Han har nok anvendt listLyfe skrev: ↑18. aug 2024, 16:39Ementa er 2m høj tidligere angriber for AaB… hvordan kan han dog tænke at det nok ikke bliver opdager at gå i byen fredag aften i aalborg.Raptorr skrev:Ifølge bold.dk er Ementa set i byen ved midnatstid i går i Aalborg sammen med Lucas Lund med drinks på bordet. Som følge heraf er han ikke at finde i startopstillingen for Viborg i dag. Undrer mig lidt over en disciplinær sanktion, hvor man bliver henvist til bænken. I givet fald ville jeg mene, at han skulle udelades af truppen til dagens kamp, men måske er forseelsen ikke så alvorlig som antydet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
AaB´ere i andre klubber / udlandet
Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet
Hvis der skulle leges gemmeleg ville han jo blive valgt sidst hvis det var “første - anden vælger metoden”Raptorr skrev:Han har nok anvendt listLyfe skrev: ↑18. aug 2024, 16:39Ementa er 2m høj tidligere angriber for AaB… hvordan kan han dog tænke at det nok ikke bliver opdager at gå i byen fredag aften i aalborg.Raptorr skrev:Ifølge bold.dk er Ementa set i byen ved midnatstid i går i Aalborg sammen med Lucas Lund med drinks på bordet. Som følge heraf er han ikke at finde i startopstillingen for Viborg i dag. Undrer mig lidt over en disciplinær sanktion, hvor man bliver henvist til bænken. I givet fald ville jeg mene, at han skulle udelades af truppen til dagens kamp, men måske er forseelsen ikke så alvorlig som antydet.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Kasper Høeg der spiller afgørende champions league kval kamp her til aften.. Fra start og ser ud til at spille fuld eller tæt på fuld kamp..
Ja det er sgu godt gået af høgh.
Uanset hvor ringe han var da han spillede her ville han passe forkert ind i vores nuværende spillestil med løb, pres og hans hurtighed i front.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
R Rosenberg
- Allstar

Forkert? Ja.
Ædruelighedens stemme
-
calciomania
- 2. div

- Geografisk sted: Aalborg
Mandag aften sad jeg og så lidt Serie A bold mellem Juve og Como. En kamp Juve vandt 3-0. Og pludseligt slog det mig, at én af Como-spillerne i blåt virkede lidt bekendt. Det var såmænd Oliver Abildgaard. Han havde dog ikke en heldig kamp og udgik med en skade. Men det er lidt en omflakkende tilværelse, som han har ført de senere år. Sidste år var han i Verona efter også at have opholdt sig i Rubin Kazan og i Celtic. Nu er han så endt oppe ved Como-søen i Norditalien.
-
Danni
- Landshold

- Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
- Geografisk sted: Vejgaard
Ham kunne vi sagtens brugeR Rosenberg skrev: ↑21. aug 2024, 09:34Forkert? Ja.
Længe leve arbejderklassen!
Uenig - han var jo bare en dårlig pøler som nok kunne løbe hurtigt, men handlede langsomt og uden teknik. På alle måder et skodkøb og siger meget om Norsk fodbold han kan spille på et tophold der.Danni skrev: ↑21. aug 2024, 11:57Ham kunne vi sagtens brugeR Rosenberg skrev: ↑21. aug 2024, 09:34Forkert? Ja.
RAUS RAUS SSE!
Det kan du godt have ret.. Dog synes jeg egentlig jeg havde indtryk af at han var arbejdsom nok,mdm at han dermed også hurtig kom væk fra positionen, h or han kunne gøre ondt med hans tyngde.
Jeg drømmer ham heller ikke umiddelbart tilbage, men samtidigt synes jeg også at det siger noget om en meget hård tilgang mange fans havde mod ham.. Jeg synes det var et rigtigt indkøb den gang, og så var der selvfølgelig overfaldet som satte ham tilbage, men jeg synes hele tiden man kunne se, at der var noget som kunne have værdi, uden han blev en Spalvis på måltavlen..
