AaB Reklamer og Merchandise

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Lyfe » 14. maj 2021, 22:33

Sauer skrev:
14. maj 2021, 09:54
Jakobsen skrev:
14. maj 2021, 00:00
FlæskeFrank skrev:
13. maj 2021, 14:32
Jeg tænker også, at striberne er en af grundene til, at vi aldrig laver en knaldgod trøjekontrakt. Der er ganske enkelt for lidt at arbejde med som trøjemager.

Der er ikke penge nok i udebanetrøjerne i DK.

Så jeg tror også, at vi nok skal være indstillet på, at vi bliver presset på det område. Ikke at vi skal have "skjold-trøjen" igen.

Håber, at AaB er åbne overfor alternativer og lad os få spillernavnet over spillernummeret igen!
Omvendt har en del fodboldhold jo striberne. Så måske vi burde finde en trøjesponsor som laver noget fedt til andre hold med striber. Det var jo en mulighed. Derudover kan man vel argumentere for hvor fede trøje der laves. Synes efterhånden alle "adidas klubber" har samme trøje i deres egen farve f.eks.
Man skal tage det firma, hvor man får den bedste økonomiske aftale og evt. indflydelse på designet. Kan ikke se os opgive striberne. Husker det da også som krisestemning herinde, da vi fik den hvide special edition-trøje.

Er umiddelbart glad for at prøve noget andet end Hummel, da deres trøjer virker noget discount-agtige. Men køber man fodboldtrøjer for at være moderigtig udenfor stadion, er det nok andre dele af garderoben, der fortjener opmærksomhed :)
Sådan helt realistisk hvad giver vores trøje sponsor så om året?
Tænker egentlig ikke at valget af trøje mærke er det der virkelig gør den store forskel i vores regnskab om vi ender med 1 eller 3 mil i minus.

Hvis vi i stedet kunne kræve at vores kamptøjer skulle sælges til 200 kr i butler, jack and jones eller hvilken som helst butik i byen. Måske vi så ikke tjener det store på sponsoratet men i stedet får solgt 10 gange så mange trøjer... Vil det kunne gøre forskellen på om børnene i byen vokser op som AaB fan eller brøndby fans.. hvad betyder så mest økonomisk for klubben over 10 år?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 15. maj 2021, 13:54

Macron er vores tøjsponsor fra næste sæson. Det fremgår af deres egen hjemmeside.

https://www.macron.com/en/sponsorship

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 15. maj 2021, 13:57

Salle17 skrev:
15. maj 2021, 13:54
Macron er vores tøjsponsor fra næste sæson. Det fremgår af deres egen hjemmeside.

jeg ser frem til at se hvad de får lavet til os.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 15. maj 2021, 14:08

Salle17 skrev:

Ja så kan de da vist lige så godt få det gjort officielt.
Jeg tror aldrig nogensinde jeg har set en macron trøje live. Bedømt ud fra billeder står de for et morderne design, men hvordan er stoffet, kvaliteten osv. ?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lyfe
Allstar
Allstar

Indlæg af Lyfe » 15. maj 2021, 16:37

Hanga skrev:
15. maj 2021, 14:08
Salle17 skrev:

Jeg tror aldrig nogensinde jeg har set en macron trøje live. Bedømt ud fra billeder står de for et morderne design, men hvordan er stoffet, kvaliteten osv. ?
Vi er fjernet fra siden igen, nåede dog at se AaB stå derinde...
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 15. maj 2021, 18:10

Lyfe skrev:
15. maj 2021, 16:37
Hanga skrev:
Salle17 skrev:

Jeg tog et screenshot. De kan squ ikke gemme sig haha.

