Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gnu » 19. mar 2015, 15:41

dyhrmaN skrev:
Gnu skrev:Jeg er fint til freds med, at det er Allan Gaarde som skal træffe beslutningen om en ny træner og ikke debatside-pøblen, som får stiv pjort når et stort navn dukker op. God fodboldspiller, men et ubeskrevet blad som seniortræner, fra en helt anden kultur og formentlig uden kendskab til dansk bold. Spændende, at der tænkes ud af boksen på Hornevej, men der kan være masser af gode grunde til at Morientes ikke er det rigtige match.

Preben Elkjær var også en legende som spiller, men faldt totalt igennem da Silkeborg gjorde ham til cheftræner.

"Preben Elkjær, du har kun læst en bog" var et af de bedre tilråb fra lægterne på Communale dengang.
Er du mindre pøbel end os andre, der skriver herinde?
Manden har trods alt været ungdomstræner i en af verdens aller største klubber med et ungdomshold, der sikkert vile kunne slå AaB på de fleste dage. Det virke, han har gjort i Madrid, må bestemt ikke undervurderes og står i min verden som en ligeså fin merit som at have trænet et middelmådigt hold i Skandinavien.
Hvad er det helt præcis for et virke i Madrid, som gør ham kvalificeret til AaB-jobbet? Hvad har han opnået? Oplys mig gerne for jeg kender intet til hans trænergerning ud over de overordentligt løse beskrivelser fra Ekstra Bladet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2015, 15:42

Buzz Killington skrev:Jeg falder ikke på halen over han har været træner for Real Madrids ungdoms B hold (som på ingen måde kan slå AaB's seniorhold, overhovet). Er det ikke sådan et job man nærmest får per default hvis man har været spiller i RM? Derudover, og dette er måske udtryk for middelmådighed og blasfemi, men hvis han vitterligt er så fantastisk et trænertalent, hvad pokker vil han så i AaB?

Han er et ubeskrevet blad som træner, en nobody.
Det gjorde AaB så muligvis heller ikke.
Tråden er fyldt med årsager til at Han ikke ville AaB, men reelt kunne det jo også være den anden vej rundt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 19. mar 2015, 16:00

Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:
Gnu skrev:Jeg er fint til freds med, at det er Allan Gaarde som skal træffe beslutningen om en ny træner og ikke debatside-pøblen, som får stiv pjort når et stort navn dukker op. God fodboldspiller, men et ubeskrevet blad som seniortræner, fra en helt anden kultur og formentlig uden kendskab til dansk bold. Spændende, at der tænkes ud af boksen på Hornevej, men der kan være masser af gode grunde til at Morientes ikke er det rigtige match.

Preben Elkjær var også en legende som spiller, men faldt totalt igennem da Silkeborg gjorde ham til cheftræner.

"Preben Elkjær, du har kun læst en bog" var et af de bedre tilråb fra lægterne på Communale dengang.
Manden har trods alt været ungdomstræner i en af verdens aller største klubber med et ungdomshold, der sikkert vile kunne slå AaB på de fleste dage. Det virke, han har gjort i Madrid, må bestemt ikke undervurderes og står i min verden som en ligeså fin merit som at have trænet et middelmådigt hold i Skandinavien.
Det kune være interessant, hvis der var en der kunne fremtrylle en liste over folk der har været ungdomstræner i Real.

I Barcelona, var det kvalifikation nok til at overtage førsteholdet for Villanova, svjh.

her er en der har trænet ungdom i Real Madrid: Rafa
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. mar 2015, 16:19

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:

Det kune være interessant, hvis der var en der kunne fremtrylle en liste over folk der har været ungdomstræner i Real.

I Barcelona, var det kvalifikation nok til at overtage førsteholdet for Villanova, svjh.

her er en der har trænet ungdom i Real Madrid: Rafa
Fair nok, jeg syntes Gaarde burde ringe til Rafa. Tidligere var jeg usikker på om han passede ind i AaB med hans baggrund i Valencia og Liverpool, men efter at have læst at han faktisk har trænet RM's ungdoms B-hold, så er jeg endelig overbevist. :aabfan:

Eller... Når alt kommer til alt, så syntes jeg det er spændende Morientes har været til samtale, og måske er han vitterligt et kæmpe trænertalent (vil tiden vise). Det er jo den slags man har evalueret på ved disse samtaler. Men at de skulle være kvalificerende i sig selv at han er El Moro og har trænet Juvenil B, er sindsygt. Og jeg forstår ikke dem der med så begrænset viden omkring mandens trænerkvaliteter, krav osv. er villige til at kalde det en fiasko at det ikke blev ham. Gaarde er jo ikke idiot, så der skal nok andre og bedre grunde til det blev et nej, end at det måske ville såre Kuhn og PEA's følelser.

