Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. apr 2023, 11:18

vi ender med 1 point i de 2 kampe... AaB magter ikke at levere når det gælder, med meget få undtagelser.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 26. apr 2023, 16:35

Dalbjerg skrev:
26. apr 2023, 00:46
PonySlaystation skrev:
25. apr 2023, 19:57
9520AaB skrev:
25. apr 2023, 17:38
PonySlaystation skrev:
Dalbjerg skrev:
24. apr 2023, 21:51
Jeg minder lige om, at AaB ikke har vundet to kampe i træk i denne sæson...

Bare lige inden at vi går alt for meget i selvsving med vores lommeregner..
Ja, der er da ikke nogen der skal tillade sig at holde liv i håbet! KAN I SÅ HOLDE OP MED DET!
Men alle håb om overlevelse som jeg har læst herinde bunder altid at “vi skal bare…” eller at Lyngby og Horsens får ikke flere point. Det er ikke håb om overlevelse, det er naivitet.
Det eneste vi kan gøre, er at gå ud og vinde nogle kampe, det har vi sandt for dyden rigelig svært ved selv at overholde.
Jeg håber vi overlever, men tror overhovedet ikke på det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Men der er da heller ikke nogen grund til at male fanden på væggen. Nej vi ligger da ikke ret godt og der er jo en grund til at man kun får pengene 1,13 gang igen på at AaB rykker ned. Men de 13 procent som bookmakerne sætter på os, de skal da kæmpes, og håbes på.
Hvornår skal man så egentlig male fanden på væggen?
Hvis man ikke begyndte at male efter Horsens vandt over Silkeborg, ja så er man enten ikke en rettidig maler, eller så har man bare besluttet at man ikke vil have fanden op på væggen..

Folk må meget gerne være optimistiske!
Og håbet lever da fortsat..

MEN...

Lad os nu lige se en sejr, inden man begynder at tale om, at så skal man bare lige spille lige op med de andre, når man lige vinder to kampe i træk for første gang i denne sæson.

Det er jo 5 minutter i en "Uffe Ellemann" fra nogles side i denne tråd siden Horsens tabte.
Nu vælger jeg at tage udgangspunkt i bookmakernes odds sætning da de lever af at vurdere disse sandsynligheder. Og de har os til at overleve i 1 ud af 6-8 tilfælde (og det er uden at tage højde for deres "cut"). Er der en stor risiko for at vi rykker ned? Ja. Er der en realistisk chance for at vi overlever? Ja (men den er da klart lavere end risikoen for nedrykning). Men jeg synes ikke det er jubeloptimistisk endnu at håbe på overlevelse. Og derfor synes jeg at det er for tidligt at male fanden på væggen. I hvert fald når det bliver gjort på formattet "Inden I begynder at blive optimistiske, så skal I lige huske..." (Hvilket var sådan jeg læste din kommentar).

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 26. apr 2023, 22:54

Jeg er nok mere til at spise en elefant i små bider, end at sidde og planlægge, hvad jeg skal have til dessert efter elefanten som hovedret..

At snakke om andet end de to næste kampe, ja det er håbløst præmatur i min optik..

Tvivler på at de tager 6 point..

4 point hvis sejren er mod Horsens, ja så vil jeg nok egentlig være tilfreds, fordi jeg kan ikke se, at de kan sammensætte to sejre, når der statistisk kommer en uduelig halvleg i hveranden kamp..

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 27. apr 2023, 15:09

Man sidder og bliver lidt småbitter over at en af de VAR-fejl man har erkendt og undskyldt var da vi blev snydt for et straffe mod Horsens hjemme.... I sidste ende kan den fejl blive utroligt afgørende.... Men heldigvis udligner dommernes fejl sig jo over sæsonen, så jeg tænker ikke vi kan undgå at vinde de næste 6 :cool:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. apr 2023, 17:03

DenSataniskeHest skrev:
26. apr 2023, 11:18
vi ender med 1 point i de 2 kampe... AaB magter ikke at levere når det gælder, med meget få undtagelser.
Som jeg har sagt hele tiden så skal vi selvfølgelig vinde de to kommende kampe men derefter kan vi nøjes med få point da jeg ingen tiltro har til hverken salamiholdet eller de kongeblå.

Vi vinder naturligvis de to forestående hjemmekampe og sikrer overlevelse i god tid inden sidste spillerunde.
Hvis alt flasker sig kan vi måske endda endelig snart se frem til europæisk bold på stadion.