Så prædikatet som et flop som aldrig skulle have været købt, det modbevises ihvertfald i øjeblikket..
(den kategori er dog en del andre, som stadigvæk er i.. Med rette)
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej.Danni skrev: ↑21. aug 2024, 11:57Ham kunne vi sagtens brugeR Rosenberg skrev: ↑21. aug 2024, 09:34Forkert? Ja.
Ædruelighedens stemme
-
1885Cricket
- 1. div

- Favoritspiller: Jan Pedersen
Det fortjener et større NEJ!!!, han er en dårlig pølerudgave af Børsting.R Rosenberg skrev:Nej.Danni skrev: ↑21. aug 2024, 11:57Ham kunne vi sagtens brugeR Rosenberg skrev: ↑21. aug 2024, 09:34Forkert? Ja.
Ved ikke om det er noteret andre steder, men Pallesen har forladt AaB som jurist til fordel for et af de store firmaer.
Nyt for mig, men synes det giver god mening. Jeg tror altså de færreste klubber på AaBs størrelse har en fuldtidsansat jurist, men i stedet har en fast advokat de bruger når nødvendigt. Der kan dog uden tvivl sikkert have været et behov for det i en tid. Muligt nyt stadion, ejerskifte og anlægsarbejde med ny bane osv på Hornevej kan vel have givet et højere behov end normalt.
Alt det har nok krævet mere end normalt for en tid, men mon ikke jobbet kan være blevet lidt kedeligt for Pallesen derefter og, at AaBs behov er blevet mindre.
RAUS RAUS SSE!
Men god nok til at starte ind i en afgørende kvalrundr til CL.. For et hold som har haft større succes end stortset alle andre holde i Norden..1885Cricket skrev: ↑21. aug 2024, 14:35Det fortjener et større NEJ!!!, han er en dårlig pølerudgave af Børsting.R Rosenberg skrev:Nej.Danni skrev: ↑21. aug 2024, 11:57Ham kunne vi sagtens brugeR Rosenberg skrev: ↑21. aug 2024, 09:34Forkert? Ja.
Jamen, det er da en hel skarp analyse uden bias overhovedet..
Fair nok at overdrivelse kan anvendes til at fremme forståelsen, men det der er jo netop et eksempel på, at folk er helt væk fra skiven herinde, når der skal bedømmes spillere og potentielle over en længere periode..
Og at Børstning nævnes, ja det er også helt indenfor standard manuskriptet om disse spillere...
Jaja, hver synger med sit eget næb, men jeg er godt nok lort overrasket over, hvor subjektivt det kan blive..
Og det var vel også en måde at AaB og Pallesen indgik en aftale om de resterende penge, som Pallesen havde krav på..Jakobsen skrev: ↑21. aug 2024, 20:40Nyt for mig, men synes det giver god mening. Jeg tror altså de færreste klubber på AaBs størrelse har en fuldtidsansat jurist, men i stedet har en fast advokat de bruger når nødvendigt. Der kan dog uden tvivl sikkert have været et behov for det i en tid. Muligt nyt stadion, ejerskifte og anlægsarbejde med ny bane osv på Hornevej kan vel have givet et højere behov end normalt.
Alt det har nok krævet mere end normalt for en tid, men mon ikke jobbet kan være blevet lidt kedeligt for Pallesen derefter og, at AaBs behov er blevet mindre.
Så fint for AaB at man trods alt fik lidt ud af Pallesen, og fint for Pallesen med erfaring og blød afgang fra klubben..
Så var nok aldrig planen det skulle være permanent, men max gå indtil AaB ikke skylder Pallesen noget mere.
Nu sker der måske lidt før tid, fordi Pallesen har fundet en bedre løn/job..
Win win for alle..
Og alt det bedste til Pallesen..
Jeg var langt fra fan af ham som spiller, men mennesket bag spilleren virkede til at være helt fantastisk..