Hvis han om et par år står i spidsen for et europæisk (sammenlignet med AaB) storhold, så er det pisse ærgeligt det ikke blev ham, men en beslutning skal nu engang tages og evalueres ud fra bedste tilgængelig viden, ikke i bakspejlet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. mar 2015, 17:28

- José del Solar
- Tristán Celador
- Victor Torres Mestre
- Fernando Morientes
- Rubén de la Red

Det er nogle af de trænernavne, der dukker op i forbindelse med Real Madrids Juvenil B-hold siden 2002.

Gamen

Indlæg af Gamen » 20. mar 2015, 13:58

Altid svært at vurdere med de her spillere, der hurtigt gøres til trænere, og har et fast, offensivt spilkoncept og gode idéer.

Sporene skræmmer lidt fra dengang Malmö hentede unge, spanske Pep Clotet Ruiz som assistent, som da godt nok var med og vandt guld med Rolle Nilsson som cheftræner. Da han selv blev forfremmet til cheftræner ved ansættelsen i Halmstad, hentede spanske spillere og kørte et stramt, offensivt spilkoncept, så storfloppede han og blev fyret efter et hav af mål imod, og sølle 7 point i 15 kampe.

Siden hen kom han så til Swansea, og ledte deres akademi under Laudrup. Jeg tror han er der endnu.

Man ved ikke helt hvad man får med trænere, som kun har fået deres første træner-tjans qua deres meritter som spiller.

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dissing » 21. mar 2015, 19:26

Buzz Killington skrev:Eller... Når alt kommer til alt, så syntes jeg det er spændende Morientes har været til samtale, og måske er han vitterligt et kæmpe trænertalent (vil tiden vise). Det er jo den slags man har evalueret på ved disse samtaler. Men at de skulle være kvalificerende i sig selv at han er El Moro og har trænet Juvenil B, er sindsygt. Og jeg forstår ikke dem der med så begrænset viden omkring mandens trænerkvaliteter, krav osv. er villige til at kalde det en fiasko at det ikke blev ham. Gaarde er jo ikke idiot, så der skal nok andre og bedre grunde til det blev et nej, end at det måske ville såre Kuhn og PEA's følelser.

Hvis han om et par år står i spidsen for et europæisk (sammenlignet med AaB) storhold, så er det pisse ærgeligt det ikke blev ham, men en beslutning skal nu engang tages og evalueres ud fra bedste tilgængelig viden, ikke i bakspejlet.
Det er som du skriver svært at spå om fremtiden - bliver Morientes en træner som Guardiola, Morinho eller måske som Auri eller Troels Bech ?

Jeg kommer til at tænke på at fcm-chefen Jens Ørgaard i sin tid blev tilbudt en ung Edin Dzeko. Ørgaard og fcm sagde nej. Et antal år senere blev Dzeko solgt til ManCity for 200 mio kroner. Men i bakspejlet er vi alle så utroligt kloge...
:cheers:
Jeg er forøvrigt sikker på at Allan Gaarde har vurderet at Morientes passer rigtig dårligt til den nordjyske mentalitet - en mentalitet københavneren Kent Nielsen lærte i Horsens. Og en mentalitet der er udbredt i Sverige, hvor AaB ofte henter trænerne..

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 21. mar 2015, 20:27

Dissing skrev:
Buzz Killington skrev:Eller... Når alt kommer til alt, så syntes jeg det er spændende Morientes har været til samtale, og måske er han vitterligt et kæmpe trænertalent (vil tiden vise). Det er jo den slags man har evalueret på ved disse samtaler. Men at de skulle være kvalificerende i sig selv at han er El Moro og har trænet Juvenil B, er sindsygt. Og jeg forstår ikke dem der med så begrænset viden omkring mandens trænerkvaliteter, krav osv. er villige til at kalde det en fiasko at det ikke blev ham. Gaarde er jo ikke idiot, så der skal nok andre og bedre grunde til det blev et nej, end at det måske ville såre Kuhn og PEA's følelser.

Det er som du skriver svært at spå om fremtiden - bliver Morientes en træner som Guardiola, Morinho eller måske som Auri eller Troels Bech ?