Normalt debatteres det herinde at vi er oppe imod større økonomier men i dette tilfælde er det os der var privilegeret i vinterens transfervindue, det er dyrt at være fattig hvilket vores konkurrenter nu lærer på den hårde måde.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. apr 2023, 19:09

0B foran i Horsens, salamiholdet er godt i gang med at booke billet til Nordic Bet Ligaen

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 28. apr 2023, 19:13

Aalborg frederikshavner skrev:
28. apr 2023, 19:09
0B foran i Horsens, salamiholdet er godt i gang med at booke billet til Nordic Bet Ligaen
De er piv ringe, hold da op 😂😂 Det er Lyngby vi skal passe på, det bliver alt for spændende det her..

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 28. apr 2023, 19:37

Og 1-1...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2023, 19:38

Horsens har godt nok også heldet lige nu...

Vanvittigt dumt straffespark fører til udligning..

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2023, 19:39

28. apr 2023, 17:03
DenSataniskeHest skrev:
Som jeg har sagt hele tiden så skal vi selvfølgelig vinde de to kommende kampe men derefter kan vi nøjes med få point da jeg ingen tiltro har til hverken salamiholdet eller de kongeblå.

Vi vinder naturligvis de to forestående hjemmekampe og sikrer overlevelse i god tid inden sidste spillerunde.
Hvis alt flasker sig kan vi måske endda endelig snart se frem til europæisk bold på stadion.

Normalt debatteres det herinde at vi er oppe imod større økonomier men i dette tilfælde er det os der var privilegeret i vinterens transfervindue, det er dyrt at være fattig hvilket vores konkurrenter nu lærer på den hårde måde.
Du tror vitterligt ikke på jinx..

Men selv uden tro på jinx, så er det vanvittigt så lidt der skal til, før du tager den helt store klaphat på..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 28. apr 2023, 19:55

bedstefar skrev:
28. apr 2023, 19:13
28. apr 2023, 19:09
De er piv ringe, hold da op 😂😂 Det er Lyngby vi skal passe på, det bliver alt for spændende det her..
Vi skal ikke passe på nogen. Vi skal vinde vores kampe, inklusiv de to mod Lyngby. Hvis vi overhaler Horsens er det os der overlever. Hvis ikke, kan det være drøn ligegylidgt om Lyngby gør det.

Puha OB, kom nu lige her i 2. halvleg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 28. apr 2023, 19:56

28. apr 2023, 17:03
DenSataniskeHest skrev:

Det her er kun af ren nysgerrighed: Har du nogensinde reflekteret over de mange, mange optimistiske fejlskud, du har leveret?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. apr 2023, 20:13

Dalbjerg skrev:
28. apr 2023, 19:38

Vanvittig fejl af dommer og VAR at overse et straffe til OB kort forinden...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 28. apr 2023, 20:18

Go OB!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 28. apr 2023, 20:22

Funky skrev:
28. apr 2023, 20:13
Dalbjerg skrev:
28. apr 2023, 19:38

Vanvittig fejl af dommer og VAR at overse et straffe til OB kort forinden...
Enig, hvis VAR skal dømme en hands, så skal det være sådan en som den der. Bolden er 40 sekunder undervejs, og alligevel formår Opondo at få hele armen på. Sindsygt klodset og et straffe der var 100x mere tydeligt end det Otoa begik nede i Silkeborg
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 28. apr 2023, 20:28

OB ser godt nok også svage ud defensivt. Utroligt at vi tabte til dem…

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. apr 2023, 20:28

Der er sjældent set større nedsmeltning end det AC Horsens er i gang med eller rettere så er det måske slet ikke så overraskende endda, salamiholdet overpræsterede i efteråret og viser nu deres rette lave niveau.
Kombineret med ingen forstærkninger i vinterpausen er det en nedtur som var til at forudse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 28. apr 2023, 20:32

28. apr 2023, 20:28
Der er sjældent set større nedsmeltning end det AC Horsens er i gang med eller rettere så er det måske slet ikke så overraskende endda, salamiholdet overpræsterede i efteråret og viser nu deres rette lave niveau.
Kombineret med ingen forstærkninger i vinterpausen er det en nedtur som var til at forudse
Samme Horsens som har most OB her på det seneste og nu scoret på straffe nr. 2?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2023, 20:33

Der er jo ikke en skid straffespark..

Dommeren vinker endda afværgende...

AK er smart, men han kaster sig jo ind i forsvareren, da han kan se at bolden er tabt..

Hvor er det ringe og svagt dommerarbejde..

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2023, 20:34

28. apr 2023, 20:28
You're on a roll...

Besvar