Men han var jo ikke god nok. Fik masser af chancer men lykkedes aldrig i AaB. Samme med Hagelskjær der også har succes i Norge. Han var heller ikke god nok til AaB. Samme med Ementa, som fandt en lille smule succes sidste år i Viborg, men så er godt totalt i stå igen. Han var heller ikke god nok.Dalbjerg skrev: ↑22. aug 2024, 10:56Men god nok til at starte ind i en afgørende kvalrundr til CL.. For et hold som har haft større succes end stortset alle andre holde i Norden..1885Cricket skrev: ↑21. aug 2024, 14:35Det fortjener et større NEJ!!!, han er en dårlig pølerudgave af Børsting.R Rosenberg skrev:Nej.Danni skrev: ↑21. aug 2024, 11:57Ham kunne vi sagtens bruge
Fair nok at overdrivelse kan anvendes til at fremme forståelsen, men det der er jo netop et eksempel på, at folk er helt væk fra skiven herinde, når der skal bedømmes spillere og potentielle over en længere periode..
Og at Børstning nævnes, ja det er også helt indenfor standard manuskriptet om disse spillere...
Jaja, hver synger med sit eget næb, men jeg er godt nok lort overrasket over, hvor subjektivt det kan blive..
Nogle spillere har brug for at ramme den helt rigtige træner, spillestil, by, træningskultur, stadion osv. for at slå igennem. Ingen af ovennænte spillere ramte det i AaB. Jeg glæder mig altid over ex Aabere hvis de finder succes i udlandet. Syntes det er en mærkelig tankegang det der med at skulle håbe de ikke slår igennem fordi at AaB så åbenbart har lavet en fejl. Høgh, Hagelskjær og Ementa blev alle sendt videre fordi de ikke var gode nok til at spille for AaB.
Fra hesten selv. Han var fuld tid, men det bliver nok lidt kedeligt at være one-mand-band i en lille biks.Jakobsen skrev: ↑21. aug 2024, 20:40Nyt for mig, men synes det giver god mening. Jeg tror altså de færreste klubber på AaBs størrelse har en fuldtidsansat jurist, men i stedet har en fast advokat de bruger når nødvendigt. Der kan dog uden tvivl sikkert have været et behov for det i en tid. Muligt nyt stadion, ejerskifte og anlægsarbejde med ny bane osv på Hornevej kan vel have givet et højere behov end normalt.
Denne nyhed har jeg glædet mig til at dele
Den 1. august startede jeg som advokatfuldmægtig hos Haugaard|Braad Advokatfirmas afdeling for erhvervsret, hvor den generelle erhvervsret, herunder sportsretten og ansættelsesretten, bliver mine primære arbejdsopgaver.
Som en naturlig del af min tidligere stilling som juridisk rådgiver hos AaB har jeg arbejdet tæt sammen med Haugaard|Braad, og særligt Tommy Olesen, som i flere år har fungeret som husadvokat for AaB. Herigennem har jeg fået et særligt godt indtryk af den kvalificerede rådgivning, de gode mennesker og ikke mindst de fantastiske rammer, som virksomheden har. Derfor er det fedt at blive en del af holdet, og jeg ser frem til at styrke min juridiske faglighed og bidrage til teamet. Jeg kunne ikke forestille mig et bedre sted at fortsætte min juridiske karriere. Tusind tak for tilliden
Jobskiftet markerer desværre også et farvel til AaB A/S, hvor jeg stopper efter 7 års ansættelse. 6 år som spiller, 1 år som inhouse juridisk rådgiver. Jeg har nydt at komme på Hornevej i alle 7 år og vil gerne takke holdkammerater, trænere, læger, fysioterapeuter, administrationsansatte og alle andre gode mennesker, som jeg har lært at kende siden 2017. En særlig tak til Jesper D. og Ole Jan Kappmeier for at få den idé at ansætte mig i administrationen, da en skade satte en stopper for fodboldkarrieren. Sidenhen stor tak til både Jesper, Ole, James Gow, Brian Andersen, Julius Nagel og Michael Tuxen Boll for ansvaret og for at inkludere mig i nogle af beslutningsprocesserne i en fodboldklub – det har været fantastisk lærerigt (og ikke mindst sjovt)
Med jobskiftet følger også nye kontaktoplysninger. I er meget velkomne til at fange mig på:
Høgh VAR ikke god nok. Stod konsekvent offside eller lavede frispark når han skulle modtage bolden. At han pludselig bliver en profil i norge siger endnu engang rigtig meget om niveauet deroppe, især hos de ringere hold i ligaen.