Lyfe
Allstar
Allstar

Indlæg af Lyfe » 15. maj 2021, 20:21

Salle17 skrev:
15. maj 2021, 18:10
Lyfe skrev:
Hanga skrev:
Salle17 skrev:

Mon ikke det er fordi de gerne vil holde det hemmeligt indtil kampen imorgen og fortæller det i loungen.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 15. maj 2021, 23:25

Lyfe skrev:
15. maj 2021, 20:21
Salle17 skrev:
15. maj 2021, 18:10
Lyfe skrev:
Hanga skrev:
Salle17 skrev:

Mon ikke det er fordi de gerne vil holde det hemmeligt indtil kampen imorgen og fortæller det i loungen.
Jo, eller måske grundet nogle kontraktsmæssige forpligtelser til hummel.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 15. maj 2021, 23:50

Synes Stokes ser ganske godt ud....

https://store.stokecityfc.com/2020-21-a ... e-ss-shirt

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 16. maj 2021, 00:20

De er rigtig dygtige til at lave 2. og 3. trøjer, efter min mening.
Men dejligt med noget nyt! Jeg glæder mig til at se, hvad de finder på. Og som deres første professionelle sponsorat i Danmark, kan vi håbe på, at de er mere lydhør overfor idéer, og derfor laver en mere unik trøje.
Et Hjerte - En Klub

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 16. maj 2021, 11:03

Nu er trøjer jo smag og behag. Efter min mening har macron lavet den fedeste udebanetrøje nogensinde, til den engelske klub, jeg holder med.
Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 16. maj 2021, 11:40

Nice's udebanetrøje i 20/21-sæsonen, produceret af Macron, er blandt de flotteste fodboldtrøjer jeg nogensinde har set.

Billede

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 16. maj 2021, 14:07

Lyfe skrev:
14. maj 2021, 22:33
Sauer skrev:
14. maj 2021, 09:54
Jakobsen skrev:
14. maj 2021, 00:00
FlæskeFrank skrev:
Jeg tænker også, at striberne er en af grundene til, at vi aldrig laver en knaldgod trøjekontrakt. Der er ganske enkelt for lidt at arbejde med som trøjemager.

Så jeg tror også, at vi nok skal være indstillet på, at vi bliver presset på det område. Ikke at vi skal have "skjold-trøjen" igen.

Håber, at AaB er åbne overfor alternativer og lad os få spillernavnet over spillernummeret igen!
Omvendt har en del fodboldhold jo striberne. Så måske vi burde finde en trøjesponsor som laver noget fedt til andre hold med striber. Det var jo en mulighed. Derudover kan man vel argumentere for hvor fede trøje der laves. Synes efterhånden alle "adidas klubber" har samme trøje i deres egen farve f.eks.
Man skal tage det firma, hvor man får den bedste økonomiske aftale og evt. indflydelse på designet. Kan ikke se os opgive striberne. Husker det da også som krisestemning herinde, da vi fik den hvide special edition-trøje.

Er umiddelbart glad for at prøve noget andet end Hummel, da deres trøjer virker noget discount-agtige. Men køber man fodboldtrøjer for at være moderigtig udenfor stadion, er det nok andre dele af garderoben, der fortjener opmærksomhed :)
Sådan helt realistisk hvad giver vores trøje sponsor så om året?
Tænker egentlig ikke at valget af trøje mærke er det der virkelig gør den store forskel i vores regnskab om vi ender med 1 eller 3 mil i minus.

Hvis vi i stedet kunne kræve at vores kamptøjer skulle sælges til 200 kr i butler, jack and jones eller hvilken som helst butik i byen. Måske vi så ikke tjener det store på sponsoratet men i stedet får solgt 10 gange så mange trøjer... Vil det kunne gøre forskellen på om børnene i byen vokser op som AaB fan eller brøndby fans.. hvad betyder så mest økonomisk for klubben over 10 år?
Har ingen idé om, hvad der økonomisk er at hente på selve aftalen. Men de ting, du nævner, er jo også eksempler på økonomiske overvejelser. Så helt enig. Håber, man har gjort sig større tanker om, hvordan AaB kan fylde mere i folks bevidsthed og bedst muligt forløse det økonomiske potentiale.

Ibiza Polar

Indlæg af Ibiza Polar » 16. maj 2021, 14:24

Der går Twitter-historier om, at den nye AaB-trøje præsenteres i pausen.