Jeg kommer til at tænke på at fcm-chefen Jens Ørgaard i sin tid blev tilbudt en ung Edin Dzeko. Ørgaard og fcm sagde nej. Et antal år senere blev Dzeko solgt til ManCity for 200 mio kroner. Men i bakspejlet er vi alle så utroligt kloge...
:cheers:
Jeg er forøvrigt sikker på at Allan Gaarde har vurderet at Morientes passer rigtig dårligt til den nordjyske mentalitet - en mentalitet københavneren Kent Nielsen lærte i Horsens. Og en mentalitet der er udbredt i Sverige, hvor AaB ofte henter trænerne..
Af ren nysgerrighed, hvilken mentalitet er det, som Aalborg deler med både Horsens og Sverige?

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 22. mar 2015, 16:25

Gaarde. Ny træner. Nu!!

KN har været en kæmpe skuffelse i den her sæson og AaB har på trods af de indledende sejre ikke spillet en eneste flot kamp. Sørgeligt!!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 22. mar 2015, 16:49

Med den ugidelighed og kujonagtig indstilling vi ser på banen må Gaarde ud at finde en Simeone type. Der skal bankes noget arbejdsmoral og figthervilje ind i de drenge der. Som de spiller idag ville de rykke ud af kvindernes liga.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2015, 19:14

Lars Søndergaard lyder ret interesseret i at overtage jobbet i AaB http://m.bt.dk/superligaen/lars-soender ... -er-svaret

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 22. mar 2015, 19:17

frederikshavneren skrev:Lars Søndergaard lyder ret interesseret i at overtage jobbet i AaB http://m.bt.dk/superligaen/lars-soender ... -er-svaret
Han lyder i hvert fald ikke som en der ikke er aktuel længere...
1 2 3 Jimmy er en mur!

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 22. mar 2015, 19:22

"Men vi er altså tættere end nogensinde på en afklaring,« sagde Allan Gaarde"

Det lyder godt, for uvidenheden er ikke spor dejlig!

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2015, 19:54

Nu er Kuhn så ude med en helgardering vedr. situationen til sommer. Han kan godt se sig selv fortsætte som assistent i AaB, men han afventer den nye cheftræner. Det afhænger af om den nye cheftræner ønsker Kuhn som assistent, og om Kuhn kan se sig selv arbejde sammen med vedkommende.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. mar 2015, 20:14

Og her er linket til ovenstående nyhed:

http://www.bold.dk/nyt/allan-kuhn-jeg-e ... teposition

Generel opfordring til alle: Husk at belønne medier, der skriver om AaB, med at smide link til deres historier, når I fortæller om dem. Husk af samme grund altid at søge uden om link til BIF-nyheder. Klik ikke på dem og få heller ikke andre til det.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 22. mar 2015, 20:37

sulakvelidze skrev:Og her er linket til ovenstående nyhed:

Generel opfordring til alle: Husk at belønne medier, der skriver om AaB, med at smide link til deres historier, når I fortæller om dem. Husk af samme grund altid at søge uden om link til BIF-nyheder. Klik ikke på dem og få heller ikke andre til det.
Beklager.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 22. mar 2015, 20:54

Det hele gik i opløsning i Horsens det sidste halve år Kent var der efter han havde skrevet under med Brøndby. Ligeledes ser det ikke ud til han kan håndtere overgangen til OB her i AaB. Lad nogle klubfolk tage over og drive klubben resten af foråret. Tvivler på vi har brug for en god taktiker lige nu, men nærmere noget ydmyghed og kampgejst. Lad Kuhn være caretaker med Augu som assistent og Thorst som indpisker ligesom da Kusk Sr. var træner.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 22. mar 2015, 20:57

Jeg tror BT har orginal artiklen som bold.dk skriver af fra. Der er denne interessante kommentar

"Det er først nu, at Allan Kuhn svarer andet end 'ingen kommentarer'."

Kuhn: Jeg vil gerne fortsætte i AaB.
Det er først nu, at Allan Kuhn svarer andet end 'ingen kommentarer'.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 22. mar 2015, 20:58

frederikshavneren skrev:
sulakvelidze skrev:Og her er linket til ovenstående nyhed:

Beklager.
Det er der nu ingen grund til. Du satte bare en af mine kæpheste løs.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 22. mar 2015, 22:40

Jeg ved ikke om det bare er mig, men de seneste par kampe har jeg holdt lidt øje med KN og Kuhn, og det virker godt nok som om Kent sidder meget mere ned end han plejer mens Kuhn er begyndt MEGET mere at stå ude på kanten af feltet og råbe og dirigere. Det virker som om at Kent med vilje overlader det meste til Kuhn, men eftersom det ikke virker som om Kuhn får cheftrænerjobbet virker det bare mærkeligt og som om Kent er ligeglad.
Som sagt, kan godt være det bare er mig, men ville være rart at høre om andre har lagt mærke til det samme?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Besvar