I øvrigt meget sjovt, at både Norge og Tjekkiet har 16 hold i deres liga, samtidig med at de har pæn europæisk succes. Det er jo ikke mange år siden, at det primære argument imod flere hold i superligaen var dårligere resultater i europa.
I øvrigt meget sjovt, at både Norge og Tjekkiet har 16 hold i deres liga, samtidig med at de har pæn europæisk succes. Det er jo ikke mange år siden, at det primære argument imod flere hold i superligaen var dårligere resultater i europa.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Det kan altsammen godt være rigtigt. En anden vigtig overvejelse er, om klubben er god nok til at forløse spillerne, og man må efterhånden spørge sig selv, om AaB gør det rigtige når den ene spiller efter den anden får succes, så snart de er ude af klubben. Lucas, Andreas Poulsen og Bakiz er tre andre spillere, der heller ikke kunne finde melodien i AaB, men som gør det glimrende nu.Alexis skrev: ↑22. aug 2024, 11:12Men han var jo ikke god nok. Fik masser af chancer men lykkedes aldrig i AaB. Samme med Hagelskjær der også har succes i Norge. Han var heller ikke god nok til AaB. Samme med Ementa, som fandt en lille smule succes sidste år i Viborg, men så er godt totalt i stå igen. Han var heller ikke god nok.Dalbjerg skrev: ↑22. aug 2024, 10:56Men god nok til at starte ind i en afgørende kvalrundr til CL.. For et hold som har haft større succes end stortset alle andre holde i Norden..1885Cricket skrev: ↑21. aug 2024, 14:35Det fortjener et større NEJ!!!, han er en dårlig pølerudgave af Børsting.
Nogle spillere har brug for at ramme den helt rigtige træner, spillestil, by, træningskultur, stadion osv. for at slå igennem. Ingen af ovennænte spillere ramte det i AaB. Jeg glæder mig altid over ex Aabere hvis de finder succes i udlandet. Syntes det er en mærkelig tankegang det der med at skulle håbe de ikke slår igennem fordi at AaB så åbenbart har lavet en fejl. Høgh, Hagelskjær og Ementa blev alle sendt videre fordi de ikke var gode nok til at spille for AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Ingen spillere har været gode de sidste 2 år. Alt har været kaos og det kan meget få spillere præstere under. Nogen var så ringere under kaos end andreGnu skrev: ↑22. aug 2024, 13:31Det kan altsammen godt være rigtigt. En anden vigtig overvejelse er, om klubben er god nok til at forløse spillerne, og man må efterhånden spørge sig selv, om AaB gør det rigtige når den ene spiller efter den anden får succes, så snart de er ude af klubben. Lucas, Andreas Poulsen og Bakiz er tre andre spillere, der heller ikke kunne finde melodien i AaB, men som gør det glimrende nu.Alexis skrev: ↑22. aug 2024, 11:12Men han var jo ikke god nok. Fik masser af chancer men lykkedes aldrig i AaB. Samme med Hagelskjær der også har succes i Norge. Han var heller ikke god nok til AaB. Samme med Ementa, som fandt en lille smule succes sidste år i Viborg, men så er godt totalt i stå igen. Han var heller ikke god nok.Dalbjerg skrev: ↑22. aug 2024, 10:56Men god nok til at starte ind i en afgørende kvalrundr til CL.. For et hold som har haft større succes end stortset alle andre holde i Norden..1885Cricket skrev: ↑21. aug 2024, 14:35Det fortjener et større NEJ!!!, han er en dårlig pølerudgave af Børsting.