EDIT: Nå, det blev kun partneren. Men Macron, 6 år, og den største trøjeaftale for AaB nogensinde.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2021, 14:57

6 år. Imponerende
- FlæskeFrank

Lyfe
Allstar
Allstar

Indlæg af Lyfe » 16. maj 2021, 15:39

Ibiza Polar skrev:
16. maj 2021, 14:24

EDIT: Nå, det blev kun partneren. Men Macron, 6 år, og den største trøjeaftale for AaB nogensinde.
Trøjen forventes i starten af Juli.
Gad godt vide lidt om økonomien i aftalen for undrer mig egentlig at de kan lave en 6 år aftale af den størrelse uden meddelelse til fondsbørsen. Må jo i hvert fald være fordi det ikke rykker noget på vores økonomi.

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 16. maj 2021, 16:21

gwailo skrev:
13. maj 2021, 17:19
Aalborg frederikshavner skrev:
13. maj 2021, 16:44
Lyfe skrev:
13. maj 2021, 14:39
FlæskeFrank skrev:

Jeg tror det er fordi at der ikke sælges ret mange trøjer når et sæt til en 6 årige med strømper, short og tshirt koster 1100 kr.
Vi har ikke brøndbys tradition for at bære den på stadion udover vesttribunen så det kan simpelthen ikke være ret mange der bliver solgt. Tvivler på at adidas ville have betalt flere penge for at være trøje sponsor hvis vi ikke havde striber.
Det er vel ikke bare i Brøndby men også i Parken samt nede i Århus at der er tradition for at bære trøjen på stadion. Visuelt ser det flot ud når et tætpakket hjemmestadion er præget af en masse tilskuere i hjemmeholdets trøje.

Det savner jeg virkelig i Aalborg hvor bolsjestribede trøjer selv på vesttribunen kan være et sjældent syn. På de øvrige tribuner er det en total mangelvare, det er endnu et felt hvor fankulturen virkelig halter i Nordjylland
Hvad med en billig bolschestribet jakke eller overtræksjakke til billige penge som man kan tage på kun på stadion for at give et farverigt indtryk?
Så slipper man også for michelinmændene med trøje ud over dunjakken.
Nemlig! Det har jeg foreslået klubben flere gange. Jeg kommer ikke til at gå i fodboldtøj på andre tidspunkter end til og fra stadion (i store træk), og aldrig nogensinde til noget “finere” end hverdagsbrug.
Så hvad skal jeg med en vinterjakke til 600 kr, endda i sort?!?
Hvis man fra AaB’s side vil have et rød-hvidt-klædt stadion, så sæt evt. priserne ned, eller lav nogle tiltag, som får folk til at tage trøjen/jakken/?? på.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 16. maj 2021, 16:31

Lyfe skrev:
16. maj 2021, 15:39
Ibiza Polar skrev:

Trøjen forventes i starten af Juli.
Gad godt vide lidt om økonomien i aftalen for undrer mig egentlig at de kan lave en 6 år aftale af den størrelse uden meddelelse til fondsbørsen. Må jo i hvert fald være fordi det ikke rykker noget på vores økonomi.
Nu kan det jo altid beløbsmæssigt blive den største, hvis man bare indgår for nok år...

Det spændende i denne er, at dette store firma ikke er i DK og måske derfor vil satse lidt ekstra på os for at opdyrke markedet?! Håber ikke at der skrives med andre danske klubber denne sommer.

Iøvrigt havde både Stabæk og Sandefjord Macron, så der sidder to i de ledende stillinger, som skule have råbt højt, hvis det er en elendig trøjemager.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 16. maj 2021, 16:33

Meelsen skrev:
16. maj 2021, 11:40
Nice's udebanetrøje i 20/21-sæsonen, produceret af Macron, er blandt de flotteste fodboldtrøjer jeg nogensinde har set.

Billede
Den er godt nok fed! Tør slet ikke håbe på at AaB kan gå fra sølvpapirsskraldet fra Hummel til noget der ser sådan ud. Wow.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 16. maj 2021, 16:40

Ibiza Polar skrev:

Godt at høre med økonomien, såfremt det passer. Gad vide hvad sådan en aftale indbringer årligt?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar