Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9000AA
Superliga
Superliga

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af 9000AA » 7. dec 2016, 17:29

Pastorius skrev:
9000AA skrev:Min "kilde" som vidste med Ove p i Hobro, og som mener at Lars bliver fyret til vinter, har også hørt rygter om at det er wieghorst der skal overtage.
Ved sgu ikke hva jeg skal mene om det.
Men vinder vi mod Horsens, kan det være at gaarde vil genoverveje om Lars er den rigtige træner for os.
Wieghorst er ikke noget stort skridt frem (det er sagt på godt gammeldags nordjysk) - i mine øjne, så jeg håber kun din kilde har halvt ret.

Om vi vinder eller ej i Horsens kommer ikke til at spille nogen rolle. Jeg er overbevist om at beslutningen er taget. Man er tonedøv, hvis man tror at Gaarde og AaB tager sine beslutninger på om man har fået tre point fra eller til. Det handler om, om der er tillid til at Lars Søndergaard er manden der kan opfylde AaB's mål på længere sigt, og om man synes han gør de rette ting for at rette op på skuden.
Tror at meldingen om at han bliver fyret til vinter er rimelig sikker. Ved bare ikke med wieghorst. Men som der også stod skrevet her inde, så var han og se kampen i mandags.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2016, 17:32

Ifht. at fyre Søndergaard kommer det vel også an på om Gaarde har nosserne til det. Løfter holdet sig ikke gevaldigt så peger pilen gevaldigt på Gaarde. Når det er sagt er jeg ikke pjattet med Wieghorst. Han er blevet et hypet navn grundet hans tid i Brøndby, men hans karriere imponerer mig ikke alverden. At han er blevet 1st Team Coach i Swansea alene på sit netværk imponerer mig ikke og synes det var meget lala i FCN. Han ahvde flere sæsoner til at skabe et stabilt hold uden at gøre det. At han er fejlet i AGF er ikke et problem - hvem er efterhånden ikke det?
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2016, 17:47

Jakobsen skrev:Ifht. at fyre Søndergaard kommer det vel også an på om Gaarde har nosserne til det. Løfter holdet sig ikke gevaldigt så peger pilen gevaldigt på Gaarde. Når det er sagt er jeg ikke pjattet med Wieghorst. Han er blevet et hypet navn grundet hans tid i Brøndby, men hans karriere imponerer mig ikke alverden. At han er blevet 1st Team Coach i Swansea alene på sit netværk imponerer mig ikke og synes det var meget lala i FCN. Han ahvde flere sæsoner til at skabe et stabilt hold uden at gøre det. At han er fejlet i AGF er ikke et problem - hvem er efterhånden ikke det?
Præcis. Jeg mener faktisk først at FCN blev gode da Wieghorst forlod dem. Han er ikke min ønskeprofil.

Vi har brug for en moderne forboldpersonlighed, der har fagligheden i orden, tror på AaB's projekt nok til at han vil adoptere det som sit eget, og samtidig har personlighed og pondus til at kunne lede truppen uden at blive voldsomt autoritær. Det ville ikke gøre ret meget hvis han også var bedre til at kommunikere end Kent og Søndergaard har været.

Jeg tror ikke vi finder en etableret træner med en god trackrekord den profil, som er indenfor rækkevidde. Derfor er vi næsten nødt til at opfinde ham selv. Jeg ved godt det lyder som en dødsdom til idéen, men det var lidt det samme vi prøvede på at gøre da vi hentede Magnus Pehrsson.

Kan vi ikke ryste sådan en træner ud af ærmet, mener jeg faktisk at Kuhn er det bedste bud der findes. Jeg kan ikke komme i tanke om andre danske trænere end måske ham der lige er røget til Sverige, jeg tror på vil kunne gøre det bedre. Jeg tager i hvert fald under alle omstændigheder hellere Kuhn end Wieghorst.
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 7. dec 2016, 18:03

Jeg er ret positivt indstillet overfor at erstatte Søndergaard med Wieghorst. Det er ikke første gang at Wieghorst sættes i forbindelse med AaB og så mange år siden er det ikke at stemningen herinde var anderledes positiv overfor Wieghorst.

