdier, kontinuitet og egne talenter :aabfan:
Hvis han vil presse CL-trofæ ned over AaBs værdier, så kunne jeg godt klare det.
- FlæskeFrank

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 18. mar 2015, 22:51

FlæskeFrank skrev:
Brent skrev:Kunne lige se at Morientes kom anstignede med et helt spansk set-up.... Jeg kan slet ikke se at det skulle været et godt match. AaB skal holde ved klubværdier, kontinuitet og egne talenter :aabfan:
Hvis han vil presse CL-trofæ ned over AaBs værdier, så kunne jeg godt klare det.
For Morientes må jeg også indrømme, at jeg bliver lidt FCMsk og giver gerne afkald på nogle traditioner og nordjysk mentalitet...

Besvar