Wieghorst opnåede gode resultater med et meget middelmådigt materiale i Farum, her tænker jeg især på pokaltriumferne. Derudover står Wieghorst for noget teknisk offensiv bold som jeg meget gerne ser genindført, spørgsmålet er så bare om vi har spillerne til at praktisere det bold som Wieghorst står for.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 7. dec 2016, 19:16

frederikshavneren skrev:Jeg er ret positivt indstillet overfor at erstatte Søndergaard med Wieghorst. Det er ikke første gang at Wieghorst sættes i forbindelse med AaB og så mange år siden er det ikke at stemningen herinde var anderledes positiv overfor Wieghorst.

Wieghorst opnåede gode resultater med et meget middelmådigt materiale i Farum, her tænker jeg især på pokaltriumferne. Derudover står Wieghorst for noget teknisk offensiv bold som jeg meget gerne ser genindført, spørgsmålet er så bare om vi har spillerne til at praktisere det bold som Wieghorst står for.
Jeg er mellem må Wieghorst. Det kan gå hen og blive et fint match, men simpelthen svært at vurdere. Jeg håber dog at han er manden der i så fald kan implimentere boldspillere som Flores, Sloth og Thellufsen på holdet, samt Basso...altså nogle som kan sætte en mand og skabe spillet. OG endegyldigt smide PK ud på bænken. Jeg tror Søndergaard er fortid, og at det er derfor vi kører damage control pt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2016, 19:17

frederikshavneren skrev:Jeg er ret positivt indstillet overfor at erstatte Søndergaard med Wieghorst. Det er ikke første gang at Wieghorst sættes i forbindelse med AaB og så mange år siden er det ikke at stemningen herinde var anderledes positiv overfor Wieghorst.

Det er helt omvendt det der. Vi skal have en træner der står for det bold AaB gerne vil spille, og som vi har dyrket spillerne til. En træner skal indordne sig under AaB's filosofi, ikke omvendt. Det må være et helt centralt krav. Har han ikke helt styr over hovrdan, så har vi PEA til at hjælpe ham på vej. Den del er jeg helt tryg ved.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 7. dec 2016, 19:25

Søndergaard er ansat på en uopsigelig kontrakt indtil 30/6-2017!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... i-AaB.aspx

Men derfor kan Wieghorst jo godt ansættes med virkning fra sommeren 2017.

abbifar
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Indlæg af abbifar » 7. dec 2016, 20:16

Remark skrev:Søndergaard er ansat på en uopsigelig kontrakt indtil 30/6-2017!

Man kan sagtens sætte LS fra bestillingen før - man slipper bare ikke for at betale indtil 30/6 + en evt. aftalt opsigelsesperiode derefter.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 7. dec 2016, 20:50

Men det er måske også relevant at kigge lidt på hvad der egentlig er vigtigt for en AaB træner;

- Han skal forstå og kunne eksekvere den spillestil som AaB grundlæggende gerne vil spille
- Han skulle kunne arbejde med det han har og selv opfinde løsninger
Vi får aldrig en "perfekt" trup på papiret med dobbeltdækning og ideelle løsninger på hver plads. Der skal han være i stand til at tænke kreativt og få mest muligt ud af sit materiale. Her tænker jeg f.eks. på at spotte den næste Dalsgaard eller Augu der slår igennem på en anden plads.
- Proffesionalisme og vinderatttitude
Jeg så egentlig gerne, at vi fik en der kan løfte os et niveau her ligesom Hamren og Backe gjorde. En der er med til at sætte en ny standard for, hvordan tingene bliver gjort i AaB. Han skal bl.a. ikke være bange for at smide den næste guldfugl på bænken, hvis den ikke præsterer. Min ide med den her dimension er, at vi skal ruste de unge mennesker bedre til at komme til udlandet.
- En leder fremfor en boss
Forstået på den måde, at han skulle kunne få spillerne med sig og til at tro på sine ideer fremfor den old school stil.
- Gennemslagskraft internt og eksternt.
Vi har brug for tydelig overfor spillerne i hvad de skal gøre og vi kan også godt bruge en profil i ledelsen der eksponerer os bedre udadtil. Derfor skal den næste træner selvfølgelig være ham vi har en årrække.
- Give ledelsen modspil
Vores næste træner skal ikke være bange for at påpege behov for forstærkning. Han skal selvfølgelig leve med AaB ikke har 22 profiler, men han skal også kunne banke på hos Gaarde og understrege behovet for forstærkninger når de er livsnødvendige.

Vi kan selvfølgelig ikke få den perfekte mand fra dag et og jeg er egentlig meget på linje med Pastorius i, at ham vi kan udvikle selv nok er Kuhn. Han forstår det taktiske setup i AaB helt ind til benet og tidligere været med til at implementere det. Jeg tror derudover på, at Kuhn er villig til at arbejde med det han har og tænkte nyt. Bl.a. valgte han jo i Malmö at sadle om da hans ideer var sværere at implementere end først antaget.
Han kommer selvfølgelig ikke med en masse erfaringer ude fra Europa, men vinderattituden har han i hvert fald med sig. Derudover vil Kuhn være tydelig både overfor truppen og omgivelserne, hvilket er et plus og han slår mig som en moderne leder.

Ifht. Wieghorst tror jeg han vil stå for stejlt på FCN stilen og ikke vil være i stand til at arbejde med det han har på de pladser, hvor vi ikke er så stærkt besat. I AGF prøvede han f.eks. stædigt på at spille noget fodbold de ikke havde holdet til. Jeg ved godt, at AGFs hold er en blandet landhandel, men han fik næsten også for lidt ud af den.
RAUS RAUS SSE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 7. dec 2016, 20:55

frederikshavneren skrev:Wieghorst opnåede gode resultater med et meget middelmådigt materiale i Farum, her tænker jeg især på pokaltriumferne. Derudover står Wieghorst for noget teknisk offensiv bold som jeg meget gerne ser genindført, spørgsmålet er så bare om vi har spillerne til at praktisere det bold som Wieghorst står for.
Personligt forbinder jeg ikke Wieghorst med specielt teknisk offensiv fodbold. Jeg synes måske heller ikke trænerkarrieren er rigtig flot, men det behøver den heller ikke at være.

Men når man begynder at sige, at FCN var et meget middelmådigt materiale og det er trænerens kredit at de vandt to pokaler, så hopper kæden af. I så fald burde du have jublet, da Lars Søndergaard blev ansat hos os, han præsterede da godt med et meget middelmådigt materiale i SønderjyskE.

Jeg ved ikke om Søndergaard også er træner til forårets kampe. Men lige nu bekræftiger vi blot hinanden herinde, at han skal væk. Det i en periode, hvor han faktisk skaffer os de påkrævede resultater.

Hvis vi vinder på fredag, så er vi nr. 7 1-3 point fra 6. pladsen med 5 kampe tilbage. I den optik kan man vel ikke fortænke AaB i at fastholde træneren og i stedet måske smide en ekstra spiller ind for at lykkes. Jeg tror ikke sejr eller nederlag på fredag ændrer AaBs beslutning, den er nok truffet. Men argumentationen for at beholde Søndergaard er også valid ved sejr på fredag(hvis det er vejen de vil gå).

Skal sige, at jeg i foråret havde 1 mål med foråret: Vi skulle sikres europæisk bold. Det lykkedes ikke.
Efteråret var kravet, at vi skulle gå videre i pokalen og være i top6. Det sidste lykkes ikke, så jeg er heller ikke tilfreds med udviklingen.

Men der er altså mange parametre at skrue på for at nå tilbage i kampen, trænerskifte er kun en blandt mange.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 7. dec 2016, 21:07

Jeg nægter at se på Weakhorse som AaB træner, under ingen omstændigheder går det an. Heldigvis tror jeg heller ikke et sekund på at han skulle være et emne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. dec 2016, 21:10

Hanga skrev:Jeg nægter at se på Weakhorse som AaB træner, under ingen omstændigheder går det an. Heldigvis tror jeg heller ikke et sekund på at han skulle være et emne.
Enig. Folk herinde er desperate når de nævner hans navn.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. dec 2016, 21:16

abbifar skrev:

Man kan sagtens sætte LS fra bestillingen før - man slipper bare ikke for at betale indtil 30/6 + en evt. aftalt opsigelsesperiode derefter.
Det overlever vi nok. Det er værre hvis det viser sig at Jonas Dal får ret i sin sag mod Esbjerg, og noget tilsvarende gør sig gældende i AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 8. dec 2016, 09:44

Pastorius skrev:
abbifar skrev:

Det overlever vi nok. Det er værre hvis det viser sig at Jonas Dal får ret i sin sag mod Esbjerg, og noget tilsvarende gør sig gældende i AaB.
Hvad går den sag ud på?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 8. dec 2016, 10:22

Hanga skrev:Jeg nægter at se på Weakhorse som AaB træner, under ingen omstændigheder går det an. Heldigvis tror jeg heller ikke et sekund på at han skulle være et emne.
Jeg tror godt du kan være sikker på at han er på en shortlist over navne der er interessante for Gaarde såfremt man smider LS på porten.

Hvor højt han så ender på ønskelisten er straks en anden snak.

Men vi må erkende at de træneremne vi kan tiltrække umuligt vil opfylde alle de krav vi på forhånd har til deres CV, evner osv. De trænere med det potentiale vælger ikke en dansk klub med et top 6-8 budget der satser på talenter.

Wieghorst har noget af det bedste vi kan tiltrække CV mæssigt i min optik. Jeg ser det dog som en case der både kan gå rigtig skidt og rigtig godt.

Kuhn er min favorit (selvom jeg desværre ikke tror Gaarde deler denne holdning med mig).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 8. dec 2016, 11:07

gravballe skrev:
Pastorius skrev:
abbifar skrev:

Hvad går den sag ud på?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6357246
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 8. dec 2016, 11:21

Uanset hvem Gaarde henter ind som ny træner, så bliver det en træls startperiode. For omgivelserne vil fokusere på, hvorfor det ikke blev Kuhn. Eller det vil fylde.

Så hvis vi skifter træner til vinter, så skal Kuhn gerne være ansat som træner i Norge eller Sverige forinden. Ellers er den kommende træner næsten tvungen til at mislykkes. Han vil ikke kunne få skabt hans egen base.

Hånden på hjertet, hvis vi vinder alle kampe i foråret inklusiv pokal, så ved vi, at der stadig vil være et indlæg på debatsiden om, at "...jeg så hellere Kuhn, som cheftræner, selvom det ville betyde at vi måske tabte en kamp eller to..."

Så på den konto kan Søndergaard måske være god som "lynafleder" indtil Kuhn er afsat.

I yderste konsekvens kan man selvfølgelig ringe til Kuhn og høre om han vil være cheftræner selv om "Kuhn-skyggen" ligger halvdelen af AaB i mørke.
- FlæskeFrank

AK48hamas
Superliga
Superliga

Indlæg af AK48hamas » 12. dec 2016, 07:45

Tror i der kommer en trænerfyring her til formiddag?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. dec 2016, 07:47

FlæskeFrank skrev:Uanset hvem Gaarde henter ind som ny træner, så bliver det en træls startperiode. For omgivelserne vil fokusere på, hvorfor det ikke blev Kuhn. Eller det vil fylde.

Så hvis vi skifter træner til vinter, så skal Kuhn gerne være ansat som træner i Norge eller Sverige forinden. Ellers er den kommende træner næsten tvungen til at mislykkes. Han vil ikke kunne få skabt hans egen base.

Hånden på hjertet, hvis vi vinder alle kampe i foråret inklusiv pokal, så ved vi, at der stadig vil være et indlæg på debatsiden om, at "...jeg så hellere Kuhn, som cheftræner, selvom det ville betyde at vi måske tabte en kamp eller to..."

Så på den konto kan Søndergaard måske være god som "lynafleder" indtil Kuhn er afsat.

I yderste konsekvens kan man selvfølgelig ringe til Kuhn og høre om han vil være cheftræner selv om "Kuhn-skyggen" ligger halvdelen af AaB i mørke.
Den overvejelse tror jeg ikke fylder ret meget udenfor debatsiden - hvis ikke de vil have Kuhn i AaB. Hvorfor skulle man dog tænke sådan?
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 12. dec 2016, 08:33

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:Uanset hvem Gaarde henter ind som ny træner, så bliver det en træls startperiode. For omgivelserne vil fokusere på, hvorfor det ikke blev Kuhn. Eller det vil fylde.

Den overvejelse tror jeg ikke fylder ret meget udenfor debatsiden - hvis ikke de vil have Kuhn i AaB. Hvorfor skulle man dog tænke sådan?
Ikke helt uenig. Men viser måske også AaBs kattepine, ligesom ManU og Ferguson. Uanset hvem de ansætter(og de ansætter selvfølgelig den rigtige), så vil manglende godt spil og sejre straks trække Kuhn-skyggen indover.

Hverken cheftræneren eller AaB kan gøre noget imod det, og problemet vil måske også være der, selv hvis træneren hedder Kuhn.
- FlæskeFrank

Besvar